Jelentkezz be Regisztrálj
Egysebességes bringa építese házilag
#21
Írta 2008. július 06. - 15:53
Jól gondolom, hogy le kell szednem akkor a zéger gyûrût és megfordítani a kis pöcsét neki, hogy felfelé feszüljön?
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#22
Írta 2008. július 04. - 16:22
Valahogy így (igaz nem a legjobb szög, de a lényeg talán látszik): http://www.kz.hu/ezm...ckhopper_v2.jpg
Jól néz ki ez a Speccy, de nekem vannak képeim "oldalabbról" is:
Így nem jó:
http://imgfrm.index...._0004511421.jpg
Így jó:
http://imgfrm.index...._0004511426.jpg
(Viszont itt elõl 2 foggal nagyobb tányér van, hogy a feszítõ ilyen pozíciójában jöjjön ki a lánchossz.)
Azóta megint én megyek a singlespeeddel, de úgy látszik, a fiam váltóssal is erõsebb... (Mi a fejvakarós szmájli kódja?)
#23
Írta 2008. július 03. - 21:22
na azt hogy? tuda errõl valaki dobni egy kéept vagy megmagyarázni vagy valami?
Valahogy így (igaz nem a legjobb szög, de a lényeg talán látszik): http://www.kz.hu/ezm...ckhopper_v2.jpg
Would you, Quintus? Would I?
#24
Írta 2008. július 03. - 18:44
Csak váltót ne. Nekem így évek múltán nagyon furcsa volt a váltogatás, és amíg én visszaváltogattam, a fiam a singlespeddel a nyeregbõl kállva úgy otthagyott az emelkedõn, mint Szent Pál az oláhokat...
Mellette van két váltós bringa is..
na.. öö vettem egy ilyen point cuccost ugyebár.. felraktam, fogjuk rá, hogy müködik, de amit írtál, hogy:
úgy igyekezz feltenni, hogy a lánc által határolt területen kívül legyen, és befelé feszítse azt (mint a váltó felsõ görgõje). Ebben a konfigban végül is mûködött rendesen
na azt hogy? tuda errõl valaki dobni egy kéept vagy megmagyarázni vagy valami?
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#25
Írta 2008. június 08. - 17:09
hmm.. még a végén váltós bringám lesz újra? :-/
Nem túl biztató, amiket írtok.
(ilyenkor bánom nagyon, hogy 04ben még nem csúszópapucsos volt)
Az egyenes láncvonalat hát öö.. tökéletesen müködött, szemmel ránézve egyenes.. de nem méregettem..
hátul öö valami Novatech (tizenpárezres) agy figyel.
és már nem is fogom (kukáztam a megnyúlt láncot, 2hónapja lánc nélkül pihen a szobába.
Székesfehérvár meg kicsit messze van Pécstõl, de köszönöm a felajánlást
Ja, ha Novatec, akkor gondolom, kazettás... Feltételezem, hogy a kazettánál állítottad be a láncvonalat. (Tudod, mit mondott az állatorvos az emberorvosnak, amikor az megkérdezte, hogy mi a panasza: "Hja, úgy könnyû..." )
Én keskeny lánccal használtam a Pointot, az elfért a kalickában, de hangja tényleg van... (Pécsre is elmentem egyszer bringával, másnap pedig Siklós-Mohács, végül Szekszárd felé haza... De akkor még nem voltam "kiegyesúlyozot, boldog családapa". (Értsd: lepukkant, pocakos vén f@sz.)) Egy cimbi szokott ugyan fuvarokat csinálni Pécsre, de bonyolult, á, hagyjuk.
Új lánc lesz a tuti. (Vagy vegyél egy White Industries Eccentric Eno agyat. )
Csak váltót ne. Nekem így évek múltán nagyon furcsa volt a váltogatás, és amíg én visszaváltogattam, a fiam a singlespeddel a nyeregbõl kállva úgy otthagyott az emelkedõn, mint Szent Pál az oláhokat...
#26
Írta 2008. június 08. - 13:31
Nem túl biztató, amiket írtok.
(ilyenkor bánom nagyon, hogy 04ben még nem csúszópapucsos volt)
Az egyenes láncvonalat hát öö.. tökéletesen müködött, szemmel ránézve egyenes.. de nem méregettem..
hátul öö valami Novatech (tizenpárezres) agy figyel.
és már nem is fogom (kukáztam a megnyúlt láncot, 2hónapja lánc nélkül pihen a szobába.
Székesfehérvár meg kicsit messze van Pécstõl, de köszönöm a felajánlást
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#27
Írta 2008. június 08. - 13:01
A rugós feszítés még nagyon rázós úton is kevés, nem még nagyobb becsapódásokkor, mint esetleg nálad. Én azt ki is szereltem belõle és egy támasztócsavarral szabályozom az állását. Mindenképpen felfelé nyomja a láncot - mint Exile is írta.
A kalitkában nekem nem fért el a lánc, így sztem az is kuka.
