Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#801
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

off: (vagyis nem)

 

30ezerbe vettem a Coralba a Khamsin Asyt, kereken 1790 gramm gyz-ak nélkül, felniszalaggal. E-H 18-20 küllő, laterális kilengése a felninek gyárilag kb. 0.5 mm, a küllők gyenletesen és nagyon feszesek, nagyon masszív-merev a cucc, és erős-jól tolerál bármiféle abúzust. Egyedül egy hátránya van, nehéz.

 

De kicsit számolgatok: mennyiből lehet hasonló tömegű kerékszettet fűzni? Vegyünk 500 grammos Ambrosio Excursion felniket, ami párban kb. 15ezer ft. Dobjunk hozzá agyszettből egy Campagnolo Mirage-t, ami párban 30ezer ft körül van. (ha már campagnolo, legyen campagnolo..) 

 

Fűzzük meg 2mm-es küllőkkel (darabja 55 ft, sima DT rozsdamentes, réz nipplivel).

 

A végeredmény? cca. 2200 gramm, és cca. 50ezer ft lesz, ha még hozzácsapsz felniszalagot is, plusz munkadíj, ha nem magadnak fűzöl.

 

52-be vettem a Vento Asyt, ami meg "szinte" ugyanaz, mint a Khamsin, csak réz helyett alu nipplik vannak, és a sima 2mm-es egyenesfejű küllők helyett kétszer húzott kardküllőket kapott (de a felnik profilja-furatszáma-kialakítása ugyanaz. ) Még annyi "diffi" van a két kerékszett közt, hogy a Ventoban a robbantott ábra szerint más a tengely (de az agy többi része identikus). Tömegre a Vento 1680 gramm, szóval, sanszos, hogy a felni valóban ugyanaz, mint a Khamsinban..

 

Szóval, kinek éri meg országútra kereket fűzni? Ma már úgy gondolom, csak a nagyon grammhuszár fickóknak, akik mellette még könnyűek is. :)

 

Én is nagyon szeretnék egyszer Doncicciohoz hasonló kerékszettet füzetni a saját bringába, de egyszerűen racionális érvekkel nem tudom alátámasztani, miért lenne rá szükségem. :)

 

On.

 

Trekkingbe meg felnifékhez lazán megfelel az új évjáratú Fulcrum 5-7, azoknak 17.5mm széles belül a felnije, kívül 23mm. :)


Edited by Vejne, 2015. June 01. - 11:35.


#802
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Maliban mondták új bringára amiben nyolcas volt:felesleges kicentírozni,ha használják rendesen úgyis nyolcas lesz benne.



#803
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

1. Küllőt csak márkásat. DT, Sapim...

2. Fűzesd újra olyan küllőkkel, amik változó átmérőjűek. (Pl. DT Revo.) Ha extrém terhelést kap, a vékonyított rész meg tud nyúlni, ahelyett, hogy elpattanna. Valamivel rugalmasabb lesz a kereked. Olcsó, az nem lesz. De még mindig jobb, mint kéthavonta lerobbanni vele.

3. A kerék legyen jól fűzve, centrírozva. Ne csak egyenesen fusson, de a küllők feszültsége is legyen egyenletes. Jó szakember kell hozzá, aki tudja, hogy mit csinál.

jó lesz az a 60ft-os sapimmal is, csak jól kell fűzni. én (mostmár ex) konámban , a gyári kerekemben is törtek a küllők, azon is csak az újrafűzés segített volna.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#804
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

Ez nekem is megfordult a fejemben, csak a küllőkhöz pláne nem értek.

Amúgy az előfordulhat, hogy túl feszesre vannak húzva a küllők, ezért pattannak el? Ha igen, hogy lehet ezt megállapítani?

1. Küllőt csak márkásat. DT, Sapim...

2. Fűzesd újra olyan küllőkkel, amik változó átmérőjűek. (Pl. DT Revo.) Ha extrém terhelést kap, a vékonyított rész meg tud nyúlni, ahelyett, hogy elpattanna. Valamivel rugalmasabb lesz a kereked. Olcsó, az nem lesz. De még mindig jobb, mint kéthavonta lerobbanni vele.

3. A kerék legyen jól fűzve, centrírozva. Ne csak egyenesen fusson, de a küllők feszültsége is legyen egyenletes. Jó szakember kell hozzá, aki tudja, hogy mit csinál.


