Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Please log in to reply
6414 replies to this topic

#3481
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts

kellene egy body geometry kesztyû
Feltöltött kép
a sárga vonalak idegek, és ha elnyomod, akkor zsibbad/fáj a kezed. a kesztyû és a body geometry markolat együttesen akár 50-60%-kal is csökkentheti az ott keletkezõ nyomást.

persze ez nem helyettesíti a helyesen beállított nyerget, és a jól beállított kormányt.


hûû ez de markecos volt :D
de nagyjából igaz - BG zsír ;)

#3482
Amen

Amen

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts
Na és hamár egyszer "belevau", akkor folytatom is még egy kérdéssel, találtam egy BikePositive topicot, ott írják, h eléggé csoffadnak a b+ kormányok. Vélemény esetleg tapasztalat? Ha így van akkor mielõbb csere lesz, nem szeretném megfogalni a stucnit.
Köszi!

#3483
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
A 2005. májusi számban volt egy cikk az ideális kormány és ülés pozicióról.


A sebesség mindent megold.

 


#3484
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
kellene egy body geometry kesztyû
Feltöltött kép
a sárga vonalak idegek, és ha elnyomod, akkor zsibbad/fáj a kezed. a kesztyû és a body geometry markolat együttesen akár 50-60%-kal is csökkentheti az ott keletkezõ nyomást.

persze ez nem helyettesíti a helyesen beállított nyerget, és a jól beállított kormányt.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3485
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,702 posts

Köszi Zolkow!
3 hónapja van meg a bicó, szal újnak mondható. hát a nyereg enyhén hátra dõl, de akkor mostantól megy vízszintesbe, meg akkor elkezdem belljebb tapogatni a kormányt:P
Még1x köszi!


furi, mert az elõre lejtõ nyeregnél szokott tünet lenni, hogy a kézre túl sok teher jut, de elmélet helyett majd kipróbálod, és kiderül!
sok sikert.

#3486
Amen

Amen

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts
Köszi Zolkow!
3 hónapja van meg a bicó, szal újnak mondható. hát a nyereg enyhén hátra dõl, de akkor mostantól megy vízszintesbe, meg akkor elkezdem belljebb tapogatni a kormányt:P
Még1x köszi!

#3487
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,702 posts

Szervusztok!

Lehet, h már volt kérdés, ha igen csak intézzetek el annyival, h oldalszámot adtok.
Segítségeteket kérem, nem nagyon értek a dologhoz, van egy gyári Bike+ hajlított kormány a bicómon, 630 széles 30 mm emelkedéssel. A bajom az, h bár o.k., majdnem vállszélességben fogom a kormányt (olvastam itt, h ez optimális) de már néha rövid táv után is megfájdul a felkarom. Ez lehet azért van, mert elég magasan van az ülés és nagyon támaszkodom? Vagy csak hosszabb/rövidebb stucni kéne? A vázméret stimmel, ezért gondolom, h ezeken lehetne variálni.
Elõre is köszi!
Amen


kérdés, hogy mennyit mentél vele, mert ha még viszonylag új, akkor nem vonnék le fûrészelõs következtetést :)
nem emlékszem, a felkarom fájt-e valaha, de nekem biztos széles lenne.
ezt ki tudod próbálni simán, beljebb tolsz rajta mindent, és csak akkor vágod, ha biztosan tetszeni fog.
a vázmérethez hozzátartozik az is, hogy a stucni se legyen kirívóan hosszú/rövid. (márhogy akkor jó)
a nyereg szöge még elég erõsen befolyásolja, hogy mennyire támaszkodsz a kezeden... legyen kb. vízszintes, azzal nem lehet sokat tévedni. utána finomítasz..

#3488
Amen

Amen

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts
Szervusztok!

Lehet, h már volt kérdés, ha igen csak intézzetek el annyival, h oldalszámot adtok.
Segítségeteket kérem, nem nagyon értek a dologhoz, van egy gyári Bike+ hajlított kormány a bicómon, 630 széles 30 mm emelkedéssel. A bajom az, h bár o.k., majdnem vállszélességben fogom a kormányt (olvastam itt, h ez optimális) de már néha rövid táv után is megfájdul a felkarom. Ez lehet azért van, mert elég magasan van az ülés és nagyon támaszkodom? Vagy csak hosszabb/rövidebb stucni kéne? A vázméret stimmel, ezért gondolom, h ezeken lehetne variálni.
Elõre is köszi!
Amen

#3489
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,702 posts

koszi, valami ilyesmire gondoltam. a yasec.hu is a suly-minoseg-divat vonalrol irt, az iranyithatosag volt szamomra inkabb a kerdes, pl bunnynal, ugrasoknal, tehat nem "csak" cc-ben vagy lejton.


azt az írást valamikor én is olvastam (sõt, ha jól rémlik, a sheldonbrown oldalon is az van fenn (?)). a többi szakág még ezeknél is ismeretlenebb terület számomra, szóval majd valaki más :)

#3490
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 posts
koszi, valami ilyesmire gondoltam. a yasec.hu is a suly-minoseg-divat vonalrol irt, az iranyithatosag volt szamomra inkabb a kerdes, pl bunnynal, ugrasoknal, tehat nem "csak" cc-ben vagy lejton.