Illetve a széles, egysebis láncccal olyan hangja van mint egy szétesni készülõ Zetornak - bár legalább nem kell csengõ.
Összegezve: Mûködik, de egy adag fos.
#28
Írta 2008. június 08. - 10:00
a láncvonallal elvileg nincs gond, hisz mûködött SSként a láncnyúlásig...
a kétgörgõs jobb lehet? vagy valami teljesen más megoldás? (azt nem ér mondani, hogy vízszintes papucs Nem feltétlen SS a vágyam, hanem a vázamat akartam hasznosítani. De amíg müködött, addig belopta amgát a szívembe)
Ha az számít, akkor kis ugrálós gépbe lesz.
Mivel neked nem valami nagyon össze nem illõ láncvillahossz - áttétel kombinációt kell összehoznod, csak a láncnyúlást akarod kompenzálni, nincs szükséged a kétgörgõsre. Elég az egygörgõs, csak esetleg valami más típus.
Ha elegendõ közelségben lakunk egymáshoz, szívesen kölcsönadom az enyémet, hogy kipróbálhasd, aztán, ha megfelel, vehetsz majd magadnak.
Az viszont érdekelne, hogy hogyan sikerült egyenesre kihoznod a láncvonalat a Deore hajtómû középtányérjával. Mert az olyan 50mm környékén szokott lenni, a feltekerõs ss agyak meg 55-öt Dictálnak... Milyen agyat használsz?
Én is valami hasonlót építettem egyébként, ha megnézed. Csak, ha jól látom, a te bicikliboltosod nem keverte össze a Bike+ Jump stucnit a Dirt stucnival...
#29
Írta 2008. június 08. - 01:04
a kétgörgõs jobb lehet? vagy valami teljesen más megoldás? (azt nem ér mondani, hogy vízszintes papucs Nem feltétlen SS a vágyam, hanem a vázamat akartam hasznosítani. De amíg müködött, addig belopta amgát a szívembe)
Ha az számít, akkor kis ugrálós gépbe lesz.
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#30
Írta 2008. június 08. - 00:19
Hali.
Mivel csak 'szerencsém' volt a Px-el (kijött a lánchossz összeépítésnél), most már viszont nem pálya, ezért kérdezném, hogy melyik láncfeszítõt érdemes hozzá vételeznem?
Jól rémlik, hogy a Point egygörgös a legjobb vétel? (vagy a 2? elõny-hátrány?)
Nekem po(i)nt ilyen van, de nem tudok egyértelmû lelkesedéssel nyilatkozni róla. Oldalirányban nem valami stabil (a rugós résznél kotyog), bár elvileg, ha a láncvonal jó, arról nem is kap terhelést. De a rugója sem túl erõs. Ha mégis emellett döntenél, úgy igyekezz feltenni, hogy a lánc által határolt területen kívül legyen, és befelé feszítse azt (mint a váltó felsõ görgõje). Ebben a konfigban végül is mûködött rendesen, jópár km-t letekertem vele. De most már nem használom, átraktam a hajtást-kerekeket vízszintes papucsos vázba, ahogy azt a "másik" SS topicban láthatod.
#31
Írta 2008. június 07. - 23:46
Mivel csak 'szerencsém' volt a Px-el (kijött a lánchossz összeépítésnél), most már viszont nem pálya, ezért kérdezném, hogy melyik láncfeszítõt érdemes hozzá vételeznem?
Jól rémlik, hogy a Point egygörgös a legjobb vétel? (vagy a 2? elõny-hátrány?)
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#32
Írta 2007. október 11. - 19:40
#33
Írta 2007. október 11. - 18:36
http://www.alfaamore...50/00150274.jpg
:-))
#34
Írta 2007. október 03. - 10:49
Egyébként kulacstartót én is csak olyat használok, ami biztosan fogja a sörösdobozt!
#35
Írta 2007. október 02. - 23:07
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#36
Írta 2007. október 02. - 22:25
Az én lakatom a nyeregcsõhöz van rögzítve, egy U-lakat elfektetve, így menet közben is hasznos tud lenni, csomagtartóként. (Trelock.) Gumipertli is van a konzolján, ne tudd meg, miket szállítottam már vele, pl. gumikajakot... (Az evezõk meg a felsõcsõhöz kötözve. Majd elõkotrom a képet...)
#37
Írta 2007. október 02. - 11:22
#38
Írta 2007. október 01. - 22:08
Az a "laposüveg-tartó" mi az alsócsövön?
#39
Írta 2007. október 01. - 20:35
Pár hónap alatt alakult át egy egyszerû acélvázas montiból. Elég sokat szöszmötöltem rajta, de úgy érzem megérte.
http://pix.bikemag.h...203361&cat=2395
http://pix.bikemag.h...203363&cat=2395
http://pix.bikemag.h...203365&cat=2395
#40
Írta 2007. szeptember 14. - 09:26
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!