Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10883 hozzászólás a témában

#7441
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A telót csak teleszkóppumpával szabad fújni, minden mással tilos. Van átmenet a 85-130 között. Az útállítás otthon szerintem garivesztéssel jár, ha belülrõl állítható.


A sebesség mindent megold.

 


#7442
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Általában a telókhoz adnak pumpát, vagy kompresszorral is tölthetõ ?
(max. 8bar-t bír )

85 - 130 mm azt jelenti a levegõsnél, hogy vagy 85mm, vagy 130 mm, átmenet nincs ? Az állítás kívülrõl, vagy belülrõl állítható, és amíg garis, addig én is állíthatom ? ( Csak, ha már így rábeszéltetek a levegõsre. )

A 130 mm-re kihúzott teló tényleg "érzékenyebb" a 185-ös, vagy fõleg a 203 mm-es tárcsafékre ?

elvileg adnak, leginkább ha dobozos....szal kb 50% esélyed van hogy kapsz....de 3-4 ezer ft ért lehet kapni

kompreszor felejtõs. itt egész kis mennyiségû luftokról van szó...

levegõs reconnál ha jól emléxem 80/100/130 ebbõl választhatsz egyszerre 1-et....szétszedve lehet variálni....ha ne m szoktál szerelni inklább ne ezzel kezdd..:)

8"-os tárcsát nem próbáltam a 7"-ost simán bírja kihúzva is...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7443
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás
Általában a telókhoz adnak pumpát, vagy kompresszorral is tölthetõ ?
(max. 8bar-t bír )

85 - 130 mm azt jelenti a levegõsnél, hogy vagy 85mm, vagy 130 mm, átmenet nincs ? Az állítás kívülrõl, vagy belülrõl állítható, és amíg garis, addig én is állíthatom ? ( Csak, ha már így rábeszéltetek a levegõsre. )

A 130 mm-re kihúzott teló tényleg "érzékenyebb" a 185-ös, vagy fõleg a 203 mm-es tárcsafékre ?

#7444
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás

Köszi mindenkinek, alauklnak a dolgok.

A forumban visszatérõ téma, hogy "gyenge a teló, milyen rugót tegyek bele ?"
típusú kérdés. Ha jól értem a levegõs teló mûködését, akkor a kerékpáros súlyához kell csak igazítani a kamrák levegõnyomását. Ez így OK ?

A negatív kamra nyomásával mit állítasz ?

A levegõsnél a tömítéssel hosszútávon nincs gond ?


Igen, a levegõs így állítható.
Tipp: A levegõsbe annyit kell fújni, amennyi Neked jó, mivel a gyári adatok nagyon körülbelülre vannak megadva (pl. az én RS Duke-omban 90PSI van a súlyomhoz elõírt ~130 helyett).

Azthiszem a teleszkóp megindulását, de majd akinek van ilyen, megmondja.

A tömítéssel nagyon nem szokott gond lenni. pl: a Duke-omat volt, hogy 11 Baron !!!! használtam (kicsit nagyobb voltam akkoriban :) ), semmi baja sincs. Persze a levegõsbe néha-néha kell fújni azért...
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#7445
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás
Köszi mindenkinek, alauklnak a dolgok.

A forumban visszatérõ téma, hogy "gyenge a teló, milyen rugót tegyek bele ?"
típusú kérdés. Ha jól értem a levegõs teló mûködését, akkor a kerékpáros súlyához kell csak igazítani a kamrák levegõnyomását. Ez így OK ?

A negatív kamra nyomásával mit állítasz ?

A levegõsnél a tömítéssel hosszútávon nincs gond ?

#7446
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Szerintem meg, ha mindent tudnék, akkor nem kérdeztem volna semmit a forumban.

Mivel nem két forint egyik teló sem és csak képen láttam õket, szerettem volna
elsõ kézbõl infot kapni olyantól, aki használja is õket, hogy könnyebb legyen
a választás. Gondoltam, a forum erre való.

ha nem akarsz grammozni, és jó a fix út én levegõs recont vennék.......
reba még annyival tud többet, hogy külön tudod állítani a negativ légkamrában is a nyomást......van aki ezt szereti, finomhangolás miegymás nekem pl csak nyûg
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7447
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
egyik RSnél sem a becsúszó a gyenge pont, sõt manapság egyik telónál sem - akármibõl is készül.
Váll, fékhíd, láb, nyak...

#7448
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a rebanak konnyebb a valla, es allithato benne a floodgate. recon/toraban nem.

