Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Legfrissebb szám - archívum #1

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
2325 hozzászólás a témában

#2261
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Hát kezdem azzal, hogy olvasgatva a vonaton 2x továbbmentem egy megállót, a villamoson rendszeresen elfelejtek leszállni.... :)

Tetszik.
A retro cikk kicsit lapos, és akkor sem fogok eggbeatert, vagy xtr-t venni ha még három számban is errõl írtok! ;D

Magánvélemény: Az új-régi Crux pedig minden idõk legrondább crux-a, mondom én mint crux-tulaj.



#2262
vendég__*

vendég__*
  • vendég
tisztára mint az Úr hangja mi?? ;D

hejj zorg bátyó nem védtem én a BM-et, ami szar az szar, ami jó az jó! ráadásul nem is óvastam a cikket...(mea izé....)

( ha atomnak sikerül végre rábeszélnie és elmegyek a Sportra, akkó majd meglapogatom azt a vaskos 60kilós gerincoszlopodat!! ;D ;D )

#2263
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás
OFF
Urak!

Kedves Fityisz és Gyaci! (in alphabetical order)

Ha régi, jó kapcsolatotokat szeretnétek "felmelegíteni", NE a Fórumot használjátok erre!!! Köszönöm.

Személyeskedés:

Fityisz:
"nem_is_ismerlek...", de stílben keményen hasonlítasz arra az önmagamra, amikor a fáradtságtól olyan durva vagyok, mint egy smirgli és álllllati cinikus. (Akik ismernek engem, tudják - és ki_nem_állhatnak érte...) Nagyon jó, hogy itt "tolod", élvezem az egymondatos helyreigazító mondataid - más topikok más "versenyzóinél". És megkockáztatom: egy erõteljes színe vagy fórumunknak. (Sporton összefuthatnánk, hamá' a kezdetekkor annyira sikerült nálad elásnom magam, élõben is kíváncsi lennék a kritikáidra.)

Gyaci:
tégedsenemismerlek, de... a hozzáállásoddal kábé tisztában vagyok (legalább is úgy vélem...). Szerintem "minket" (értsd: magazint) nem kell megvédeni, kiállni mellettünk, etc. (Persze: hazudnék, ha azt mondanám, nem esik jól - néha.) Alapvetõen a kritika visz elõre. Mostanság kevesebbet fórumozol (én is...), pedig jól "nyomtad" régebben. Sok emberrel kerültem konfliktusba itt a fórumon, de úgy gondolom: ép gerincoszloppal rendeztem a dolgokat és béke van. (Hogy nem_mindig_én lettem az erkölcsi gyõztes? Ezt, ennek érdekében ("peace") benyelem...)

Ennyit rólatok, tõlem.

ON

A cikk elején ott áll: Sheldon Brown útmutatásai nyomán írta Balázs. Õ nem "szerelõ", soha nem volt az. Hogy Sheldon Brown-t alapvetõ "szaktenkitélynek" tartja - hát ez asszem a "szubjektív értékrend" megjelenése a cikkben. Nem "ex-cathedra" dolgokat állít, inkább saját tapasztalait adja le - félszáz saját kerék fûzése (és használata!) után.

#2264
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
No, akkor most már remélem, ha nem is szent, de béke van... 8)


#2265
vendég__*

vendég__*
  • vendég
"Quote:. talán neked is kellene némi iskolát végezned ez ügyben
ez is megvan csak én nem hangoztatom állandóan............"

ebbõl is láccik hogy a papírral együtt nem adják az inteligenciát , bármijen papírod is vagyon a gépész ismeretekrõl(lásd: jó nagy marhaság és esztelenség jelzõk)
amúgy jó nagy hüje magyar szokás hogy titkoljuk el a fizetésünket és végzettségünket! én igenis büszke vagyok arra hogy diplomás vagyok, és igenis szeretem ezt hangoztatni olyan esetekben mikor az általam tanult dolgokat marházzák és esztelenítik le!!!


jogod van arra hogy "bárhogyan" reagálj, tehát nekem is meg van a jogom arra hogy ez nekem ne tessen és én is reagáljak erre.


nekem sincs semmi különösebb bajom veled, de ha a hozzászólási stíluson változtatnál akkor talán még szeretne is itt téged pár ember és nem egybõl a hozzászólásod mijenségét értékelnénk (értékelném) hanem a tartalmát is, ami sok esetben igen nagy szakmai tapasztalatról árulkodik.
szóval a késõbbiekben kerüld léccives a nem odaillõ jelzõket, én már megtanultam régebbrõl hogy ebbõl csak a perpatvar van, és az senkinek sem jó.

