Jelentkezz be Regisztrálj
![Kép](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-748.jpg?_r=1554182913)
Keréképítés
#2921
Írta 2011. június 04. - 13:18
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
a duplán húzott küllõk persze más tészta....
#2922
Írta 2011. június 04. - 13:00
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
a szinterezett küllõk gyakran nem is rozsdamentesek, mert minek. csak a niplinél fog korrodálni
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#2923
Írta 2011. június 04. - 12:35
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Csak tudnám hogy pl a BTS meg a B+ küllõ ami fekete, miért kerül 80ft-ba 170 helyett
mert nem dt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2924
Írta 2011. június 04. - 12:18
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
más anyagból (ötvözetbõl) készül talán. meg a BTS-t a kutya sem ismeri, a DT meg presztízsmárkaCsak tudnám hogy pl a BTS meg a B+ küllõ ami fekete, miért kerül 80ft-ba 170 helyett
![;)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#2925
Írta 2011. június 04. - 11:41
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#2926
Írta 2011. június 04. - 10:23
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Ugyanaz a kettõ, csak a drágábbik fekete. A design-t meg kell fizetni.
ennyi, hogy fekete festek? akkor nem divatozunk..
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#2927
Írta 2011. június 03. - 21:50
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
sima dt rozsdamentes kullo DT rozsdamentes 2,0mm küllõ (Kerék | Küllõ) | Kerékpár Webshop
es mondjuk dt champion DT Champion 2,0mm fekete küllõ + anya (Kerék | Küllõ) | Kerékpár Webshop
kozott mi indokolja ezt a nagy arbeli kulonbseget (beleszamitva a plusz anyat is)? egy atlagos, nem tul brutalis megterhelesnek kitett kereknel eleg a sima is nem?
Ugyanaz a kettõ, csak a drágábbik fekete. A design-t meg kell fizetni.
#2928
Írta 2011. június 03. - 13:18
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
A 410 grammos campa felni helyett lett 435 grammos mavic x217, és az 1,8-as küllõk helyett sima 2.0-ás.
Ez pár deka eltérést jelent, kb. 10-et kerekenként, és azt kell mondjam semennyire nem érzem a különbsége, se gyorsításánál, se haladásnál, se mászásnál.
Az is igaz mondjuk, hogy amikor a szingós campa record-mavic gp4 kerekeimet lecseréltem peremes kerékre (valamivel nehezbbre), akkor a gyorsulásban lehetett különbséget érezni, de viszont összeségében talán még jobban is mentem az új felállással (más gumi, meg talán merevebb is volt, mert a réginek eléggé le voltak lazulva a küllõi).
#2929
Írta 2011. június 03. - 12:43
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
es mondjuk dt champion DT Champion 2,0mm fekete küllõ + anya (Kerék | Küllõ) | Kerékpár Webshop
kozott mi indokolja ezt a nagy arbeli kulonbseget (beleszamitva a plusz anyat is)? egy atlagos, nem tul brutalis megterhelesnek kitett kereknel eleg a sima is nem?
#2930
Írta 2011. június 01. - 21:16
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
off
ha 20-30km-t kéne tekernem a hegyig, tuti vonatra szállnék vagy kocsiba ülnék .)
osszesen annyi a kor
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#2931
Írta 2011. június 01. - 20:05
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
off
ha 20-30km-t kéne tekernem a hegyig, tuti vonatra szállnék vagy kocsiba ülnék .)
5 km-nél én sem megyek szívesen többet a hegyért, mert ha mtb-akkor nem aszfalt
#2932
Írta 2011. június 01. - 20:04
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
no tubes gumikat nem ismerem
trekkingre specialized borough xc-t használok, aszfalton keményre fújva suhan, könnyû, kicsit alacsonyabb nyomáson enyhébb terepen sem jön zavarba, túrázásra vagy munkába járni tök ok
#2933
Írta 2011. június 01. - 19:38
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
ha 20-30km-t kéne tekernem a hegyig, tuti vonatra szállnék vagy kocsiba ülnék .)
#2934
Írta 2011. június 01. - 19:36
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
hol lehet amugy altalanossagban ilyesmirol beszelgetni?
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#2935
Írta 2011. június 01. - 19:22
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
szárazon (basic maraton terepen ahol van aszfalt is) elöl RR hátul vulpine kombó, Börzsönyben, sárban technikáson elöl rampage hátul attól függ.
Értelemszerûen az elsõ kombináció sokkal haladósabb, a második kombó viszont élmény mert traktor
szigoruna 2 bar alatti nyomással közlekedek terepen , mert az komfortos és sokkal jobban tapad persze keményre fújva haladósabb de úgy oda az élvezet
#2936
Írta 2011. június 01. - 19:05
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
arn azzal kezdte, hogy nem a másodpercek meg a grammok érdeklik, hanem az élmény...
