Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#21
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Többek között itt olvasgattam a témában, itt említik a DT ellenérzéseit is: https://www.bikerada...-road-tubeless 

 

Az az érzésem, hogy ez az egész problémafelvetés a lefordulás lehetőségével kapcsolatban csak az országúti gumiméreteknél gondolkodtat el mindenkit, az MTB méreteknél egyértelmű, hogy nem gond a perem hiánya. (nekem is van olyan barátom aki perem nélküli karbonfelnivel MTB-zik, és soha semmilyen negatívum nem érte vele). De vajon az 50mm hova tartozik? Mert az se nem vékony, se nem MTB... 

 

@Kisherceg, azt nem teljesen értem, hogy " tubeless külsőt (tehát tubeless ready nem jó)" ez mit jelent? Azt hittem, hogy ez a kettő ugyan az. Minden belső nélkül használható gumimon az van hogy TR montitól gravelon át az országútiig, pedig van köztük Maxxis, Continental és Schwalbe is. Az UST (amit annó a Mavic talált ki) azt értem, hogy más, 20 éve ilyennel kezdtem a belső nélküli létet, de ott még tejet sem kellett használni a jó működéshez, cserébe nehéz volt azért az extra légzáró gumiréteg miatt. 

 

Az, hogy nem TR gumit nem lehet vagy nem ajánlott használni a peremnélküli felnin az nekem irreleváns, mert peremesen sem csinálok ilyet. Régen próbálkoztunk a sima nem TR gumikat felönteni tejjel, mondván jó van az, hát nem volt jó. Mondjuk működött, de nem volt túl megbízható. 



#22
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás

Marci, azzal kezdtem, hogy "fogalmam sincs". Amit olvastam, nem győzött meg. Azt nem írtam, hogy "baj van vele".

Nem fogad csak tubeless külsőt (tehát tubeless ready nem jó), jobban oda kell figyelni, mit választasz.
Elvileg könnyebb, erősebb, jobban tart kanyarban... Ezek azok a dolgok, amik mindig, minden új cuccnál elhangzanak.
Állítólag egyszerűbb gyártani, ezért talán olcsóbb is lehet(ne, de olyat látott már valaki?). Közben - gondolom - precízebben is kell gyártani, nyilván ettől megint olcsóbb lesz...
Ja, "szélesebb" lesz a külső, mert a hiányzó perem szélessége is növeli a felni belső szélességét. Hát nemtom', azon a 1,5mm-en mi múlik...
Mi volt még? Ó, igen, áramvonalasabb...

Olvasásélmények alapján alkotott vélemény hangzott el.

Most mesélhetnél, a gyakorlatban milyen?


Kisherceg módosította - 2024. július 23. - 20:38

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#23
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

A DT karbon kerekek csakis perem nélküliek, az aluk peremesek. Nem látom hogy lerakták volna élesen bármelyik mellett a voksukat. De nagy vonalakban a karbon felniket már szinte csak perem nélkül készíti a többi gyártó is.

A Newmen alu kerekem is perem nélküli, semmi hátrányát nem éreztem eddig. Kisherceg említhetne néhány hátrányt, hagy tudjuk mi is a baj vele.

A DT táblázata szerint az 50es gumid a 25ös felnin lenne "ideális" de 3 bar feletti nyomáson. Ha 30as felnibe raknád biztosabban tartaná a gumit az alacsonyabb nyomáson. (de nehezebb is a szélesebb felni)

A 2-3. oldal a PDF-ben:

https://www.dtswiss...._WEB_ZZ_001.pdf


Marci

#24
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás

Kinek, mi a véleménye/tapasztalata a peremes vs perem nélküli (hookless) karbonfelnikkel kapcsolatban? 

Egyrészt szeretném a legideálisabbat választani az 50mm-es gravel gumimhoz, másrészt az is érdekelne, hogy a peremtípuson túl mi lenne az ideális felniszélesség. Jelenleg 22,5 mm-s a felnim, 23 vagy 25 mm-s felnire gondoltam, de sehol nem látok arra útmutatót, hogy az 50mm-s külsőhöz mi a legideálisabb, és ezt a kérdéskört bonyolítja tovább, hogy peremes vagy perem nélküli legyen-e a felni. A legnagyobb gyártók nagyon kardoskodnak a perem nélküli megoldás mellett, de pont a DT pl. meg nem. Azt olvasni mindenhol, hogy 5 bár alatt csak előnye van a perem nélküli kialakításnak, de mindenki az országúti gumiméretre van kihegyezve, gondolom az az érzékenyebb lefordulás ügyileg. De vajon mi a helyzet az 50mm-el, mert az azért még nem MTB szélesség, amire az alacsony nyomás miatt simán jónak tekintik a perem nélküli felnikialakítást. 

