Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#601
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Ebben igazad van, így lehet igazán kihasználni ezt a gumit ha jó széles a felnid.

Kicsit kutakodtam. pl. a Specialized bringákat 38mm-es felnivel adják a 2.8as vagy 3.0 guminál.

Szerintem ők csak tudják, mit adnak a népnek.

A Schwalbe féle 45mm-t viszont tényleg túlzásnak érzem.

 


Marci

#602
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Azért mert kompatibilis vele még nem biztos, hogy úgy lesz az igazi (mert lehet 24 mm belső szélességgel rendelkező felnire is 2.8-3-as gumit tenni gond nélkül). A kérdés, hogy jó lesz-e úgy?! Ha keskeny felnin van egy ekkora gumi akkor szép kerek lesz a külső, könnyen irányítható (ha nagyon felfújod akkor még könnyebben, de egy ilyet belső nélkül nagyon alacsony nyomáson jó használni), nagyjából átlagos tapadással (de mivel túl kerek is lehet így nem biztos, hogy a szélső bütykök betapadnak), nem akkora kényelemmel. A plus méreteket nem erre találták ki. Ha nagyon széles felnivel használod akkor ragadós lehet a kormányzás, szögletesebb lesz a gumi, brutál tapadás lesz a kanyarokban (és van aki ezt szereti), jó kényelmes lesz. Én a kettő között lennék és talán a 27.5 plus pont ezért jó.

A fatbike túl nagy volt nekem igaz tetszett, és egy merev 29+ bringához is volt szerencsém. A legolcsóbb a 27.5 átalakítás lenne most, de attól félek nem fér el hátul egy 2.8-as (találtam valós/mért szélesség értékeket).

"ellenpéldák" arra amit írtál:

A Scwalbe ajánlása: According to Schwalbe, the tread patterns are the same but have been optimized for a better contact patch and the tires are best suited for a 45mm rim for the 2.8″ and a 50mm rim for the 3.0″

A NoTubes a 30 mm-es (belső szélesség) felnit ajánlja max. 2.8-as gumikhoz. 

 

Egyébként a NoTubes Flow kereket vettem volna. Már van 2.6-os gumi is, de azt nem teszem egy 29-es bringába mert teljesen megváltozik minden.      



#603
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Már bocs de én jobban hiszek a DT-nek. 30-35mm ?? Minek ?

Ha a 19mm-es felnin gond nélkül elvan a 2.3as gumi, akkor nem kell több mint 1,5-szörös szélesség a kb 25%-al szélesebb gumihoz. De szakértő nem vagyok.

Találtam egy ilyet is a Mavic-tól de ez nem pont montikra vonatkozik.

http://engineerstalk...ight-rim-width/


Marci

#604
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Köszönöm a segítséget. 

Akárhogy túrom a netet a DT ajánlásában lévő alsó szélesség határ (belső) az nagyon kevés. 35 mm a minimum amiből építéseket látok.

Pedig 29-30 mm környékén 600 € magasságában nagyon jó kis kerekeket tudnék venni, a NoTubes Flow modellt nézegetem.

A Syntace egyébként a 33 mm belső szélességhez már a 3.0-as gumikat is ajánlja gond nélkül (az ügyfélszolgálat pár órán belül válaszolt...). Itt látok magammal szemben egy kis ellentmondást mert ezek a kerekek már nem XC-re vannak, inkább all mountain a felhasználás ami tőlem messze van (feleslegesen nehéz és túlépített a számomra).

Mindig kitalálok valami hülyeséget :) 

 

 



#605
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Van esetleg itt némi tapasztalata valakinek a 27.5" kerekekről, plus méretű gumikkal?

Azon agyalok, hogy a 29"-os kerekek helyére betennék egy párat a fentiekből, ki szeretném próbálni.

3.0 gumik kétlem, hogy elférnének, de a 2.8-as már be kell férjen simán (valahogy kipróbálom majd a 3.0-t persze, az lenne az igazi).

A 33.5 mm belső felniszélesség megfelelő lehet egy 2.8 (3-0)-as guminak vagy az még nem a pluszos gumikhoz való?  

Gyári szettet szeretnék, de 40 mm belső szélesben gyakorlatilag csak a DT-nek van 1000 € körül.

Syntace kerekeket találtam még, de ott a plus gumikat nem említik, pár shopban viszont igen:

http://www.syntace.c...m?pid=3&pk=2548

 

Köszönöm! 

Nagyon jó ötlet, a német tesztek nagyon szeretik a 2,8as gumikat, tapadásban biztosan nagyon sokat hoz majd neked. Szerintük jobb, mint a 3.0-ás, könnyebb, gyorsabb de kb ugyan úgy tapad.

