Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#7441
Írta 2007. február 23. - 19:03
A sebesség mindent megold.
#7442
Írta 2007. február 23. - 19:01
elvileg adnak, leginkább ha dobozos....szal kb 50% esélyed van hogy kapsz....de 3-4 ezer ft ért lehet kapniÁltalában a telókhoz adnak pumpát, vagy kompresszorral is tölthetõ ?
(max. 8bar-t bír )
85 - 130 mm azt jelenti a levegõsnél, hogy vagy 85mm, vagy 130 mm, átmenet nincs ? Az állítás kívülrõl, vagy belülrõl állítható, és amíg garis, addig én is állíthatom ? ( Csak, ha már így rábeszéltetek a levegõsre. )
A 130 mm-re kihúzott teló tényleg "érzékenyebb" a 185-ös, vagy fõleg a 203 mm-es tárcsafékre ?
kompreszor felejtõs. itt egész kis mennyiségû luftokról van szó...
levegõs reconnál ha jól emléxem 80/100/130 ebbõl választhatsz egyszerre 1-et....szétszedve lehet variálni....ha ne m szoktál szerelni inklább ne ezzel kezdd..
8"-os tárcsát nem próbáltam a 7"-ost simán bírja kihúzva is...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7443
Írta 2007. február 23. - 18:49
(max. 8bar-t bír )
85 - 130 mm azt jelenti a levegõsnél, hogy vagy 85mm, vagy 130 mm, átmenet nincs ? Az állítás kívülrõl, vagy belülrõl állítható, és amíg garis, addig én is állíthatom ? ( Csak, ha már így rábeszéltetek a levegõsre. )
A 130 mm-re kihúzott teló tényleg "érzékenyebb" a 185-ös, vagy fõleg a 203 mm-es tárcsafékre ?
#7444
Írta 2007. február 23. - 17:41
Köszi mindenkinek, alauklnak a dolgok.
A forumban visszatérõ téma, hogy "gyenge a teló, milyen rugót tegyek bele ?"
típusú kérdés. Ha jól értem a levegõs teló mûködését, akkor a kerékpáros súlyához kell csak igazítani a kamrák levegõnyomását. Ez így OK ?
A negatív kamra nyomásával mit állítasz ?
A levegõsnél a tömítéssel hosszútávon nincs gond ?
Igen, a levegõs így állítható.
Tipp: A levegõsbe annyit kell fújni, amennyi Neked jó, mivel a gyári adatok nagyon körülbelülre vannak megadva (pl. az én RS Duke-omban 90PSI van a súlyomhoz elõírt ~130 helyett).
Azthiszem a teleszkóp megindulását, de majd akinek van ilyen, megmondja.
A tömítéssel nagyon nem szokott gond lenni. pl: a Duke-omat volt, hogy 11 Baron !!!! használtam (kicsit nagyobb voltam akkoriban ), semmi baja sincs. Persze a levegõsbe néha-néha kell fújni azért...
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#7445
Írta 2007. február 23. - 17:27
A forumban visszatérõ téma, hogy "gyenge a teló, milyen rugót tegyek bele ?"
típusú kérdés. Ha jól értem a levegõs teló mûködését, akkor a kerékpáros súlyához kell csak igazítani a kamrák levegõnyomását. Ez így OK ?
A negatív kamra nyomásával mit állítasz ?
A levegõsnél a tömítéssel hosszútávon nincs gond ?
#7446
Írta 2007. február 23. - 00:25
ha nem akarsz grammozni, és jó a fix út én levegõs recont vennék.......Szerintem meg, ha mindent tudnék, akkor nem kérdeztem volna semmit a forumban.
Mivel nem két forint egyik teló sem és csak képen láttam õket, szerettem volna
elsõ kézbõl infot kapni olyantól, aki használja is õket, hogy könnyebb legyen
a választás. Gondoltam, a forum erre való.
reba még annyival tud többet, hogy külön tudod állítani a negativ légkamrában is a nyomást......van aki ezt szereti, finomhangolás miegymás nekem pl csak nyûg
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7447
Írta 2007. február 22. - 22:59
Váll, fékhíd, láb, nyak...