5. A becsúszószár anyagának milyen jelentõsége van a tartosság
szempontjából ? Gondolók itt pl. arra, hogy ha az AL-ról lekopik a teflon
bevonat ( ez különben mennyi idõ kb? ) ,akkor utána annyi neki, az acél
meg csak kopásállób, feltéve, ha a rozsda nem kezdi ki. Szoval hosszú-
távon melyik a praktikussabb ?


az alu becsuszoszarak is elelnek jopar evig. Voltak/vannak "foltosodo" becsuszoju telok, de altalaban az sem veszes. es mostanaban nem is nagyon latni.

azert venni torat, mert az acel becsuszoja tovabb fogja birni, butasag. Tovabb fogja birni, az igaz, de 40 vagy 50 ev, nem mindegy? ;)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7449
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás

Szerintem meg, ha mindent tudnék, akkor nem kérdeztem volna semmit a forumban.

Mivel nem két forint egyik teló sem és csak képen láttam õket, szerettem volna
elsõ kézbõl infot kapni olyantól, aki használja is õket, hogy könnyebb legyen
a választás. Gondoltam, a forum erre való.


A teleszkópoknak más-más a belseje, gondolom "evidens". A tömegkülönbségek pedig ebbõl adódnak, nomeg néha egy adott típuson belül más anyagból vannak bizonyos alkatrészek.
A grammániások nyílván a könnyebbet veszik, mert mondjuk nem acélrugó van benne, hanem levegõs. De ettõl még a teló ugyanolyan erõs, csak a "töltelék" más.
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#7450
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nekem elso szerias Pike SL-em volt, U-turnos, gyari rugoval. kb 75kilo vagyok, kicsit kemenynek ereztem. Persze lehet, hogy ha nagyobbakat ugrasz vele, akkor inkabb jo is az, hogy nem tul puha, mert nem csukod olyan konnyen ossze.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7451
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás
Szerintem meg, ha mindent tudnék, akkor nem kérdeztem volna semmit a forumban.

Mivel nem két forint egyik teló sem és csak képen láttam õket, szerettem volna
elsõ kézbõl infot kapni olyantól, aki használja is õket, hogy könnyebb legyen
a választás. Gondoltam, a forum erre való.

#7452
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás

Ha könnyebb, akkor lehet "gyengébb" is, vagy csak marketingfogás a
grammániákusoknak, hogy ugyan az a teló van 1.6, 1.8, és 2 kg-al ?

Vagy belül is van valami különbség az állításokban ?


Szerintem ha már ígyis-úgyis megnézted a telókat, akkor látszik, miben különböznek, mert a tömeg felett ott a leírásuk általában ;) Csekk it!
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#7453
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás
Ha könnyebb, akkor lehet "gyengébb" is, vagy csak marketingfogás a
grammániákusoknak, hogy ugyan az a teló van 1.6, 1.8, és 2 kg-al ?

Vagy belül is van valami különbség az állításokban ?

#7454
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
www.sram.com itt mindent megtalálsz. Szerintem 70-90kg között optimális a gyári, utána van a kék, aztán a fekete.


A sebesség mindent megold.

 


#7455
smek24

smek24

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás
Embörök!

Mondja már meg valaki, hogy egy Pike 426 U-Turn-ben lévõ U-Turn rugó milyen testsúlyhoz ideális? Mi a következõ lépés keménységben? Köszi elõre is!!
"...can you hear the Holy Mountains?"

#7456
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

A forumban láttam valahol egy képet, egy durván leamortizált alu
becsúszóról, amin már nem volt bevonat.

Normál használat mellett mennyi az élettartama a recon-nak ?

95 kg-hoz avid tárcsa esetén 160-as, 185-ös, vagy 203-as tárcsa szükséges,
figyelembe véve, hogy ne tekergesse a telót ?

Solo Air-nál a teló hossza fix és a keménységet lehet szabályozni úgy, mint ha
az U-Turn-osnál rugót cserélnénk ?

A Reba SL miben tud még többet ?

1, ha egyre gondulunk az manitu teló volt, de arra is rá kellett segíteni, az sem amortizálódik ilyen gyorsan.
2, ezt nehéz megmondani mivel tavaly óta létezõ modell, de 4-5 éves normálisan használt duke-ok pl teljesen jól mûködnek, és egyébként is masszív cucc, tehát jó eséllyel nem egy szezonos termék,.
3, én 185-öst tennék rá, de ízlés kérdése, sztem a 200 - as felesleges, de bírni jó eséllyel azt is bírja,
4, igen , légnyomást tudod változtani,
5, könnyebb
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7457
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás
A forumban láttam valahol egy képet, egy durván leamortizált alu
becsúszóról, amin már nem volt bevonat.

