Ma egy jó kis lejtõn belementem a kerékvályúba, valami kicsit oldalra fordította az elsõ kereket, mire az elakadt, teljesen keresztbe fordult, én meg repültem-gurultam vagy 4-5 méter. Kisebb horzsolásokkal és zúzódásokkal megúsztam, de a kerékben akkora nyolcas lett, hogy egyáltalán nem fért el a teló szárai között. Küllõ szerencsére nem szakadt. Ott helyben egy gödör felett kitapostuk annyira, hogy óvatosan haza tudtam menni. Itthon teljesen kilazítottam az összes küllõt (4x körbemenve, egy körben minden küllõn fél fordulat), 3 székkel alátámasztva még tovább birkóztunk vele, aztán több körben megfeszítettem a küllõket, aztán centríroztam, tovább feszítettem, centríroztam. Most az a helyzet, hogy nem teljesen egyenletesen feszesek a küllõk, de nem tûnik vészesnek az eltérés (alig nagyobb, mint a másik keréken), tovább centrírozható nyolcas már nincs benne, de kis (~0.5mm) göröngyök viszont maradtak a felniben, ami tapintható-érezhetõ, ha végigsimítom a felnit.
A kérdés pedig az, hogy ezekkel a 2-3 cm hosszon jelentkezõ fél mili körüli göröngyökkel lehet valamit kezdeni? Ha igen, hogyan? Illetve egy ilyen közjáték után egészséges-e még ezzel a kerékkel bringázni, vagy egy jó sziklás-köves lejtõn össze fog csuklani alattam? Ha nem egészséges, akkor elég csak a felnit cserélni, vagy a küllõk is menjenek a kukába?
(Már beneveztem és befizettem a holnaputáni Vértes Maratonra, és nem hiszem, hogy egy nap alatt tudnék új (29-es) kereket, szerezni, vagy felnit venni-fûzetni (még nem fûztem).) Nem szeretném kihagyni sem, de emiatt nyakamat törni sem.