Az 50-es gumit most elöl 1,7 hátul 1,8 báron használom, de gondolom, hogy szélesebb felnin lejjebb lehet menni, szóval ez minden, csak nem nagy nyomás. 

Szóval akinek van hozzáfűzni valója a témához kérem, hogy ne tartsa magában. 

Köszi! 

(gravel bringáról és belső nélküli felhasználásról van szó)

 

fogalmam sincs. :D viszont gyorsan utánaolvasva, a hookless felninek inkább hátrányát látom, marginális előnyök (?) mellett.

 

szélességhez nem szólnék hozzá, mivel van az épp aktuális divat, meg személyes tapasztalat...

 

ja és felnit műanyagból?? pfff.... :P :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#25
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Kinek, mi a véleménye/tapasztalata a peremes vs perem nélküli (hookless) karbonfelnikkel kapcsolatban? 

Egyrészt szeretném a legideálisabbat választani az 50mm-es gravel gumimhoz, másrészt az is érdekelne, hogy a peremtípuson túl mi lenne az ideális felniszélesség. Jelenleg 22,5 mm-s a felnim, 23 vagy 25 mm-s felnire gondoltam, de sehol nem látok arra útmutatót, hogy az 50mm-s külsőhöz mi a legideálisabb, és ezt a kérdéskört bonyolítja tovább, hogy peremes vagy perem nélküli legyen-e a felni. A legnagyobb gyártók nagyon kardoskodnak a perem nélküli megoldás mellett, de pont a DT pl. meg nem. Azt olvasni mindenhol, hogy 5 bár alatt csak előnye van a perem nélküli kialakításnak, de mindenki az országúti gumiméretre van kihegyezve, gondolom az az érzékenyebb lefordulás ügyileg. De vajon mi a helyzet az 50mm-el, mert az azért még nem MTB szélesség, amire az alacsony nyomás miatt simán jónak tekintik a perem nélküli felnikialakítást. 

Az 50-es gumit most elöl 1,7 hátul 1,8 báron használom, de gondolom, hogy szélesebb felnin lejjebb lehet menni, szóval ez minden, csak nem nagy nyomás. 

Szóval akinek van hozzáfűzni valója a témához kérem, hogy ne tartsa magában. 

Köszi! 

(gravel bringáról és belső nélküli felhasználásról van szó)


  • karakoram kedveli ezt

#26
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Annyi hátránya van a Micro-nak, hogy a legkisebb fogaskerék a levegőben lóg, csak a rögzitő csavarral van a masodik fogaskerékhez hozzáfogatva. Az elektromos bringák a nyomaték miatt szeretik letépni


sala módosította - 2024. február 17. - 20:17

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#27
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

Azért van a MicroSpline, mert az egytányéros hajtások kívánják, hogy 11nél lehessen kisebb fog is hátul. És akkor már sűrűbbre is vették a bordákat, hátránya abból nem lesz a dolgozónak.

 

Én Husevo helyében megnézném a Jútubon, hogyan kell szétszedni a SLX agyat (van fent egy rakás videó) és egyszerűen bezsíroznám.
Ahogy néztem, ez egy negyed (fél) órás művelet lehet, nem tűnik atomfizikának. Pénz is megmaradna és lenne egy halkabb agy. Hogy meddig maradna halk, az is kiderülne de újat venni biztosan nem kell.


  • Kisherceg és husevotelefonfulke kedveli ezt
Marci

#28
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás
Marcinak jár a pont a kérdés tisztázásáert! :) Valóban régi rendszerű shimanoval van tapasztalatom. Viszont ezek az újak egész jónak tűnnek. Kár ezért a microspline kaziért...

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#29
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

Oké, kinek mi. Lehet, hogy az az slx hangos. Nekem Deore van most itthon használatban, az szerintem halkabb mint a DT. A DT 36T, a Deore - asszem - kevesebb, passz, lehet az slx is 36T. A DT előtt XT volt, szerintem az se volt hangos, a DT-nél halkabb volt. Lehet, hogy húsevőnek valami spéci slx-e van. ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

Edit: korábban én is rá voltam pörögve a halk agyra, aztán pont arra jutottam mint most ti is, kb heroin árban van igazán halk cucc. A megoldás az lett, hogy próbálok kevesebbet szabadonfutózni. biggrin.png

Silent clutch agyat én is vennék, de asszem nincs már, másrészt azok régen is ilyen fél+ kiló nehezékek voltak, úgy emlékszem.

