Jelentkezz be Regisztrálj
![Kép](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-748.jpg?_r=1554182913)
Keréképítés
#2161
Írta 2011. november 22. - 22:58
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Tojást és nyolcast kiszedni sem nagy szám,bár ha már kicsit nagyobbacska,akkor már kihívás!De én szeretem csinálni.
Küllõhossz számításra is van már képlet...Neten van minden,mint a búcsúban!
#2162
Írta 2011. november 22. - 22:31
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
amugy annak a szerelonek aki a kereket fuzi is volt elso alkalom. es azert is ugyanugy munkadijat fizet valaki. meg kell tanulni nyilvan, de ez nem jelenti azt hogy csak az tud jo kereket epiteni aki mar 100at megcsinalt.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2163
Írta 2011. november 22. - 21:51
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#2164
Írta 2011. november 22. - 21:33
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Mondjuk tolómérõvel....
Vagy megfordítod egy v-fékes vázban.
A sebesség mindent megold.
#2165
Írta 2011. november 22. - 21:26
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#2166
Írta 2011. november 22. - 20:36
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Amúgy,hogy ellenörzöd, hogy középen van a kerék amit fûztél?
#2167
Írta 2011. november 22. - 20:13
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#2168
Írta 2011. november 22. - 19:12
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Nekem nemrég sikerült vennem két sárga hügi agyat, régi v fékes bringámhoz.
Mivel fekete sárga a bringa nem is volt kérdés, hogy fekete küllõ és felnivel lessz összefûzve. Körbenézve a piacon két felnit néztem ki. az egyik dt swiss x 450 , a másik a mavic 719 volt.
Végül is dt lett, az ára miatt. A küllõ is dt lett, a minõsége miatt, sima kettest néztem ki, de az egyik hosszban nem volt itthon csak 2-1.8-2-es, így az lett befûzve. Mivel sokat szeretnék vele terepezni így az elsõ kerék radiális fûzése ugrott, s maradt a 3 kereszt.Hátul szintén.
Én is egy szerelõ barátommal csináltattam, mert szerintem a jó keréképítés mûvészet, s nem tudod otthon összetaknyolni bármilyen ügyes vagy. Én arany alu niplivel fûzettem. Nekem soha nem volt vele gondom, még centírozásnál sem, mert összerakásnál zsírt tett bele a barátom.
S érdekes az, hogy egy 1800 gramm alatti kerékszettet sikerült összehozni belõle. Mondjuk a hügi agy is megért egy misét úgy össze volt rohadva belülrõl. Lehet ezért is adta el a tulaja 18 pénzért a két agyat.
Vicc az, hogy 10 perc kalapálás után az agyat atomjaira szétszedve tökéletesen ki lehetett takarítani. Kár, hogy nem csináltam képeket róla....
Egy biztos, hogy fûzetni kereket csak boltban szerintem....
Sziasztok.
#2169
Írta 2011. november 22. - 16:31
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#2170
Írta 2011. november 22. - 11:11
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Ez szerinem hintõpor. Lehetne hosszasan elmélkedni a felni és küllõ rugalmassága/tömege - kerék rugalmassága közti összefüggésrõl, feleslegesen.
XC- túrára, 84 kg alatt ha labilisnak érzed a küllõ miatt a leendõ kereked, akkor az szimplán rosszul van centrírozva. Elõbb vehetnéd észre a tengelyrögzítés rugalmasságát, ha már itt tartunk.
Nem akarok rosszindulatú lenni, de lehet, hogy nincs "kedve" Competitiont rendelni, sima 2mm-es küllõ van minden rendes boltnak raktáron a gyakori méretekbõl.
Egyetértek.
nektek hiszek. az a gond, hogy én annyira nem értek hozzá, hogy kénytelen vagyok még kisebb problémákkal is szervízbe menni. pl váltóbeállítás, ilyesmi. ezeket gyönyörûen megcsinálják, és minden mást is, de cserébe elvárják, hogy tõlük vegyem meg a cuccokat. ez így rendben is lenne, és szívesen fizetek többet, ha egy kis pluszt is kapok a cucc mellé, pl rugalmas és precíz szervízhátteret, de azért ne akarjanak már ötezret rátenni egy felnire, mert az elég durva lehúzás...
