Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#621
Posted 2016. October 27. - 12:29
#622
Posted 2016. October 27. - 11:27
Én sem értem kristálytisztán a kerekek világát, de szerintem az ötleted csak rontana a dolgon. Ha átfűznéd radiálisra a hajtással átellenes oldalt, akkor az csak még nagyobb szöget zárna be a kerék síkjával, így még lazább lenne, mint a hajtás oldaliak. Annak több értelme lenne (ebből a szempontból) szerintem, hogy a hajtás oldalit átfűzöd radiálisra, a többit pedig hagyod, de leginkább érdemes lenne egy olyan agyat szerezni hozzá, amivel kiegyenlítettebb lenne a küllőgeometria.
+1, a többi gányolás, szvsz.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#623
Posted 2016. October 27. - 10:46
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy van egy hátsó kerekem, ahol a nemhajtás oldali küllők lazák és talán emiatt érzem kicsit bizonytalannak a hátsó kereket.
Ráadásul egy 130mm-re tervezett Joytech F192RCC agyról van szó, a nem hajtás oldalon ki lett szedve egy távtartó és így van a 125-ös vázban, szóval még nagyobb az eltoltás, így a hajtásoldali küllők kb. 1-2 fok, a nemhajtás oldali küllők pedig kb. 10 fokban állnak, így érthető, hogy olyan nagy a feszességkülönbség a két oldal között. (Mindkét oldal 3 keresztre van fűzve, húzott DT küllőkkel)
Mit gondoltok, megérné a nemhajtás oldalt 1-2 keresztre átfűzni, hogy a küllőket jobban meg lehessen húzni és így talán stabilabb lesz oldalirányban a kerék? Illetve bírná a más fűzésből adódó terhelést az agy? (Radiálisig nem szeretnék lemenni)
(Jelenleg is jó a kerék, nem gyűlnek a nyolcasok, nem tört még küllő, de valahogy mégis furcsa a kerék)
Köszönöm
gondolom acél vázban van a kerék. ebben az esetben,érdemes lenne inkább a hátsó villát kitágítani. aztán mehet vissza a távtartó. úgy tuti jó lesz a kerék.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#624
Posted 2016. October 27. - 08:56
Nálam hajtás oldal 16 küllő 3 kereszt, nem hajtás oldal 8 küllő radiál.
na, így kell 24 küllős felnivel fűzni a 32-es agyakat
#625
Posted 2016. October 26. - 21:59
Nálam hajtás oldal 16 küllő 3 kereszt, nem hajtás oldal 8 küllő radiál.
- Vejne likes this
A sebesség mindent megold.
#626
Posted 2016. October 26. - 19:44
Megoldás lehet, ha az agy másik oldaláról veszed ki a felesleges 5 mm-t (ha lehet). Ha szimmetrikusan kitágítanád 130-ra a hátsó villákat acélváz esetén és visszatennéd az 5 mm-es hézagolót, az is érdemi változás lenne. Aszimmetrikus felni, ehhez a papucstávhoz kitalált hátsó agy, stb ez mind segítene. Nagyobb merevség eléréséhez a küllők szögén kellene változtatni, hogy a hajtás oldaliak nagyobb szöget zárjanak be a kerék síkjával. A küllőzés általad leírt módon történő változtatásával ez nem történne meg, de a korábban általam leírt módon történő piszkálásával sem lenne jelentős a változás. A következőket csak a tisztánlátás végett írom:
Kevesebb keresztnél az adott oldalirányú húzáshoz nagyobb küllőfeszesség tartozik. Ez fordítva van. Több kereszthez hosszabb küllő tartozik. A hosszabb küllőhöz pedig kisebb bezárt szög a kerék síkjával. Minél kisebb ez a szög, annál kisebb a küllőnek a kerék tengelyére számított vetülete. Így azonos küllőfeszesség esetén a húzóerő oldalirányú összetevője is kisebb.
Egyébként esetedben nem az a problémák forrása, hogy lazák a baloldali küllők. Az csak egy eredmény. A baj ott kezdődik, hogy közel párhuzamos a hajtott oldali küllőzés a kerék síkjával, ezért nagyon kicsi az általuk oldalirányba kifejtett erő (ezáltal a merevség). Ha csak a bal oldalon változtatnál (mint ahogy tervezted), akkor ugyanolyan hajtásoldali küllőfeszesség mellett ugyanakkora maradna a tengelyirányú erőösszetevője is, ergo nem változna az oldalmerevség.
#627
Posted 2016. October 26. - 17:41
Kevesebb keresztnél az adott oldalirányú húzáshoz nagyobb küllőfeszesség tartozik.
A küllők által kifejtett oldalirányú húzóerőnek ugyanakkorának kell lennie, hogy ugyanúgy középen legyen a felni az pedig nagyobb küllőfeszességet, de nagyobb agyperemterhelést okoz.