Husevo SLX agya a MicroSpline-os, újabb, sűrűbb bordázott szabadonfutóval van, ezek 4 számjegyű típusszámmal futnak. Ezeknek teljesen más rendszerű a reteszelése, mint a régebbi, HG szabadonfutós, 3 számjegyű típusszámos agyak. A régebbiek sokkal halkabbak voltak, gyanítom Kishercegnek is ilyen régebbi Deore van.

Az újaknak kb ilyen a hangja: https://www.youtube....Gh1YiBzb3VuZCA=
Az új Shimano-k nagyjából átvették a DT Ratchet rendszerét, kb 72 fogas rendszerrel. Csak ez nem olyan egy mozdulattal szétszedhető és bezsírozható mint a DT. Ezért is hangosak.

Itt látható a szerkezete: https://www.youtube....h?v=McOKEyV_mWY


marton módosította - 2024. február 17. - 00:13

  • Kisherceg és husevotelefonfulke kedveli ezt
Marci

#30
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
belul tomitett cdapagy tengely kombo, a racsnin van labirintgyuru, igy az olaj tobbe kevesbe bentmatarad
  • husevotelefonfulke kedveli ezt

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#31
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.354 hozzászólás

Lehet, hogy húsevőnek valami spéci slx-e van. ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

biggrin.png

Vmit biztos faragott a Shimano, mert a slx-em (7110) mellett van egy kicsit régebbi Deore is a 26-os montimban, na az nagyon barátságosan halk, köze sincs az slx-gépágyúmhoz. biggrin.png Pedig bevallom, az életben nem kentem, lehet azt sem ártana szétkapnom. biggrin.png

Ha amúgy a horgasz-zsolti által javasolt olajos trükk működik a DT-nél - bár furcsállom, hogy miként marad bent az olaj - és lenne ilyesmi a Shimanohoz is, akkor nem biztos, hogy egy százasért vásárolnék DT-t, csak vennék egy másik slx-et vagy xt-t. smile.png


husevotelefonfulke módosította - 2024. február 16. - 21:10


#32
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás
Oké, kinek mi. Lehet, hogy az az slx hangos. Nekem Deore van most itthon használatban, az szerintem halkabb mint a DT. A DT 36T, a Deore - asszem - kevesebb, passz, lehet az slx is 36T. A DT előtt XT volt, szerintem az se volt hangos, a DT-nél halkabb volt. Lehet, hogy húsevőnek valami spéci slx-e van. ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

Edit: korábban én is rá voltam pörögve a halk agyra, aztán pont arra jutottam mint most ti is, kb heroin árban van igazán halk cucc. A megoldás az lett, hogy próbálok kevesebbet szabadonfutózni. :D

Silent clutch agyat én is vennék, de asszem nincs már, másrészt azok régen is ilyen fél+ kiló nehezékek voltak, úgy emlékszem.

Kisherceg módosította - 2024. február 16. - 18:41

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#33
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.354 hozzászólás

Hát, igen, az SLX-em annyira nem halk. És gurul is rendesen, szóval 100 gramm mínuszért nem biztos, hogy kiadnék 100 kiló pluszt, ha hangban nincs jelentős előrelépés. biggrin.png  Vmikor a kétezres években volt egy LX silent clutch agyam, azt szerettem.

Horgasz-zsolti: és az olaj benne marad a rendszerben? Mennyi ideig, km-ig tart a halk időszak kenés után, és mennyire halk?

 

(Mivel a halk agy témakörbe csak most nyúltam bele, azt jól értem, hogy a shimano egyszerűen modellszámváltoztatás nélkül lecserélte a 2018 környékén bedobott halk megoldását az SLX-XT-XTR szériákban egy-két éve egy megbízhatóbbnak tűnő rendszerre?)


husevotelefonfulke módosította - 2024. február 16. - 17:32


#34
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás

Nekem ami bevált DT ügyben, hogy nem a gyári dt zsírral kenem a racsnit, mert azzal tényleg felhangosodik, hanem 15W-50 es motorkerékpár motorolajat teszek bele, mert úgyis volt itthon.

A mavic kerekem racsniját is ezzel kenem.

