Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#1261
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

A dt felniket érdemes venni? Szokták bírni a strapát? Konkrétan ezt nézegetem:

-- Bikemarket.hu -- DT Swiss*466d 27,5col felni, 32lyuk


nekem volt f630 mikor még dagadt voltam. az bírta a strapát. kapta az ívet rendesen, de semmi baja nem volt.

#1262
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts
A dt felniket érdemes venni? Szokták bírni a strapát? Konkrétan ezt nézegetem:

-- Bikemarket.hu -- DT Swiss 466d 27,5col felni, 32lyuk

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1263
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Lehetséges,a váz még nagyon képlékeny.Lehet Rose Mr. Big,Specialized HT,Merida,KTM,Fun-works.
Amit nézegetek Easton xc,Crossmax slr,DT Spline 1501,Roval Control sl.


Amit én próbáltam Specit (10.4 kg volt a bicaj pedál nélkül) abban 1650grammos kerék volt elviekben, ha jól azonosítottam be, az tetszett, nem volt gond a gyorsíthatóságával, amiket még próbáltam azok nehezebb kerékkel voltak és úgy már nem tettszett a 29-es. Én ezt szívesen bevállalnám 1710g, de helybõl UST vagyis nem kell szalag és belsõ.

Crossmax ST 29

#1264
Tondach

Tondach

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 586 posts
Lehetséges,a váz még nagyon képlékeny.Lehet Rose Mr. Big,Specialized HT,Merida,KTM,Fun-works.
Amit nézegetek Easton xc,Crossmax slr,DT Spline 1501,Roval Control sl.

#1265
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Nincs,de mindenképpen átütös lesz.

A váz is?

#1266
Tondach

Tondach

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 586 posts
Nincs,de mindenképpen átütös lesz.

#1267
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Sziasztok!
Kerékszett keresés van nálam is,29-es merevfarúba kellene valami könnyebb darab.
Amit eddig használtam 26-osban crossmax slr,mindkét szériában tetszene,de kétszer is elrepedt a felnim a szeleplyuktól indulva két irányban.
Ami még tetsztene Easton xc 90,Roval control sl például.Csak maraton versenyzésre lenne használva,súlyom 80 kiló.Valami tartósabb darab kellene,amit nem kell centirozni minden verseny után.Mit ajánlotok?

Váz-villa van?Mert nem mindegy hogy milyen az agy,jobb elõbb mint késõbb adapterért szaladgálni

#1268
Tondach

Tondach

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 586 posts
Sziasztok!
Kerékszett keresés van nálam is,29-es merevfarúba kellene valami könnyebb darab.
Amit eddig használtam 26-osban crossmax slr,mindkét szériában tetszene,de kétszer is elrepedt a felnim a szeleplyuktól indulva két irányban.
Ami még tetsztene Easton xc 90,Roval control sl például.Csak maraton versenyzésre lenne használva,súlyom 80 kiló.Valami tartósabb darab kellene,amit nem kell centirozni minden verseny után.Mit ajánlotok?

#1269
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Ha valamennyire szeretnél grammozni, de mégis megbízható, jó és "future proof" megoldást szeretnél, ezt választanám a helyedben: ZTR Arch EX 26" - 32 Hole Black
A 86 kilódhoz elég lesz, 104 kilóval bezárólag ajánlja a gyártó és tubeless ready, ha késõbb a belsõ nélküli világ mellett döntenél. Én 2.0-1.8-2.0 DT Competition vagy 2.0-1.8-2.0 Sapim Race küllõvel fûzetném, mert erõsebbek, mint a sima 2mm-es küllõk, de árban nincs nagy különbség. Alu küllõanyák jók és könnyûek, DT ProLockot dícsérni szokták, de ha télen is használnád a bicajt esetleg hóban, akkor megéri az a +35-40 gramm a réz anyákra.

Csak tipp, úgy általában. Legutóbbi kerékszettem itt fûzettem, külön jegyzõkönyvet mellékeltek a küllõk feszességérõl, név és aláírás volt a papíron, ki fûzte stb. Érdemes megnézni a videót, hogyan fûzik, szerintem korrekt. Custom Laufrder - Action Sports-Bike Onlineshop

#1270
generalf1

generalf1

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

a D521 az nem tarcsas volt. hanem a parja, a D321. Ugyanez XC vonalon volt a X517 (felnifek) es X317 (tarcsafek).

kotozkodes off :)



Igenigen.A D521 oldala nem volt leköszörülve fémszínûre az zavart be.

