Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12085 hozzászólás a témában

#41
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.258 hozzászólás

Nekem is dt kerekeim vannak,igaz már régebbi modellek. A szabadonfuto újra zsírzása ok, de a csapágyak nem teljesen zártak? Vagy valahogyan lehet azokba is kenőanyagot juttatni?

Porvédőt simán ki lehet szedni csapágyból,megkenni és vissza pattintani.


  • zscs kedveli ezt

#42
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

köszönöm! hm-hm, én életemben nem tapostam szét shimano racsnit. nézegettem, hogy a fűzött kerékhez a szerszámok mennyibe kerülnének pluszban, meg tárcsa-adapter a meglévő 6 lyukas tárcsákhoz (bár ilyen éppen van itthon, de sokkal szebbeket is kapni : D ), elég gyorsan olvad az árelőny, kezdek hajlani a dt 1900 felé, de amit írtál a hátsó kerékről, nem valami vidám...  :mellow:

De hát azt írtad, nálad nagyon tartósak a kerekek. Akkor meg ne tartson vissza az én esetem. Én 82 kg vagyok, lehet, hogy ez már sok nekik ?

A Shimano XT agyak nálam végképp leszerepeltek, kb. 6 év alatt kinyiffant 3 szabadonfutóm, 2x eltört a hátsó tengely (rohadt alu tengely, nagy fejlesztés volt) és 1x az első. De persze biztosan bennem van a hiba.

Ez az 1900as hátsó egy nagyon egyszerű 3 kalapácsos szabadonfutó. Az igazi, tartós DT szerintem az 1700astól induló Ratchet-es rendszer.


xclajos módosította - 2017. október 05. - 23:00


#43
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

a végkupakok és a zárt csapágyazás közti rész szinte porzik, olyan szárazan jön a gyárból. Ide kell a zsír, különben könnyen bejut a nedvesség. Tapasztalat, több kerékszettel, az első elég komoly tanulópénz volt...


Rendben, megnézem énis. Köszi!

#44
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.751 hozzászólás

a végkupakok és a zárt csapágyazás közti rész szinte porzik, olyan szárazan jön a gyárból. Ide kell a zsír, különben könnyen bejut a nedvesség. Tapasztalat, több kerékszettel, az első elég komoly tanulópénz volt...

 

ettől eltekintve van nyűgje amire figyelni kell?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#45
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.495 hozzászólás

Nekem is dt kerekeim vannak,igaz már régebbi modellek. A szabadonfuto újra zsírzása ok, de a csapágyak nem teljesen zártak? Vagy valahogyan lehet azokba is kenőanyagot juttatni?

a végkupakok és a zárt csapágyazás közti rész szinte porzik, olyan szárazan jön a gyárból. Ide kell a zsír, különben könnyen bejut a nedvesség. Tapasztalat, több kerékszettel, az első elég komoly tanulópénz volt...


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#46
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.009 hozzászólás

..esetleg ez? 180euroért a 15mm-es változat:

https://www.bike-com...radsatz-p46658/

 

kb ugyanott lennék vele, mint az előbb vázolt fűzéssel?

 

Én biztosan a DT-t venném. M1700-at 4 évig nyúztam XC-re (lefelé óvatos vagyok és 75 kg kb) és szög egyenesen fut most is és nem volt hozzányúlva. A jelenlegi X1700 új nagyon tehát hosszabb tapasztalatom nincs, szépen fut. 

 

Ahogy xclajos írja, ha ott van a leírásban az 5 mm akkor bizony át tudod alakítani sima gyorszárasra. 


karakoram módosította - 2017. október 05. - 12:47


#47
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
Nekem is dt kerekeim vannak,igaz már régebbi modellek. A szabadonfuto újra zsírzása ok, de a csapágyak nem teljesen zártak? Vagy valahogyan lehet azokba is kenőanyagot juttatni?

#48
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.495 hozzászólás

Bármilyen DT-t vásároltok, újként azonnal érdemes szétszedni és rendesen megzsírozni és a többség számára évekig tökéletes lesz!

