Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#981
TBalage

TBalage

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Köszönöm :)

Még egy kérdés...figyelni kell agyvásárlásnál, hogy 9s, vagy 10s sor kompatibilis-e az agy? Most 9s rendszerem van, de ahogy látom, amikor majd hajtást kell cserélnem már a 10s-t fogom választani...



#982
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Először én is így voltam aztán láttam hogy semmit nem ereszt és lenyugodtam. Korrigálás = kombináltfogó, de attól is sérülhet a tömítőfelület + meggyengül a felni fala és utána kuka lesz. Ha nem ereszt, szerintem hagyd úgy.



#983
breeze

breeze

    vendég

  • fórumtag
  • 149 hozzászólás
Hát ez is UST-s, picit azért próbálnék rajta korrigálni, meglátjuk. Egyelőre nem találtam olyan műhelyt ahol a technikai feltételek meglettek volna hozzá...
;) breeze :mad:

#984
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Sziasztok,

 

milyen módon vagy hol lehetne szépen javítani a kerekemet, a hiba a hátsó felnimben van, az egyik oldalon a perem befelé nyomódott, kb 2-3cm-es szakasz, és 3-4mm a torzulás.

Valahogy belülről ki kellene nyomni. (amúgy a kerék szépen fut)

Ötletek?

 

Köszi.

 

Ha a kerék szépen fut és nem zavaró, én nem bántanám. Visszahajlításkor meggyengülhet a felni anyaga. Nekem az UST felniben van egy kicsit kisebb felütés, nem ereszti a levegőt. Centírozva lett és ennyi.



#985
breeze

breeze

    vendég

  • fórumtag
  • 149 hozzászólás

Sziasztok,

 

milyen módon vagy hol lehetne szépen javítani a kerekemet, a hiba a hátsó felnimben van, az egyik oldalon a perem befelé nyomódott, kb 2-3cm-es szakasz, és 3-4mm a torzulás.

Valahogy belülről ki kellene nyomni. (amúgy a kerék szépen fut)

Ötletek?

 

Köszi.


;) breeze :mad:

#986
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Mehetünk feljebb az árban, mert fontos az adapterezhetőség.

hope pro2

http://www.bike-comp...=hope pro 2 evo


  • TBalage kedveli ezt

#987
TBalage

TBalage

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

ez esetben sajnos le kell mondanod az adapterezhetőségről. ha nincs baja a mostani szettnek, akkor várj az új építésével addig, míg eldöntöd milyen villát szeretnél. 

 

Mehetünk feljebb az árban, mert fontos az adapterezhetőség.



#988
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Szia!

 

Kezdetben SLX, XT agyakat akartam, ebben az árkategóriában gondolkozok :)

ez esetben sajnos le kell mondanod az adapterezhetőségről. ha nincs baja a mostani szettnek, akkor várj az új építésével addig, míg eldöntöd milyen villát szeretnél. 


  • TBalage kedveli ezt

#989
TBalage

TBalage

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

szia!

 

lőj be egy árkategóriát, úgy picit könnyebb lesz javaslatot tenni. így vaktában a superstar termékeit javasolnám: szép, színes-szagos formában kapsz bárhogy adapterezhető, faék bonyolultságú cuccokat.

http://superstar.tib...ex.php?cPath=31

Szia!

 

Kezdetben SLX, XT agyakat akartam, ebben az árkategóriában gondolkozok :)



#990
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Sziasztok!

 

Új vagyok a fórumon, keréképíttetés előtt állok lenne pár kérdésem hozzátok :)

 

1, Sarutávolságokat lemértem, szabvány 100 mm elől (gyorszáras, 9 mm), 135 mm hátul. Milyen első agyat javasoltok, amit a későbbiekben, átalakítóval tudok használni átütő tengelyes (QR15) telóhoz? (a teló cseréjét későbbre tervezem) Visszaolvastam pár oldalt, és  a novatec agyakról olvastam vmit, de típust nem találtam :(

 

2, Jelenleg hátul alivio 9 sebességes agyam van. Figyelni kell, akad-e vmilyen kompatibilitási gond a hátsó agyaknál a 9-es, illetve a 10-es rendszerek miatt? Újszerű a fogaskeréksor(100-200 km van benne), amit szeretnék átrakni az új kerékre.

 

Válaszokat, segítséget előre is köszönöm! 

szia!

 

lőj be egy árkategóriát, úgy picit könnyebb lesz javaslatot tenni. így vaktában a superstar termékeit javasolnám: szép, színes-szagos formában kapsz bárhogy adapterezhető, faék bonyolultságú cuccokat.

http://superstar.tib...ex.php?cPath=31



#991
TBalage

TBalage

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Sziasztok!

