Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#601
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Van gyakorlati előnye straight pull agyakra építtetni kereket?
 



#602
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Szerintem bármilyen hagyományos (nem alumínium) küllőanya jó lenne. A meneteket meg kell pucolni és be kell olajozni/zsírozni összeszerelés előtt, úgy hosszútávon is állíthatók maradnak. Ha nincs durva 8as benne és a küllők is jók, akkor elég lesz csak az anyákat cserélni.



#603
vd1992

vd1992

    újonc

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

Sziasztok!

Van egy első kerekem HB-RM50 aggyal és ALESA 716 felnivel.
Nem egy mai darab, nemrég vettem használtan egy bringával és szednék ki egy kicsi 8ast, de néhány küllőanya alapból szét volt nyomódva és nem tudom tekerni a küllőkulccsal, néhány meg annyira meg van szorulva, hogy csak széttépi a küllőkulcs az anyát (igen, megfelelő méretű küllőkulccsal piszkálom). Sőt, van 2-3 olyan küllőanya, amin látszódik hogy másfajta.

Küllőket nézve rendben van a kerék.

Szerintetek jó megoldás lenne csak a küllőanyákat kicserélni? Illetve milyen anyákat vegyek, amik nem mennek így szét? (sima 2mm küllőkről van szó)

Köszi
VD



#604
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás

Hali!

 

Erről mi a véleményetek? Megbízható?

http://www.chainreac...t/rp-prod157059


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#605
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

A villa az rendben lenne, egyébként egy Fox 32, 29er. Úgy látom lenne hely, ezt ki is mértem amennyire lehet. 

A gond hátul van, szemléltetésként lentebb egy kép (az sár a bringán, nem rozsda :)). A Váz egy Canyon, 2-3 éves nagyjából minden. Tolómérő természetesen van, de azért nem olyan egyértelmű hiszen nem tudom hova esne a gumi legszélesebb pontja és "ívek meg szögek vannak". Próbálok kereket szerezni kölcsön. Esetleg ha valaki a tűzhöz közel van és tud segíteni azt megköszönöm (nagyjából ha van kéznél gumistól kerék akkor pár perc és kiderül minden). Egy ideális világban behajtanék a kedvenc boltomba, kipróbálnánk és már venném is ha jó :). De sajnos nem így működik, szerintem nem is lehet kapni külön olyan kereket itthon amit szeretnék.... 

 

DSC08374_zpsr6qpaqfs.jpg


karakoram módosította - 2017. február 09. - 17:51


#606
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.674 hozzászólás

Amúgy milyen vázba és villába próbálnád meg belegyömöszölni a 2.8as (3.0as??) kerekeid ?

Elvileg egy tolómérővel ki tudod mérni, elférne-e a gumid a vázban.


Marci

#607
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Már megint ezzel foglalkozom. Egyébként nem hagy nyugodni a dolog de visszatart a tudat, hogy elköltök egy szettért gumistól 800 €-t és lehet nem fér el. A kereket talán vissza tudom küldeni, de a gumikat nem. 

 

zscs: Most a váz egész jó áron van, de az vázaik megvalósításaival nem tudok megbarátkozni (design). 

 

arn, parancsolj: 

http://veetireco.com...size-speedster/

speed-ster-2-2-750x466.jpg


karakoram módosította - 2017. február 07. - 18:50


#608
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

jah mongy el lehetne azzal is jatszani, hogy mivel joval nagyobb a kontaktfelulet, vmi gyorsabb mintaval kompenzalni, es terepen meg jobban gurulna (a szelesebb guminak amugy is kisebb a gordulesi ellenallasa). a csillapitatlan rugozassal sajna sokmindent kezdeni nem lehetne, de nem is ez a lenyeg.

 

szaraz korulmenyek kozott akar vmi gravelmintaval, konnyu merev karbonbringaba :)

 

detail.jpg


arn módosította - 2017. február 07. - 16:50


#609
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egy ilyet megpróbálnék, csak kíváncsiságból. Merev villával sem lehet rossz, első kerékben valamivel alacsonyabb nyomásra lehetne menni, mint 29er kerék + 2.35 - 2.4-es külsővel.