#2266
vendég__*

vendég__*
  • vendég
akkor elõre bocsátom, én a keréképités cimû cikkrõl irtam le a véleményemet.

a cikket nem én írtam, és még -mint mondottam volt már az elején- nem is olvastam és nem is fogom mer nem érdekel.


::)


azzal a 10 évnyi gépész iskolával a hátam megett gondoltam azt amit gondoltam, ami persze nem feltétlen állja meg a helyét a kerékpár szervízelésnél, de korántsem nevezhetõ esztelenségnek és marhaságnak, hisz jól bevált ipari gyakorlat,


én a Te gépész szaktudásodat nem firtattam, és a fontosabb nem is kérdõjeleztem meg, elismerem azt, de az adott esetben valóban nem állja meg a helyét


talán ha te is résztvennél egy cikk megírásában a BM-ben, meglátnád azt, hogy mindég van valaki aki nálad jobban és frankóbban tudja a témát vágni, legalább is szerinte.


talán pont azért nem veszek részt, mert tudom, hogy én sem tudok mindent, de a jogot had gyakoroljam, hogy elmondjam a véleményemet az adott téma kapcsán bárhogyan, bárkirõl


tök tapasztalatlan vagyok a témában, én tsupán az alap gépész tézist említettem fel, miszerint elméletben így kéne ijen terhelési esetben. a gyakorlat más, ezzel nem vitatkozom.


én meg pont a gyakorlatból vettem a bátorságot, hogy hozzászóljak. nem az alap gépészeti téziseket húztam le, vagy kérdõjeleztem meg


Komolyan nekem semmi bajom Veled, de már kezd idegesitõvé válni, hogy irok valamit, és rögtön egymásnak esünk............Elhiszem, hogy Te baromira ott vagy gépészetben, de ha lövésed sincs egy kerék megépitésérõl akkor inkább kérdezz mint sem kioktass.

ja és mégvalami,

. talán neked is kellene némi iskolát végezned ez ügyben

ez is megvan csak én nem hangoztatom állandóan............



#2267
vendég__*

vendég__*
  • vendég
okosat szóltál rob atya!!!! rádöbbentem arra hogy úgy tûnik mintha én aztat preferálnám, hogy loktájtoljunk és ne kenjünk! szó sincs errõl, hisz tök tapasztalatlan vagyok a témában, én tsupán az alap gépész tézist említettem fel, miszerint elméletben így kéne ijen terhelési esetben. a gyakorlat más, ezzel nem vitatkozom.
amúgy meg nem érdekel a dolog, mer odatolom Kaszának a kereket, aki a Mali Triatlon Klub serviceman-ja, oszt olyan ûberfasza kereket fûz nekem 1 év garival, hogy az má csuda. ;D

#2268
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Gyerekek! Ugye nem fogunk itt egymás torkának ugrani egy hulladék keréképítési cikk miatt?
Nem olvastam, de annyit még én is tudok (bár saját kerekeimen kívül mást még nem fûztem) hogy ha a saját dolgodat akarod könnyíteni, érdemes egy csepp olajjal kenni a küllõanyát.

#2269
vendég__*

vendég__*
  • vendég
ismét köszönettel tartozom azért, amiért felnyitottad szememet miként is vélekecc szaktudásomról, s hidd el, hasonló szintû véleménnyel bírok a tiedrõl is. ;D
a cikket nem én írtam, és még -mint mondottam volt már az elején- nem is olvastam és nem is fogom mer nem érdekel. azzal a 10 évnyi gépész iskolával a hátam megett gondoltam azt amit gondoltam, ami persze nem feltétlen állja meg a helyét a kerékpár szervízelésnél, de korántsem nevezhetõ esztelenségnek és marhaságnak, hisz jól bevált ipari gyakorlat, amirõl viszont neked nincs halovány lila gõzöd sem. talán neked is kellene némi iskolát végezned ez ügyben hogy kevésbé elhamarkodott és velõs kijelentéseket formáljál karakterekbõl a képernyõre.
talán ha te is résztvennél egy cikk megírásában a BM-ben, meglátnád azt, hogy mindég van valaki aki nálad jobban és frankóbban tudja a témát vágni, legalább is szerinte.

