
Jelentkezz be Regisztrálj

XV. Duna Maraton | Visegrád
#1402
Írta 2010. július 06. - 13:32

Igazából úgy lenne a legjobb ez a maraton, ha mind az ~1500 induló kapna egy külön pályát, ami adottságait a verseny elõtt 1 héttel leírja és a szervezõk olyanra kialakítják. Verseny alatt minden itatóponton hideg-meleg-sós-édes választék, plusz 4-5 féle színû pólóból minden méretben és a rajtszám sarkát sem kell levágni. A célban habzsi-dõzsi-masszázs és maga Harang csókol lábat, hogy indultunk a maratonon, majd a T-Mobile egy fényvisszaverõ szalag helyett 3 hetes luxus utat biztosít pihenésképpen. A rajtcsomagban lenne egy full kabon váz (választható össztelós, vagy merev), itatózsák, 74 féle mûzli, 2 mez és legalább 3 póló megfelelõ méretben, valamint szinttérkép, GPS és természetesen egy telefonszám, amit megcsörögve odajön a serpa, hogy vigye a cuccidat elõtted szaladva és mutassa az utat, hogy el ne tévedj. És az egész maraton kerül mondjuk 3-400 forintba.
+1

Ez tetszett...
#1403
Írta 2010. július 06. - 13:23

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1404
Írta 2010. július 06. - 13:17

senki nem gondolt arra, hogy PL. mástól vette a nevezést, és nem íratta át a távot?
mondjátok, hogy jóhiszemû vagyok:D
#1405
Írta 2010. július 06. - 13:16

Mert?!
Ha megyünk mondjuk egy 14es átlagot csak annyi a különbség hogy egynyomvonalasakon fél valaki akkor mi van?
40km-ig tömören együtt ment a mezõny, sima mászás és egyenesen nem volt gond. Lejtõn égett azbesztszag, köves/gyökeres/szûkölõ/meredek emelkedõkön meg pattantak egybõl le. Az sem igazi hogy brutál módon nyomjam meg az elejét hogy ne kelljen ilyenek miatt várni, mert nem bírnám utána rendes tempóban a maradékot.
Tudod Harang azt mondta (egyik Buda után), hogy akit zavarnak a kövek meg gyökerek, menjen országutizni.
Igazad van !
Másrészt több száz ember indul 1szerre , ezért tudomásul kell venni , hogy ez nem kiscsoportos bicikli túra !?
Na de más témát is feldobok !
Lukács Bálint miért teljesít ilyen "gyengén" idén ? Látom a maratonon elért eredményeibõl , hogy nem edz annyit mint régen !
Fontosbb lett a tanulás ? Rájött, hogy nem tud bekerülni a válogatottba ?
#1406
Írta 2010. július 06. - 13:01

Ha megyünk mondjuk egy 14es átlagot csak annyi a különbség hogy egynyomvonalasakon fél valaki akkor mi van?
40km-ig tömören együtt ment a mezõny, sima mászás és egyenesen nem volt gond. Lejtõn égett azbesztszag, köves/gyökeres/szûkölõ/meredek emelkedõkön meg pattantak egybõl le. Az sem igazi hogy brutál módon nyomjam meg az elejét hogy ne kelljen ilyenek miatt várni, mert nem bírnám utána rendes tempóban a maradékot.
Tudod Harang azt mondta (egyik Buda után), hogy akit zavarnak a kövek meg gyökerek, menjen országutizni.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#1407
Írta 2010. július 06. - 13:00


Általában lefeléken voltam útban, azzal nem tudtam mit csinálni, mert ha megpróbálok kitérni, akkor csak megszívom. Viszont a végére egyre gyorsabb voltam lefeléken, de ha valaki mögém állt, az zavart, mert tudtam, ha elesek, átmegy a nyakamon, mert nem sok követési távot hagyott, emiatt lassabban voltam kénytelen menni. Bocs, utólag is akik így jártak miattam és vesztettek 10-20 mp-et


#1408
Írta 2010. július 06. - 12:48

VV: Ne!
Gondolom sejted miért ezt az erõsítettet vettem most... XT mondjuk 3500öt bírt, sza'l finoman szólva nem voltam vele megelégedve... Persze maratonon szakadt el...
(has)Pókember, értem mit mondasz, de sajnos siralmas hogy már a közép (mezõny szerinti) 2/3 milyen technikai szinten van... rájuk férne egy kis gyakorlás/bátorság! Szinte minden technikás részen feltartottak mind fel, mind lefele!
Illetve kell hogy legyen annyi az emberekben hogy tudják hogy mehet vagy nem mehet az a patak, akinek túl erõs, úgyis leszáll. Ha már nincs ott fejben akkor meg lassítson (ahogy teszem inkább én is).
Régebben azt élveztem hogy biztosított pályán lehet hasítani ezerrel maratonokon...
Mit jelent az , hogy " technikás részen feltartottak mind fel, mind lefele! " ?
Aki nem tudott addig megelõzni , az várjon szépen a sorára pont !
#1409
Írta 2010. július 06. - 12:42


Valaki fényképezett egy elég dúrva és köves lefelén is, azt a képet nem tudom ki csinálta, de még keresem. Mosolyogtam magamban, mert azt gondoltam azért állt oda a fotós, hogy ha valaki véletlenül netalán elesne, majd jól lefényképezi

#1410
Írta 2010. július 06. - 11:29

#1411
Írta 2010. július 06. - 11:12

#1412
Írta 2010. július 06. - 10:49

El kell hogy keserítselek. Ez leginkább adottság, jó mozgáskoordináció, egyensúlyérzék, ritmusérzék és a félelem legyõzése kell hozzá. Természetesen gyakorolni is kell.
Naigen, de azért mégis jobb lenne ha valaki felhívja apróságokra a figyelmet mint próba-szerencse alapon haladjunk a darwini úton.

