sziasztok valaki tud segiteni? ilyen felnim van: rigida 26 x 1 1/2 x 1 3/8 _ 650B, kulsot akarok rajta cserelni melyik a ra valo? 26 x 1 1/2 ilyet talalok vagy 26 x 1 3/8 de amit legeloszor irtam olyat nem... nem ertek hozza szoval lehet egyszeru ez a tortenet csak kene egy kis felvilagositas. koszi! : )
Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#941
Posted 2014. May 25. - 19:09
#942
Posted 2014. May 24. - 23:42
Szerintem ahhoz, hogy visszapattintsd a kazettatestet nem kell semmilyen spéci szerszám. Mielőtt megveszed próbáld meg kézzel visszanyomni, esetleg tegyél rá keresztbe egy darab széles fadarabot, hogy ne vágj a tenyeredet e menetes rész.
Persze ha a csapágyakkal is játszanod kell az más tészta, mondjuk kis tapasztalattal ott is meg lehet oldani mindent szerszám nélkül. Bár célszerszámmal tényleg sokkal egyszerűbb.
#943
Posted 2014. May 24. - 23:01
A Hope postafordulatával küldte a cserét, szépen kipucolva, új zsírral lekenve, alkatrészek átrakva. A "tönkretett" kupak helyett kaptam másikat. Korrekt! Csak ott hibázott, hogy buborékos borítékban volt, a postásnéni begyömöszölte a postaládába ameddig bement. Ezt látván majd megütött a guta, de nincs baja.
Vehetek egy gyönyörűséges Hope szerszámot a visszapattintáshoz.
Edited by freddyke, 2014. May 24. - 23:03.
#944
Posted 2014. May 22. - 15:43
Ha egy shimano 563-as, 7-es hátsó agyba szeretném átrakni egy 565-ös agy 7/9-es kazettáját, akkor ugye nem elég csak a kazetta testet, hanem a tengelyt is át kell pakolni? Kónusz maradhat az eredeti?
Amúgy jól tudom, hogy problémamentesen megoldható a dolog?
Edited by stellaz, 2014. May 22. - 15:45.
#945
Posted 2014. May 14. - 20:41
#946
Posted 2014. May 13. - 23:08
Edzőbringára javasolnátok valami erős és igénytelen 26-os felnit? Asszem 36 likas az agy. Annyira pocsékok az utak felénk, nem először ütöm le...
Nem is merem elképzelni, mit művelnék egy könnyű országúti kerékkel, ha az ötbáros 1.6 széles conti sportcontactokkal ezt teszem...
Köszönöm előre!
rodi excalibur fr (mongy mekkora külsőt akarsz, mert 1,75 nél csirkébbhez széles a felni). csirkéhez meg ryde zac pro.
Edited by Bikertigger, 2014. May 13. - 23:11.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#947
Posted 2014. May 13. - 22:37
#948
Posted 2014. May 13. - 21:41
Edzőbringára javasolnátok valami erős és igénytelen 26-os felnit? Asszem 36 likas az agy. Annyira pocsékok az utak felénk, nem először ütöm le...
Nem is merem elképzelni, mit művelnék egy könnyű országúti kerékkel, ha az ötbáros 1.6 széles conti sportcontactokkal ezt teszem...
Köszönöm előre!
#949
Posted 2014. May 13. - 16:40
Én a Mavic-ok környékén nézelődnék. Útin nem ismerem a DT-t, de montin nekem az volt nemrég, és a puha anyaga miatt nagyon nem szerettem. Ambrosio-t sajnos nem ismerem.
- smokk likes this
#950
Posted 2014. May 13. - 15:05
Sziasztok!
Edzésre,túrára keresek országúti felnit. 80-90kg között ingadozik a súlyom, 32 furatos verziók érdekelnek..ezeket néztem ki eddig:
#951
Posted 2014. May 10. - 02:34
A forgatott tömeg távolsága a tengelytől mennyire befolyásol?
Állítólag 1,7-szer akkora a tárolt kinetikus energia a peremen mint az agynál (a nulláról felgyorsítva ugyanarra a fordulatszámra, nem tudom kerékméret függő e (zsigerből azt mondanám nagyobb keréknél nagyobb a szorzó), induljunk ki abból hogy 26-osnál stimmel). Az hogy 50 grammal több/kevesebb az agynál nem fogod érezni, statikus súlykülönbség állítólag olyan 200 grammtól érezhető.
mernék komoy összegben fogadni, hogy az itt írogatók döntő többsége fél kiló/kerék különbséget sem érezne, vaktesztben.
Attól is függ hogy milyen szempontból (felmászni vele a hegyre, vagy elsprintelni) és hogy hol helyeződik el az a fél kiló. Nekem kerékszett cserénél összesen (mindkét kerékre elosztva) lett fél kilóval könnyebb, viszont mégis hatalmas a gyorsulási különbség a két szett között. Ez 100 gramm felniként, 25 gumiként (UST +200g, belső -225g), küllők 2*100g, agyak minimális különbség. Ha lineárisan eloszthatjuk a felni és agy között elhelyezkedő küllők szorzóját is ((1,7+1,0)/2=1,35 * 100g), akkor a gyorsulási súlykülönbség kb. 250*1,7+2*135=~700 "g". Hasonlót csak akkor éreztem amikor (másik bringán) majdnem egy kilót könnyítettem a villán.
#952
Posted 2014. May 08. - 16:33
mernék komoy összegben fogadni, hogy az itt írogatók döntő többsége fél kiló/kerék különbséget sem érezne, vaktesztben.
