Üdv!
Acor , Alpine rozsdamentes küllőket ismeri valaki? Általános célra jók lehetnek (csomagos trekking)?
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Várjunk még azzal a sörrel.
Sala: Az stiftes dolgot már ellenőriztem korábban, nem ez a gond. (Az ilyesmi gurulva csendben szokott lenni, az enyém csak menet közben ad ki hangot.)
Don: én is valami ilyesmire tippelek, hogy felni-anya kapcsolatnál keletkezik a zaj, ezért fűztem át, előtte le is takarítottam. Füzés előtt pici olajat tettem a felni furataihoz. De visszajött a hang.
Lehet, még nem írtam, mindig csak gurulás közben van hangja, a sebességgel arányos sűrűséggel. Amennyire meg tudtam figyelni, mindig ugyanazon pontnál van a kerék, amikor szól. (Tárcsa rendben, nem ér bele a pofákba. Másik külsővel is csinálja.)
Marci: ez a baj az adapterrel:
https://www.bike24.com/p2275459.html
A kupakot a gyűrű tartja a helyén. A gyűrű nélkül nem marad ott, leesik. A gyűrűt nem tudod máshogy kivenni, csak ha a kupakba betolsz valamit, pl a tengelyt és azzal kb kifordítod a helyéről. Visszatenni úgy lehet, hogy keresel egy odaillő átmérőjű hengert, lehetőleg műanyagból készültet, aztán a segítségével szépen, óvatosan visszakalapálod a helyére...
egyébként ez szegecselt felni? ha igen, akkor a szegecs is lehet. ha nem, akkor maradnék az eddig felsoroltaknál.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
Oksa, megpróbálom ezt a stift dolgot.meg mindig fenntartom, hogy a stift lazult fel.
Foleg azert mert terhelesnel csinalja. pl ha leveszed a gumit nem lesz ami osszenyomja a felnit , akkor nem csinalja.
plan B csapagycsere
Edited by Kisherceg, 2023. March 05. - 11:39.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Várjunk még azzal a sörrel.
Sala: Az stiftes dolgot már ellenőriztem korábban, nem ez a gond. (Az ilyesmi gurulva csendben szokott lenni, az enyém csak menet közben ad ki hangot.)
Don: én is valami ilyesmire tippelek, hogy felni-anya kapcsolatnál keletkezik a zaj, ezért fűztem át, előtte le is takarítottam. Füzés előtt pici olajat tettem a felni furataihoz. De visszajött a hang.
Lehet, még nem írtam, mindig csak gurulás közben van hangja, a sebességgel arányos sűrűséggel. Amennyire meg tudtam figyelni, mindig ugyanazon pontnál van a kerék, amikor szól. (Tárcsa rendben, nem ér bele a pofákba. Másik külsővel is csinálja.)
Marci: ez a baj az adapterrel:
https://www.bike24.com/p2275459.html
A kupakot a gyűrű tartja a helyén. A gyűrű nélkül nem marad ott, leesik. A gyűrűt nem tudod máshogy kivenni, csak ha a kupakba betolsz valamit, pl a tengelyt és azzal kb kifordítod a helyéről. Visszatenni úgy lehet, hogy keresel egy odaillő átmérőjű hengert, lehetőleg műanyagból készültet, aztán a segítségével szépen, óvatosan visszakalapálod a helyére...
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
Edited by Kisherceg, 2023. March 05. - 10:47.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Felni Alu? akkor a szeleppel szemben levo Illesztesnel van benne egy szegecselt vagy csak illesztett aludarab, az fellazult
Felniszallag le, fogsz egy pontozot es ott megutogeted 3-4 helyen, mind a ket felen
ket sör lesz
ez is lehet.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
ötlet, segítség (meg nyugatató) amire szükségem lenne. építettem kerekeket még tavaly, dt 350 agyak, 2mm sapim küllők és duroc 30 felnik, amiket nyáron kezdtem el használni.
az első kerék (ez alu anyákat kapott) már az első pár alkalom után elkezdett ütemes (a kerék forgásához igazodó sűrűségű) fura, pattogásszerű hangot adni, olyasmit, mint amikor valami felragad a gumira és fordulatonként hozzáér a műanyag "sárfogóhoz", vagy mintha a külsőben lenne valami tüske/kavics, ami fordulatonként leér. kipróbáltam másik külsővel, megmaradt a hang. kipróbáltam másik bringában a kereket, maradt a hang. a megoldás az lett, hogy kicsit feszítettem (vagy talán lazítottam?) a küllőkön, elmúlt a hang, béke, boldogság és csend.
idén elővettem a bicajt (sok hét kimaradt a télen) és újra előjött a hang! kicseréltem az alu anyákat hagyományos réz anyákra. kipróbáltam, csend. egy tekerésig tartott, a második alkalommal már megint ugyanaz.... ha csak megpörgetem a kereket, szépen, csendben, simán fut.