#2171
Írta 2011. november 22. - 11:01
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
anyák: alu anyákat használok és semmi különösebb hátulütõt nem érzékelek. centrírozásnál jobban kell figyelni, más "gond" nincs velük.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2172
Írta 2011. november 22. - 10:54
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
grammra egyformák (nova disc light ),
ez e
Novatec Disc Light hátsó agy
valóban a nova kicsit drágább.
számomra mérvadó vélemények szerint (nem eccerû felhasználók, hanem a pult másik oldala) a tartósság meg pont fordítva van.
csak nem a superlight-ot kell a novából venni. azt az 50-60 grammot kötve hiszem hogy van ember aki mrgérzi amúgy.
igen, azt hiszem a superlightot néztük, de igazad van abban, hogy nem lehet megérezni ennyi különbséget. bár 50g innen, 60g onnan, sok kicsi sokra megy
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#2173
Írta 2011. november 22. - 10:35
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
. agyakból én is az XT és Novatec között vacillálok. a srác szerint az XT nehezebb, de tartósabb, és valamivel olcsóbb megoldás is lenne, a Novatec (már nemtom melyiket néztük) könnyebb, de drágább, és kevésbé tartós. szerintem a Novatec mellett fogok dönteni.
!
grammra egyformák (nova disc light ),
ez e
Novatec Disc Light hátsó agy
valóban a nova kicsit drágább.
számomra mérvadó vélemények szerint (nem eccerû felhasználók, hanem a pult másik oldala
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
csak nem a superlight-ot kell a novából venni. azt az 50-60 grammot kötve hiszem hogy van ember aki mrgérzi amúgy.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2174
Írta 2011. november 22. - 10:30
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Ez szerinem hintõpor. Lehetne hosszasan elmélkedni a felni és küllõ rugalmassága/tömege - kerék rugalmassága közti összefüggésrõl, feleslegesen.
XC- túrára, 84 kg alatt ha labilisnak érzed a küllõ miatt a leendõ kereked, akkor az szimplán rosszul van centrírozva. Elõbb vehetnéd észre a tengelyrögzítés rugalmasságát, ha már itt tartunk.
Nem akarok rosszindulatú lenni, de lehet, hogy nincs "kedve" Competitiont rendelni, sima 2mm-es küllõ van minden rendes boltnak raktáron a gyakori méretekbõl.
Egyetértek.
A sebesség mindent megold.
#2175
Írta 2011. november 22. - 09:26
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Ez szerinem hintõpor. Lehetne hosszasan elmélkedni a felni és küllõ rugalmassága/tömege - kerék rugalmassága közti összefüggésrõl, feleslegesen.küllõbõl én is a copetitiont néztem, mert ez még megfizethetõ kategória, de azt mondták a boltban, hogy ettõl érezhetõen labilisabb lesz a kerék, de nem vészes. szó szerint azt mondta a srác, hogy határeset.
XC- túrára, 84 kg alatt ha labilisnak érzed a küllõ miatt a leendõ kereked, akkor az szimplán rosszul van centrírozva. Elõbb vehetnéd észre a tengelyrögzítés rugalmasságát, ha már itt tartunk.
Nem akarok rosszindulatú lenni, de lehet, hogy nincs "kedve" Competitiont rendelni, sima 2mm-es küllõ van minden rendes boltnak raktáron a gyakori méretekbõl.
#2176
Írta 2011. november 22. - 08:06
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Annyira nem nagy mûvészet. Az ár és a tömeg alapján elég könnyen eligazodsz: a többiek nem a levegõbe beszélnek.
A 717-es azért meg lehet rogyasztani bõ 80 kilóval: Tigrisnek is igaza van, de õ régi motoros, megtanult vigyázni a kerekeire. Martonra szintúgy érdemes hallgatnod, ha nem akarod a végletekig "feszíteni a húrt", a plusz 50g garantálja hogy ne rogyjon meg az elsõ kereked egy bukásnál.
A küllõ és a fûzés szintén nagyon fontos, profi, jóhírû szervízben fûzess (kérdezz rá a megfelelõ lokál topikban), ne ezen akarj gyakorolni. Niplibõl én nem erõltetném az alut a helyedben, maradnék a rövid réznél, jobban meg lehet feszíteni, toleránsabb, ha késõbb mégis centrírozni kellene. 2-1,8mm húzott küllõ simán jó, jobb mint a sima 2-es, ez Dt-bõl Competition, vagy esetleg spéci tárcsához való duplán húzott Supercomp. Revolutiont kerülném a helyedben, nem erre való.
Agyból nem tudom, mi a terv, ha centerlock XT alá nem adnám, 6-osból, referenciának most néztem az enyém (240s) 145g, a hátsó régi B+ 340g acélrotorral.
Felniszalagból öntapadós, gumiból 5-600g-os max., belsõ 120g körüli. Húzózárból rendes, belsõ mechanikás, alukarral (Shimano).
