Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#1301
Posted 2013. June 15. - 01:30
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1302
Posted 2013. June 14. - 21:10
az en kerekszettem is atalakithato (az elso agy legalabbis), aminek teljesen jol hasznat is vettem. Gyarilag volt 9mm, 20mm es 24mm-s adapter hozza, igy a gyorszaras RS Revelation majd a 20mm-s Manitou Minute is belement, aztan amikor sikerult olcson beszerezni egy 15mm-s DT villat, akkor csak vettem egy uj adaptert olyan 10 fontert, es meg mindig ugyanazt a kereket tudom hasznalni.
én arra értettem, hogy van 100 féle szabvány, mert papíron egyik jobb, mint a másik, aztán mégis ugyanazt a kereket használják adapterekkel, ami azt jelenti, hogy vagy tök mindegy milyen a szabvány, mert mind jó, vagy senki nem használja ki a szabványok elõnyeit, vagyis ebbõl fakadóan lehetne akár egy is mind helyett
#1303
Posted 2013. June 14. - 15:25
erdõben ?
Bár nem kéne bántani, meg 50k az eszmei értéke, annyira nem occsó
de komolyabban, mióta nincs b+, nehezebb a dolog
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1304
Posted 2013. June 14. - 12:27
ezeknek az átalakításoknak, meg adaptereknek mi értelme, ha azt nézem, hogy ennek az egésznek a merevség növelésérõl kellene szólnia?
az en kerekszettem is atalakithato (az elso agy legalabbis), aminek teljesen jol hasznat is vettem. Gyarilag volt 9mm, 20mm es 24mm-s adapter hozza, igy a gyorszaras RS Revelation majd a 20mm-s Manitou Minute is belement, aztan amikor sikerult olcson beszerezni egy 15mm-s DT villat, akkor csak vettem egy uj adaptert olyan 10 fontert, es meg mindig ugyanazt a kereket tudom hasznalni.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1305
Posted 2013. June 14. - 12:02
Másodszor:Fórum GyIK
de hogy ne írd be megint a kérdésedet egy másik rossz topikba is:
- igen, ki lehet, de kell a megfelelõ váz és egy hozzáértõ ember, aki átépíti neked az új vázra a cuccokat
- igen, valószínûleg meg lehet tartani a telót, ha az új váz homlokcsövének hossza és átmérõje ezt lehetõvé teszi, de ezt is egy szerelõ, vagy egy tapasztalt cimborád fogja tudni megmondani. Innen, látatlanban senki nem tud tanácsot adni.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1306
Posted 2013. June 14. - 11:16
Ezt a 20-ast simán ki lehet cserélni 18-asra vagy macerás. Gondolok itt arra, hogy a homlokcsõ hossza a 18-as váznak rövidebb nem?
Elsõ teleszkópot meg lehet tartani?
Köszi
#1307
Posted 2013. June 14. - 09:46
Pl. nekem van egy 15-ös és 20-as átütõtengelyes telóm is, így nem kellene két kerékszett.
Vagy az építés alatt lévõ 29er bringám egyelõre merev villát és gyorszáras kerékagyat kap, de ha esetleg eldurranna az agyam és montivá alakítanám át, akkor szintén elég lenne az adapter cseréje (mert természetesen ugyanúgy átütõtengelyes telót tennék a bringa orrába).
Szerintem a merevségért elsõsorban a tengely átmérõje és annak rögzítési módja felel. Egy jó minõségû, gyári, passzentos adapter ezen keveset ront (van itthon 20-as és 15-ös tengelyhez való Novatec agyam, a szûkítõket leszámítva ugyanolyan felépítésûek).
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1308
Posted 2013. June 14. - 07:38
Ha esetleg valaki nagyon nem tudná eldönteni, hogy melyik tengelyméret mellett maradjon:
Novatec Mountain Bike Hubs Complete Kit Shimano 8 9 10 Speed 32 Holes | Cycling Deal
(Ócsó postával <30 pénz)
ezeknek az átalakításoknak, meg adaptereknek mi értelme, ha azt nézem, hogy ennek az egésznek a merevség növelésérõl kellene szólnia?
#1309
Posted 2013. June 13. - 22:29
Novatec Mountain Bike Hubs Complete Kit Shimano 8 9 10 Speed 32 Holes | Cycling Deal
(Ócsó postával <30 pénz)
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1310
Posted 2013. June 13. - 22:17
Valahonnan lehet jóárú zöld küllõt szerezni? 292mm-es hosszban kellene...
erdõben ?
bár nem kéne bántani, meg 50k az eszmei értéke, annyira nem occsó
de komolyabban, mióta nincs b+, nehezebb a dolog
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1312
Posted 2013. June 13. - 19:05
#1313
Posted 2013. June 03. - 22:42
és a legtutibb módszer, ha gyalogolsz, mint az állatok
Az se rossz... akkor nem érhet bajság... vagy mégis?
