Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#801
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás

Sziasztok,

 

van tapasztalatok olyan téren, hogy egy 28 küllős kerék mennyivel rugalmasabb mint egy 32-es? XC-nél észrevehető a különbség? DT350-es agyak, és X-392 vagy M-442-es felnis kerékszettet tudnék elég jó áron szerezni, csak az bökkenő, hogy mindkét esetben 28 küllős a config. Illetve érdemes a szélesebb 22,5mm-es de nehezebb 442-es felnit választani vagy a x392-es elég széles(20mm) 2,1, maximum 2,25-ös külsőkhöz?



#802
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Sziasztok,

DT 240s CL első agy 9/5mm QR-es kúpjait próbáltam lehúzni, valamiért nem bírom egyiket sem levenni. Túl erősen nem mertem rámenni fogóval, félek, belemarna az alu anyagba.

Milyen eszközt vagy alternatív megoldást használtok erre a célra a gyári méregdrága (és csak kitben kapható) célszerszám helyett? Van valamilyen spéci trükkje ennek? DT 350-es első, 350-es és 240s-es hátsó agy viszonylag simán ment eddig, de az első aggyal valamiért meggyűlt a bajom...

Köszi!



#803
HomerS76

HomerS76

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

Közben rájöttem, hogy te a felnik szélességére gondolhattál a 622-20/24-el. Igen, ezekre jó lesz a Conti gumid.

 

Szia!

 

Nagyon szépen köszönöm a válaszaidat. Sokat segítettél. Valószínűleg átfűzetem a régi kerekemet, ha jó árban meg tudok egyezni a közeli szervizzel, de még alszom rá egyet.



#804
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.674 hozzászólás

 

Sziasztok!

 

Technikai segítséget szeretnék kérni. A tavasszal vásároltam új gumikat (37-622 700-35C Contact reflektoros Continental kerékpár gumi köpeny).

Sajnos, a hátsó kerekem megadta magát, és cserélni szeretném, de kazettás aggyal rendelkező kereket szeretnék választani, mert az strapabíróbb.

A jelenlegi hátsókerekem 622-20-as. S mivel nem értek hozzá, ezért szeretném megkérdezni, hogy be tudnék tenni pl. 622-24-es kereket is, és erre is jó lenne a Continental gumim?


 

Közben rájöttem, hogy te a felnik szélességére gondolhattál a 622-20/24-el. Igen, ezekre jó lesz a Conti gumid.


  • HomerS76 kedveli ezt
Marci

#805
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

 

Sziasztok!

 

Technikai segítséget szeretnék kérni. A tavasszal vásároltam új gumikat (37-622 700-35C Contact reflektoros Continental kerékpár gumi köpeny).

 

Sajnos, a hátsó kerekem megadta magát, és cserélni szeretném, de kazettás aggyal rendelkező kereket szeretnék választani, mert az strapabíróbb.

A jelenlegi hátsókerekem 622-20-as. S mivel nem értek hozzá, ezért szeretném megkérdezni, hogy be tudnék tenni pl. 622-24-es kereket is, és erre is jó lenne a Continental gumim?

 

Esetleg tudnátok linkelni pár kereket, amit érdemes lenne megvenni (Max. 10.000 Ft -ig)

 

Köszönöm a segítségeteket!

 

Üdv,

HomerS76

 

10 alatt ilyet tudsz venni

 

http://ridebike.hu/t...ng-hatso-kerek/

 

közepesnél kicsit szarabb, elég igénytelen cucc.

 

 

http://ridebike.hu/t...ay-hatso-kerek/

 

ez már vállalható de 10 fölött van

 

és igen fűzetni kéne, mondjuk vmi shimano agy, ryde zac pro felni, meg sapim vagy dt küllők. ez anyagban kb 12 meg a fűzés díja, de kb nem lesz vele gondod.


  • HomerS76 kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#806
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.674 hozzászólás

Ezek milyen számok és honnan vannak ? Miről olvastad le pl. a 622-20-at ? Gumikon szokott ilyen szám lenni.