  • Vejne likes this
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#805
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Egyik ismerősömnek hasonló problémája volt...mindig elpattant egy-egy küllő...ő is 110 kg körül volt...ott a silány küllők okozták a bajt...újra fűzték uzyan ott rendes küllőkkel és azóta jó


Ez nekem is megfordult a fejemben, csak a küllőkhöz pláne nem értek.

Amúgy az előfordulhat, hogy túl feszesre vannak húzva a küllők, ezért pattannak el? Ha igen, hogy lehet ezt megállapítani?

Edited by RelakS, 2015. May 31. - 12:53.


#806
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Szerintem rossz topicot találtál a kérdésedre, de ha jól értem ezt keresed:

http://www.cyclistno...rake-levers.htm

 

 

Hali!

Egy fiatalembernek most pakoltam össze egy országúti bringát. Meg is van elégedve de szeretne rá felső (cyclocross) fékfogót is. Eddig nem volt még munkám ilyennel és picit rákerestem a neten, de használható infókat nem sikerült beszereznem. Kerestem dokumentumokat, hogy hogyan kell felszerelni de nem találtam (az is lehet, hogy én vagyok buta a kereséshez :) ) Nagyon hálás lennék ha valaki tudna valami dokumentumot vagy videót ajánlani amit megnézhetnék hogy hogyan kell felszerlni.

Nem szeretném azt a szituációt, hog megrendelem neki a fékkart és nem tudom felszerelni. Előre is köszönöm a bárminemű információt! 



#807
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Egyik ismerősömnek hasonló problémája volt...mindig elpattant egy-egy küllő...ő is 110 kg körül volt...ott a silány küllők okozták a bajt...újra fűzték uzyan ott rendes küllőkkel és azóta jó

#808
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Tavaly átépíttettem a bringámat tárcsafékesre, viszont azóta elkezdtek elpattanni a hátsó kerékben a küllők. A két legutóbbi törés között talán ha 350km lehetett.
Mivel a boltnak sok melója van, ahol csináltatni szoktam ezt amúgy kb gombokért, ezért lehet megérné, hogy berendezkedek itthoni küllő cserére. Mi kellene hozzá? Azon kívül, hogy küllő, küllőanya, küllőkulcs, idő :)

Illetve mit lehetne esetleg változtatni, hogy ne pattogjanak a küllők ilyen gyakran?
Ahogy néztem, 3 keresztes a fűzés, 32 küllős a kerék, Shimano tárcsafékes agy. Nem figyeltem meg, jellemzően melyik oldalon törik a küllő (most épp a hajtott oldalon), de minden alkalommal az agyban a küllő feje szakadt le.
Ja, igen, nem vagyok éppen könnyű, 110+ kg, mikor hogy :D

 

ha elpattognak a küllők, akkor nem a cseréjükre kell berendezkedni, hanem normálisan újrafűzni a kereket.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#809
Vidinger

Vidinger

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts

Hali!

Egy fiatalembernek most pakoltam össze egy országúti bringát. Meg is van elégedve de szeretne rá felső (cyclocross) fékfogót is. Eddig nem volt még munkám ilyennel és picit rákerestem a neten, de használható infókat nem sikerült beszereznem. Kerestem dokumentumokat, hogy hogyan kell felszerelni de nem találtam (az is lehet, hogy én vagyok buta a kereséshez :) ) Nagyon hálás lennék ha valaki tudna valami dokumentumot vagy videót ajánlani amit megnézhetnék hogy hogyan kell felszerlni.

Nem szeretném azt a szituációt, hog megrendelem neki a fékkart és nem tudom felszerelni. Előre is köszönöm a bárminemű információt! 



#810
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts
Tavaly átépíttettem a bringámat tárcsafékesre, viszont azóta elkezdtek elpattanni a hátsó kerékben a küllők. A két legutóbbi törés között talán ha 350km lehetett.
Mivel a boltnak sok melója van, ahol csináltatni szoktam ezt amúgy kb gombokért, ezért lehet megérné, hogy berendezkedek itthoni küllő cserére. Mi kellene hozzá? Azon kívül, hogy küllő, küllőanya, küllőkulcs, idő :)

Illetve mit lehetne esetleg változtatni, hogy ne pattogjanak a küllők ilyen gyakran?
Ahogy néztem, 3 keresztes a fűzés, 32 küllős a kerék, Shimano tárcsafékes agy. Nem figyeltem meg, jellemzően melyik oldalon törik a küllő (most épp a hajtott oldalon), de minden alkalommal az agyban a küllő feje szakadt le.
Ja, igen, nem vagyok éppen könnyű, 110+ kg, mikor hogy :D

#811
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Szép szett és már az új matricákkal; tetszik!

