Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#12541
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
professzorom: mavic crossland. 970/1103 gramm, 24 küllõ/kerék, ust, 25 mm széles, 21 mm magas felniprofil, hegesztett (!) meg egy valag csoda-mavic feature az agyakban.
megéri az árát, vagy nem?
(csak sima tengelyesben van elöre)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#12542
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
tárcsást minimum 3-asra, azt se mindegy ki csinálja.

#12543
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
3 kereszttel fûzessed.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#12544
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Üdv! Most fûznék egy elsõ kereket, tárcsásat. Kérdés: hány keresztes legyen? Én 1-2-re gondoltam. (gondoljak inkább 3-ra? :Ð)


Én a 3-ra tippelek, sokkal nagyobb húzóerõ hat a küllõkre, így az agyperemre is.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#12545
vendég_kerekeske_*

vendég_kerekeske_*
  • vendég
Üdv! Most fûznék egy elsõ kereket, tárcsásat. Kérdés: hány keresztes legyen? Én 1-2-re gondoltam. (gondoljak inkább 3-ra? :Ð)

#12546
Spalya

Spalya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás
Ja, ja vágom. A crxel való egyesülés nem rendeltetés szerû használat. :P
Nem rendeltetésszerû használatból eredõ hibákért.....
Szóval az nem ér!

"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor


#12547
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Azt hogyan fárasszák? 980000 meg mittommennyi kerékfordulat? Terhetlten? Ha igen hogyan terhelik? Mivel meg mikor mérik a szakito szilárdságot. ÁÁÁÁ én ezt nem értem... Egyetlen dolog ami számít hogy mennyi a szakítószilárdság a küllõ hajlatában, és milyen minõségben van rámángolrolva a menet. Láttatok már középen szétszakadt küllõt?


Amikor a hátsó kerekemet szétszakította egy CRX, a küllõk középen szakadtak el. A kereket a tengelynél befogják egy teleszkópos tartóba amit különbözõ dobokkal hajtanak meg. Szerintem sokan láttak már, hogy hogyan tesztelik az autók felfüggesztését a próbapadod.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#12548
Spalya

Spalya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás
Azt hogyan fárasszák? 980000 meg mittommennyi kerékfordulat? Terhetlten? Ha igen hogyan terhelik? Mivel meg mikor mérik a szakito szilárdságot. ÁÁÁÁ én ezt nem értem... Egyetlen dolog ami számít hogy mennyi a szakítószilárdság a küllõ hajlatában, és milyen minõségben van rámángolrolva a menet. Láttatok már középen szétszakadt küllõt?

"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor


#12549
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Sosem próbáltam, sosem vehettem, sosem hozták be, legalábbis én még nem láttam. Nincs tapasztalatom.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#12550
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

32 darab rendesen befûzött 2.0-1.5-2.0 küllõ mellet, normális használat alatt elõbb adja meg magát a 400 gr alatti felni mint bármelyik küllõ. A 32-es es fûzés küllõi 12.5 százalékkal kapnak nagyobb terhelést mint a 36-os.

Sapim Strong
- Használhatóság: MTB-DH, Trekking, Tandem, BMX
- Súly (64 x 260mm): 430g
- Fárasztópróba: 1600000 kerékfordulat
- Szilárdság: 1400 N/mm a középsõ szakaszon

Sapim Leader
- Használhatóság: Országút, Triatlon, MTB, Tandem, Moped, Sulky
- Súly (64 x 260mm): 424g
- Fárasztópróba: 870000 kerékfordulat
- Szilárdság: 1080 - 1180N/mm a középsõ szakaszon

Sapim Race
- Használhatóság: Országút, Triatlon, MTB-CC, Trekking
- Súly (64 x 260mm): 360g
- Fárasztópróba: 980000 kerékfordulat
- Szilárdság: 1350 N/mm a középsõ szakaszon

Sapim Laser
- Használhatóság: Országút, Triatlon, MTB-CC
- Súly (64 x 260mm): 279g
- Fárasztópróba: 1250000 kerékfordulat
- Szilárdság: 1500 N/mm a középsõ szakaszon

Cruxos...ha már...sapim cx-ray -rõl vélemény ? kösz elõre is
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#12551
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

de sztem inkább legyen több,erõsebb küllõvel egy pillekönnyû felnid mint gyengébb/kevesebb küllõvel nehezebb felni


32 darab rendesen befûzött 2.0-1.5-2.0 küllõ mellet, normális használat alatt elõbb adja meg magát a 400 gr alatti felni mint bármelyik küllõ. A 32-es es fûzés küllõi 12.5 százalékkal kapnak nagyobb terhelést mint a 36-os.

