Gondolom sokan észrevették az elmult 1-2 év alatt a kormányok + cm méreteit.
Egyre szélesebbek es laposabbak lettek.
A cc s brigád innen nem olvasná tovább, de kiderült ök is profitálhatnak az új "trend" méretekböl.
De térjükn vissza a "lefelé" orientált brigádhoz.
Az ugye természetes, hogy egy széles kormány kezelhetöb a terepen mint egy keskenyeb. Aki fizika órán odafigyelt az érti is miért vagyunk már motocross szinten. Hozzá kerül az alu minimális görbülése is a növekedö hossztól, ami egy csillapitó faktorként müxik a kormánynál, szintén pozotiv efektus számunkra.
Van a széles kormánynak egészség ügyi "pro" ja is.
A szélesebb kormány miatt a tüdö körüli és a váll körüli izmok , inak kitágulnak.
Anatómiailag könnyebb a légzés és az inak/izmok elöfeszitett állapota miatt a válban a reakció idö is csökken a terepen.
Gondolom ez a trend a profiktól jött át, mint sok más hasznos dolog is. Elvégre nem versenyeznek ma 80mm telóval egy DH versenyen.
Csak azért emlitettem, hogy érdemes kipróbálni és az öreg "szabványok" (váll szélesség, suly..stb.) nem aktuális.
A cc-s brigád nem profitál belõle, mert nekik kényelmetlen a széles fogás több órán át. A kb. vállszélesség+ néhány cm az optimális ha sokáig támaszkodsz a kormányon, az emelkedõkön meg használhatatlan a széles kormány. 1évig használtam széles (640cm) kormányt, folyamatosan belül fogtam a kormányt.
560-600cm elég széles cc-re.