#7448
Írta 2007. február 22. - 22:58
5. A becsúszószár anyagának milyen jelentõsége van a tartosság
szempontjából ? Gondolók itt pl. arra, hogy ha az AL-ról lekopik a teflon
bevonat ( ez különben mennyi idõ kb? ) ,akkor utána annyi neki, az acél
meg csak kopásállób, feltéve, ha a rozsda nem kezdi ki. Szoval hosszú-
távon melyik a praktikussabb ?
az alu becsuszoszarak is elelnek jopar evig. Voltak/vannak "foltosodo" becsuszoju telok, de altalaban az sem veszes. es mostanaban nem is nagyon latni.
azert venni torat, mert az acel becsuszoja tovabb fogja birni, butasag. Tovabb fogja birni, az igaz, de 40 vagy 50 ev, nem mindegy?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7449
Írta 2007. február 22. - 22:49
Szerintem meg, ha mindent tudnék, akkor nem kérdeztem volna semmit a forumban.
Mivel nem két forint egyik teló sem és csak képen láttam õket, szerettem volna
elsõ kézbõl infot kapni olyantól, aki használja is õket, hogy könnyebb legyen
a választás. Gondoltam, a forum erre való.
A teleszkópoknak más-más a belseje, gondolom "evidens". A tömegkülönbségek pedig ebbõl adódnak, nomeg néha egy adott típuson belül más anyagból vannak bizonyos alkatrészek.
A grammániások nyílván a könnyebbet veszik, mert mondjuk nem acélrugó van benne, hanem levegõs. De ettõl még a teló ugyanolyan erõs, csak a "töltelék" más.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#7450
Írta 2007. február 22. - 22:48
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7451
Írta 2007. február 22. - 21:58
Mivel nem két forint egyik teló sem és csak képen láttam õket, szerettem volna
elsõ kézbõl infot kapni olyantól, aki használja is õket, hogy könnyebb legyen
a választás. Gondoltam, a forum erre való.
#7452
Írta 2007. február 22. - 19:33
Ha könnyebb, akkor lehet "gyengébb" is, vagy csak marketingfogás a
grammániákusoknak, hogy ugyan az a teló van 1.6, 1.8, és 2 kg-al ?
Vagy belül is van valami különbség az állításokban ?
Szerintem ha már ígyis-úgyis megnézted a telókat, akkor látszik, miben különböznek, mert a tömeg felett ott a leírásuk általában Csekk it!
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#7453
Írta 2007. február 22. - 19:30
grammániákusoknak, hogy ugyan az a teló van 1.6, 1.8, és 2 kg-al ?
Vagy belül is van valami különbség az állításokban ?
#7454
Írta 2007. február 22. - 19:11
A sebesség mindent megold.
#7455
Írta 2007. február 22. - 18:34
Mondja már meg valaki, hogy egy Pike 426 U-Turn-ben lévõ U-Turn rugó milyen testsúlyhoz ideális? Mi a következõ lépés keménységben? Köszi elõre is!!
#7456
Írta 2007. február 22. - 17:06
1, ha egyre gondulunk az manitu teló volt, de arra is rá kellett segíteni, az sem amortizálódik ilyen gyorsan.A forumban láttam valahol egy képet, egy durván leamortizált alu
becsúszóról, amin már nem volt bevonat.
Normál használat mellett mennyi az élettartama a recon-nak ?
95 kg-hoz avid tárcsa esetén 160-as, 185-ös, vagy 203-as tárcsa szükséges,
figyelembe véve, hogy ne tekergesse a telót ?
Solo Air-nál a teló hossza fix és a keménységet lehet szabályozni úgy, mint ha
az U-Turn-osnál rugót cserélnénk ?
A Reba SL miben tud még többet ?
2, ezt nehéz megmondani mivel tavaly óta létezõ modell, de 4-5 éves normálisan használt duke-ok pl teljesen jól mûködnek, és egyébként is masszív cucc, tehát jó eséllyel nem egy szezonos termék,.
