Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#2021
Posted 2010. March 16. - 23:24
Olyan kérdésem van, hogy mennyire lenne egészséges (vagy labilis...) egy olyan stücni - villanyak kapcsolat, ahol a villanyak rövidsége miatt (sajna így vettem) csak kb. 25 ... 28 mm -re "nyúlik bele" csak a stücni furatába, tehát a felsõ síktól a megszokott kb. 5 mm -nél jóval lentebb van a csõperem. A stücni felsõ csavarja épp nem fogja át.
Gondoltam egy ilyen kupakkal összehúzatni (AL -nyakról van szó, ráadásul belul kúpos)
BAP-03 POWERHEAD | A-HEADEK | KORM
lehet, hogy egy erõsebb kormányrándulásnál lefittyen?
Most egy ilyen csõhosszabbító megoldás van beüzemelve:
http://www.bbbparts....parts_bhp21.php
de ez nem egy jó megoldás, mivel a tengelyirányú játékor nem leeht vele úgy megszüntetni, mint egy normál körmös kupakkal.
Üdv.K
#2022
Posted 2010. March 12. - 22:11
#2023
Posted 2010. March 12. - 19:42
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy adott egy 2007 es Coiler váz, amiben most 1 1/8 os nyakkal rendelkezõ villa van.
Ha netán egy 1,5 ös nyakas villát kéne beletennem, akkor bele tudnám egy kormánycsapágy csere után?
Köszi
persze
csak le kell vágni a fejcsövet is, és hegeszteni rá helette egy 1,5-öst.
amúgy nem
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2024
Posted 2010. March 12. - 19:38
Az lenne a kérdésem, hogy adott egy 2007 es Coiler váz, amiben most 1 1/8 os nyakkal rendelkezõ villa van.
Ha netán egy 1,5 ös nyakas villát kéne beletennem, akkor bele tudnám egy kormánycsapágy csere után?
Köszi
#2025
Posted 2010. March 07. - 19:48
#2026
Posted 2010. March 07. - 19:26
mert aftermarket nem elérhetõ.ez egész pofás, ami nagyon tetszett az egy Specialized volt, de olyat nem találok sehol....
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2027
Posted 2010. March 07. - 16:05
#2028
Posted 2010. March 07. - 16:00
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2029
Posted 2010. March 07. - 15:50
létezik ilyen?
#2030
Posted 2010. March 03. - 16:58
http://bikemarket.hu...eszlet&tid=4539
http://bikemarket.hu...eszlet&tid=4995
Ez lenne a két kinézett darab. Esetleg érdemesebb lenne egy kategóriával jobb sutcnival, és nagy befogós kormánnyal? BTS-nél magasabb kategóriában csak OS befogós stucnik vannak. Azzal az a gondom, hogy szerintem jóval merevebb lenen a nagyobb átmérõ miatt.
#2031
Posted 2010. February 23. - 14:22
Kényelemtõl függetlenül, mondjuk egy 640-es kormánynál nem lassul be nagyon a kormányzás?
(Most nézem, hogy nekem csak 52-es a kormányom-ritchey compLite)
Nem lassul be a kormányzás, de sokkal nehezebb kormánykeresztet csinálni
Tényleg. 640-essel mindig ment, most 710-essel csak kb 80% a teljes.
Ride everywhere.
.
#2032
Posted 2010. February 20. - 19:27
#2033
Posted 2010. February 20. - 18:45
(a dh bicajokra szánt 80centi/0,5kiló szörnyek és a salsa féle "egyenes, de visszahajlik 10 centit" típus nem játszanak. )
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2034
Posted 2010. February 18. - 13:52
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2035
Posted 2010. February 18. - 13:49
1. a karbon kormányok azokon a pontokon erösitve vannak
2. A kormányra (nem csak katbon) szerelt dolgokat úgy kell meghúzni, hogy egy esésnél simán elcsúszhatnak a kormányon.
3. nem kell félni a szén dolgoktól
Igenis
A 2. elvet fékkarnál én is követem, de rá kellett jönni, hogy markolatváltónál nem jó ötlet
#2036
Posted 2010. February 18. - 13:40
2. A kormányra (nem csak katbon) szerelt dolgokat úgy kell meghúzni, hogy egy esésnél simán elcsúszhatnak a kormányon.
3. nem kell félni a szén dolgoktól
#2037
Posted 2010. February 18. - 12:06
Erre is írjon valaki véleményt aki nálam járatosabb a témában. Vagy próbálkozzak a grammánia topicban?
Ha még aktuális, én inkább egy 10-20 grammal nehezebb scandium kormányt vennék. Karbonnál félnék hogy a váltókar, fékkar bilincsei mennyire roppantják/sértik meg a kormányt, és hogy egyáltalán észrevenném-e ha esetleg túlhúzom õket, stb.
Tegyük hozzá, h karbon kormányokkal pont a fenti para miatt nem volt még tapasztalatom, viszont 1 éve használok egy 115 grammos scandium darabot.
#2038
Posted 2010. February 18. - 11:12
tuti állítani kell,nem biztos hogy a rövidebb stucnival kézre áll.
Letöltöttem a netrõl a kormányom és a stucni szerelési útmutatóját, ami jó támpont volt a meghúzási nyomatékokat és pár hasznos tippet tekintve. A kormányt végül úgy állítottam be, ahogy "szemre" jónak tûnt. Már csak a tesztkör hiányzik; de hát pikk-pakk eltelik ez az 1.5 uszkve 2 hónap, mire felszárad ez a pár cseppnyi csapadék!
Ez az új 70mm-es RaceFace Evolve AM nagyon masszív darab egyébként, sokkal kevésbé csavarodik a bicaj eleje ezzel, mint a gyári 110-es (!) FSA OS-150-nel. Beépítési magassága is nagyobb, ~48mm az FSA 40mm-ével szemben, biztos ez is ad némi pluszt a cockpit merevségéhez.
A tömeg nálam nem sokat számít, de lemértem mindkét stucnit:
- RaceFace Evolve AM (OS, 70mm): 170g
- FSA OS-150 (OS, 110mm): 182g
_____________________________________________
AM rlz
#2039
Posted 2010. February 16. - 15:23
140-et mozgó fully bringába az FSA OS-150-es (6 fok dõlés) stucni helyett most építek be egy új, RaceFace Evolve AM-et (8 fok dõlés), amivel a stucni 20 mm-rel rövidebb lesz. Az FSA XC-280 az marad, ami egy riser, 40mm emelésû kormány. Viszont, a dõlésszögével érdemes vajon játszani kicsit, vagy inkább állítsam be úgy, ahogy a régi stucniban volt? Köszi elõre is!
tuti állítani kell,nem biztos hogy a rövidebb stucnival kézre áll.
#2040
Posted 2010. February 16. - 14:44
_____________________________________________
AM rlz