Én a DT oldalon szoktam nézelődni, az ő ajánlásuk szerint a 33,5mm-es felni már bőven jó a 2.8as gumihoz de 40mm biztosan nem kell, az már a 4.0ás Fatbike gumikhoz kell. De elvileg egy 25-28mm körüli felni is elég lenne és azok sokkal könnyebbek is. 

Ez a felni/gumi szélesség táblázat: https://www.dtswiss....Reifendimension


Marci

#606
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Van esetleg itt némi tapasztalata valakinek a 27.5" kerekekről, plus méretű gumikkal?

Azon agyalok, hogy a 29"-os kerekek helyére betennék egy párat a fentiekből, ki szeretném próbálni.

3.0 gumik kétlem, hogy elférnének, de a 2.8-as már be kell férjen simán (valahogy kipróbálom majd a 3.0-t persze, az lenne az igazi).

A 33.5 mm belső felniszélesség megfelelő lehet egy 2.8 (3-0)-as guminak vagy az még nem a pluszos gumikhoz való?  

Gyári szettet szeretnék, de 40 mm belső szélesben gyakorlatilag csak a DT-nek van 1000 € körül.

Syntace kerekeket találtam még, de ott a plus gumikat nem említik, pár shopban viszont igen:

http://www.syntace.c...m?pid=3&pk=2548

 

Köszönöm! 


Edited by karakoram, 2017. February 01. - 17:43.


#607
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

passz, egy blogban találtam.

 

aminek az írója elég sokat posztol arról, hogy kerekeket (át)fűz...


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#608
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

passz, egy blogban találtam.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#609
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

létezik, hogy ez az újrafűzés miatt durrant el? mintha látszana az előző fűzés nyoma a peremen...

 

DSCF4179.JPG

Ahogy Jani mondta, ezt bizony elkottázták, nem is kicsit. Azoknál a küllőknél látszik ez jól amiknek csak a fejét látod. Ezekből a furatokból eredetileg kifelé (feléd ahonnan a fotó készült) jött ki a küllő és ezért nyomot hagyott a perem élén, ezek a szürke foltok amik a furatok felé néznek. Na most ezekben a furatokban és - nyilván a többiben - is pont a másik irányban állnak most a küllők vagyis a perem pont ellentétesen terhelődik mint korábban. És ez a hiba nyilván a hajtás oldalon jön ki ahol a küllők jobban be vannak feszítve.

Amatőr hiba, lehet tudni, hogy ezt ki csinálta?



#610
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

létezik, hogy ez az újrafűzés miatt durrant el? mintha látszana az előző fűzés nyoma a peremen...

 

DSCF4179.JPG

Igen, nem úgy lett befűzve, mint előtte volt.


  • donciccio likes this


A sebesség mindent megold.

 


#611
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

létezik, hogy ez az újrafűzés miatt durrant el? mintha látszana az előző fűzés nyoma a peremen...

 

DSCF4179.JPG


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#612
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts

még annyi,h ha nekiállok centrírozni a kerekeket,akkor szerelés előtt is olajozok. így nem nagyon szokott berohadni nekem semelyik nipli

ez nem saját fűzés volt, én még nem fűztem kereket....de most, ahogy majd cserélgetem kifele a kűllőket, odafigyelek az olajozásra.


  • donciccio likes this

#613
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

ha könnyű kereket akarsz,akkor alu nipli,ha nem számít a tömeg,akkor meg réz. kenni mindegyiket kell. én finom műszerolajat használok mindkét anyag esetén,építéskor. ami nekem van könnyű kerék,az mindig is alu anyákkal volt építve. gond sose volt vele. országúti kerekek. mondjuk kaptak esőt azért az évek alatt. a téli bringám kerekeiben nem használok alu anyákat. 

 

tömegben azért nagy a különbség a réz,és az alu közt. most nem emlékszem már pontosan mennyi,de elég jelentős a méretükhöz képest.

 

meg is van a válasz. :)

 

https://www.dtswiss....ock-standard-en rezó: 64 db = kb 60 gramm

 

https://www.dtswiss....o-Lock-standard áláménium: 64 db = 20 gramm

még annyi,h ha nekiállok centrírozni a kerekeket,akkor szerelés előtt is olajozok. így nem nagyon szokott berohadni nekem semelyik nipli


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#614
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

ha könnyű kereket akarsz,akkor alu nipli,ha nem számít a tömeg,akkor meg réz. kenni mindegyiket kell. én finom műszerolajat használok mindkét anyag esetén,építéskor. ami nekem van könnyű kerék,az mindig is alu anyákkal volt építve. gond sose volt vele. országúti kerekek. mondjuk kaptak esőt azért az évek alatt. a téli bringám kerekeiben nem használok alu anyákat. 

 

tömegben azért nagy a különbség a réz,és az alu közt. most nem emlékszem már pontosan mennyi,de elég jelentős a méretükhöz képest.