#1314
Posted 2013. June 03. - 22:38
Ez pontosan olyan dolog mint az autókra szakosodott tolvajok. Nem riadnak vissza semmitõl és pontosan tudják, hogy mi mennyit ér a bringákon, jobban mint egy két tulaj. Ha ellopja a Thomson csövet akkor nyomott áron könnyedén túlad rajta és még úgy is sokat fog rajta csak, hogy a példánál maradjunk. Aki kereket megy lopni (bár ebbõl szerintem is kevés van, inkább viszi az egészet) annál biztos van mindenféle spec szerszám akárcsak az autótolvajoknál, pláne a kommersz ötszögletû és hasonló kötõelemekhez valókból. Nem biztos, hogy tovább sétál, ha nagyon kell neki. A gyors kötözõ pedig továbbra is gány... csak hamis biztonságérzetet ad semmi mást.
Értékes bringát csak jó lakattal, rövid idõre szabad ott hagyni, de inkább annyira sem.... Szerintem
és a legtutibb módszer, ha gyalogolsz, mint az állatok
#1315
Posted 2013. June 03. - 21:25
vitatkoznek. Szerintem senki nem indul el ugy otthonrol hogy "en ma biciklikereket fogok lopni, milyen szerszamokra lesz szuksegem?". A kerek lopas megkockaztatom 99%-ban alkalom szulotte dolog, ranez a tibor, hopp ez nyithato, es mar viszi is. Ha ranezesre barmilyen lopasgatlo dologgal van rogzitve a kerek, mar fordul is el, nem vesztegeti az idejet, van eleg mas celpont a varosban. Szoval ilyen szempontbol az otszogletu kulcsos, az imbuszos vagy a komplikaltabb (pl Pitlock, Pinhead) megoldasok gyakorlatilag ugyanazt a hatast erik el, es szerintem a kabelkotegelovel rogzitett verzio sincs tulzottan lemaradva toluk.
Az (a rohadek tetves goreny) aki elindul otthonrol biciklilopas celjabol, az tenyleg viszi az erovagot, de o meg komplett bringara megy. Es mivel az ilyenek nagy resze nem tudja hogy mennyit er egy thomson nyeregcso a rajta levo Selle Italia nyereggel es hogy azt megeri egy sima 5os imbusszal eltavolitani. Azt inkabb egy hozzaerto, bringaszereto tudja csak, aki viszont nem fogja ellopni.
Szoval en csak azt mondom hogy minden ilyen 2mp alatt kezzel nyithato dolgot kell szamuzni a varosi bicajrol, plusz kell egy jo lakat, es akkor nagyjabol jok vagyunk.
Ez pontosan olyan dolog mint az autókra szakosodott tolvajok. Nem riadnak vissza semmitõl és pontosan tudják, hogy mi mennyit ér a bringákon, jobban mint egy két tulaj. Ha ellopja a Thomson csövet akkor nyomott áron könnyedén túlad rajta és még úgy is sokat fog rajta csak, hogy a példánál maradjunk. Aki kereket megy lopni (bár ebbõl szerintem is kevés van, inkább viszi az egészet) annál biztos van mindenféle spec szerszám akárcsak az autótolvajoknál, pláne a kommersz ötszögletû és hasonló kötõelemekhez valókból. Nem biztos, hogy tovább sétál, ha nagyon kell neki. A gyors kötözõ pedig továbbra is gány... csak hamis biztonságérzetet ad semmi mást.
Értékes bringát csak jó lakattal, rövid idõre szabad ott hagyni, de inkább annyira sem.... Szerintem
#1316
Posted 2013. June 03. - 21:04
Az (a rohadek tetves goreny) aki elindul otthonrol biciklilopas celjabol, az tenyleg viszi az erovagot, de o meg komplett bringara megy. Es mivel az ilyenek nagy resze nem tudja hogy mennyit er egy thomson nyeregcso a rajta levo Selle Italia nyereggel es hogy azt megeri egy sima 5os imbusszal eltavolitani. Azt inkabb egy hozzaerto, bringaszereto tudja csak, aki viszont nem fogja ellopni.
Szoval en csak azt mondom hogy minden ilyen 2mp alatt kezzel nyithato dolgot kell szamuzni a varosi bicajrol, plusz kell egy jo lakat, es akkor nagyjabol jok vagyunk.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1317
Posted 2013. June 03. - 20:42
#1318
Posted 2013. June 03. - 20:18
Ez jónak néz ki, köszönöm!
Ha a lopás aggaszt, inkább olyat vegyél, ami nem nyitható szabványos imbusszal. A szerszámos topicba most linkeltek egy olyan készletet. A kulcsát felfûzöd a kulcstartódra, oszt' jólvan.
#1319
Posted 2013. June 03. - 20:15
Mennyi lehet másodpercekben mérve a különbség egy gyors záras kerék kiszedése és anyás kiszedése között? 30?
Inkább az a gond az anyással, hogy ahhoz külön szerszámot kell magaddal vinni. Marokszerszámokon ritkán szokott lenni olyasmi, amivel megbízhatóan meg lehetne húzni, ki lehetne nyitni egy 15-ös anyát. Egy rendes 15-ös villáskulcs meg azért méretes darab, nyeregtáskába már nem fér be, és súly/funkció arányában sem olyasmi, amit az ember szívesen cipelne magával...
Boltbajárósra persze jobb az anyás. Legfeljebb hazatolod a boltból, ha ledefektelsz.