Sapim Strong
- Használhatóság: MTB-DH, Trekking, Tandem, BMX
- Súly (64 x 260mm): 430g
- Fárasztópróba: 1600000 kerékfordulat
- Szilárdság: 1400 N/mm a középsõ szakaszon

Sapim Leader
- Használhatóság: Országút, Triatlon, MTB, Tandem, Moped, Sulky
- Súly (64 x 260mm): 424g
- Fárasztópróba: 870000 kerékfordulat
- Szilárdság: 1080 - 1180N/mm a középsõ szakaszon

Sapim Race
- Használhatóság: Országút, Triatlon, MTB-CC, Trekking
- Súly (64 x 260mm): 360g
- Fárasztópróba: 980000 kerékfordulat
- Szilárdság: 1350 N/mm a középsõ szakaszon

Sapim Laser
- Használhatóság: Országút, Triatlon, MTB-CC
- Súly (64 x 260mm): 279g
- Fárasztópróba: 1250000 kerékfordulat
- Szilárdság: 1500 N/mm a középsõ szakaszon

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#12552
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás

ezzel kapcs, általánosítás,
de sztem inkább legyen több,erõsebb küllõvel egy pillekönnyû felnid
mint gyengébb/kevesebb küllõvel nehezebb felni
a montis hiperkönnyû felniket is vajh' miért nyomják fõként 36 likkal?
az országúti más téma,mert ott sokkal nagyobb szerepet kap a légellenállás.

mennyi 1 AC agy élettartama versenyszerû igénybevétel mellett?


Ebben teljesen egyetértek, fõleg tárcsás kerekek esetében. Én is így állítottam össze a kerekeim. XC717 Disc felnik 36 DT2.0-s küllõvel, mondjuk én réz anyákkal kértem, mert azt jobban meg lehet húzni, erõsebb mint az alu

#12553
Spalya

Spalya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás
Ezért irtam, hogy vékonyitott küllõvel kb annyit nyer mintha lenne 2 folt a belsõn vagy nem. 2.0mm DT alu niplivel nagyon jó választás cc/marathon/o.uti-ra.

kalaius: igen! IGEN! IGEEEN! te egy okos gyerek vagy :D inkább legyen könnyû feni sok küllõvel mint.... bár nekem sok küllõ és nehéz felni is kevés :D

J: nekem 521 elöl 321 hátul. De sajnos nincs mibe beleraknom :( valaki adjon 1 bighitet plsplspls. És igen tudok már fûzni, és nem csak kereket.... ;D

"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor


#12554
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

mondjuk ez nem igaz, mert a küllõk tömege sokkal jobban számít mint az agyé.


ezzel kapcs, általánosítás,
de sztem inkább legyen több,erõsebb küllõvel egy pillekönnyû felnid
mint gyengébb/kevesebb küllõvel nehezebb felni
a montis hiperkönnyû felniket is vajh' miért nyomják fõként 36 likkal?
az országúti más téma,mert ott sokkal nagyobb szerepet kap a légellenállás.

mennyi 1 AC agy élettartama versenyszerû igénybevétel mellett?

#12555
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás

Országúti, kevés küllõs (mondjuk 16) kerékhez milyen küllõt válasszak?

Szerintem 2.0 dt alu küllõanya. alattam igaz monti méretben már 1 éve birja.
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#12556
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás
a két verzió között valóban nincs nagy különbség

#12557
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
ezt nem vonom kétségbe. de amíg az agyak XT-k,addig mindegy, hogy a küllõ 1,5 vagy 1,8 mm-re van húzva!
legalábbis én így gondolom

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#12558
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás

amíg a kõnehéz XT agyaid vannak, addig tök mindegy milyen küllõt teszel bele.



mondjuk ez nem igaz, mert a küllõk tömege sokkal jobban számít mint az agyé.

#12559
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Sziasztok
A készülõ új kerekeimbe, 2-1,8-2-es húzott küllõt szerettem volna, de DT-bõl, csak a 2-1,5-2 a beszerezhetõ. Van érdemi különbség a kettõ között? Nem árban, inkább tartósságban. Felni Mavic XC 717 (32L), XT agyak, 70 kg körül vagyok. Maraton, túra XC jellegû felhasználásra készül.


amíg a kõnehéz XT agyaid vannak, addig tök mindegy milyen küllõt teszel bele.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#12560
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
ex721 (ami volt régen a d521) is van "feketében", de az csak cd-s, mint az ex729disc (d321) azaz nem éppen fekete, inkább olyan sötétszürkés

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.