Annyi a dolgod, hogy elmész egy bringaboltba és kéred, hogy fűzzék át a kereked egy kazettás agyra. Ennyi. A felnid, szeretett Conti gumid megmarad csak az agy lesz más. Ezért kár lenne teljesen új kereket venned.

 


  • HomerS76 kedveli ezt
Marci

#807
HomerS76

HomerS76

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

Sziasztok!

 

Technikai segítséget szeretnék kérni. A tavasszal vásároltam új gumikat (37-622 700-35C Contact reflektoros Continental kerékpár gumi köpeny).

 

Sajnos, a hátsó kerekem megadta magát, és cserélni szeretném, de kazettás aggyal rendelkező kereket szeretnék választani, mert az strapabíróbb.

A jelenlegi hátsókerekem 622-20-as. S mivel nem értek hozzá, ezért szeretném megkérdezni, hogy be tudnék tenni pl. 622-24-es kereket is, és erre is jó lenne a Continental gumim?

 

Esetleg tudnátok linkelni pár kereket, amit érdemes lenne megvenni (Max. 10.000 Ft -ig)

 

Köszönöm a segítségeteket!

 

Üdv,

HomerS76



#808
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

Új kerékszettet akarok a MTB-omba (elöl 100 mm, hátul merev), a felhasználás hobbi XC és aszfalt. A cél, hogy tartós legyen nem olyan nagy súly mellett. A következő alkatrészekre gondoltam: Novatec D041SB és D042SB, DT küllők, Sun Inferno27 (illesztett). Nem lesz bajom a későbbiekben az illesztett felnivel? A felniről itthon nem találtam semmit, külföldi fórumokon nagyjából dicsérik. Ha az Inferno27 nem lenne megfelelő, akkor innen: http://webshop.velos...ik/felnik/26-os kéne másikat választani (erről a helyről olcsón be tudom szerezni).

 

Nekem a 150-et mozgó fully tavaly Inferno27 felnikkel jött. Eddig jól bírja a lépcsőket felfelé és lefelé is :)


trek8k módosította - 2015. június 02. - 20:40


#809
sazoli

sazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás

Új kerékszettet akarok a MTB-omba (elöl 100 mm, hátul merev), a felhasználás hobbi XC és aszfalt. A cél, hogy tartós legyen nem olyan nagy súly mellett. A következő alkatrészekre gondoltam: Novatec D041SB és D042SB, DT küllők, Sun Inferno27 (illesztett). Nem lesz bajom a későbbiekben az illesztett felnivel? A felniről itthon nem találtam semmit, külföldi fórumokon nagyjából dicsérik. Ha az Inferno27 nem lenne megfelelő, akkor innen: http://webshop.velos...ik/felnik/26-os kéne másikat választani (erről a helyről olcsón be tudom szerezni).


sazoli módosította - 2015. június 02. - 19:53


#810
dubitoergosum

dubitoergosum

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

1. Küllőt csak márkásat. DT, Sapim...

2. Fűzesd újra olyan küllőkkel, amik változó átmérőjűek. (Pl. DT Revo.) Ha extrém terhelést kap, a vékonyított rész meg tud nyúlni, ahelyett, hogy elpattanna. Valamivel rugalmasabb lesz a kereked. Olcsó, az nem lesz. De még mindig jobb, mint kéthavonta lerobbanni vele.

3. A kerék legyen jól fűzve, centrírozva. Ne csak egyenesen fusson, de a küllők feszültsége is legyen egyenletes. Jó szakember kell hozzá, aki tudja, hogy mit csinál.

van aki szó szerint behangolja a küllőket! nem vicc, megpengeti őket és addig állítgatja a feszességet, amíg egységes hangmagasságon nem szólnak :D
én a magam részéről megelégszem annyival, hogy számolom, mennyit fordítottam az anyán :)



#811
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

Maliban mondták új bringára amiben nyolcas volt:felesleges kicentírozni,ha használják rendesen úgyis nyolcas lesz benne.

hát végülis nekem is mondták anno volxvágen szervizben a ba....tul zugó kerékcsapágyra, hogy ne foglalkozzak vele , mind ilyen....


