Ha nem csúszópapucsos a vázad akkor kell még egy láncfeszítõ.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Egysebességes bringa építese házilag
Indította
tamaska
, 2007. február 08. 19:20
#301
Írta 2007. február 08. - 23:35
#302
Írta 2007. február 08. - 23:29
Egy abszolút tapasztalatlan embertõl kérdés: ha nem akarok szenvedni a régi bringám f0s váltóival, inkább leszedném õket. És fog menni, ha ráteszem a rövidített láncot a kiszemelt fogaskerékre. Ez így helytálló? Nem téma, h hátul fut a 6os sor. Elõl meg kezdek majd vmit.
edit: Ez tényleg egyértelmû,h így van, de mégis van vmi rossz megérzésem :chin:
edit: Ez tényleg egyértelmû,h így van, de mégis van vmi rossz megérzésem :chin:
#303
Írta 2007. február 08. - 21:46
Sz'asztok!
Asszem, én is inkább ide tartozom...
Emlékeztetõül:
Függõleges papucsos vázra épített SS-em van, láncfeszítõvel (Point).
(Tapasztalat: különösen szerencsétlen áttétel-és láncvillahossz kombinációkat a feszítõ sem tud kompenzálni, itt is mókolni kellett az áttétellel.)
"Valódi" SS agyhoz viszont ragaszkodtam, ez egy menetes B+, nem tárcsás, 7500Ft volt. A rátekert racsnival fixen meghatározza a láncvonalat, hézagolásra nem igazán van lehetõség. Ez a láncvonal viszont egybeesik egy "szokásos" CC hajtómû középsõ lánckerekével.
Az is van rajta, egy akciósan vett, majd szétszedett CC hajtómû. (Bordástengelyes, mert szvsz SS-nél ez az alkatrész idõnként nagyobb terhelésnek van kitéve, mint ahol van hová visszaváltani.) A nagytányér vastagságát pótló alátétek elkészítésénél lépett be a flex, azokat egy régi, kopott lánckerékbõl vágtam ki. Ezzel együtt nem tartom magamat igénytelennek, jóval 140e fölöt állt meg a bringa (Avid fékek, stb...), de hát tényleg nem egy gyári Bianchi Bass, szégyellem is magamat...
Remélem, ezen összefoglalóm hasznára válik majd az utánam jövõknek.
Asszem, én is inkább ide tartozom...
Emlékeztetõül:
Függõleges papucsos vázra épített SS-em van, láncfeszítõvel (Point).
(Tapasztalat: különösen szerencsétlen áttétel-és láncvillahossz kombinációkat a feszítõ sem tud kompenzálni, itt is mókolni kellett az áttétellel.)
"Valódi" SS agyhoz viszont ragaszkodtam, ez egy menetes B+, nem tárcsás, 7500Ft volt. A rátekert racsnival fixen meghatározza a láncvonalat, hézagolásra nem igazán van lehetõség. Ez a láncvonal viszont egybeesik egy "szokásos" CC hajtómû középsõ lánckerekével.
Az is van rajta, egy akciósan vett, majd szétszedett CC hajtómû. (Bordástengelyes, mert szvsz SS-nél ez az alkatrész idõnként nagyobb terhelésnek van kitéve, mint ahol van hová visszaváltani.) A nagytányér vastagságát pótló alátétek elkészítésénél lépett be a flex, azokat egy régi, kopott lánckerékbõl vágtam ki. Ezzel együtt nem tartom magamat igénytelennek, jóval 140e fölöt állt meg a bringa (Avid fékek, stb...), de hát tényleg nem egy gyári Bianchi Bass, szégyellem is magamat...
Remélem, ezen összefoglalóm hasznára válik majd az utánam jövõknek.
#304
Írta 2007. február 08. - 19:34
Bementem a kerékpárboltba és kértem az ismerõs eladótól hézagolót és adott (ingyen), a sram 7.0 sort meg szét lehetett szedni egy inbuszkulccsal, ennyi volt a hátsóagy hézagolás.
A sebesség mindent megold.
#305
Írta 2007. február 08. - 19:20
na hogy lecsillapodjanak a kedelyek, akkor ide lehet irni ki hogy hezagolta ki a tobsebesseges hatsoagyat.
es tarsai
a masik topik marad a Phil Wood vonalnak.
remelem mindenki boldog
es tarsai
a masik topik marad a Phil Wood vonalnak.
remelem mindenki boldog
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F