Fecskendővel viszonylag bőven meglocsolom, elég jól benne marad a kenőanyag, ha a motorok váltójában jó, akkor itt is jó lesz alapon próbáltam és voila--halk, halk is marad, nem szalajt.


horgasz-zsolti módosította - 2024. február 16. - 16:52


#35
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

Én - ha már költenél - DT-t vennék. A 36T napkerék elfogadhatóan halk. Nem annyira, mint egy Shimano slx, Deore vagy hasonló, de közel sem kiabál úgy, mint pl a Hope.
(Írom ezt úgy, hogy a DT-vel való együttélésem nem indult éppen zökkenőmentesen.)

 

Husevo SLX kerekét cseréltem le egy 36os DT-re, hááát kb egyforma hangosak és a zümmögésük is kb ugyanaz.. És a másik bringámban is 18as DT van.
Mondom, amíg frissen van zsírozva a DT, addig halk. (vagy ha nagyon hideg van) De néhány hét és elkezd folyamatosan hangosodni.

Én is vágynék egy halk hátsó agyra, engem idegesítenek ezek a hangos szabadonfutók de vágyom a DT megbízhatóságára is, így néha zsírozom.

Betegagyú (fülű) haverjaim meg direkt sufnituningolják, kivesznek rugót csak hogy még hangosabb legyen.
 


Marci

#36
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Dt 240, jobbat, logikusabbat, egyszerübbet nem fogsz talalni


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#37
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás

Köszi srácok!
Akkor még annyi kérdésem lenne, hogy Onyx, Xtr, Newmen agyakon kívül van másnak is halk cucca? Az Onyx kiesik, mert biztos nem fizetem ki. A többi is elég köhögős, de még talán-talán, ha hosszú távú befektetésként lehet kezelni. Az xtr-nél - ami úgy látom elég kevés helyen kapható jelenleg és mintha a Shimanonál lenne vmi gond a szériával - vmi kis műanyag távtartó bedarálásról olvastam sok helyen, a Newmenről meg szinte semmilyen hosszútávú tapasztalat nem lelhető fel. Egyetlen hozzászólást találtam, ahol azt írta egy ürge, hogy 3e km alatt a harmadik szett csapágy fogy el.
Szóval elég tanácstalan vagyok, hogy ilyen árak mellett merjek-e bármivel próbálkozni. Bármilyen tapasztalatnak örülnék.


Én - ha már költenél - DT-t vennék. A 36T napkerék elfogadhatóan halk. Nem annyira, mint egy Shimano slx, Deore vagy hasonló, de közel sem kiabál úgy, mint pl a Hope.
(Írom ezt úgy, hogy a DT-vel való együttélésem nem indult éppen zökkenőmentesen.)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#38
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.354 hozzászólás
Köszi srácok!
Akkor még annyi kérdésem lenne, hogy Onyx, Xtr, Newmen agyakon kívül van másnak is halk cucca? Az Onyx kiesik, mert biztos nem fizetem ki. A többi is elég köhögős, de még talán-talán, ha hosszú távú befektetésként lehet kezelni. Az xtr-nél - ami úgy látom elég kevés helyen kapható jelenleg és mintha a Shimanonál lenne vmi gond a szériával - vmi kis műanyag távtartó bedarálásról olvastam sok helyen, a Newmenről meg szinte semmilyen hosszútávú tapasztalat nem lelhető fel. Egyetlen hozzászólást találtam, ahol azt írta egy ürge, hogy 3e km alatt a harmadik szett csapágy fogy el.
Szóval elég tanácstalan vagyok, hogy ilyen árak mellett merjek-e bármivel próbálkozni. Bármilyen tapasztalatnak örülnék.

#39
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
ha 80+kg vagy akkor erzel nemi oldalrugalmassagot, amugy nem
  • husevotelefonfulke kedveli ezt

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#40
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

 

(A straightpull agyakat szeretném elkerülni, ha igaz, hogy a velük épített kerekek nagyobb merevsége a menetkényelmet érezhetően hátrányosan befolyásolja. Erről szívesen hallanék amúgy tapasztalatokat, mert kinézetre tetszenek.)

én biztosan nem kerülném őket, műszakilag egy sokkal jobb megoldás, mint a hajlított végű küllővel működő társaik. 3 bringámban is egyenesfejű küllők vanna, szerintem semmilyen negatív hatással nincsenek a menetkényelemre. 


  • husevotelefonfulke és Rabbit kedveli ezt