Erõszakkal persze mindent tönkre lehet tenni, de a fenti összeállítás jól illeszkedne a vázadhoz és a villádhoz, a tömegedet is figyelembe véve.
köszi szépen, ez nagyon hasznos volt! egy kicsit még várnom kell, mert most közbejöttek dolgok, de karácsony után nekifogok. itt fûzetem szegeden, megbízható társaság. igaz, kicsit drágábban jövök ki, de ennyit megér, mert elég korrekt szervízhátteret kapok cserébe. küllõbõl én is a copetitiont néztem, mert ez még megfizethetõ kategória, de azt mondták a boltban, hogy ettõl érezhetõen labilisabb lesz a kerék, de nem vészes. szó szerint azt mondta a srác, hogy határeset. agyakból én is az XT és Novatec között vacillálok. a srác szerint az XT nehezebb, de tartósabb, és valamivel olcsóbb megoldás is lenne, a Novatec (már nemtom melyiket néztük) könnyebb, de drágább, és kevésbé tartós. szerintem a Novatec mellett fogok dönteni.
igazából 719, novatech disc light agyakkal kb a legjobb ár/érték
illetve az én mániám az ust (akkor 819 a felni) de azzal sok súlyt nem sporolnál, illetve csak terepen van elõnye
nézegettem az UST rendszereket, majd egyszer biztos áttérek, egyelõre marad a hagyományosm, max ust ready felnit veszek.
köszi Neked is!
#2177
Írta 2011. november 21. - 23:23
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
illetve az én mániám az ust (akkor 819 a felni) de azzal sok súlyt nem sporolnál, illetve csak terepen van elõnye
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2178
Írta 2011. november 21. - 23:12
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
A 717-es azért meg lehet rogyasztani bõ 80 kilóval: Tigrisnek is igaza van, de õ régi motoros, megtanult vigyázni a kerekeire. Martonra szintúgy érdemes hallgatnod, ha nem akarod a végletekig "feszíteni a húrt", a plusz 50g garantálja hogy ne rogyjon meg az elsõ kereked egy bukásnál.
A küllõ és a fûzés szintén nagyon fontos, profi, jóhírû szervízben fûzess (kérdezz rá a megfelelõ lokál topikban), ne ezen akarj gyakorolni. Niplibõl én nem erõltetném az alut a helyedben, maradnék a rövid réznél, jobban meg lehet feszíteni, toleránsabb, ha késõbb mégis centrírozni kellene. 2-1,8mm húzott küllõ simán jó, jobb mint a sima 2-es, ez Dt-bõl Competition, vagy esetleg spéci tárcsához való duplán húzott Supercomp. Revolutiont kerülném a helyedben, nem erre való.
Agyból nem tudom, mi a terv, ha centerlock XT alá nem adnám, 6-osból, referenciának most néztem az enyém (240s) 145g, a hátsó régi B+ 340g acélrotorral.
Felniszalagból öntapadós, gumiból 5-600g-os max., belsõ 120g körüli. Húzózárból rendes, belsõ mechanikás, alukarral (Shimano).
Erõszakkal persze mindent tönkre lehet tenni, de a fenti összeállítás jól illeszkedne a vázadhoz és a villádhoz, a tömegedet is figyelembe véve.
#2179
Írta 2011. november 21. - 21:15
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
mongy a 317 (a régi xc (395g volt) nem az xm) amúgyis hirhedten repedõs volt. bár a 100 kilómat meg a 130-at mozgó fullit elõl átütõs aggyal b0rta 2 szezont, merevseggûben aszfalton repedt el ...
gyakorlatilag k. nehéz lesz megtalálni a megfelelõ egyensúlyt. a mostani felik darabja 630g. esélytelen, hogy baja legyen, viszont baromi nehéz. az agyakról nem is beszélve. viszont nagyon félek, hogy lekönnyítem és egyben le is gyengítem a kerekeket. azt pedig nagyon nem szeretném. pláne nem szeretném itt is megfizetni a tanulópénzt. azt már elköltöttem gumira meg nyeregre...
#2180
Írta 2011. november 21. - 18:52
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Haverom 90 kg, a 317es felnije hosszában szétnyílt. (az is nagyon könnyû felni) Megéri az a kb. + 50gramm anyag. És hidd el, nem érezni meg. Egy gumicserét vagy keményebbre fújást jobban megérezni.
A mi súlycsoportunknak már nem valók ezek a könnyû XC alkatrészek.
mongy a 317 (a régi xc (395g volt) nem az xm) amúgyis hirhedten repedõs volt. bár a 100 kilómat meg a 130-at mozgó fullit elõl átütõs aggyal b0rta 2 szezont, merevseggûben aszfalton repedt el ...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való