Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#3481
Posted 2007. September 24. - 14:52

#3482
Posted 2007. September 24. - 14:24


Viccet félretéve húgomnak lesz, és itt nem lesz sok kérdés (eleve az igen-igen kötött anyagi forrás maitt), de kormánycsapágyból nem tudom miylet rakjak. Vmi hoki 1500Ft-ost, vagy van vmi nem drága és normálisabb zárt? Ha lenne az nagyon tuti lenne, nála a karbantartás nincs rajta a heti teendõk listán

:prosze:
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#3483
Posted 2007. September 21. - 22:00

#3484
Posted 2007. September 21. - 21:43

nekem a szarvnál volt a nagy felfedezés, hogyha majdnem vízszintesben van, akkor
1) jól néz ki

2) sokkal több pozícióban tudom fogni, és még pihentetni is tudom a kezem.
nade más: megjött az akciós BBB kormányom, tiszta zsír. márhogy tetszik. 153 g helyett 146, és szép is. meg ócsó. 3000.
B+ kormányom volt, nem azért, hogy rossz hírét terjesszem, az egy túra (nem MTB) kormány volt, de lecseréltem, mert hajlongott, és ez zavart.
kormányból érdemes megnézni, mit vesz az ember, tekintve hogy a jó se feltétlen drága.. a B+ meg lehet jó is.
2014-es alu rulez.
#3485
Posted 2007. September 21. - 21:31

ez a lényeg - a BG tényleg mûködik. az emberek csak addig nem hiszik mig nem próbáltákhûû ez de markecos volt
de nagyjából igaz - BG zsír

(de ha észrevetted, nem irtam márkát

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3486
Posted 2007. September 21. - 19:11

kellene egy body geometry kesztyû
a sárga vonalak idegek, és ha elnyomod, akkor zsibbad/fáj a kezed. a kesztyû és a body geometry markolat együttesen akár 50-60%-kal is csökkentheti az ott keletkezõ nyomást.
persze ez nem helyettesíti a helyesen beállított nyerget, és a jól beállított kormányt.
hûû ez de markecos volt

de nagyjából igaz - BG zsír

#3487
Posted 2007. September 21. - 11:16

Köszi!
#3488
Posted 2007. September 20. - 23:32

A sebesség mindent megold.
#3489
Posted 2007. September 20. - 22:24


a sárga vonalak idegek, és ha elnyomod, akkor zsibbad/fáj a kezed. a kesztyû és a body geometry markolat együttesen akár 50-60%-kal is csökkentheti az ott keletkezõ nyomást.
persze ez nem helyettesíti a helyesen beállított nyerget, és a jól beállított kormányt.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3490
Posted 2007. September 20. - 22:17

Köszi Zolkow!
3 hónapja van meg a bicó, szal újnak mondható. hát a nyereg enyhén hátra dõl, de akkor mostantól megy vízszintesbe, meg akkor elkezdem belljebb tapogatni a kormányt:P
Még1x köszi!
furi, mert az elõre lejtõ nyeregnél szokott tünet lenni, hogy a kézre túl sok teher jut, de elmélet helyett majd kipróbálod, és kiderül!
sok sikert.
#3491
Posted 2007. September 20. - 21:13

3 hónapja van meg a bicó, szal újnak mondható. hát a nyereg enyhén hátra dõl, de akkor mostantól megy vízszintesbe, meg akkor elkezdem belljebb tapogatni a kormányt:P
Még1x köszi!
#3492
Posted 2007. September 20. - 08:27

Szervusztok!
Lehet, h már volt kérdés, ha igen csak intézzetek el annyival, h oldalszámot adtok.
Segítségeteket kérem, nem nagyon értek a dologhoz, van egy gyári Bike+ hajlított kormány a bicómon, 630 széles 30 mm emelkedéssel. A bajom az, h bár o.k., majdnem vállszélességben fogom a kormányt (olvastam itt, h ez optimális) de már néha rövid táv után is megfájdul a felkarom. Ez lehet azért van, mert elég magasan van az ülés és nagyon támaszkodom? Vagy csak hosszabb/rövidebb stucni kéne? A vázméret stimmel, ezért gondolom, h ezeken lehetne variálni.
Elõre is köszi!
Amen
kérdés, hogy mennyit mentél vele, mert ha még viszonylag új, akkor nem vonnék le fûrészelõs következtetést

nem emlékszem, a felkarom fájt-e valaha, de nekem biztos széles lenne.
ezt ki tudod próbálni simán, beljebb tolsz rajta mindent, és csak akkor vágod, ha biztosan tetszeni fog.
a vázmérethez hozzátartozik az is, hogy a stucni se legyen kirívóan hosszú/rövid. (márhogy akkor jó)
a nyereg szöge még elég erõsen befolyásolja, hogy mennyire támaszkodsz a kezeden... legyen kb. vízszintes, azzal nem lehet sokat tévedni. utána finomítasz..
#3493
Posted 2007. September 19. - 16:40