 

Ha ez elmarad, pár hónap és minimum csapágycsere és/vagy generál...


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#49
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.751 hozzászólás

Nekem ilyen DT 1900as kerékszettem van, a hátsó racsni nálam néhány hónapot bírt. (vettem inkább egy 1700as hátsót, az már Ratchet-es) De nálam az XT racsni is 2-3 évente cserés volt + a 717 felni is hosszában szétnyílt alattam, szóval nem vagyunk egyformák. Ha így nézzük, nálad az 1900as kerék is tartós lesz.

Az 5mm az a sima gyorszárat jelenti, régi vázakhoz is használható. Persze a kupakok cseréjével bármilyen vázba be tudod a kereket rakni.

 

köszönöm! hm-hm, én életemben nem tapostam szét shimano racsnit. nézegettem, hogy a fűzött kerékhez a szerszámok mennyibe kerülnének pluszban, meg tárcsa-adapter a meglévő 6 lyukas tárcsákhoz (bár ilyen éppen van itthon, de sokkal szebbeket is kapni : D ), elég gyorsan olvad az árelőny, kezdek hajlani a dt 1900 felé, de amit írtál a hátsó kerékről, nem valami vidám...  :mellow:


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#50
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

Nekem ilyen DT 1900as kerékszettem van, a hátsó racsni nálam néhány hónapot bírt. (vettem inkább egy 1700as hátsót, az már Ratchet-es) De nálam az XT racsni is 2-3 évente cserés volt + a 717 felni is hosszában szétnyílt alattam, szóval nem vagyunk egyformák. Ha így nézzük, nálad az 1900as kerék is tartós lesz.

Az 5mm az a sima gyorszárat jelenti, régi vázakhoz is használható. Persze a kupakok cseréjével bármilyen vázba be tudod a kereket rakni.



#51
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.751 hozzászólás

..esetleg ez? 180euroért a 15mm-es változat:

https://www.bike-com...radsatz-p46658/

 

kb ugyanott lennék vele, mint az előbb vázolt fűzéssel?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#52
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.751 hozzászólás

ó, igen, és jól értem a DT-nél, hogy ez azt jelenti, kutyaközönséges, ódivatú villába/vázban is tudom őket használni, gyorszárral?

"5mm quick releases, 5x100mm | 5x135mm endcaps"

 

Kerék ügyben melyikkel járnék jobban?

 

1) fűzés: Blackjack felnik + XT (8010/8000) esetleg SLX (7010/7000) agyak + sapim vagy dt küllők

 

2) ezek közül valamelyik (inkább az M):

https://www.bike24.c...=9877;orderby=2

https://www.bike24.c...=9877;orderby=2

 

A fűzés

- mellett szól, hogy bármi cserélhető/javítható könnyen, gyorsan, sk is. Elvileg finoman forgó agyak, várhatóan hosszú élettartam.

- Ellene: fűznöm kell.  :rolleyes:  Alkalmanként az agyak tisztítása, kenése.

 

A kész kerekek

- mellett szól a hátsó változtatható szabványú agy, nem kell fűznöm.  Talán könnyebb? Karbantartásmentes(ebb), bár a szabadonfutóra elvileg oda kell figyelni?

- Ellene: drágább, macerásabb lehet, ha valami megkotlik. Centrírozni nehezebb lehet?

 

Hozzá kell tennem, hogy nem jelentek nagy terhelést a kerekekre, a legutóbbi, 400 grammos 717 felnik kibírtak 10 évet alattam. Pár kisebb felütés, minimális nyolcas, de tényleg elhanyagolható. Fűzni "tudok" (jó, szóval fűztem már pár kereket from scratch).

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#53
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.751 hozzászólás

Kerék ügyben melyikkel járnék jobban?