Normál használat mellett mennyi az élettartama a recon-nak ?

95 kg-hoz avid tárcsa esetén 160-as, 185-ös, vagy 203-as tárcsa szükséges,
figyelembe véve, hogy ne tekergesse a telót ?

Solo Air-nál a teló hossza fix és a keménységet lehet szabályozni úgy, mint ha
az U-Turn-osnál rugót cserélnénk ?

A Reba SL miben tud még többet ?

#7458
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Telócserében gondolkodom, mert a mostani egy SR Axon D-RL....
Tora 318 / Recon 351 konstellációban gondolkodtam, bár a forum olvasgatása
közben az ajánlások hatására a Reba SL is képbe került.
A kérdésem az lenne, hogy :

1. 95 kg-hoz melyik "passzolna" ? Nagy ugra-bugra nincs, max. egy kis
egykerekezés meg erdei túra, ösvényeken tekerés fel-le a Vértesben.

2. Késõbb tárcsafék is kerülne rá, tehát nem árt, ha bírja majd.

3. Hosszú távra gondolnám, tehát az árba bekalkuláltam, hogy inkább most
kerüljön többe, mint késõbb egy csere.

4. Mindegyikbõl van levegõs és rugós is. A 95 kg-al melyik mûködne jobban,
és mi a különbség mûködésben a két rendszer között? ( pl. az egyik
lágyabb, vagy könnyebb, vagy hamarabb indul meg, vagy kevesebb
a meghibásodás...)

5. A becsúszószár anyagának milyen jelentõsége van a tartosság
szempontjából ? Gondolók itt pl. arra, hogy ha az AL-ról lekopik a teflon
bevonat ( ez különben mennyi idõ kb? ) ,akkor utána annyi neki, az acél
meg csak kopásállób, feltéve, ha a rozsda nem kezdi ki. Szoval hosszú-
távon melyik a praktikussabb ?

Elõre is köszi a válaszokat !

azt a súlyt olyan felhasználással bármelyik bírja......én recon 351-t vennék, ha fix utat akarsz akkor mindegy melyik, a levegõs értelemszerûen könnyebb, a rúgósnál tudod állítani a rugóutat 85-130 mm között....nekem a hasonló súlyomhoz pl pont jó a gyári rúgó keménysége....

ja eddig nem jellemzõ hogy lekopna az aluról a bevonat...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7459
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás
Telócserében gondolkodom, mert a mostani egy SR Axon D-RL....
Tora 318 / Recon 351 konstellációban gondolkodtam, bár a forum olvasgatása
közben az ajánlások hatására a Reba SL is képbe került.
A kérdésem az lenne, hogy :

1. 95 kg-hoz melyik "passzolna" ? Nagy ugra-bugra nincs, max. egy kis
egykerekezés meg erdei túra, ösvényeken tekerés fel-le a Vértesben.

2. Késõbb tárcsafék is kerülne rá, tehát nem árt, ha bírja majd.

3. Hosszú távra gondolnám, tehát az árba bekalkuláltam, hogy inkább most
kerüljön többe, mint késõbb egy csere.

4. Mindegyikbõl van levegõs és rugós is. A 95 kg-al melyik mûködne jobban,
és mi a különbség mûködésben a két rendszer között? ( pl. az egyik
lágyabb, vagy könnyebb, vagy hamarabb indul meg, vagy kevesebb
a meghibásodás...)

5. A becsúszószár anyagának milyen jelentõsége van a tartosság
szempontjából ? Gondolók itt pl. arra, hogy ha az AL-ról lekopik a teflon
bevonat ( ez különben mennyi idõ kb? ) ,akkor utána annyi neki, az acél
meg csak kopásállób, feltéve, ha a rozsda nem kezdi ki. Szoval hosszú-
távon melyik a praktikussabb ?

Elõre is köszi a válaszokat !

#7460
xy888

xy888

    vendég

  • fórumtag
  • 66 hozzászólás
2004es Psylo tulajdonost keresnék aki már szétszedte a villáját h az alján lévõ 1-1 csavar ami bemegy a külsõszárakba az hanyas csavar????Elõre is nagyon köszönöm!!