 

Az On-One "Trek-koppintós" vázú 27.5"+ gépe se lehet rossz vétel, már ha valakit érdekel a téma. http://www.planetx.c...1-mountain-bike

CBOORAN27PLUSGX1_P1.jpg?v=v



#610
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ez nem eppen a hatekonysagrol fog szolni :) igy a kerek sulyaval en annyira nem foglalkoznek.

 

nekem speciel a 2.2es tubelesses gumi is idegesitoen pogozott, azert is mozdultam a cx fele. most hogy van cx, mar nem varom el a terepes elmenybringatol ezt. majd ha kiforrja magat, majd lehet a kov bringa olyan lesz.

 

az idei giantek tetszenek nagyon. karbon, droppos csovel, 34es telo es plusszos kerekek.

 

XTC-ADV-plus-1-Red.jpg?width=2000&qualit


arn módosította - 2017. február 07. - 12:45


#611
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Rendben, én is így gondolom, azt hiszem megegyeztünk! :)



#612
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.674 hozzászólás

Ebben igazad van, így lehet igazán kihasználni ezt a gumit ha jó széles a felnid.

Kicsit kutakodtam. pl. a Specialized bringákat 38mm-es felnivel adják a 2.8as vagy 3.0 guminál.

Szerintem ők csak tudják, mit adnak a népnek.

A Schwalbe féle 45mm-t viszont tényleg túlzásnak érzem.

 


Marci

#613
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Azért mert kompatibilis vele még nem biztos, hogy úgy lesz az igazi (mert lehet 24 mm belső szélességgel rendelkező felnire is 2.8-3-as gumit tenni gond nélkül). A kérdés, hogy jó lesz-e úgy?! Ha keskeny felnin van egy ekkora gumi akkor szép kerek lesz a külső, könnyen irányítható (ha nagyon felfújod akkor még könnyebben, de egy ilyet belső nélkül nagyon alacsony nyomáson jó használni), nagyjából átlagos tapadással (de mivel túl kerek is lehet így nem biztos, hogy a szélső bütykök betapadnak), nem akkora kényelemmel. A plus méreteket nem erre találták ki. Ha nagyon széles felnivel használod akkor ragadós lehet a kormányzás, szögletesebb lesz a gumi, brutál tapadás lesz a kanyarokban (és van aki ezt szereti), jó kényelmes lesz. Én a kettő között lennék és talán a 27.5 plus pont ezért jó.

A fatbike túl nagy volt nekem igaz tetszett, és egy merev 29+ bringához is volt szerencsém. A legolcsóbb a 27.5 átalakítás lenne most, de attól félek nem fér el hátul egy 2.8-as (találtam valós/mért szélesség értékeket).

"ellenpéldák" arra amit írtál:

A Scwalbe ajánlása: According to Schwalbe, the tread patterns are the same but have been optimized for a better contact patch and the tires are best suited for a 45mm rim for the 2.8″ and a 50mm rim for the 3.0″

A NoTubes a 30 mm-es (belső szélesség) felnit ajánlja max. 2.8-as gumikhoz. 

 

Egyébként a NoTubes Flow kereket vettem volna. Már van 2.6-os gumi is, de azt nem teszem egy 29-es bringába mert teljesen megváltozik minden.      



#614
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.674 hozzászólás

Már bocs de én jobban hiszek a DT-nek. 30-35mm ?? Minek ?

Ha a 19mm-es felnin gond nélkül elvan a 2.3as gumi, akkor nem kell több mint 1,5-szörös szélesség a kb 25%-al szélesebb gumihoz. De szakértő nem vagyok.

Találtam egy ilyet is a Mavic-tól de ez nem pont montikra vonatkozik.

http://engineerstalk...ight-rim-width/


Marci

#615
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Köszönöm a segítséget. 

Akárhogy túrom a netet a DT ajánlásában lévő alsó szélesség határ (belső) az nagyon kevés. 35 mm a minimum amiből építéseket látok.

Pedig 29-30 mm környékén 600 € magasságában nagyon jó kis kerekeket tudnék venni, a NoTubes Flow modellt nézegetem.