3, én 185-öst tennék rá, de ízlés kérdése, sztem a 200 - as felesleges, de bírni jó eséllyel azt is bírja,
4, igen , légnyomást tudod változtani,
5, könnyebb
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7457
Írta 2007. február 22. - 16:59
becsúszóról, amin már nem volt bevonat.
Normál használat mellett mennyi az élettartama a recon-nak ?
95 kg-hoz avid tárcsa esetén 160-as, 185-ös, vagy 203-as tárcsa szükséges,
figyelembe véve, hogy ne tekergesse a telót ?
Solo Air-nál a teló hossza fix és a keménységet lehet szabályozni úgy, mint ha
az U-Turn-osnál rugót cserélnénk ?
A Reba SL miben tud még többet ?
#7458
Írta 2007. február 21. - 23:11
azt a súlyt olyan felhasználással bármelyik bírja......én recon 351-t vennék, ha fix utat akarsz akkor mindegy melyik, a levegõs értelemszerûen könnyebb, a rúgósnál tudod állítani a rugóutat 85-130 mm között....nekem a hasonló súlyomhoz pl pont jó a gyári rúgó keménysége....Telócserében gondolkodom, mert a mostani egy SR Axon D-RL....
Tora 318 / Recon 351 konstellációban gondolkodtam, bár a forum olvasgatása
közben az ajánlások hatására a Reba SL is képbe került.
A kérdésem az lenne, hogy :
1. 95 kg-hoz melyik "passzolna" ? Nagy ugra-bugra nincs, max. egy kis
egykerekezés meg erdei túra, ösvényeken tekerés fel-le a Vértesben.
2. Késõbb tárcsafék is kerülne rá, tehát nem árt, ha bírja majd.
3. Hosszú távra gondolnám, tehát az árba bekalkuláltam, hogy inkább most
kerüljön többe, mint késõbb egy csere.
4. Mindegyikbõl van levegõs és rugós is. A 95 kg-al melyik mûködne jobban,
és mi a különbség mûködésben a két rendszer között? ( pl. az egyik
lágyabb, vagy könnyebb, vagy hamarabb indul meg, vagy kevesebb
a meghibásodás...)
5. A becsúszószár anyagának milyen jelentõsége van a tartosság
szempontjából ? Gondolók itt pl. arra, hogy ha az AL-ról lekopik a teflon
bevonat ( ez különben mennyi idõ kb? ) ,akkor utána annyi neki, az acél
meg csak kopásállób, feltéve, ha a rozsda nem kezdi ki. Szoval hosszú-
távon melyik a praktikussabb ?
Elõre is köszi a válaszokat !
ja eddig nem jellemzõ hogy lekopna az aluról a bevonat...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7459
Írta 2007. február 21. - 23:03
Tora 318 / Recon 351 konstellációban gondolkodtam, bár a forum olvasgatása
közben az ajánlások hatására a Reba SL is képbe került.
A kérdésem az lenne, hogy :
1. 95 kg-hoz melyik "passzolna" ? Nagy ugra-bugra nincs, max. egy kis
egykerekezés meg erdei túra, ösvényeken tekerés fel-le a Vértesben.
2. Késõbb tárcsafék is kerülne rá, tehát nem árt, ha bírja majd.
3. Hosszú távra gondolnám, tehát az árba bekalkuláltam, hogy inkább most
kerüljön többe, mint késõbb egy csere.
4. Mindegyikbõl van levegõs és rugós is. A 95 kg-al melyik mûködne jobban,
és mi a különbség mûködésben a két rendszer között? ( pl. az egyik
lágyabb, vagy könnyebb, vagy hamarabb indul meg, vagy kevesebb
a meghibásodás...)
5. A becsúszószár anyagának milyen jelentõsége van a tartosság
szempontjából ? Gondolók itt pl. arra, hogy ha az AL-ról lekopik a teflon
bevonat ( ez különben mennyi idõ kb? ) ,akkor utána annyi neki, az acél
meg csak kopásállób, feltéve, ha a rozsda nem kezdi ki. Szoval hosszú-
távon melyik a praktikussabb ?
Elõre is köszi a válaszokat !