És ahogy elnézem nem ritka váltós agynál hátul hogy keresztes a hajtásoldal és radiál a nemhajtás oldal, de radiálig nem szeretnék lemenni, az soterhet dobna az agyra.
A hajtásoldalt nem feltétlen piszkálnám.
Illetve majd kiszámolom a küllőhosszakat, hátha pont olyan szerencsém van, hogy a két oldalon levő küllőket megcserélve úgy alakulnának a hosszak, hogy a hajtásoldalon 4 kereszt, a nemhajtáson pedig 2 keresztre jönne ki.
#628
Posted 2016. October 26. - 13:40
Mit gondoltok, megérné a nemhajtás oldalt 1-2 keresztre átfűzni, hogy a küllőket jobban meg lehessen húzni és így talán stabilabb lesz oldalirányban a kerék? Illetve bírná a más fűzésből adódó terhelést az agy? (Radiálisig nem szeretnék lemenni)
(Jelenleg is jó a kerék, nem gyűlnek a nyolcasok, nem tört még küllő, de valahogy mégis furcsa a kerék)
Én sem értem kristálytisztán a kerekek világát, de szerintem az ötleted csak rontana a dolgon. Ha átfűznéd radiálisra a hajtással átellenes oldalt, akkor az csak még nagyobb szöget zárna be a kerék síkjával, így még lazább lenne, mint a hajtás oldaliak. Annak több értelme lenne (ebből a szempontból) szerintem, hogy a hajtás oldalit átfűzöd radiálisra, a többit pedig hagyod, de leginkább érdemes lenne egy olyan agyat szerezni hozzá, amivel kiegyenlítettebb lenne a küllőgeometria.
#629
Posted 2016. October 24. - 10:23
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy van egy hátsó kerekem, ahol a nemhajtás oldali küllők lazák és talán emiatt érzem kicsit bizonytalannak a hátsó kereket.
Ráadásul egy 130mm-re tervezett Joytech F192RCC agyról van szó, a nem hajtás oldalon ki lett szedve egy távtartó és így van a 125-ös vázban, szóval még nagyobb az eltoltás, így a hajtásoldali küllők kb. 1-2 fok, a nemhajtás oldali küllők pedig kb. 10 fokban állnak, így érthető, hogy olyan nagy a feszességkülönbség a két oldal között. (Mindkét oldal 3 keresztre van fűzve, húzott DT küllőkkel)
Mit gondoltok, megérné a nemhajtás oldalt 1-2 keresztre átfűzni, hogy a küllőket jobban meg lehessen húzni és így talán stabilabb lesz oldalirányban a kerék? Illetve bírná a más fűzésből adódó terhelést az agy? (Radiálisig nem szeretnék lemenni)
(Jelenleg is jó a kerék, nem gyűlnek a nyolcasok, nem tört még küllő, de valahogy mégis furcsa a kerék)
Köszönöm
#631
Posted 2016. September 29. - 10:24
Hallo sziasztok,
épp bicajvásárlásban vagyok és egy olyan hirdetésbe ütköztem bele, ahol a bringa mértetét az illető nem adta meg.
Csak egy paramétert a kerék méretét ...
A kérdésem az lenne, hogy ebből lehet e következtetni a váz méretére?
28"
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv
András
#632
Posted 2016. September 10. - 10:53
http://blog.fairwhee...oy-rim-roundup/
Kinlin XR-19W
csak nagyon alacsony profilú és keskeny
ellenben van ez:
https://www.rosebike...-rim/aid:863125
itthon is hasonló áron van ebike-on, sőt, szerintem ugyanennyibe kerül..
az nem baj,h alacsony a profilja. 32 küllővel nem lesz aero a kerék.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#633
Posted 2016. September 10. - 10:27
én mindenesetre maradnék a könnyebb felninél. akármilyen széles lesz a külső. gumit többször cserélek,mint felnit.
http://blog.fairwhee...oy-rim-roundup/
Kinlin XR-19W
csak nagyon alacsony profilú és keskeny
ellenben van ez:
https://www.rosebike...-rim/aid:863125
itthon is hasonló áron van ebike-on, sőt, szerintem ugyanennyibe kerül..
Edited by Vejne, 2016. September 10. - 10:29.
