Jelentkezz be Regisztrálj

Egysebességes bringa építese házilag
#221
Írta 2007. február 18. - 14:36

nekem nem nagyon tetszenek az on-one bringák. nekem az átalakitott ropicsöves lavadome sokkal jobban tetszik.
most lessz egy 2002-es speci hardrock acélvázam. hol is és mennyiért hegesztenek rá csúsztatópapucsot?
köszi a válaszokat
#222
Írta 2007. február 18. - 12:28

sokak szerint nem meno a fekete feher, de szerintem a te bicod is kifejezetten szep lett!
Lelke mélyén mindenki on-one inbred-et akar, csak nincs $$kedve$$ hozzá.

Bizony szép! :clap:
#223
Írta 2007. február 18. - 12:07

Sziasztok!
Beszállok én is a fekete-fehér flottába...
Már majdnem kész van, még kormányszarv kell rá, és az üléscsõbõl kell egy kicsit levágnom. Még ki sem próbáltam, én is türelmetlen vagyok.
sokak szerint nem meno a fekete feher, de szerintem a te bicod is kifejezetten szep lett!
hasznald egeszseggel!
#224
Írta 2007. február 18. - 12:04

ez hogy jött ki?
mert szerintem lehet az akármi, de nem 5 mm...
az oreg Sheldonnal olvastam, hogy tipikusan 5mm szokott lenni a ket tanyer lancvonala kozott...
lemernem, de csak singlespeed bico van itthon :-)
#225
Írta 2007. február 17. - 23:02

Beszállok én is a fekete-fehér flottába...

Már majdnem kész van, még kormányszarv kell rá, és az üléscsõbõl kell egy kicsit levágnom. Még ki sem próbáltam, én is türelmetlen vagyok.

Nagyobb kép itt.
A láncvonalat nekem is nehezen sikerült belõnöm. Bike+ Denver agy hátul, Dicta racsnival, 52 mm láncvonal. Volt egy régi monoblokkom, azt beszereltem, feltettem a hajtókart, majd lemértem, hogy mennyivel rövidebb monoblokk kell, így jó lett.
#226
Írta 2007. február 17. - 22:09

en megneznem a pld biker oldalan, hogy az alap (tudtommal 113mm) es monoblokkal a blaze lancvonala 48.5 mm. Ez legtobbszor a kozepso lanckereknel ertendo.
tehat a nagykerek ez esetben 48.5mm + 5mm = 53.5 mm
ez hogy jött ki?
mert szerintem lehet az akármi, de nem 5 mm...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#227
Írta 2007. február 17. - 21:00

tapasztalataim szerint a szivas abbol szokkott adodni, hogy a single speed hatso agyak alltalaban ugy vannak kitalalva, hogy a MTB hajtomu kozepso lanckerekevel jojjon ki a lancvonaluk (46-48 mm)...
csakhogy a legtobb vazon a kozepso lanckerek helyere nem tudod feltenni a 42T-44T lanckereket, mert nem fer el a lancvillatol...
Rémlik valami olyan trükközés, hogy a nagytányért megfordítják (?), ezáltal majdnem a középtányér vonalába kerül...
szoval erdemes beugrani valamilyen jobb uzletbe/szervizbe, ahol van meretvalasztek (pld probike) es tuti, hogy segitenek...
nyilvan, igy kicsit dragabb lesz a monoblok, mintha pld az eBike rol rendelned, de hat a tudast meg kell fizetni :-)
Ez lesz, nincs idõm/szerszámom/tapasztalatom ezt végigszívni. Nekem megér pár ezer ft. plusz költséget, hogy nem dühöngök a garázsban.

#228
Írta 2007. február 17. - 18:02

Nekem is 1". B+ és BBB is gyárt collos, menetes csapágyat. B+ -ból van 1" - A-head átalakító, utána már mehet rá bármilyen stucni. Nálam legalábbis ez az A-terv.
Az is nagyon jó. Helyzetem: Cane Creek ahead, Yasec munkálja a villát, hogy sima legyen a nyaka, a stucni 1 1/8", benne szûkítõ, esztergályos bácsi csinál olyan hézagolót, aminek a bele 1", alul 30mm, nyomja be az ahead "kónusz"t, felül 34 mm, megtartja a stucnit. Csak gyõzzem kivárni... Szerintem ennél bonyolultabban ezt nem lehet. Ja és 1" csillag 1 1/8 as kupakkal legfelül (BBB).
#229
Írta 2007. február 17. - 16:51