Most egy kicsit még jobban össze vagyok zavarodva. Már az is megfordult a fejemben hogy nem ezeket a felniket használom fel,de akkor milyet vegyek?
Tudom e a küllõválasztással befolyásolni a felnit érõ terhelést és az élettartamát ,vagy sem akkor így kérdezem. Ha kapnék egy jó tippet hogy hozhatom ki ebbõl a felni+agy párosításból a legtöbbet. Max ég a pofám hogy eladom a felniket...

Eddig minden cuccomra volt elképzelésem,tök jó lett az egység,de ez most megfogott. Az idõ nem sürget,csak legyen jó.

#1271
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Alattam nem fog tönkremenni. És az X317 Disc anyaga Maxtal 6000 ami azért a legjobb Mavic felni anyag. Ugyanezt a súlyt nem vállaltam volna be SUN-ból például.Egyébként is a felniket kaptam,de nem bánom hogy azzal kell fõznöm ami van:)


azért reped az
legendásan repedõs széria volt a könnyû 317/517-es. nekem egy évet bírt kb
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1272
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
a D521 az nem tarcsas volt. hanem a parja, a D321. Ugyanez XC vonalon volt a X517 (felnifek) es X317 (tarcsafek).

kotozkodes off :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1273
generalf1

generalf1

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts
Posted Image

Errõl van szó.Kb 2005óta nem ilyen néven létezik... A D521(freeride) és a D321(DH) felnikkel együtt ez volt a csúcs mavic tárcsás vonalon kb 10 éve. Ma is simán megállnák a helyüket...

#1274
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Alattam nem fog tönkremenni. És az X317 Disc anyaga Maxtal 6000 ami azért a legjobb Mavic felni anyag. Ugyanezt a súlyt nem vállaltam volna be SUN-ból például.Egyébként is a felniket kaptam,de nem bánom hogy azzal kell fõznöm ami van:)


Érdekes, mert ez fent sincs a Mavic oldalán hivatalosan. Nekem van 2db XC717 és 90+ kg vagyok, én sem félek különösebben, hogy meg fog ártani a felninek. Slick gumi van rajta, de bírná az a terepet is. Ha van aki befûzi neked a vékonyított küllõt... Illetve utána nem tudom mennyire szívás centírozni (ezt mondja meg aki ért hozzá). Olyan sokat megspórolosz, hogy megéri grammhuszárkodni a küllõkön? Nekem minden kerekemben DT vagy Sapim 2mm-es acélküllõk vannak, így is bõven könnyûek.

#1275
generalf1

generalf1

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts
Alattam nem fog tönkremenni. És az X317 Disc anyaga Maxtal 6000 ami azért a legjobb Mavic felni anyag. Ugyanezt a súlyt nem vállaltam volna be SUN-ból például.Egyébként is a felniket kaptam,de nem bánom hogy azzal kell fõznöm ami van:)

#1276
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

86kiló vagyok.A tekerési stílusomhoz ezek a kerekek túl nehezek. A hátsó agy sima gyorszáras és a váz lengõkarjával együtt nem alkotnak túl merev egységet.Xt fékem 160mm tárcsával jobban fogott a merev cromo Konámban. A súly és a merevség problémákat kiküszöbölendõ új kerekek építésére adom a fejem:
Shimano Zee agyak,elöl nyilván 20mm, hátul 135x10es lesz(lehet hogy fölös anyagot még esztergával leszedünk a tengely közepébõl meg a 10es átmenõtengelyt megfúrjuk)Ez merevséget meg fogja oldani.Kaptam két Mavic X317 Disc felnit(717 disc elõdje) is ezek 395 grammosak,ez is nagy elõrelépés az 570grammos Sun-ok után.Vettem alu küllõanyákat és extralight belsõket is. Csak a küllõk vannak hátra. Itt vagyok döntésképtelen...

A 86 kilódhoz a 395 grammos felni hátra nem az igazi, talán kicsit nehezebb tartósabb lenne. Bár nem fogod annyira gyilkolni, mintha sokat mennél kemény terepen. Haver alatt hasonló súllyal az a felni hosszában repedt. De igaz, hogy nem 1 év alatt és sok hegyi terepezéssel.
Marci

#1277
generalf1

generalf1

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts
Értem.

