off: (vagyis nem)
30ezerbe vettem a Coralba a Khamsin Asyt, kereken 1790 gramm gyz-ak nélkül, felniszalaggal. E-H 18-20 küllő, laterális kilengése a felninek gyárilag kb. 0.5 mm, a küllők gyenletesen és nagyon feszesek, nagyon masszív-merev a cucc, és erős-jól tolerál bármiféle abúzust. Egyedül egy hátránya van, nehéz.
De kicsit számolgatok: mennyiből lehet hasonló tömegű kerékszettet fűzni? Vegyünk 500 grammos Ambrosio Excursion felniket, ami párban kb. 15ezer ft. Dobjunk hozzá agyszettből egy Campagnolo Mirage-t, ami párban 30ezer ft körül van. (ha már campagnolo, legyen campagnolo..)
Fűzzük meg 2mm-es küllőkkel (darabja 55 ft, sima DT rozsdamentes, réz nipplivel).
A végeredmény? cca. 2200 gramm, és cca. 50ezer ft lesz, ha még hozzácsapsz felniszalagot is, plusz munkadíj, ha nem magadnak fűzöl.
52-be vettem a Vento Asyt, ami meg "szinte" ugyanaz, mint a Khamsin, csak réz helyett alu nipplik vannak, és a sima 2mm-es egyenesfejű küllők helyett kétszer húzott kardküllőket kapott (de a felnik profilja-furatszáma-kialakítása ugyanaz. ) Még annyi "diffi" van a két kerékszett közt, hogy a Ventoban a robbantott ábra szerint más a tengely (de az agy többi része identikus). Tömegre a Vento 1680 gramm, szóval, sanszos, hogy a felni valóban ugyanaz, mint a Khamsinban..
Szóval, kinek éri meg országútra kereket fűzni? Ma már úgy gondolom, csak a nagyon grammhuszár fickóknak, akik mellette még könnyűek is.
Én is nagyon szeretnék egyszer Doncicciohoz hasonló kerékszettet füzetni a saját bringába, de egyszerűen racionális érvekkel nem tudom alátámasztani, miért lenne rá szükségem.
On.
Trekkingbe meg felnifékhez lazán megfelel az új évjáratú Fulcrum 5-7, azoknak 17.5mm széles belül a felnije, kívül 23mm.
Edited by Vejne, 2015. June 01. - 11:35.