#3491
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,702 posts

nem akademiai vitat akartam kezdemenyezni, inkabb a hasznalok velemenyeire vagyok - meg mindig - kivancsi.
a yasec.hu tipp jo, koszi, elkezdtem vegigolvasni :)


az egyenes elég megszokott ott, ahol a súly számít. ugye abból ugyanolyan technológiával készült, azonos erõsségû mindig könnyebb...(és olcsóbb is)
én is szeretem, jól elférni rajta még levágva is, stb..

hajlított kormány a rombolókon szvsz jobban mutat, és némi plusz súlyért megcsinálják elég erõsre :)
az irányíthatóság véleményem szerint legenda (nem akarok vitát indítani ezzel..), mert azt számít, hogy a villa egy adott pontjához képest hol helyezkedik el a kezed. én is éreztem hogy más, de mivel sosem próbáltam ki ugyanazt a biciklit egyenes és hajlított kormánnyal, ÉS a különbséget kompenzáló stucnival, nem tudok nyilatkozni (errõl a témáról máris túl sokat írtam).
a hajlítottban szeretem, hogy lehet vele kicsit játszadozni elõre-hátra döntve, kipróbálandó, hogy mekkora stucnival lenne jó az egyenes :D

szerintem a trendeknek itt is nagy szerepe van, de azért kell legyen alapja az elterjedésüknek... pl. triálosok gondolom azért használnak nagy emelésû, hosszú stucnit, mert rövid merevvillákkal szoktak nyomulni, ezzel kompenzálják a geót.

amúgy stucniszög: kb. tekerési testtartás függvénye...
a hossza meg az irányíthatóságot folyásolja befele. DH-gépen ugye nem tekernek elõrehasalva fölfele, cserébe gyors kormánymozdulatokkal operálnak 1000-rel a lejtõn (láttam egy videón;)).
ilyesmi.

#3492
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 posts

Össze lehetne rakni a témából pár szakdolgozatot.

Alapvetõen mindkettõ benne van, de:
olvasgass, gondolkozz és ajánlom a yasec.hu/mûhely oldalt.


nem akademiai vitat akartam kezdemenyezni, inkabb a hasznalok velemenyeire vagyok - meg mindig - kivancsi.
a yasec.hu tipp jo, koszi, elkezdtem vegigolvasni :)

#3493
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 posts

kerdes a tisztel nagyerdemuhoz: kormanyoknal van valamifele kialakult "koncepcio", hogy milyen felhasznalasra milyen kormanyt hasznalnak/hasznaltok, vagy inkabb az egyeni igenyek es izles dominal?
olyasmire gondolok, mittomen pl trialhoz jobb-e a szelesebb kormany, cc-re inkabb egyeneset, fr-re hajlitottat, meg ilyesmik.
aztan hasonlokepp felmerul a kerdes a stucniknal: a hosszt gondolom az bringas meretei is befolyasoljak, de pl a szoge mennyire szamit?


Össze lehetne rakni a témából pár szakdolgozatot.

Alapvetõen mindkettõ benne van, de:
olvasgass, gondolkozz és ajánlom a yasec.hu/mûhely oldalt.

#3494
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Ki lehet ütni vagy van hozzá speciális szerszám.


A sebesség mindent megold.

 


#3495
Gááboor

Gááboor

    vendég

  • fórumtag
  • 34 posts
Sziasztok

Az lenne a kérdésem , hogy hogyan lehet kiszedno a fejcsõbõl az alsó és felsõ csészét.hmm vagy lehet hogy gyárilag van benne.? Szóval tanácstalan vagyok. Egy FSA kormánycsapágy van beszerelve.

#3496
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 posts
kerdes a tisztel nagyerdemuhoz: kormanyoknal van valamifele kialakult "koncepcio", hogy milyen felhasznalasra milyen kormanyt hasznalnak/hasznaltok, vagy inkabb az egyeni igenyek es izles dominal?
olyasmire gondolok, mittomen pl trialhoz jobb-e a szelesebb kormany, cc-re inkabb egyeneset, fr-re hajlitottat, meg ilyesmik.
aztan hasonlokepp felmerul a kerdes a stucniknal: a hosszt gondolom az bringas meretei is befolyasoljak, de pl a szoge mennyire szamit?

#3497
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,702 posts

Könnyût és olcsót és még szépet is... nehéz :-)


mosolyogni fogtok, de Trinitybõl van nekem egy kovácsolt, szép kis 2014-es alu befogóm, igaz hogy grammot nem tudok, de a falvastagságokból ítélve az is tûrhetõ lehet.. mondjuk országúti, 26-os, de collos kormányhoz használom :)

kép
ez a képem van róla csak.
inkább érdekességképpen közöltem, amúgy 4-5e között volt valahol.

#3498
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
truvativ team vs truvativ team carbon. Melyiket szeressem? hajlok az alu fele, mivel koltseghatekony akarok lenni, es a muanyag elegge draga. [tobb mint 3x annyi] szal ha nem brutalisan konnyebb, sztem maradok az alunal.

edit

sztorno. easton lesz inkabb
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3499
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Egyenes kormányból itthon lehet kapni 630-640mm szélest, ami nem triálra készült?

én még 60-asnál szélesebbet nem találtam

ill syntace van 63-as de asszem csak a VRO széria a normál nekik is csak 60
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3500
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Egyenes kormányból itthon lehet kapni 630-640mm szélest, ami nem triálra készült?


A sebesség mindent megold.