A boltban meg nyilván a raktárkészletet preferálják...

#1278
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Sziasztok!


A boltos tudna adni fekete 2mm BTS küllõt 40.-/db áron.Állítása szerint van olyan minõségû mint a sima DT. A húzott küllõt pedig nem ajánlotta mert attól hogy egy versenyzõnek az van attól még nekem nem biztos hogy az a jó.

Korrekt kis bolt XD

#1279
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 posts

Sziasztok!

Húzott vagy nem húzott küllõ?A boltos tudna adni fekete 2mm BTS küllõt 40.-/db áron.Állítása szerint van olyan minõségû mint a sima DT. A húzott küllõt pedig nem ajánlotta mert attól hogy egy versenyzõnek az van attól még nekem nem biztos hogy az a jó. Tanácsokat várnék tõletek, hogy akkor most milyen küllõt válasszak? A lelkem nyugodtabb a DT márka hallatán mint egy BTStõl. 2-1.8-2 méretre gondoltam,de tényleg el vagyok bizonytalanodva...

Köszönök minden segítséget,tanácsot!


Röviden:
nyugodtan mehet a húzott

Bõvebben:
ált. van annyival jobb az anyaga és a minõségellenõrzése h nem lesz gyöngébb
2-1.8-2 különben is "alig húzott" vannak ennél karcsúbbak is
stresszelve úgyis a két végén van, középen nem szokott szakadni/törni
ha mégis törne (sokküllõs keréknél) kb. 0 balesetveszéllyel jár, hazatekersz, majd otthon megcsinálod, ha meg lusta majd valamikor ...
tárcsaféknél fékezésben sem zavar

most ennyi jut eszembe

gond annyi lehet vele h drágább vmivel, ja és macerásabb lehet a beszerzése, nincs mindig minden hosszban - lehet boltos ezért nem ajánlja
a második p néma!

#1280
generalf1

generalf1

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts
Sziasztok!

Rég nem fórumoztam itt,de most eljött az idõ!!!:) Össztelós bringám van,egy Cannondale Prophet,átütõs 2003mas Z1 villával.Nagyon imádom,bár közel nem jut rá annyi idõm amennyit érdemelne...(2 hónapos kisbaba a fõnök).Alföldön bringázom földúton,gáton stb...A bringában olyan kerekek vannak most, hogy:

Elöl Novatec 20mm/DT 2mm réz anyával/Sun Rhyno Lite/Racing Ralph Evo 2.25/DH belsõ.
Hátul Shimano Silent Clutch/DT 2mm réz anyával/Rhyno Lite/RR 2.25/Dh belsõ.

86kiló vagyok.A tekerési stílusomhoz ezek a kerekek túl nehezek. A hátsó agy sima gyorszáras és a váz lengõkarjával együtt nem alkotnak túl merev egységet.Xt fékem 160mm tárcsával jobban fogott a merev cromo Konámban. A súly és a merevség problémákat kiküszöbölendõ új kerekek építésére adom a fejem:
Shimano Zee agyak,elöl nyilván 20mm, hátul 135x10es lesz(lehet hogy fölös anyagot még esztergával leszedünk a tengely közepébõl meg a 10es átmenõtengelyt megfúrjuk)Ez merevséget meg fogja oldani.Kaptam két Mavic X317 Disc felnit(717 disc elõdje) is ezek 395 grammosak,ez is nagy elõrelépés az 570grammos Sun-ok után.Vettem alu küllõanyákat és extralight belsõket is. Csak a küllõk vannak hátra. Itt vagyok döntésképtelen...

Húzott vagy nem húzott küllõ?A boltos tudna adni fekete 2mm BTS küllõt 40.-/db áron.Állítása szerint van olyan minõségû mint a sima DT. A húzott küllõt pedig nem ajánlotta mert attól hogy egy versenyzõnek az van attól még nekem nem biztos hogy az a jó. Tanácsokat várnék tõletek, hogy akkor most milyen küllõt válasszak? A lelkem nyugodtabb a DT márka hallatán mint egy BTStõl. 2-1.8-2 méretre gondoltam,de tényleg el vagyok bizonytalanodva...

Köszönök minden segítséget,tanácsot!