Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#1801
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Végsõ soron ugyan az a lényeg. Nincsenek készre szerelve. Ezért vannak teli a fórumok, mindenféle becsmérlõ hozzászólásokkal. Hogy így meg úgy szarok a shimano agyak, pedig csak egy kicsivel több odafigyelést igényelnek.

#1802
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Nekem éppenséggel fordítva volt az új Deore hátsó aggyal. Elõször minden rendben volt, de feltehetõen nem voltak meghúzva a kontraanyák a kónuszon, és kb 200 km után 1x csak azt vettem észre, hogy a felninénél nézve fél centit kotyogott a hátsó kerék. Szerencsére még idõben észrevettem, beállítottam, azóta minden rendben. Elég ciki. Ja, zsír volt benne rendesen.

#1803
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
A zsírzással nincsen gond viszont a shimano agyak gyárilag túl vannak húzva. Pár km és a kónusz kuka. Használat elõtt be kell állítani rendesen. A végsõ állítást a gyors zárral kell csinálni.

#1804
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Vadi új agyak mennyire tisztességesen vannak gyárilag megzsírozva?Érdemes leellenõrizni mielõtt használatba veszem?Konkrétan Deore agyakról lenne szó.


#1805
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás

Ez már több mint egy repedés,van egy kidudorodás is a repedésnél.


Ez mitõl lehet?A túl feszes küllõk miatt?Majdnem vele szemben van egy hasonló,de kisebb mértékû.

Szétfûztem a kereket és mire végeztem így szétrepedt.


#1806
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás
Ez már tényleg kuka.
Bár egy felni nagyon sokat bírhat. 100 kilós haverom kereke ugyan ilyen állapotban volt, mikor egyszer gumicserénél ezt észrevette. De ki tudja, milyen régen járt már úgy vele....
Marci

#1807
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Elmentem a kerékkel a versenyre, de nem bíztam benne, lefelé nem mertem ereszteni. Azóta egy felni "lakatolásban" gyakorlott szerelõt is találtam, megbeszéltük, hogy ... megcsinálja amennyire lehet, valószínû a Szilvásra az általa kicsit jobban megjavított kerékkel megyek majd.
...
Ettõl függetlenül azt hiszem már soha nem fogok teljesen megbízni ebben a kerékben, szóval csere lesz (a mostani megy tartalékba), már meg is rendeltem ezt a felnit: ...


No idõközben összeállt az új kerék, szerencsére már azzal mehettem Szilvásváradra. Ami viszont érdekes, az az, hogy a régi, erõsen meggörbült (kb. 10 cm-es giganyolcas), majd visszataposott-hajlított majd centrírozott kerékrõl most levettem a felniszalagot (csak mert kellett az újra), és meglepõdve láttam, hogy a felniszalag alatt a küllõfuratokból kiindulva egy halom hajszálrepedés, kettõnél egész durva repedés indult el. Két szakaszon vannak a repedések, ott, ahol ki- és ahol "vissza"hajlott a felni. A hajlásnál a felni külsõ felületén is érezhetõ-látható egy-egy jelentõs dudor és ott vannak az igazi repedések, a szomszédos lukaknál - ahogy távolodunk, annál kisebb és kevesebb - a hajszálrepedések.

Eszembe nem jutott, hogy a felniszalag alatti részen legyenek repedések! Ha ezt látom a Vértes Maraton elõtt, nem mertem volna elindulni. Szerencse, hogy nem láttam (mert jó bulit hagytam volna ki), és szerencse, hogy ép bõrrel megúsztam :) No de most már nem kockáztatok, ez nem tartalék, hanem kuka.

#1808
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Hátsó kereket szeretnék fûzni.Küllõhossz számító szerint 290 és 292-es méretûek kellenének.292 sajnos nálunk csak macerásan beszerezhetõek.Az mennyire elfogadható megoldás,hogy helyette 290-est használok hosszabb anyával?


Ha nincs elérhetõ pontos méret, mindig a rövidebbet kell választani. 1-2 mm-t el kell bírnia, szerintem nem kell a hosszabb anya.

You can never have "enough" bikes.


#1809
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Hátsó kereket szeretnék fûzni.Küllõhossz számító szerint 290 és 292-es méretûek kellenének.292 sajnos nálunk csak macerásan beszerezhetõek.Az mennyire elfogadható megoldás,hogy helyette 290-est használok hosszabb anyával?


#1810
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Az is megoldás lehet. Csak talán a fúrás kicsit precízebb (?)
Jaj de olyan szíp hangja van :)))))
Már alig várom hogy meglegyen hozzá minden és összepakoljam.
Fogsorból mind1 hogy milyen megy egy BTS agyra igaz? Mármint nem kell hogy alu bakos legyen?


ilyesmivel szebben lehet fúrni, ha van ismeretségi körben.

LÉPCSÕS FÚRÓ 4-30MM - Tomnerszerszám

#1811
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Fúrjad ki nyugodtan. Nem lesz semmi baja. A nyolcas fúró által keltett hõt elvezeti a felni, de ha kétségeid lennének akkor kérd meg a havert, hogy fújja neked üregelõvel. Ha már itt tartunk akkor sokkal fontosabb a furat finom megmunkálása, fúrás + dörzsárazás. A lényeg, hogy minél finomabb legyen a furat belsõ fala, hogy ne tudjon repedés elindulni, na de ez nem repülõgép.... :)

#1812
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger

Az is megoldás lehet. Csak talán a fúrás kicsit precízebb (?)
Jaj de olyan szíp hangja van :)))))
Már alig várom hogy meglegyen hozzá minden és összepakoljam.
Fogsorból mind1 hogy milyen megy egy BTS agyra igaz? Mármint nem kell hogy alu bakos legyen?