#2270
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Te irtad?? :-X akkor rendben, mindent értek........s tudod, rám mindig számithatsz

#2271
vendég__*

vendég__*
  • vendég
köszönöm kedves fityisz, mindig örülök ha ijen nagyformátumú elismert szaktekintélyû személyiségek "oktatnak ki" (a szó jó értelmében véve!!), és rövid, érhetõ jelzõkkel (lásd. marhaság, esztelenség) adják tudtomra oktalanságomat és hozzá nem értésemet.
ezek után is bátran fordulok hozzád bármilyen kérdéssel, hisz bizton mondhatom, hogy roppant kultúráltan és kifinomultan fogsz reagálni, mint ahogy ezt most is megtetted.
még egyszer nagyon szépen köszönöm! ;D

#2272
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Az, hogy NE kend mer' kilazúl, egy jó nagy marhaság. érdemes olajat vagy zsírt használni, mert egy esetleges késõbbi centrírnál ez nagyban megkönnyiti a dolgodat -nem rohadnak össze a küllöanyák a köllõkkel- pláne ha alu niplit használsz........aki találkozozz már összerohadt alu niplivel az tudja milyen bosszantó mikor a küllõkulcs elnyalja az anyát és akkor cseszheted
Menetrögzitõ meg a legnagyobb eszetlenség.......ennyi erõvel mondhatnák azt is, hogy lõd be a váltót meg a féket utána rögzisd az állitó csavarokat!! :-\ a keréknek is egy javitható dolognak kell lennie!!!
Az meg, hogy nem is igazán kellenek szerszámok (álvány, központositó) állítás valóban igaz ha otthon berhel az ember, de egy szerelõ adjon már annyit magára, hogy nem állit ilyet és legfõképp nem közli le..........az ilyen embereket hívják kóklerekenek.....vagy túl sokat nézte Mekk mester filmeit......

#2273
DHR

DHR

    vendég

  • fórumtag
  • 253 hozzászólás
  • LocationBudapest
Én is jónéhány kereket füztem és egyikre se tettem loctite-ot továbbá az új küllõkre kenõanyagot sem. Amikor viszont régi összerohadt küllõkkel kell dolgozni nem árt egy csepp olaj a küllõre hogy meg lehessen húzni. A menetrögzítõt én fölöslegesnek tartom, egy jól fûzött kerékben NEM lazulnak ki az anyák.

#2274
vendég__*

vendég__*
  • vendég
fityisz

na most én nem óvastam az általad nem éppen magasztalt cikket, ezért mostan nem tudom leszûrni hogy hiányolod vagy feleslegesnek tartod a zsírt a küllõanyához?? azé kérdem mer gõzöm sincs a keréképítés fortéjairó, oszt egy kicsit tanúni szeretnék olyanoktól akik nem "csak" félszáz kereket építettek.... ;D
józan paraszti ésszel én asztat mondanán hogy nem köll zsírzani, hanem loktájtolni, bár mind2-t megtudom cáfolni is a józan paraszt agyammal. ;D

ha zsírzod, akkor nagy mértékben csökkented a súrlódást a menetek közt, ezért a borzasztó húzóerõ 6ására akár ki is lazulhatnak az anyák. (mondom akár, gõzöm sincs hogy kilazulnak-e!!!!)

ha loktájtolod akkó ugye begyógyul, vixont a frissen fûzõtt s majd kiprószált kerekeket azé szokás enyhén utánkalibrálni, mer semmi sem helyettesítheti az éles bevetés terhelését. viszont ha begyógyul, akkó baró nehéz utánaállítani, de ha már utánaállítottunk, akkor mexüntettük az eredeti kötésminõséget, és egy kemény cuccal teli menetpárt kaptunk. persze ez még mindig jobban tart mint egy halomra zsírozott menet.....

VALAKI VILÁGOSÍCCSON MÁ FEL!!!!!!!!! ;D

#2275
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Nos, majd szét robbantam!!

Mi ez a bõdületes matrhaság ami keréképités cimszó alatt van?

Nem kell centrirálvány, Nem kell központositó, Ne kend be olajjal/ne zsirozd a küllöanya menetét, Rögzisd Locktite-al........annak az arcnak mind az ötven kerekét a nyakára húznám, hogy viselje öket vidáman.........lehet, hogy a Pajtiknak (tisztelet a kivételnek) megfelelnek az ilyen kerekek de attól még azt nem kéne leközölni!!!!!!
És ez most nem csak az én véleményem volt hanem olyanoké is akik nem "csak" félszáz kereket épitettek.............

#2276
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás

Retrobike: Szerintem ha valaki "retrobikeról" ír, igenis vehetné a fáradtságot hogy utánnanézzen a részleteknek. Pl, a régebbi amcsi MBA-k


szerinted úgy ált nem lett véve a fáradtság?
amcsi MBAk, pláne régebbiek nem bizti hogy hozzáférhetõek...

igaz kicsit csókos vagyok a témában, de a saját bringámról elég sokat kutakodtam, immáron másfél éve mondhatni fikarcnyit sem találtam
pedig 10 éve azért nem volt nagy a piac, és elég különlegec a vázam technikai szempontból: értsd bnem sokan foglalkoztak ilyesmivel...