 

meg is van a válasz. :)

 

https://www.dtswiss....ock-standard-en rezó: 64 db = kb 60 gramm

 

https://www.dtswiss....o-Lock-standard áláménium: 64 db = 20 gramm


Edited by donciccio, 2016. December 21. - 12:14.

  • Kisherceg, csimpy and Vejne like this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#615
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts

a réz problémamentesebb.

 

van olyan, aki kenés nélkül fűzi össze? :)

 

amúgy pont ezért szeretik ütőkeréknek a zondát a racing quattroval szemben. előbbi réz, utóbbi alunipplis, s ezeket a kerekeket külföldön sokan rosszidős bringákban nyúzzák, ahol számít.

 

Legyen réz. A tömeget egy belsővel-külsővel-felniszalaggal megspóroltad.

 

réz lett, DT küllőkkel. 



#616
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

sziasztok, 

 

kissé összerohadtak a küllőanyák a küllőkkel.....van jelentősége ezt megelőzendő, hogy ezután alu vagy réz küllőanyát kapnak az új küllők? vagy ha kap egy kis zsírt összeépítéskor, az anyaga mindegy? egyébként is, az alu jobb, vagy a réz, vagy mindegy? nem grammozok, szóval anyánként 0,2 gramm (vagy akármennyi) nem érdekel még a kerék kerületén sem.....

a réz problémamentesebb.

 

van olyan, aki kenés nélkül fűzi össze? :)

 

amúgy pont ezért szeretik ütőkeréknek a zondát a racing quattroval szemben. előbbi réz, utóbbi alunipplis, s ezeket a kerekeket külföldön sokan rosszidős bringákban nyúzzák, ahol számít.

 

Legyen réz. A tömeget egy belsővel-külsővel-felniszalaggal megspóroltad.


Edited by Vejne, 2016. December 20. - 21:05.


#617
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts

sziasztok, 

 

kissé összerohadtak a küllőanyák a küllőkkel.....van jelentősége ezt megelőzendő, hogy ezután alu vagy réz küllőanyát kapnak az új küllők? vagy ha kap egy kis zsírt összeépítéskor, az anyaga mindegy? egyébként is, az alu jobb, vagy a réz, vagy mindegy? nem grammozok, szóval anyánként 0,2 gramm (vagy akármennyi) nem érdekel még a kerék kerületén sem.....

 

 



#618
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 posts

Hellósztok!

 

Tavaszra új első és hátsó kerék (28-622 gumival) lenne a cél elől agydinamóval, hátul 3 sebis agyváltóval, országuti fékkel, 36 lyukú. Jelenleg úgy kb. 5 éve nyúzok egy altrix spidert hátul, és kb 3 éve ugyanezt elől nagy megelégedéssel. Érdemes a már jól bevált felni márkát lecserélni (súly nem lényeg)? Azt tudom, hogy nem egyszerű bánni ezzel a felnivel, volt már vele rossz tapasztalatom. Még nézegettem régebben az ambrosio excurson felnit, illetve mostanában a Mach1 roadrunnert. Van ezekkel a felnikkel tapasztalatok?

 

Előre is köszi!



#619
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 posts

Sziasztok!

Gondoltam leszervizelem magam a használatan vásárolt mtb kerékszettem DT Swiss 370-es agyait.

Letöltöttem a service manuált, látom van benne 3-4db "szerszám" ami kéne hozzá (rövid szerszám, hosszú szerszám, tengely befogó, csapágy szerszám) és azzal szembesülök, hogy legolcsóbb helyen is 20eFt körül lenne szettben ez a néhány mütyűr... és akkor még alkatrészt nem is vettem az agyhoz...

Nincs utángyári ebből, vagy vmi olyan lehetőség ami megfizethető egyszeri halandó számára is, nem csak szervizeknek éri meg?



#620
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8,749 posts
  • LocationPécs

Haló!

 

Azt hiszem kérdeztem már -de lehet hogy fb- hogy van nekem ez a ZTR FLOW gyári kerekem. Ezt most másik vázba használom, remekül át lehetett 12*142mm-ra pakolni a gyári cuccokkal, de a merevsége sokat nem erősödött.

Közbe néztem, hogy 1.8-2mm küllőkkel van fűzve, valszeg ezért.

Sikerült egy küllőt kitörnöm egy benézett kanyar-köre esésnél, gumit is kéne cserélni, plusz gyün a cúg, így ideje a kereket is végre átfűzni.

 

Kérdésem, hogy elég a 2mm küllő 88kg endurós köves bringázáshoz, vagy nézzek ennél combosabbat? 

Súly annyira nem para 12kg alatt vagyok még a vastagabb küllőkkel is ha jól számolok.

 

Kösz! 


Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!