Lehet, h már volt kérdés, ha igen csak intézzetek el annyival, h oldalszámot adtok.
Segítségeteket kérem, nem nagyon értek a dologhoz, van egy gyári Bike+ hajlított kormány a bicómon, 630 széles 30 mm emelkedéssel. A bajom az, h bár o.k., majdnem vállszélességben fogom a kormányt (olvastam itt, h ez optimális) de már néha rövid táv után is megfájdul a felkarom. Ez lehet azért van, mert elég magasan van az ülés és nagyon támaszkodom? Vagy csak hosszabb/rövidebb stucni kéne? A vázméret stimmel, ezért gondolom, h ezeken lehetne variálni.
Elõre is köszi!
Amen
#3494
Posted 2007. September 13. - 10:06

koszi, valami ilyesmire gondoltam. a yasec.hu is a suly-minoseg-divat vonalrol irt, az iranyithatosag volt szamomra inkabb a kerdes, pl bunnynal, ugrasoknal, tehat nem "csak" cc-ben vagy lejton.
azt az írást valamikor én is olvastam (sõt, ha jól rémlik, a sheldonbrown oldalon is az van fenn (?)). a többi szakág még ezeknél is ismeretlenebb terület számomra, szóval majd valaki más

#3495
Posted 2007. September 13. - 10:03

#3496
Posted 2007. September 13. - 08:15

nem akademiai vitat akartam kezdemenyezni, inkabb a hasznalok velemenyeire vagyok - meg mindig - kivancsi.
a yasec.hu tipp jo, koszi, elkezdtem vegigolvasni
az egyenes elég megszokott ott, ahol a súly számít. ugye abból ugyanolyan technológiával készült, azonos erõsségû mindig könnyebb...(és olcsóbb is)
én is szeretem, jól elférni rajta még levágva is, stb..
hajlított kormány a rombolókon szvsz jobban mutat, és némi plusz súlyért megcsinálják elég erõsre

az irányíthatóság véleményem szerint legenda (nem akarok vitát indítani ezzel..), mert azt számít, hogy a villa egy adott pontjához képest hol helyezkedik el a kezed. én is éreztem hogy más, de mivel sosem próbáltam ki ugyanazt a biciklit egyenes és hajlított kormánnyal, ÉS a különbséget kompenzáló stucnival, nem tudok nyilatkozni (errõl a témáról máris túl sokat írtam).
a hajlítottban szeretem, hogy lehet vele kicsit játszadozni elõre-hátra döntve, kipróbálandó, hogy mekkora stucnival lenne jó az egyenes

szerintem a trendeknek itt is nagy szerepe van, de azért kell legyen alapja az elterjedésüknek... pl. triálosok gondolom azért használnak nagy emelésû, hosszú stucnit, mert rövid merevvillákkal szoktak nyomulni, ezzel kompenzálják a geót.
amúgy stucniszög: kb. tekerési testtartás függvénye...
a hossza meg az irányíthatóságot folyásolja befele. DH-gépen ugye nem tekernek elõrehasalva fölfele, cserébe gyors kormánymozdulatokkal operálnak 1000-rel a lejtõn (láttam egy videón;)).
ilyesmi.
#3497
Posted 2007. September 12. - 22:45

Össze lehetne rakni a témából pár szakdolgozatot.
Alapvetõen mindkettõ benne van, de:
olvasgass, gondolkozz és ajánlom a yasec.hu/mûhely oldalt.
nem akademiai vitat akartam kezdemenyezni, inkabb a hasznalok velemenyeire vagyok - meg mindig - kivancsi.
a yasec.hu tipp jo, koszi, elkezdtem vegigolvasni

#3498
Posted 2007. September 12. - 19:05

kerdes a tisztel nagyerdemuhoz: kormanyoknal van valamifele kialakult "koncepcio", hogy milyen felhasznalasra milyen kormanyt hasznalnak/hasznaltok, vagy inkabb az egyeni igenyek es izles dominal?
olyasmire gondolok, mittomen pl trialhoz jobb-e a szelesebb kormany, cc-re inkabb egyeneset, fr-re hajlitottat, meg ilyesmik.
aztan hasonlokepp felmerul a kerdes a stucniknal: a hosszt gondolom az bringas meretei is befolyasoljak, de pl a szoge mennyire szamit?
Össze lehetne rakni a témából pár szakdolgozatot.
Alapvetõen mindkettõ benne van, de:
olvasgass, gondolkozz és ajánlom a yasec.hu/mûhely oldalt.
#3499
Posted 2007. September 12. - 14:54

#3500
Posted 2007. September 12. - 14:45

Az lenne a kérdésem , hogy hogyan lehet kiszedno a fejcsõbõl az alsó és felsõ csészét.hmm vagy lehet hogy gyárilag van benne.? Szóval tanácstalan vagyok. Egy FSA kormánycsapágy van beszerelve.