Azt honnét lehetne megálmodni, hogy egy Truva Blaze-hez milyen tengelyhosszúságú monoblokkot vegyek úgy, hogy jó legyen a láncvonal? A nagytányért szeretném meghagyni, a csapágyház 68-as.
köszi,
kz
en megneznem a pld biker oldalan, hogy az alap (tudtommal 113mm) es monoblokkal a blaze lancvonala 48.5 mm. Ez legtobbszor a kozepso lanckereknel ertendo.
tehat a nagykerek ez esetben 48.5mm + 5mm = 53.5 mm
mar csak azt kell tudni, az valasztott agy lancvonala mi...
tapasztalataim szerint a szivas abbol szokkott adodni, hogy a single speed hatso agyak alltalaban ugy vannak kitalalva, hogy a MTB hajtomu kozepso lanckerekevel jojjon ki a lancvonaluk (46-48 mm)...
csakhogy a legtobb vazon a kozepso lanckerek helyere nem tudod feltenni a 42T-44T lanckereket, mert nem fer el a lancvillatol...
szivas...
ezert jok a kazettas SS agyak, mert ott pld 43 es 53 mm kozott lehet allitani a lancvonalat...
szoval erdemes beugrani valamilyen jobb uzletbe/szervizbe, ahol van meretvalasztek (pld probike) es tuti, hogy segitenek...
nyilvan, igy kicsit dragabb lesz a monoblok, mintha pld az eBike rol rendelned, de hat a tudast meg kell fizetni :-)
#230
Írta 2007. február 17. - 12:54

köszi,
kz
#231
Írta 2007. február 17. - 01:16

#232
Írta 2007. február 17. - 00:33

A helyes megfejtés 1" :-)
Ez megszépíti a fejcsapágy-hézagoló-stucni problémakört
Nekem is 1". B+ és BBB is gyárt collos, menetes csapágyat. B+ -ból van 1" - A-head átalakító, utána már mehet rá bármilyen stucni. Nálam legalábbis ez az A-terv.
#233
Írta 2007. február 16. - 20:33

ez a Cannondale 1 1/8os feycsövü??
esetleg 1 1/4??
A helyes megfejtés 1" :-)
Ez megszépíti a fejcsapágy-hézagoló-stucni problémakört
#234
Írta 2007. február 16. - 14:29

valami speciális festék hogy ilyen fényudvar van körülötte,
vagy csak így sikerült lefotózni?
A telefonom minõségi optikája, az!

#235
Írta 2007. február 16. - 14:27

... már elég türelmetlen vagyok.
megértem...
szép lett!
leld benne sok örömöd!!!
valami speciális festék hogy ilyen fényudvar van körülötte,
vagy csak így sikerült lefotózni?
#236
Írta 2007. február 16. - 11:20

#237
Írta 2007. február 16. - 11:20

A sebesség mindent megold.
#238
Írta 2007. február 16. - 10:46

Hmmm, eddig nemigen hallottam PC-1 patentszem haláláról... Nagyon sok ezer km futás alatt sem. Gyanakszom, hogy valami aljasságot követtetek el vele... vagy jött Mo-ra egy gyenge széria.
ezek szerint nem csak váltani,
de szemet pattentolni is hülye vagyok :-)
nekem nem a patentszem patent része ment szét, hanem a lánc csapja szakadt ki a patent szem "fix" felébõl...
ez gyanítom anyag vagy gyártási hiba...
#239
Írta 2007. február 16. - 09:23

Nem létezik olyan ember, aki 42/27 áttételben izomból elszakít egy jó láncot. (Edit: na jó, talán az a súlyemelõ figura, aki 400 kilóval guggol...)
#240
Írta 2007. február 15. - 23:11

Hmmm, eddig nemigen hallottam PC-1 patentszem haláláról... Nagyon sok ezer km futás alatt sem. Gyanakszom, hogy valami aljasságot követtetek el vele... vagy jött Mo-ra egy gyenge széria.
Nekem nagyon úgy tûnt h. a patentszem oldallapjai rézbõl/rézötvözetbõl vannak. Nálam kb. 1000km-t futott szakadás elõtt, elszakítani terepen sikerült mászás közben, kiállva, karból is izmozva 42-17ben, igaz csak 70kg vagyok, szóval ez annyira még nem aljas dolog.