én is voltam hasonló helyzetben, ismerem a dilemmát. Anno teljesen véletlenül részt vettem egy mátra maraton közép távon egy hibriddel és arra jutottam, hogy sokkal nagyobb élmény mint a 26os monti - össztefós összehasonlítási alapom nem volt - , de engem az fogott meg, hogy mennyivel haladósabb, még technikás fölfeléken is a nagyobb kerék. Ez után elkezdtem kísérletezgetni különbözõ gumikkal ( a trekkingen ), sõt késõbb szereztem bele egy 29er telót is. (vannak olyan 28-as gumik amikkel egész terepközeli élményt lehet hozni , conti vapor, schwalbe black jack, vagy landcruiser - ezek beférnek egy trekking vázba ). Ezzel együtt ha már a trekkinget toldolgaztod akkor inkább cseréld egy fasza merev villára a telót... De ezek a megoldások nem az igaziak, hiszen a 29er esetén nem csak az a nagy flash, hogy mindenen átmegy és mindenhol felmászik, hanem gyakorlatilag van +1 col rugóút amit a gumi nagyobb kerülete ad. Tehát a végén kikötöttem egy 29er HT-nél. Nagyon nem bántam meg, évekig barátok leszünk. Ha majd lecserélem az azért lesz mert hosszú távokon fáj a derekam , öregszem és egyre kriplibb leszek. DE a 29er HT hatékonysága , élménye és komfortja nagyon ott van. ( egyébként a terkkingembõl egy merev vázas túra gép lett a végére ami megfelelõ gumiválasztással abszolút elmegy CC-re )
kicsit off, de a megerteshez nem art: a stumpjumper fsr egy tokeletes bringa lenne nekem, ha mongy a bakonyban laknek - a problema az, hogy egy 20-30kmes korhoz kb az ut 30-40%at aszfalton kell letekernem, hogy megfelelo terepre erjek. abban a remenyben kotottem ki az fsrnel, hogy gyakrabban eljutunk a bakonyba, de iden eddig alig ket-harom alkalom volt. ezert kell valami oszverebb megoldas.
munkaba jarashoz tavaly vettem a retro merevvazas bringat, es nagyon arculutott, hogy a sokszazezres csodak mellett mekkora elmeny vele tekerni (nem csak varosban, erdoben, etc). poen keppen az utobbi par hetben elmentem mindenhova vele, ahova az osztelossal szoktam: azt kell hogy mondjam, hogy 90%ban ezzel a merevvazas 35os gumis bringaval tok elvezetesen elmegyek barhova, max joval lassabban, mint a masikkal. a kornyekbeli terepeken osszhatasban semmivel sem marad el a masiktol elmeny szinten, csak masok teruletek, amiben eros.
roviden... ez a varosi bringa ebresztette fel bennem a kisordogot, hogy lehetne ezt jobba tenni. gondolatban valahol oda jutottam, ahova te: 29er canga +cx gumi gyor kornyeken, bakonyba meg felteszem az mtb gumikat. koszi a leirast, az ilyen dolgok erositik meg bennem, hogy nem tapogatozok rossz helyen. amugy milyen kerekeket hasznalsz, hogy mar on is legyen a dolog
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
És a porvédõ ellenállása is annyira elhanyagolható... sõt az összes többi nem tökéletes csapágyé is. Két slick gumi között gördülési ellenállásban már nagyobb a különbség, a légellenállást nem is említem.
errol nincs vmi iras, hogy a szelesebb gumik legellenallasa hogy befolyasolja a dolgot? annyi latszolag egymasnak ellentmondasnak tuno dolgot olvastam mar... pl:
nagyobb gumi/kerek gordulesi ellenallasa kisebb (rekumensen kis kerekek vannak...)
szelesebb gumi gordulesi ellenallasa kisebb, de nagyobb a tomege, es nagyobb a legellenallasa (jo lenne tudni, hogy mi az optimalis "mix")
aszfalton nagyobb nyomas az elonyosebb, terepen a kisebb (detto)
#2937
Írta 2011. június 01. - 18:56
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
A sebesség mindent megold.
#2938
Írta 2011. június 01. - 18:38
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#2939
Írta 2011. június 01. - 18:34
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#2940
Írta 2011. június 01. - 13:14
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
én is voltam hasonló helyzetben, ismerem a dilemmát. Anno teljesen véletlenül részt vettem egy mátra maraton közép távon egy hibriddel és arra jutottam, hogy sokkal nagyobb élmény mint a 26os monti - össztefós összehasonlítási alapom nem volt - , de engem az fogott meg, hogy mennyivel haladósabb, még technikás fölfeléken is a nagyobb kerék. Ez után elkezdtem kísérletezgetni különbözõ gumikkal ( a trekkingen ), sõt késõbb szereztem bele egy 29er telót is. (vannak olyan 28-as gumik amikkel egész terepközeli élményt lehet hozni , conti vapor, schwalbe black jack, vagy landcruiser - ezek beférnek egy trekking vázba ). Ezzel együtt ha már a trekkinget toldolgaztod akkor inkább cseréld egy fasza merev villára a telót... De ezek a megoldások nem az igaziak, hiszen a 29er esetén nem csak az a nagy flash, hogy mindenen átmegy és mindenhol felmászik, hanem gyakorlatilag van +1 col rugóút amit a gumi nagyobb kerülete ad. Tehát a végén kikötöttem egy 29er HT-nél. Nagyon nem bántam meg, évekig barátok leszünk. Ha majd lecserélem az azért lesz mert hosszú távokon fáj a derekam , öregszem és egyre kriplibb leszek. DE a 29er HT hatékonysága , élménye és komfortja nagyon ott van. ( egyébként a terkkingembõl egy merev vázas túra gép lett a végére ami megfelelõ gumiválasztással abszolút elmegy CC-re )