Arch EX felnikhez képest nagyon korrekt a tömege.

 

Pár hónapja újítottam magam is, az Arch EX felnis kerékszettem pedig tartalék lett. Az új XR331 29er felnikre fűzettem 32 küllővel, küllők DT Aerolite, niplik alatt alátétezett, ahogy az XR1501 szett is. Agyak DT 240s CenterLock. 1495 g.

Hátsó kerék 799 gramm: http://gewichte.mtb-...rolite-pro-lock

Első 696 gramm: http://gewichte.mtb-...rolite-pro-lock

Én  örülök az új matrica szettes változatnak, jobban tetszik mint a régi. Első 760g, hátsó 870.



#812
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Szép szett és már az új matricákkal; tetszik!

Arch EX felnikhez képest nagyon korrekt a tömege.

 

Pár hónapja újítottam magam is, az Arch EX felnis kerékszettem pedig tartalék lett. Az új XR331 29er felnikre fűzettem 32 küllővel, küllők DT Aerolite, niplik alatt alátétezett, ahogy az XR1501 szett is. Agyak DT 240s CenterLock. 1495 g.

Hátsó kerék 799 gramm: http://gewichte.mtb-...rolite-pro-lock

Első 696 gramm: http://gewichte.mtb-...rolite-pro-lock


Edited by zscs, 2015. May 30. - 12:10.


#813
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

ZTR Arch EX, DT 240 Lefty, Sapim CX-ray, DT Pro Lock alu: 1630g

Laza 40dk mínusz a ZTR Rapidhoz képest

 

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg



#814
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

a 9mm qr papucstáv 10mm, ha nem tévedek a 15mm átütősnél szintén (kivéve az új "standard" szerinti 15*110mm telókat... :) ), viszont a 9mm QR esetében maga a tengely valamivel szélesebb, mert támaszkodik a papucsban, míg a 15mm átütősnél az agy két "kupakjának" külső síkjai 100mm távolságban vannak, hogy be tudjon férni a papucsok közé. így a kérdésedre a válasz szerintem az, hogy nem.

 

hol láthatóak a megfontolandó ajánlatok?


Edited by Kisherceg, 2015. May 26. - 14:03.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#815
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 posts
Csak elméleti síkon érdekelt a dolog, lehet e adapterezni ilyen kombót:
Shimano 9mm gyorszáras kerék, 15mm átütős villa.
Gyári shimano kerék,így az agyat tuti nem cserélem le,csak láttam pár megfontolandó ajánlatot a 15mm átütős telókból.

#816
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

e fölállás értelmezése meghaladja képességeimet.

én igen.

de ha adott egy nem átalakítható agy, akkor tudtommal nincs.

pl ilyen :

 

http://ebike.hu/term...-elso-kerekagy/


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#817
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

A villába kellene adapter, a kérdés szerint.

e fölállás értelmezése meghaladja képességeimet.



#818
smarton

smarton

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 posts
Sziasztok!

Két kerék szett közül kell választanom.
1. Fullcrum racing 3
2. (Pinarello) Most wildcat

Melyik a jobb választás? A mostrol nem találtam tul sok infot.

Köszi!

#819
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

hátő.. ezt az agy dönti el. asszem a novatec-et is lehet egy ideje adapterezni, de a hope, meg a dt is átalakítható(a dt cl-os első agy csak qr15ig, 20as átütőhöz kell a 6csavaros agytest). vagy ott van még az általam sokat emlegetett superstar is, ami gyakorlatilag novatec, csak csillivilli elox színekkel.

A villába kellene adapter, a kérdés szerint.



#820
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

Létezik olyan adapter, amivel 15mm-es átütős villába hagyományos 9mm-es agyat lehet tenni?

Fordított átalakítót többet is találtam, de ilyet nem.

hátő.. ezt az agy dönti el. asszem a novatec-et is lehet egy ideje adapterezni, de a hope, meg a dt is átalakítható(a dt cl-os első agy csak qr15ig, 20as átütőhöz kell a 6csavaros agytest). vagy ott van még az általam sokat emlegetett superstar is, ami gyakorlatilag novatec, csak csillivilli elox színekkel.