  • Vejne kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#812
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

off: (vagyis nem)

 

30ezerbe vettem a Coralba a Khamsin Asyt, kereken 1790 gramm gyz-ak nélkül, felniszalaggal. E-H 18-20 küllő, laterális kilengése a felninek gyárilag kb. 0.5 mm, a küllők gyenletesen és nagyon feszesek, nagyon masszív-merev a cucc, és erős-jól tolerál bármiféle abúzust. Egyedül egy hátránya van, nehéz.

 

De kicsit számolgatok: mennyiből lehet hasonló tömegű kerékszettet fűzni? Vegyünk 500 grammos Ambrosio Excursion felniket, ami párban kb. 15ezer ft. Dobjunk hozzá agyszettből egy Campagnolo Mirage-t, ami párban 30ezer ft körül van. (ha már campagnolo, legyen campagnolo..) 

 

Fűzzük meg 2mm-es küllőkkel (darabja 55 ft, sima DT rozsdamentes, réz nipplivel).

 

A végeredmény? cca. 2200 gramm, és cca. 50ezer ft lesz, ha még hozzácsapsz felniszalagot is, plusz munkadíj, ha nem magadnak fűzöl.

 

52-be vettem a Vento Asyt, ami meg "szinte" ugyanaz, mint a Khamsin, csak réz helyett alu nipplik vannak, és a sima 2mm-es egyenesfejű küllők helyett kétszer húzott kardküllőket kapott (de a felnik profilja-furatszáma-kialakítása ugyanaz. ) Még annyi "diffi" van a két kerékszett közt, hogy a Ventoban a robbantott ábra szerint más a tengely (de az agy többi része identikus). Tömegre a Vento 1680 gramm, szóval, sanszos, hogy a felni valóban ugyanaz, mint a Khamsinban..

 

Szóval, kinek éri meg országútra kereket fűzni? Ma már úgy gondolom, csak a nagyon grammhuszár fickóknak, akik mellette még könnyűek is. :)

 

Én is nagyon szeretnék egyszer Doncicciohoz hasonló kerékszettet füzetni a saját bringába, de egyszerűen racionális érvekkel nem tudom alátámasztani, miért lenne rá szükségem. :)

 

On.

 

Trekkingbe meg felnifékhez lazán megfelel az új évjáratú Fulcrum 5-7, azoknak 17.5mm széles belül a felnije, kívül 23mm. :)


Vejne módosította - 2015. június 01. - 11:35


#813
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

Maliban mondták új bringára amiben nyolcas volt:felesleges kicentírozni,ha használják rendesen úgyis nyolcas lesz benne.



#814
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

1. Küllőt csak márkásat. DT, Sapim...

2. Fűzesd újra olyan küllőkkel, amik változó átmérőjűek. (Pl. DT Revo.) Ha extrém terhelést kap, a vékonyított rész meg tud nyúlni, ahelyett, hogy elpattanna. Valamivel rugalmasabb lesz a kereked. Olcsó, az nem lesz. De még mindig jobb, mint kéthavonta lerobbanni vele.

3. A kerék legyen jól fűzve, centrírozva. Ne csak egyenesen fusson, de a küllők feszültsége is legyen egyenletes. Jó szakember kell hozzá, aki tudja, hogy mit csinál.

jó lesz az a 60ft-os sapimmal is, csak jól kell fűzni. én (mostmár ex) konámban , a gyári kerekemben is törtek a küllők, azon is csak az újrafűzés segített volna.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#815
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Ez nekem is megfordult a fejemben, csak a küllőkhöz pláne nem értek.

Amúgy az előfordulhat, hogy túl feszesre vannak húzva a küllők, ezért pattannak el? Ha igen, hogy lehet ezt megállapítani?

1. Küllőt csak márkásat. DT, Sapim...

2. Fűzesd újra olyan küllőkkel, amik változó átmérőjűek. (Pl. DT Revo.) Ha extrém terhelést kap, a vékonyított rész meg tud nyúlni, ahelyett, hogy elpattanna. Valamivel rugalmasabb lesz a kereked. Olcsó, az nem lesz. De még mindig jobb, mint kéthavonta lerobbanni vele.

