Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#1801
Posted 2012. May 30. - 21:55

#1802
Posted 2012. May 30. - 21:40

#1803
Posted 2012. May 30. - 20:20

#1804
Posted 2012. May 30. - 16:03

#1806
Posted 2012. May 30. - 15:29

Bár egy felni nagyon sokat bírhat. 100 kilós haverom kereke ugyan ilyen állapotban volt, mikor egyszer gumicserénél ezt észrevette. De ki tudja, milyen régen járt már úgy vele....
#1807
Posted 2012. May 30. - 14:08

Elmentem a kerékkel a versenyre, de nem bíztam benne, lefelé nem mertem ereszteni. Azóta egy felni "lakatolásban" gyakorlott szerelõt is találtam, megbeszéltük, hogy ... megcsinálja amennyire lehet, valószínû a Szilvásra az általa kicsit jobban megjavított kerékkel megyek majd.
...
Ettõl függetlenül azt hiszem már soha nem fogok teljesen megbízni ebben a kerékben, szóval csere lesz (a mostani megy tartalékba), már meg is rendeltem ezt a felnit: ...
No idõközben összeállt az új kerék, szerencsére már azzal mehettem Szilvásváradra. Ami viszont érdekes, az az, hogy a régi, erõsen meggörbült (kb. 10 cm-es giganyolcas), majd visszataposott-hajlított majd centrírozott kerékrõl most levettem a felniszalagot (csak mert kellett az újra), és meglepõdve láttam, hogy a felniszalag alatt a küllõfuratokból kiindulva egy halom hajszálrepedés, kettõnél egész durva repedés indult el. Két szakaszon vannak a repedések, ott, ahol ki- és ahol "vissza"hajlott a felni. A hajlásnál a felni külsõ felületén is érezhetõ-látható egy-egy jelentõs dudor és ott vannak az igazi repedések, a szomszédos lukaknál - ahogy távolodunk, annál kisebb és kevesebb - a hajszálrepedések.
Eszembe nem jutott, hogy a felniszalag alatti részen legyenek repedések! Ha ezt látom a Vértes Maraton elõtt, nem mertem volna elindulni. Szerencse, hogy nem láttam (mert jó bulit hagytam volna ki), és szerencse, hogy ép bõrrel megúsztam

#1808
Posted 2012. May 25. - 22:23

Hátsó kereket szeretnék fûzni.Küllõhossz számító szerint 290 és 292-es méretûek kellenének.292 sajnos nálunk csak macerásan beszerezhetõek.Az mennyire elfogadható megoldás,hogy helyette 290-est használok hosszabb anyával?
Ha nincs elérhetõ pontos méret, mindig a rövidebbet kell választani. 1-2 mm-t el kell bírnia, szerintem nem kell a hosszabb anya.
You can never have "enough" bikes.
#1809
Posted 2012. May 25. - 11:03

#1810
Posted 2012. May 22. - 13:16

Az is megoldás lehet. Csak talán a fúrás kicsit precízebb (?)
Jaj de olyan szíp hangja van))))
Már alig várom hogy meglegyen hozzá minden és összepakoljam.
Fogsorból mind1 hogy milyen megy egy BTS agyra igaz? Mármint nem kell hogy alu bakos legyen?
ilyesmivel szebben lehet fúrni, ha van ismeretségi körben.
LÉPCSÕS FÚRÓ 4-30MM - Tomnerszerszám
#1811
Posted 2012. May 22. - 12:56


#1812
Posted 2012. May 22. - 12:26

Az is megoldás lehet. Csak talán a fúrás kicsit precízebb (?)
Jaj de olyan szíp hangja van))))
Már alig várom hogy meglegyen hozzá minden és összepakoljam.
Fogsorból mind1 hogy milyen megy egy BTS agyra igaz? Mármint nem kell hogy alu bakos legyen?
Fúrásnál átmelegedhet az anyag, s veszíthet szilárdságából.
Én alubakost tettem rá, mivel a kazetta test alu, s az acél eléggé belemarna. Az alsó 3 kerék az egyenként fexik fel és acél, látszik is a nyoma 1000 km után. De haver pl acélt rakott fel most xc prora.
#1813
Posted 2012. May 22. - 12:07

Az is megoldás lehet. Csak talán a fúrás kicsit precízebb (?)a WTB felnin mi kireszeltük
Jaj de olyan szíp hangja van