 

Új vagyok a fórumon, keréképíttetés előtt állok lenne pár kérdésem hozzátok :)

 

1, Sarutávolságokat lemértem, szabvány 100 mm elől (gyorszáras, 9 mm), 135 mm hátul. Milyen első agyat javasoltok, amit a későbbiekben, átalakítóval tudok használni átütő tengelyes (QR15) telóhoz? (a teló cseréjét későbbre tervezem) Visszaolvastam pár oldalt, és  a novatec agyakról olvastam vmit, de típust nem találtam :(

 

2, Jelenleg hátul alivio 9 sebességes agyam van. Figyelni kell, akad-e vmilyen kompatibilitási gond a hátsó agyaknál a 9-es, illetve a 10-es rendszerek miatt? Újszerű a fogaskeréksor(100-200 km van benne), amit szeretnék átrakni az új kerékre.

 

Válaszokat, segítséget előre is köszönöm! 



#992
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Néhány gyári keréken a szeleppel szemben 2-4 vastagabb küllő van fűzve. + én a mágnest is mindig a szeleppel szemben helyezem el. Nyílván minimális a hatása, de azért mégis.

 

A neten találni videóket gyárlátogatásokról, gyári kerekek készítéaséről, látni ahogy mindenféle műszeres vizsgálattal mérik az ütést, gördülést stb. És akkor senkinek nem jut eszébe, hogy gyerekek tegyük rá végül a tengelyvégeket egy rugalmas gumiszalagra, vagy legalább próbáljuk bele egy hátsó villába, valaki emelje meg és pörgesse meg 40-nel. Egyből látszódna, hogy baj van. Ha az ember a kezébe veszi, megforgatja, majd kitartja mellmagasságban már akkor érezhető általában egy kis hintázás.



#993
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

70 km/h Pilisszántón ... 1,6 bar nyomáson

 

Ne nyírd ki magad. :)


  • Tekergek kedveli ezt

#994
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

én a mágnest is mindig a szeleppel szemben helyezem el. Nyílván minimális a hatása, de azért mégis.

 

Én is, nem tudom hogy azért e de a hátsó mindig jobban mozog ha emelve tekerem, de menet közben nem érezhető (70 km/h Pilisszántón), persze ez monti gumi 1,6 bar nyomáson, jobban simul/csillapít.



#995
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Néhány gyári keréken a szeleppel szemben 2-4 vastagabb küllő van fűzve. + én a mágnest is mindig a szeleppel szemben helyezem el. Nyílván minimális a hatása, de azért mégis.

 


Marci

#996
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Na ja, de országútin azért jobban megérezni menetközben is (kisebb súly, nagyobb sebesség és simább talaj).

Gyurmával (nem röhög) "kimértem", hogy 15 gramm kell az üres felnire nagyjából a szeleplyukkal szemben (!).



#997
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A kerekeknek szerintem illene megfelelő tömegelosztásúnak lenni, a gumik már kevésbé azok.

 

A montis gumijaimban kivétel nélkül vannak 8-asok, hogy ha megpörgetem a hátsó kereket állványon, rázza a bicikli farát. Használat közben nem érezni. Az első keréken Maxxis UST gumi van, ebben óriás 8-asok vannak, úgy kacsázik a kerék menet közben, hogy rossz nézni, de probléma még nem volt belőle. Ugyanez a gumi hajtogatható kivitelben úgy futott mint az óramű.



#998
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Mennyire általános, hogy gyári kerekek sem tökéletesek tömegeloszlásúak?

 

Nem tudom, de a gumiknál ez általánosnak tűnik, tehát talán úgy meg tudod oldani hogy a gumit addig forgatod amig a kettő hiba egyensúlyozza egymást, vagy ha tökéletes a gumi akkor satufékezel vele egy nagyot :)



#999
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Tiszteletem.

Mennyire általános, hogy gyári kerekek sem tökéletesek tömegeloszlásúak? A centírozás tökéletes, nem tojás alakúak, oldalra sem lengenek ki semennyit.

Most már sokadikba futok bele, elég drágákba is, ahol a tömegközéppont nem pont középre esik, ezért a bicikli hátsó fertályát megemelve érezni ahogy ütemesen rezgeti-rángatja a bicikli farát, ahogy a virtuális tömegközéppont köröz a geometriai körül. Ezt menet közben nem igazán érezni (hiszen tojás nincs), csak olyan 30-40 fölött és csak kiváló aszfalton. Általában a szeleppel szemben lévő oldal tűnik könnyebbnek, még úgy is, ha nincs rajt a gumi, pedig akkor ugye a szeleplyuk miatt fordítva kéne lennie. A nevetséges az, hogy 10-15 gr ellensúllyal szinte 100%-os eredmény érhető el (kipróbáltam), nem tudom a gyárban ezzel miért nem foglalkoznak, ott esztétikusan meg lehetne oldani. Középre belövik az agyat, aztán centírozás kipipálva, pedig ez kevés.



#1000
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Igen, a 821 lett vegul a befuto. Fenyevekkel jobb, de tenyleg. Nagyon erezheto a difi. Valos sulyt nem tudom, de szerintem ilyen 500g, vagy alatta kicsivel. Tegnap ment ra ust-s gumi is. Egyelore azt meg nem probaltam ki, de szepen felment ra ( rubena kratos tubeless supra).