A Syntace egyébként a 33 mm belső szélességhez már a 3.0-as gumikat is ajánlja gond nélkül (az ügyfélszolgálat pár órán belül válaszolt...). Itt látok magammal szemben egy kis ellentmondást mert ezek a kerekek már nem XC-re vannak, inkább all mountain a felhasználás ami tőlem messze van (feleslegesen nehéz és túlépített a számomra).

Mindig kitalálok valami hülyeséget :) 

 

 



#616
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.674 hozzászólás

Van esetleg itt némi tapasztalata valakinek a 27.5" kerekekről, plus méretű gumikkal?

Azon agyalok, hogy a 29"-os kerekek helyére betennék egy párat a fentiekből, ki szeretném próbálni.

3.0 gumik kétlem, hogy elférnének, de a 2.8-as már be kell férjen simán (valahogy kipróbálom majd a 3.0-t persze, az lenne az igazi).

A 33.5 mm belső felniszélesség megfelelő lehet egy 2.8 (3-0)-as guminak vagy az még nem a pluszos gumikhoz való?  

Gyári szettet szeretnék, de 40 mm belső szélesben gyakorlatilag csak a DT-nek van 1000 € körül.

Syntace kerekeket találtam még, de ott a plus gumikat nem említik, pár shopban viszont igen:

http://www.syntace.c...m?pid=3&pk=2548

 

Köszönöm! 

Nagyon jó ötlet, a német tesztek nagyon szeretik a 2,8as gumikat, tapadásban biztosan nagyon sokat hoz majd neked. Szerintük jobb, mint a 3.0-ás, könnyebb, gyorsabb de kb ugyan úgy tapad.

Én a DT oldalon szoktam nézelődni, az ő ajánlásuk szerint a 33,5mm-es felni már bőven jó a 2.8as gumihoz de 40mm biztosan nem kell, az már a 4.0ás Fatbike gumikhoz kell. De elvileg egy 25-28mm körüli felni is elég lenne és azok sokkal könnyebbek is. 

Ez a felni/gumi szélesség táblázat: https://www.dtswiss....Reifendimension


Marci

#617
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Van esetleg itt némi tapasztalata valakinek a 27.5" kerekekről, plus méretű gumikkal?

Azon agyalok, hogy a 29"-os kerekek helyére betennék egy párat a fentiekből, ki szeretném próbálni.

3.0 gumik kétlem, hogy elférnének, de a 2.8-as már be kell férjen simán (valahogy kipróbálom majd a 3.0-t persze, az lenne az igazi).

A 33.5 mm belső felniszélesség megfelelő lehet egy 2.8 (3-0)-as guminak vagy az még nem a pluszos gumikhoz való?  

Gyári szettet szeretnék, de 40 mm belső szélesben gyakorlatilag csak a DT-nek van 1000 € körül.

Syntace kerekeket találtam még, de ott a plus gumikat nem említik, pár shopban viszont igen:

http://www.syntace.c...m?pid=3&pk=2548

 

Köszönöm! 


karakoram módosította - 2017. február 01. - 17:43


#618
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.070 hozzászólás

passz, egy blogban találtam.

 

aminek az írója elég sokat posztol arról, hogy kerekeket (át)fűz...


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#619
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.070 hozzászólás

passz, egy blogban találtam.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#620
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

létezik, hogy ez az újrafűzés miatt durrant el? mintha látszana az előző fűzés nyoma a peremen...

 

DSCF4179.JPG

Ahogy Jani mondta, ezt bizony elkottázták, nem is kicsit. Azoknál a küllőknél látszik ez jól amiknek csak a fejét látod. Ezekből a furatokból eredetileg kifelé (feléd ahonnan a fotó készült) jött ki a küllő és ezért nyomot hagyott a perem élén, ezek a szürke foltok amik a furatok felé néznek. Na most ezekben a furatokban és - nyilván a többiben - is pont a másik irányban állnak most a küllők vagyis a perem pont ellentétesen terhelődik mint korábban. És ez a hiba nyilván a hajtás oldalon jön ki ahol a küllők jobban be vannak feszítve.

Amatőr hiba, lehet tudni, hogy ezt ki csinálta?