Már alig várom hogy meglegyen hozzá minden és összepakoljam.
Fogsorból mind1 hogy milyen megy egy BTS agyra igaz? Mármint nem kell hogy alu bakos legyen?
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
#1814
Posted 2012. May 22. - 11:50

#1815
Posted 2012. May 22. - 11:08

Igen elképzelhetõValószínûleg a gyárban is ezt a megoldást használják.

egyébként a felni belsõ falán a furat autószelepnek megfelelõ, a külsõn meg nem. Lehet nem volt 3 centinél hosszabb fúrószár a Rigida-nál

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
#1816
Posted 2012. May 22. - 11:01


Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1817
Posted 2012. May 22. - 10:36

Megkérdeztem az ebike-ot , õk is a furkálást javasolják. Szerintem ez lesz a megoldás. Nem szeretnék pöcsölni adapterekkel.a 6,5-es karcsú lesz, de 8,5-es 9-es mûködik.
a 200 ft os adapter akkor neki még +2 belsõ, és akkor is egy utálatos dolog marad.
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
#1818
Posted 2012. May 21. - 19:24

Valaki tudna segíteni abban, hogy a 8x4-es küllõfuratú felnihez hogyan számoljak küllõhosszt? Vagy ugyanúgy kell, mint a sima 32 lyukashoz?
A válaszokat köszönöm.
#1819
Posted 2012. May 21. - 17:45

A kérdésem az, hogy jól gondolom-e, hogy az XT aggyal nem tudok nagyon mellényúlni? Vagy hasonló árban van sokkal könnyebb, megbízhatóbb? (Vagy ugyanolyan megbízható, de könnyebb, esetleg fordítva?)
szemely szerint inkabb novatec agyak kozott keresgelnek
#1820
Posted 2012. May 21. - 17:41

Tökéletesen használható az a felni. Menjél vele nyugodtan. Én is jártam úgy, mint te, tökéletes kerék lett belõle. De azért a "haverokkal széken ugrálva egyengetünk kereket" stílus helyett elvittem volna egy szakboltba. Az én felnim (Mavic 717) úgy megcsinálták, hogy szinte 0mm nyolcas maradt benne. A tojásról nem is beszélve, a tiédben gondolom az is van bõven.
Még most is elviheted valahova. Szerintem megéri.
Elmentem a kerékkel a versenyre, de nem bíztam benne, lefelé nem mertem ereszteni. Azóta egy felni "lakatolásban" gyakorlott szerelõt is találtam, megbeszéltük, hogy most pénteken megcsinálja amennyire lehet, valószínû a Szilvásra az általa kicsit jobban megjavított kerékkel megyek majd.
Ettõl függetlenül azt hiszem már soha nem fogok teljesen megbízni ebben a kerékben, szóval csere lesz (a mostani megy tartalékba), már meg is rendeltem ezt a felnit: WTB Frequency i23 TCS 29. Baromi sok idõt elcsesztem azzal, amíg kinéztem milyet akarok. A követelményeim ezek voltak: 29-es, (majdnem) igazi tubeless, és a szokásosnál (19mm belsõ szélesség) lényegesen szélesebb, hogy a széles gumi normálisan álljon rajta és mindezek ellenére lehetõleg mégsem kõnehéz. A tubeless és szélességi szempontok miatt akkor már egy füst alatt mind a két kereket megújítom.
Elkezdtem agyakat is nézegetni, de nem akarok ezzel a témával is annyi idõt tölteni, mint a felnivel, az egyszerûség kedvéért Shimano XT-re gondoltam, ez még belefér a költségvetésbe.
A kérdésem az, hogy jól gondolom-e, hogy az XT aggyal nem tudok nagyon mellényúlni? Vagy hasonló árban van sokkal könnyebb, megbízhatóbb? (Vagy ugyanolyan megbízható, de könnyebb, esetleg fordítva?)
Küllõ vonatkozásban (DT?) 2/1.8-as gondoltam – ez jó súly-ár-tartósság kompromisszumnak tûnik.
A pramétereim: 83 kg vagyok, el-el indulgatok maratonokon, az elsõ harmadban-negyedben végzek, néha egy-egy XCO is becsúszik, a rendszeres edzõterepemen van jó kis sziklás lejtõ, de nem vagyok a lejtõk ördöge. Szeretném, ha könnyû lenne a bringa, de a megbízhatóság fontosabb.
Mit gondoltok?