A másik a képek. Bocs,hogy megint az amcsi MBA-val jövök, de abból érdemes lenne ellesni a fotókészítés trükjeit. Nagyon jó "akció-képek" jellemzik(legalábbis a régebbi számokat), amiknek ezerszer jobb a "feelingje" mint az állófotóknak.


akciófotóhoz két dolog kell:
a) egy akciófotós megfelelõ felszereléssel
B) mégegy ember, aki akciózik

no mármost az újságnak szerintem erre nem igen futja jelenleg... a srácok örülnek hogy belejöttek végre az újságkészítésbe... (ez itten most dícséret akaródzott lenni :D)
ne feledd hogy gyakorlatilag négyen viszik az újság mindenféle ügyes-bajos dolgait, bár már ahogy a tendencia mutatja a "sallangok" "külsõsökhöz" kerülnek...


ez nem valamiféle védõbeszéd akarna lenni, csak lássuk az érem másik oldalát is ::)

#2277
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
"Cikkecskék" védelmében 2 :
1.tényleg sokan vannak,akiknek nincs meg minden cég termékkatalógusa,és ebbõl informálódnak
2.ezek a reklámok teszik lehetõvé, h a Zújság ára -viszonylag- alacsonyan maradjon... ::)
Persze néha már tényleg idegesítõ,h mindig uazt látni;Eggbeater és Bikedrive :-X

#2278
Serviceman

Serviceman

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás
Retrobike: Szerintem ha valaki "retrobikeról" ír, igenis vehetné a fáradtságot hogy utánnanézzen a részleteknek. Pl, a régebbi amcsi MBA-k szerintem elég sok mindent írtak egy-egy teszt kapcsán a gyártó illetve a modell múltjáról.
XTR és társai: Akár infó, akár nem, mégiscsak reklám. Ja, és tech infókat lehet találni a Shimano INGYENES katalógusában is, vagy ha szépen kéred, kedvenc bicajboltosod biztosan a kezedbe adja az "imakönyvet", a ngy S katalógust, amibõl tényleg minden kiderül. Szvsz teljesen feleslegesek, sõt idegesítõek az ilyen és ehhez hasonló (Merida,Author,RST) cikke(cské)k, csak a helyet foglalják.
Teszt: Mivel ez mégiscsak egy bicajos újság, aminek montis eredete van, talán lehetne hangsúlyosabb a montikról szóló teszt rész. Tudom hogy ez a gyártóktól/nagykerektõl/forgalmazóktól függ elsõsorban, de a mostani számban is volt három monti. A róluk szóló "tesztek" viszont messze alatta maradtak annak a szintnek, amit a bicajok alapján elvárhattunk volna. Magyarul: ha a gyártó/nagyker./forgalmazó a tesztpilóta alá adta a bicajt, akkor õ vegye a fáradtságot és hajtsa meg az a bike-ot rendesen, és írjon tisztességes beszámolót. Mit tud? Ez a kérdés, nem az hogy mibõl van összerakva, az úgyis kiderül a tech.spec. táblából. A másik a képek. Bocs,hogy megint az amcsi MBA-val jövök, de abból érdemes lenne ellesni a fotókészítés trükjeit. Nagyon jó "akció-képek" jellemzik(legalábbis a régebbi számokat), amiknek ezerszer jobb a "feelingje" mint az állófotóknak.

Azért ne maradjon ki a dícséret sem: a lap megjelenése sokat javult, és folyamatos javulást mutat mind a papír, mind a tördelés6szerkesztés tekintetében.


#2279
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Én úgy érzem, hogy ha valami reklám, de az adott gyártó termékeinek bemutatására törekszik, még ha marketingízûen is, attól annak igenis van létjogosultsága az újságban! Sokan vannak, akik nem tudnának mindenrõl, ha nem lenne benne az újságban. (no jó, jelen esetben az XTR kivétel, hiába tudsz róla, ha nem veheted meg :)) Meg kell tanulni kiválogatni a rizsa közül a lényeget. Amíg nem volt netem, és nem olvastam német újságokat, addig én sem tudtam ilyen sokat. (bár sokakhoz képest még mindig mûveletlen vagyok, pl: lor és L.CS.) És akkor igenis jól jött pl: '98-ban, hogy bemutatták a Sachs termékpalettát. Mert megtudtam, hogy nem csak a Shimano létezik, milyen alternatívák vannak. Egy vidéki arc nincs elárasztva hatalmas információkal, még ha boltba megy sem, és ez szomorú saját tapasztalat.

#2280
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás


A retro-bike cikk üres,alig tartalmaz információt, pedig ez a bicaj megérdemelte volna.


ez az a téma, amirõl nem olyan könnyû infókat szerezni...
én már két éve keresek információt szüntelen a vázamról, ki-hogy-miért gyártotta, és szinte semmi...

milyen infókat hiányolsz ???


Például, hogy milyen teleszkóp van benne...
És remélem több XTR és Egg Beater cikk nem lesz idén már az újságban...