Ilyen küllős kereket próbáltatok már?
Szívesen megpróbálnék egy ilyet. Fűzéséről írt egy hazai jónevű keréképítő 1x a fészbukon, nagy szívás megfűzni. De utána tartós, erős a kerék (van ismeretségi körömben).
Ilyen küllős kereket próbáltatok már?
Szívesen megpróbálnék egy ilyet. Fűzéséről írt egy hazai jónevű keréképítő 1x a fészbukon, nagy szívás megfűzni. De utána tartós, erős a kerék (van ismeretségi körömben).
Ilyen küllős kereket próbáltatok már?
nem, de ennek, és a titán küllőknek neki se állnék.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
+1 :-)
Gyorsan lőttem pár képet . Ami talán nem látszik a képekből, az az, hogy ez az egész egy zártszelvényekből hegesztett műhely asztal keretei közé van elhelyezve (az alsó és felső kereszttartó át van fúrva, alul 8-as, felül 2,5-ös furat ), így tudom az M8-as menetesszáron lévő csavarral előfeszíteni. Felül 1 hagyományos küllőanyát tekerek a küllő végére. Természetesen ez a keret bármilyen megfelelően erős kerettel helyettesíthető. A "halmérleg" mérési határa 150kg.
A képeket nem tudtam ide normálisan berakni, úgyhogy marad a link:
https://ibb.co/6rBjykq
https://ibb.co/ZJRytWB
https://ibb.co/HqrwZGq
Papszi módosította - 2022. december 21. - 12:47
Építés előtt érdemes mindig megmérni az építéshez használt küllőket előre, hogy különböző feszítési erőnél milyen adatot mutat a feszességmérő. Én erre 1 halmérleget szoktam használni, menetes szárral, alátéttel horgos csavarral kiegészítve (ha van rá igény, tudok majd képet bedobni a mérési elrendezésről). Ezután csinálok 1 táblázatot 500N-tól 1200N-ig, és 50N-os lépcsőkben mérek min.3-3 értéket mindegyik lépcsőhöz, amit majd a végén átlagolok. Ezen előzetes mérések után szoktam hozzálátni kereket fűzni, mert így bármilyen alakú, hosszú, anyagú küllőt használva biztos lehetek abban, hogy nem haladom meg a felnire/agyra előírt max. feszítési értéket, illetve viszonylag pontos képet kapok, hogy mennyire feszítettem fel a kereket.
jöhet a kép.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
tegnap kaptam egy elég fontos infót a küllő feszesség kapcsán. én próbáltam keresni a neten erre vonatkozó adatokat, de nem találtam. szóval túlhúztam a küllőket. ma megpróbálom majd korrigálni. ez a 170 kgf túl sok. 110 körülire kellene belőni az értékeket. állítólag a csúcs alu felnik is max 120-at tudnak. a karbon meg 140-et. eddig ebből nem volt gondom, de ha már van ilyen infó is, akkor miért ne használhatnám?
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Szeretném megjegyezni, hogy Don keréképítős blogja ez egyik kedvencem.
Illetve kérdezném, van-e olyan tapasztalata valamelyikőtöknek, hogy a dupla szegecselt felniben percegnek a szegecsek?
előfordul. ez már vlmi szerkezeti hibára utal.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
nekem még nem is volt dupla szegecselt felnim (mer' az nehéééz! )
ez így ebben a formában...... nem..... az open pro duplán szegecselt, és mégis könnyebb, mint az open elite
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Szeretném megjegyezni, hogy Don keréképítős blogja ez egyik kedvencem.
Illetve kérdezném, van-e olyan tapasztalata valamelyikőtöknek, hogy a dupla szegecselt felniben percegnek a szegecsek?
nekem még nem is volt dupla szegecselt felnim (mer' az nehéééz! )
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Szeretném megjegyezni, hogy Don keréképítős blogja ez egyik kedvencem.
Illetve kérdezném, van-e olyan tapasztalata valamelyikőtöknek, hogy a dupla szegecselt felniben percegnek a szegecsek?
kicsit sokallom a tömegét a hátsó keréknek. oké, nem egy open pro felni, de akkor is. aztán összehasonlítottam az agyak tömegét, és megvan a "bűnös".
laza 140 gramm a különbség a record, meg az athena agy között. jobb szerettem volna egy daytona agyat, de nem volt eladó sehol. hiába az alu rotor, az alig vesz le vlmit a 8-as agyakhoz képest a tömegből. cserébe van acél tengely, és acél kónuszok. igazából a kontranyákat talán ki lehetne cserélni alura, de se alapanyagom, se esztergályos ismerősöm nincsen. az első egy daytona agy. alu tengely, meg minden. ott nincs is akkor különbség.
ez a fajta agy, amit a campa fejlesztett, mint amilyen a record, az sztem egy rohadt jó konstrukció. igazából a vázban lehet frankón beállítani a csapágyat. én legalábbis ott szoktam. ezzel megkapja a gyors zár előfeszítését is, így tuti jól fog forogni. a csapágyak, és a golyó pályák minőségéről nem is beszélve, de ez a campára azért elég jellemző. akár 50 éves agyak is úgy futnak, mint az újak.
az újabb felső kategóriás campa agyak rotorja titánból van. ahhoz másik tengely is való. őrültek. kb 10 grammal lesz könnyebb a tengely, rotor kombó. 10 gramm miatt egy sokkal drágábban gyártható alkatrészt csinálnak.
donciccio módosította - 2022. december 19. - 08:37
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Na ez tetszik, nagyon tudományos! Ezek szerint használod a feszességmérőt. Tök jó, én mindig csak érzésre húzom, nincs mérőm. Gondolom, te is úgy tanultad meg.
igen. eddig nem volt ilyen kütyüm. mondjuk a mostani sem egy park tool. csak vlmi alis cucc, de ez is megteszi. töredék ára volt a park toolhoz képes.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
és a küllő feszességre vonatkozó adatok:
ezt csak a 15%-os tűrésbe tudtam beterelni. mivel nem hegesztett a felni, így az illesztésnél feszesebbre kellett húzni a küllőket, h ne üssön a kerék.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
és a küllő feszességre vonatkozó adatok:
ezt csak a 15%-os tűrésbe tudtam beterelni. mivel nem hegesztett a felni, így az illesztésnél feszesebbre kellett húzni a küllőket, h ne üssön a kerék.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
nem egy könnyű darab, de téli bringába tökéletes lesz
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
itt van az elkészült hátsó kerék
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Mondjuk tényleg nem könnyű (főleg ez a felni...), de szép darab ettől még!
amit hátulra fűzök az még egy picit nehezebb, de benne van a mavic által megadott tűrésben. egyébként ez egy közép kategóriás felni. 1x szegecselt, de nem maxtal, és nem hegesztett, mint az open pro.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A