nem tudok rájönni, mi lehet. örülnék, ha tudnátok valami ügyes ötletet, megoldást, mert ott tartok, hogy szétpüfölöm ezt a kereket valami betonlap szélén.
ja, dt agyat az életben többet nem veszek. elsőt biztosan nem, egy f_s, ilyen gagyi adapterezést életemben nem láttam. meg ugye a hátsóval sem indult valami fényesen az együttműködésünk...
kosz lesz a felni, és a nipli között. nekem is volt ilyen. egy alapos takarítás a megoldás. illetve némi finom olaj is segíthet. ezért nem kellett volna az alu anyákat rézre cserélni. annyi még az alu küllő anyákhoz, h radiális fűzésnél kötelező vlmi menetrögzítő hozzá, mert fellazulnak. ez lehet loctite, de mostanában világosítottak fel, h a motorex karbon zsír is jó hozzá.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Nem is sörözöl! (Kinga mondta )
Kisherceg Mit kell adapterezni egy első agyon? És a háccsóval mi is vót?
Edited by marton, 2023. March 05. - 00:34.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
ötlet, segítség (meg nyugatató) amire szükségem lenne. építettem kerekeket még tavaly, dt 350 agyak, 2mm sapim küllők és duroc 30 felnik, amiket nyáron kezdtem el használni.
az első kerék (ez alu anyákat kapott) már az első pár alkalom után elkezdett ütemes (a kerék forgásához igazodó sűrűségű) fura, pattogásszerű hangot adni, olyasmit, mint amikor valami felragad a gumira és fordulatonként hozzáér a műanyag "sárfogóhoz", vagy mintha a külsőben lenne valami tüske/kavics, ami fordulatonként leér. kipróbáltam másik külsővel, megmaradt a hang. kipróbáltam másik bringában a kereket, maradt a hang. a megoldás az lett, hogy kicsit feszítettem (vagy talán lazítottam?) a küllőkön, elmúlt a hang, béke, boldogság és csend.
idén elővettem a bicajt (sok hét kimaradt a télen) és újra előjött a hang! kicseréltem az alu anyákat hagyományos réz anyákra. kipróbáltam, csend. egy tekerésig tartott, a második alkalommal már megint ugyanaz.... ha csak megpörgetem a kereket, szépen, csendben, simán fut.
nem tudok rájönni, mi lehet. örülnék, ha tudnátok valami ügyes ötletet, megoldást, mert ott tartok, hogy szétpüfölöm ezt a kereket valami betonlap szélén.
ja, dt agyat az életben többet nem veszek. elsőt biztosan nem, egy f_s, ilyen gagyi adapterezést életemben nem láttam. meg ugye a hátsóval sem indult valami fényesen az együttműködésünk...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
tegnap kaptam egy elég fontos infót a küllő feszesség kapcsán. én próbáltam keresni a neten erre vonatkozó adatokat, de nem találtam. szóval túlhúztam a küllőket. ma megpróbálom majd korrigálni. ez a 170 kgf túl sok. 110 körülire kellene belőni az értékeket. állítólag a csúcs alu felnik is max 120-at tudnak. a karbon meg 140-et. eddig ebből nem volt gondom, de ha már van ilyen infó is, akkor miért ne használhatnám?
na... szóval belőttem ezt a 110 körüli küllőfeszességet, de már most, néhány tekerés után olyan nyolcas van a hátsó kerékben, h öröm nézni. szóval majd emelni fogom ezt az értéket, mert ez így azért elég gáz. hajtás közben nem annyira érezni, de gurulás közben olyan vibráció indul meg a hátsó kerék felől, h eskü a kormányon is érzem a rázkódást. majd a 7végén megoldom, addig meg remélem nem lesz különösebb gáz belőle. régen, sokkal jobb kerekeket csináltam enélkül a küllőfeszesség mérő szerszám nélkül.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Ilyen küllős kereket próbáltatok már?
Szívesen megpróbálnék egy ilyet. Fűzéséről írt egy hazai jónevű keréképítő 1x a fészbukon, nagy szívás megfűzni. De utána tartós, erős a kerék (van ismeretségi körömben).
Ilyen küllős kereket próbáltatok már?
nem, de ennek, és a titán küllőknek neki se állnék.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
+1 :-)
Gyorsan lőttem pár képet . Ami talán nem látszik a képekből, az az, hogy ez az egész egy zártszelvényekből hegesztett műhely asztal keretei közé van elhelyezve (az alsó és felső kereszttartó át van fúrva, alul 8-as, felül 2,5-ös furat ), így tudom az M8-as menetesszáron lévő csavarral előfeszíteni. Felül 1 hagyományos küllőanyát tekerek a küllő végére. Természetesen ez a keret bármilyen megfelelően erős kerettel helyettesíthető. A "halmérleg" mérési határa 150kg.
A képeket nem tudtam ide normálisan berakni, úgyhogy marad a link:
https://ibb.co/6rBjykq
https://ibb.co/ZJRytWB
https://ibb.co/HqrwZGq
Edited by Papszi, 2022. December 21. - 12:47.