3. A kerék legyen jól fűzve, centrírozva. Ne csak egyenesen fusson, de a küllők feszültsége is legyen egyenletes. Jó szakember kell hozzá, aki tudja, hogy mit csinál.


  • Vejne kedveli ezt
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#816
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Egyik ismerősömnek hasonló problémája volt...mindig elpattant egy-egy küllő...ő is 110 kg körül volt...ott a silány küllők okozták a bajt...újra fűzték uzyan ott rendes küllőkkel és azóta jó


Ez nekem is megfordult a fejemben, csak a küllőkhöz pláne nem értek.

Amúgy az előfordulhat, hogy túl feszesre vannak húzva a küllők, ezért pattannak el? Ha igen, hogy lehet ezt megállapítani?

RelakS módosította - 2015. május 31. - 12:53


#817
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Szerintem rossz topicot találtál a kérdésedre, de ha jól értem ezt keresed:

http://www.cyclistno...rake-levers.htm

 

 

Hali!

Egy fiatalembernek most pakoltam össze egy országúti bringát. Meg is van elégedve de szeretne rá felső (cyclocross) fékfogót is. Eddig nem volt még munkám ilyennel és picit rákerestem a neten, de használható infókat nem sikerült beszereznem. Kerestem dokumentumokat, hogy hogyan kell felszerelni de nem találtam (az is lehet, hogy én vagyok buta a kereséshez :) ) Nagyon hálás lennék ha valaki tudna valami dokumentumot vagy videót ajánlani amit megnézhetnék hogy hogyan kell felszerlni.

Nem szeretném azt a szituációt, hog megrendelem neki a fékkart és nem tudom felszerelni. Előre is köszönöm a bárminemű információt! 



#818
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Egyik ismerősömnek hasonló problémája volt...mindig elpattant egy-egy küllő...ő is 110 kg körül volt...ott a silány küllők okozták a bajt...újra fűzték uzyan ott rendes küllőkkel és azóta jó

#819
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.070 hozzászólás

Tavaly átépíttettem a bringámat tárcsafékesre, viszont azóta elkezdtek elpattanni a hátsó kerékben a küllők. A két legutóbbi törés között talán ha 350km lehetett.
Mivel a boltnak sok melója van, ahol csináltatni szoktam ezt amúgy kb gombokért, ezért lehet megérné, hogy berendezkedek itthoni küllő cserére. Mi kellene hozzá? Azon kívül, hogy küllő, küllőanya, küllőkulcs, idő :)

Illetve mit lehetne esetleg változtatni, hogy ne pattogjanak a küllők ilyen gyakran?
Ahogy néztem, 3 keresztes a fűzés, 32 küllős a kerék, Shimano tárcsafékes agy. Nem figyeltem meg, jellemzően melyik oldalon törik a küllő (most épp a hajtott oldalon), de minden alkalommal az agyban a küllő feje szakadt le.
Ja, igen, nem vagyok éppen könnyű, 110+ kg, mikor hogy :D

 

ha elpattognak a küllők, akkor nem a cseréjükre kell berendezkedni, hanem normálisan újrafűzni a kereket.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#820
Vidinger

Vidinger

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás

Hali!

Egy fiatalembernek most pakoltam össze egy országúti bringát. Meg is van elégedve de szeretne rá felső (cyclocross) fékfogót is. Eddig nem volt még munkám ilyennel és picit rákerestem a neten, de használható infókat nem sikerült beszereznem. Kerestem dokumentumokat, hogy hogyan kell felszerelni de nem találtam (az is lehet, hogy én vagyok buta a kereséshez :) ) Nagyon hálás lennék ha valaki tudna valami dokumentumot vagy videót ajánlani amit megnézhetnék hogy hogyan kell felszerlni.

Nem szeretném azt a szituációt, hog megrendelem neki a fékkart és nem tudom felszerelni. Előre is köszönöm a bárminemű információt!