Vaktesztben nem próbáltam még, úgy elég nehéz bicajozni, de most a 29-es két kilós kerékszettjét nagyon érezni lassú meredek mászásnál a 26-os SLR-hez képest...
Fékezni viszont nagyon lehet vele, volt néhány kormány fölött majdnem átúszásom a meglepő fékhatás miatt.
Edited by gaboca1, 2014. May 08. - 16:35.
#953
Posted 2014. May 08. - 15:50
mernék komoy összegben fogadni, hogy az itt írogatók döntő többsége fél kiló/kerék különbséget sem érezne, vaktesztben.
Edited by Bikertigger, 2014. May 08. - 15:51.
- MJani01 likes this
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#954
Posted 2014. May 08. - 14:38
mennyire? hát k.vára (alap fizika;))
a nehéz kereket max az időfutambringások szeretik az általad említett lendkerék-hatás miatt. nagyobb forgatott tömeg nagyobb tehetetlenséget is eredményez, nehezebb fékezni, és kanyarban is inkább egyenesen menne. vedd ki a hátsó kereket valamelyik bringádból, markold meg a tengely környékén, forgasd meg, majd próbáld meg eltekerni valamelyik irányba.
Ennek ellenére a 29-esek a fénykorukat élik.
A sebesség mindent megold.
#955
Posted 2014. May 08. - 13:26
Gondolom ha a felni vagy a gumi lenne fél kilóval nehezebb jobban megérezném. A forgatott tömeg távolsága a tengelytől mennyire befolyásol? A nehéz kerékről lendkerék jut eszembe, bepörgetni nehéz de utána tartani a fordulatot már nem.
mennyire? hát k.vára (alap fizika;))
a nehéz kereket max az időfutambringások szeretik az általad említett lendkerék-hatás miatt. nagyobb forgatott tömeg nagyobb tehetetlenséget is eredményez, nehezebb fékezni, és kanyarban is inkább egyenesen menne. vedd ki a hátsó kereket valamelyik bringádból, markold meg a tengely környékén, forgasd meg, majd próbáld meg eltekerni valamelyik irányba.
#956
Posted 2014. May 08. - 13:23
Még akkor sem éreznéd meg ha fél kilóval nehezebb lenne.
Gondolom ha a felni vagy a gumi lenne fél kilóval nehezebb jobban megérezném. A forgatott tömeg távolsága a tengelytől mennyire befolyásol? A nehéz kerékről lendkerék jut eszembe, bepörgetni nehéz de utána tartani a fordulatot már nem.
#957
Posted 2014. May 08. - 12:45
Szóval bírja a bemaródást. A tartóbakos sor az alu test miatt lett. Kétoldali a kérdés, ha acél test lenne, nem lenne tartóbakos a sor (vagy csak részben), bár igaz, úgy már nem csak a test tömegében lenne különbség, hanem a soréban is és azt lehet megérzem a forgatott tömeg miatt.
Még akkor sem éreznéd meg ha fél kilóval nehezebb lenne.
A sebesség mindent megold.
#958
Posted 2014. May 08. - 12:45
Szerintem az alut kérd, tartóbakos sornál nem fog annyira bemaródni, hogy cserélni kelljen. Annyi gond lesz majd vele, hogy picit rászorul a lánckerék a sorra és nem esik le a sor zárógyűrű nélkül, hanem vissza kell egy picit mozdítani a bemaródásnál lévő lánckereket.
2:1, akkor nem variálok, szerintem egy az egyben cserélik.
#959
Posted 2014. May 08. - 12:43
használtan vettem egy kerékszettet pár éve, amiben pro 2 agyak voltak. a kazettán végig bemaródások, és gond nélkül használtam.. igaz, sosem cseréltem sort, mire elkopott volna, ellopták a bringát amiben benne volt.
ha amúgyis tartóbakos sort használsz, szerintem ne kérd az acél testet.
itt meg a szerelés folyamata, hátha segít.
Szóval bírja a bemaródást. A tartóbakos sor az alu test miatt lett. Kétoldali a kérdés, ha acél test lenne, nem lenne tartóbakos a sor (vagy csak részben), bár igaz, úgy már nem csak a test tömegében lenne különbség, hanem a soréban is és azt lehet megérzem a forgatott tömeg miatt.
Ezt a videót néztem. Végigfutottam az általad linkeltet, ott is ugyanazt az eredeti Hope szerszámot használja a sor visszapattintására. Akkor jobb ha beszerzem.
Egyelőre jobban feleslegesnek tartom szétszedni az agyat, nem sok kilométer van benne.
#960
Posted 2014. May 08. - 12:42
Nem volt viszonyítási alapom, csak kicsit csúnyának találtam. Ezek alapján nem csodálkoznék ha a 3. sor után kazettatest csere is kell. Bár az lehet nálam 10 év. Szerinted kérjem a cserét egy az egyben alura vagy inkább acélra? Árban elvileg ugyanaz a kettő.
Felmerült még egy gond, a kazetta visszarakáshoz a hope ezt a szerszámot ajánlja. Meg lehet oldani másképp is vagy jobb ha beszerzem?
Szerintem az alut kérd, tartóbakos sornál nem fog annyira bemaródni, hogy cserélni kelljen. Annyi gond lesz majd vele, hogy picit rászorul a lánckerék a sorra és nem esik le a sor zárógyűrű nélkül, hanem vissza kell egy picit mozdítani a bemaródásnál lévő lánckereket.
A sebesség mindent megold.