#634
Posted 2016. September 10. - 09:29
semmi értelme a latexbelsőnek, mert a butillal az égvilágon semmi bajom sincs 7bar nyomáson.
sőt, 24-es diamante pro 7baron átlebeg mindenen. Persze megfigyelheted, hogy 7 baron egy 23-mm-es külső kényelmesebb, mint egy 25mm-es azonos nyomáson, a szélesebb akkor komfortosabb, ha alacsonyabb nyomást is használsz hozzá.
de, pont ez a széles felni előnye: pl. 18mm-es belső szélességű felnire 23mm-es külsőt húzva meglepő dolgokat tapasztalsz.
ugyanaz a 23mm-es külső gumi 18 és 15mm széles felniken.
egyébként szemre már a 25mm-es is széles a 15mm-es felnin, a 25-öshöz is inkább a szélesebb felni illik, a 15mm-es felnivel szép egységet a 22-23mm-es külsők alkotnak. Mikor nem egy nagy "körteforma" a külső idoma, hanem szinte szépen követi a felni oldalának vonalát.
most vegyek akkor még 150-es szövetsűrűségű külsőket is? most csak 220-as és 170-es van itthon tarcsiban.
én mindenesetre maradnék a könnyebb felninél. akármilyen széles lesz a külső. gumit többször cserélek,mint felnit.
- Kisherceg likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#635
Posted 2016. September 09. - 17:43
semmi értelme a latexbelsőnek, mert a butillal az égvilágon semmi bajom sincs 7bar nyomáson.
sőt, 24-es diamante pro 7baron átlebeg mindenen. Persze megfigyelheted, hogy 7 baron egy 23-mm-es külső kényelmesebb, mint egy 25mm-es azonos nyomáson, a szélesebb akkor komfortosabb, ha alacsonyabb nyomást is használsz hozzá.
de, pont ez a széles felni előnye: pl. 18mm-es belső szélességű felnire 23mm-es külsőt húzva meglepő dolgokat tapasztalsz.
ugyanaz a 23mm-es külső gumi 18 és 15mm széles felniken.
egyébként szemre már a 25mm-es is széles a 15mm-es felnin, a 25-öshöz is inkább a szélesebb felni illik, a 15mm-es felnivel szép egységet a 22-23mm-es külsők alkotnak. Mikor nem egy nagy "körteforma" a külső idoma, hanem szinte szépen követi a felni oldalának vonalát.
most vegyek akkor még 150-es szövetsűrűségű külsőket is? most csak 220-as és 170-es van itthon tarcsiban.
Edited by Vejne, 2016. September 09. - 17:44.
- donciccio likes this
#636
Posted 2016. September 09. - 13:30
mondjuk én még mindig ilyen felnit vennék ehhez a campa agyhoz. az én elméletem szerint,ha ezt a felnit,és az adott campa agyat pl.: dt 2-1,5-2-es küllőkkel,alu niplikkel fűzném,3 keresztre,akkor megfelelően kényelmes,tartós,könnyű hátsó kerék építhető belőle. igen. erre nem annyira jó felrakni a 28-as külsőket,de sztem teljesen felesleges. vlmi 150 tpi-s 25-ös külsővel,és latex belsőkkel sztem ugyanolyan kényelmes,tapadós kerék lenne,mint a treking felnis,széles gumis,hagyományos belsős felállással. csak amit én építenék az sokkal könnyebb lenne.
az ilyen 32 küllős kerekek egy nagy hátrányban vannak,a gyári kerekekkel szemben. mégpedig az aerodinamika. viszont tömegben meg simán lehet jobbat csinálni belőlük.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#637
Posted 2016. September 09. - 11:19
no igen, még a dt-r511-est néztem, mint elérhető lehetőség
más kérdés, hogy annyira nem éri meg kereket fűzni, hogy leírhatatlan. se erősebb, se merevebb, se tartósabb nem lesz, mint egy gyári, árban meg még rosszabb
viszont,ha kitörik egy küllő a 32 likasból,akkor még hazagurulsz simán a bringával. meg a tartósság is sztem a fűzött kerekek előnye. én a shamal kerekemmel alig tudtam hazamenni,mikor kitörött 1 db küllő. a gyári kerekekhez meg időnként csak horror áron kapsz küllőt,felnit.
- Kisherceg likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#638
Posted 2016. September 09. - 11:03
no igen, még a dt-r511-est néztem, mint elérhető lehetőség
más kérdés, hogy annyira nem éri meg kereket fűzni, hogy leírhatatlan. se erősebb, se merevebb, se tartósabb nem lesz, mint egy gyári, árban meg még rosszabb
#639
Posted 2016. September 09. - 10:53
venni kell 622-est, és ennyi. a fékbetétet szerintem lentebb tudod annyival engedni.
más:
622-es outi felni 17-18mm belső szélességgel, középmagas (30-40mm) profillal, 32 küllőhöz? ajánlatok?
- Vejne likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#640
Posted 2016. September 09. - 09:59
venni kell 622-est, és ennyi. a fékbetétet szerintem lentebb tudod annyival engedni.
más:
622-es outi felni 17-18mm belső szélességgel, középmagas (30-40mm) profillal, 32 küllőhöz? ajánlatok?
- donciccio likes this