Fúrásnál átmelegedhet az anyag, s veszíthet szilárdságából.
Én alubakost tettem rá, mivel a kazetta test alu, s az acél eléggé belemarna. Az alsó 3 kerék az egyenként fexik fel és acél, látszik is a nyoma 1000 km után. De haver pl acélt rakott fel most xc prora.

#1813
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.530 hozzászólás

a WTB felnin mi kireszeltük :)

Az is megoldás lehet. Csak talán a fúrás kicsit precízebb (?)
Jaj de olyan szíp hangja van :)))))
Már alig várom hogy meglegyen hozzá minden és összepakoljam.
Fogsorból mind1 hogy milyen megy egy BTS agyra igaz? Mármint nem kell hogy alu bakos legyen?

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#1814
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger
a WTB felnin mi kireszeltük :)

#1815
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.530 hozzászólás

Valószínûleg a gyárban is ezt a megoldást használják. ;)

Igen elképzelhetõ :)
egyébként a felni belsõ falán a furat autószelepnek megfelelõ, a külsõn meg nem. Lehet nem volt 3 centinél hosszabb fúrószár a Rigida-nál :)

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#1816
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Valószínûleg a gyárban is ezt a megoldást használják. ;)

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#1817
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.530 hozzászólás

a 6,5-es karcsú lesz, de 8,5-es 9-es mûködik.
a 200 ft os adapter akkor neki még +2 belsõ, és akkor is egy utálatos dolog marad.

Megkérdeztem az ebike-ot , õk is a furkálást javasolják. Szerintem ez lesz a megoldás. Nem szeretnék pöcsölni adapterekkel.

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#1818
Kopasz27

Kopasz27

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Hali!

Valaki tudna segíteni abban, hogy a 8x4-es küllõfuratú felnihez hogyan számoljak küllõhosszt? Vagy ugyanúgy kell, mint a sima 32 lyukashoz?

A válaszokat köszönöm.

#1819
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

A kérdésem az, hogy jól gondolom-e, hogy az XT aggyal nem tudok nagyon mellényúlni? Vagy hasonló árban van sokkal könnyebb, megbízhatóbb? (Vagy ugyanolyan megbízható, de könnyebb, esetleg fordítva?)


szemely szerint inkabb novatec agyak kozott keresgelnek

#1820
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Tökéletesen használható az a felni. Menjél vele nyugodtan. Én is jártam úgy, mint te, tökéletes kerék lett belõle. De azért a "haverokkal széken ugrálva egyengetünk kereket" stílus helyett elvittem volna egy szakboltba. Az én felnim (Mavic 717) úgy megcsinálták, hogy szinte 0mm nyolcas maradt benne. A tojásról nem is beszélve, a tiédben gondolom az is van bõven.
Még most is elviheted valahova. Szerintem megéri.


Elmentem a kerékkel a versenyre, de nem bíztam benne, lefelé nem mertem ereszteni. Azóta egy felni "lakatolásban" gyakorlott szerelõt is találtam, megbeszéltük, hogy most pénteken megcsinálja amennyire lehet, valószínû a Szilvásra az általa kicsit jobban megjavított kerékkel megyek majd.

Ettõl függetlenül azt hiszem már soha nem fogok teljesen megbízni ebben a kerékben, szóval csere lesz (a mostani megy tartalékba), már meg is rendeltem ezt a felnit: WTB Frequency i23 TCS 29. Baromi sok idõt elcsesztem azzal, amíg kinéztem milyet akarok. A követelményeim ezek voltak: 29-es, (majdnem) igazi tubeless, és a szokásosnál (19mm belsõ szélesség) lényegesen szélesebb, hogy a széles gumi normálisan álljon rajta és mindezek ellenére lehetõleg mégsem kõnehéz. A tubeless és szélességi szempontok miatt akkor már egy füst alatt mind a két kereket megújítom.

Elkezdtem agyakat is nézegetni, de nem akarok ezzel a témával is annyi idõt tölteni, mint a felnivel, az egyszerûség kedvéért Shimano XT-re gondoltam, ez még belefér a költségvetésbe.

A kérdésem az, hogy jól gondolom-e, hogy az XT aggyal nem tudok nagyon mellényúlni? Vagy hasonló árban van sokkal könnyebb, megbízhatóbb? (Vagy ugyanolyan megbízható, de könnyebb, esetleg fordítva?)

Küllõ vonatkozásban (DT?) 2/1.8-as gondoltam – ez jó súly-ár-tartósság kompromisszumnak tûnik.

A pramétereim: 83 kg vagyok, el-el indulgatok maratonokon, az elsõ harmadban-negyedben végzek, néha egy-egy XCO is becsúszik, a rendszeres edzõterepemen van jó kis sziklás lejtõ, de nem vagyok a lejtõk ördöge. Szeretném, ha könnyû lenne a bringa, de a megbízhatóság fontosabb.

Mit gondoltok?