 

1) fűzés: Blackjack felnik + XT (8010/8000) esetleg SLX (7010/7000) agyak + sapim vagy dt küllők

 

2) ezek közül valamelyik (inkább az M):

https://www.bike24.c...=9877;orderby=2

https://www.bike24.c...=9877;orderby=2

 

A fűzés

- mellett szól, hogy bármi cserélhető/javítható könnyen, gyorsan, sk is. Elvileg finoman forgó agyak, várhatóan hosszú élettartam.

- Ellene: fűznöm kell.  :rolleyes:  Alkalmanként az agyak tisztítása, kenése.

 

A kész kerekek

- mellett szól a hátsó változtatható szabványú agy, nem kell fűznöm.  Talán könnyebb? Karbantartásmentes(ebb), bár a szabadonfutóra elvileg oda kell figyelni?

- Ellene: drágább, macerásabb lehet, ha valami megkotlik. Centrírozni nehezebb lehet?

 

Hozzá kell tennem, hogy nem jelentek nagy terhelést a kerekekre, a legutóbbi, 400 grammos 717 felnik kibírtak 10 évet alattam. Pár kisebb felütés, minimális nyolcas, de tényleg elhanyagolható. Fűzni "tudok" (jó, szóval fűztem már pár kereket from scratch).


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#54
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.751 hozzászólás

nem ismerem, cserébe az ebay nem számít itthoninak? ;)
igaz, novatecet nem vettem még onnan, de nézegetem őket..

 

ja, hát én is nézegetem, de - meg nem tudnám mondani az okát - inkább vennék itthonról. ráadásul ez az acor szimpatikus, plusz ebay-ről sem lenne (sokkal) olcsóbb...


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#55
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.141 hozzászólás
nem ismerem, cserébe az ebay nem számít itthoninak? ;)
igaz, novatecet nem vettem még onnan, de nézegetem őket..

#56
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.751 hozzászólás

ilyet szabad venni? a novatech hasonló h.agyával szemben ez talán kapható is itthon...

 

http://www.acorsport...96&pc_parent=56

 

641OVgbNCREJvdt.jpg

 

erre valaki?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#57
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.171 hozzászólás
  • LocationBécs
Normal felhasznalashoz, nemtom erdemes e 1700g ala menni egy alu 29er kereknel, ez alatt mar gyakran sulylimites vagy problemak lehetnek a minoseggel.

#58
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.751 hozzászólás

ilyet szabad venni? a novatech hasonló h.agyával szemben ez talán kapható is itthon...

 

http://www.acorsport...96&pc_parent=56

 

641OVgbNCREJvdt.jpg


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#59
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.011 hozzászólás

Félreértesz !

A régi Crest tökéletesen jól bírja mindenkinél, az jó.

Az új MK3 Crest felnik repedtek szét több embernél is az utóbbi néhány hónapban. (kb. amióta lehet kapni)

Amúgy írtam, hogy haver gyári kerékszettet vett. Tehát akkor már remélheti az ember, hogy a küllőfeszesség kb jó volt.

De a többi repedtnél sem a kerékfűző ember felejtett el fűzni és egy cunami erejével kezdte el túlhúzni a küllőket.


marton módosította - 2017. szeptember 05. - 16:32

Marci

#60
MSONAJ

MSONAJ

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.459 hozzászólás

Szóval...haver májusban vett a bike-discount-on egy ilyen kerékszettet. Múlt héten nézte, a hátsó keréken a hajtásoldalon a felni minden küllőnél 1-1 cm hosszan ki van repedve.

A magyar forgalmazó meg sem lepődött. Azt mondta, ez a felni mindenkivel ezt csinálta. Szóval kicsit túltolták a könnyítést.

Függ attól,mennyire van túlhúzva a küllő ill. mekkora a súlya a tagnak.

Egy Barátom 3 éve használja a Crest felnit 74-78 kg val, de eddig semmi sem történt.

 

Páromnak most fűztünk Crest+350DT+DT2/1.8/2. 1650g lett szalaggal. 


Team Heavy Pedál Szeged