#1413
Írta 2010. július 06. - 10:41

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#1414
Írta 2010. július 06. - 10:40

Suddenly becoming stationery, now thats the killer.
#1415
Írta 2010. július 06. - 10:32

Tök egyetértek; a tavalyi balesetem óta gondolkoztam azon, hogy nem ártana technikát is tanulni az állóképességi edzések mellé, mert a saját tapasztalaton alapuló sürgõsségire járós megoldás nem a legvonzóbb. Van tipped hogy hol-kitõl-milyen formában?
El kell hogy keserítselek. Ez leginkább adottság, jó mozgáskoordináció, egyensúlyérzék, ritmusérzék és a félelem legyõzése kell hozzá. Természetesen gyakorolni is kell. Az alap dolgokat meg lehet tanulni, hogy hova helyezd a testsúlyodat, hogy fogd a kormányt, hogyan fékezz, hogyan kanyarodj, de ez a megfelelõ adottságok híján nem sokat ér.
Lõrincz Olivérnek volt (lehet még mindig van) olisulija, ahol technikás részeken tanította a bringásokat átmenni, de nem tudom hogy kezdõkkel is foglalkozott-e.
Egyébéként meg az egész kulcsa a sebesség, sebesség és sebesség és soha ne ijedj meg, mert akkor azonnal elesel.

A sebesség mindent megold.
#1416
Írta 2010. július 06. - 10:24

Lehet, hogy én vagyok rosszul összerakva, de számomra egy nézõ, szurkoló mindig plussz motivációt jelent.
Nehogy már leszálljak elõtte, s toljam, hanem igenis megpróbálok feltekerni vagy átmenni.
S úgy vélem ez mindenkire igaz aki elindul egy ilyen maratonon. Pont ezért kell már az elején tolni a kitekerhetõ részeken is , mert a nagyja már az elején ellövi a puskaporát, s úgy bekezd, hogy egy sima középtányéros emelkedõt sem tud kistányéron kitekerni. Pedig lehet sima túrák alkalmával simán felmenne rajta a saját tempójában.
Ha ez fejben letisztulna mindenkiben, sokkal jobban tekerhetõ lenne egy ilyen esemény.
Mondjuk az is igaz, hogy vannak olyanok akik nem fogékonyak finoman szólva a technikásabb részekre. Velük semmit sem tudsz kezdeni olyannak kell elfogadni õket amilyenek.
#1417
Írta 2010. július 06. - 10:18

Meg azért az is félre vezeti az eccerû népeket, hogy a ménkûbe került át a chip a rajtszámról a bovdenházra, amit késõbb kellett eltávolítani. De ez már tényleg csak kukacoskodás:-)
Én pl. úgy rögzítem a rajtszámot, hogy a felsõ kettõt a kormányhoz, az alsót-a chip rögzítõjén átfûzve-a bovdenekhez... Minden alkalommal, ha esetleg leszakadna (?) a rajtszám, a chip meglegyen. Mondjuk így.
#1418
Írta 2010. július 06. - 10:17

Tök egyetértek; a tavalyi balesetem óta gondolkoztam azon, hogy nem ártana technikát is tanulni az állóképességi edzések mellé, mert a saját tapasztalaton alapuló sürgõsségire járós megoldás nem a legvonzóbb. Van tipped hogy hol-kitõl-milyen formában?
Technikára nagyon jók az XC, vagyis OX versenyek. Nem is kell feltétlenül versenyezni csak 1-2 pályát néha bejárni. Pl szerintem a kisnánai nagyon jó kis pálya volt. (meg a hármashatárhegyit is szerettem) Én már 13. éve montizom és 10 éve járok maratonokra régebben XC-re is és sokat segített a technika megtanulásában. De szintén nagyon jók az Osztrák maratonok a technika tanulásában. Még rövid távon is olyan pályák vannak, amilyenekkel itthon nem igen találkozni.
#1419
Írta 2010. július 06. - 10:14

Most a pilisszentlászlói betonos gurulás utáni erdõben a pataknál helyezkedtem. Buzdítottam is rendesen a sporikat, s ha hiszitek, ha nem sok emberen segített a ne fékezz, gurulj át lendületbõl, ne kíméld a halakat, nomeg a többi hülyeségem.
Hát az isteni volt! Nekem is segítettél, szépen át is mentem rajta. Utána mondtam is, hogy a patakozás volt az egyik legjobb rész. Volt egy másik, kisebb átkelés is egy meredek szurdokban, ott is jól jött, hogy az elõttem hajtó tapasztaltabb kollega elõre szólt a megszeppenteknek (mint én is), hogy "most engedd el a féket, gyerünk!". Szóval jó volt, köszi. Át a vízen, király!
#1420
Írta 2010. július 06. - 10:06
