Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12596 replies to this topic

#4301
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Az nem túl nyerõ ha a gyorszár hatni tud a tökéletesen egymásnak feszített kónuszra és anyára. A többforgáspontos össztelós bringák hátsó háromszöge gyorszáras rögzítéssel sosem lesz elég merev.


ez mar a harmadik osszetelosom, es az tuti, hogy joval merevebb, mint az eddigiek, ott meg sem volt ilyen problemam. tegnap rahuztam a konuszokra, de semmi :( a kerek a tarcsafek oldalrol befele nyomva mozdul tobbet, kifele alig. probalok a fekbeallitassal trukkozni, egyik fele majdnem hozzaer, hogy legyen hely a masiknak, de meg ez is kevesnek tunik (mi lenne egy 200as tarcsanal?).

nincs meg vmi, amivel lehetne trukkozni? szerintem kicsit ferde is egymashoz kepest a fekfelfogatas es tengely, es egyik fekemnel sem lehet dolest allitani az alatetek reven :( arra is gondoltam esetleg, hogy az is-pm atalakitobol leszedetek kicsit, es rakok ala ilyen alateteket (ha jol emlexem maguranal es avidnal is volt - jelenleg shimano es hayes). az ilyen alatetes rogzites a fekhez vagy az atalakitohoz jar?

#4302
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Én is olvastam. A belsõ és mechanikás gyorszárak karja azonos, de az elõbbinél kisebb az excentrikus rész mérete, így lesz nagyobb az áttétele, vagyis kézi erõvel jobban megfeszíthetõ. Lehetséges, hogy ez az erõ már nagyobb mint a két összekontrázott anya ellentartása, így tud még rajra valamennyit mozdítani. (Pedig a két anya egyaránt a tengelyvége felé feszíti a tengelyt, mindkét irányban bombabiztosan kell ellenállni az ellentétes erõknek.) A külsõ mechanikás viszont nem, vagy csak nagyobb erõfeszítésre. Ezért kell rendesen meghúzni, ahogy a gyári összeszerelésnél meg is teszik. Ott nem is jön elõ ez a probléma.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4303
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,347 posts
én is bikemagban olvastam.

#4304
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Pedig összenyomja picit, még anno Ardó Tomi is írt róla. (Ha nekem nem hinnétek ;) ) Igaz csak a belsõ mechanikás gyorszár képes rá.

Ride everywhere.

.


#4305
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Az nem túl nyerõ ha a gyorszár hatni tud a tökéletesen egymásnak feszített kónuszra és anyára.

Pedig nem tudom hogyan, de tényleg összenyomja.

Máshol a titán szabadonfutót méltatták, mert nem koptatja annyira az alumínium kazetta. Meg a 36 fogas racsnimechanikát említették elõnyként a DT 18-asával szemben. Mondjuk a DT-hez is kapni kiegészítõként 36-osat...


Az xtr-nek a racsnimechanikájával gond. Már többen írták itt a fórumon, hogy hamar elromlott nekik.


A sebesség mindent megold.

 


#4306
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts

... mondjuk az alap, hogy tartóbakossal használjuk...


Ááá...az új Alivio már 9-es, gondoltam az a legjobb kazetta mindkettõhöz. :cool2:

#4307
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Máshol a titán szabadonfutót méltatták, mert nem koptatja annyira az alumínium kazetta. Meg a 36 fogas racsnimechanikát említették elõnyként a DT 18-asával szemben. Mondjuk a DT-hez is kapni kiegészítõként 36-osat...

én nem éreztem még hátrányát a racsnimechanizmusnak... illetve a fogaskoszorú is csak kis mértékben kezdte ki a palástot. mondjuk az alap, hogy tartóbakossal használjuk...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#4308
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
hát azért az én bergamont-om sem vall kudarcot merevség terén :)

#4309
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Kivéve ha Anthem:)

Igen, annak zárt a háromszöge. Többek között ezért is jó váz.

de a tengelyt zömítheti

Lemérted? Mennyi lett? A hõtágulás és a küllõk feszítése jelentõsebb.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4310
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Az nem túl nyerõ ha a gyorszár hatni tud a tökéletesen egymásnak feszített kónuszra és anyára. A többforgáspontos össztelós bringák hátsó háromszöge gyorszáras rögzítéssel sosem lesz elég merev.


Kivéve ha Anthem:)
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4311
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,347 posts

Az nem túl nyerõ ha a gyorszár hatni tud a tökéletesen egymásnak feszített kónuszra és anyára. A többforgáspontos össztelós bringák hátsó háromszöge gyorszáras rögzítéssel sosem lesz elég merev.

de a tengelyt zömítheti

#4312
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts

az xtr-rõl meg majd elmondják az elõnyöket a többiek


Máshol a titán szabadonfutót méltatták, mert nem koptatja annyira az alumínium kazetta. Meg a 36 fogas racsnimechanikát említették elõnyként a DT 18-asával szemben. Mondjuk a DT-hez is kapni kiegészítõként 36-osat...

#4313
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

jelenleg a konuszokat ugy allitottam be, hogy a gyorsszar huzza szorosra

Az nem túl nyerõ ha a gyorszár hatni tud a tökéletesen egymásnak feszített kónuszra és anyára. A többforgáspontos össztelós bringák hátsó háromszöge gyorszáras rögzítéssel sosem lesz elég merev.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4314
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Shimano XTR - DT Swiss 240s: Elõnyök és hátrányok? Sártûrõ képesség? Élettartam? Pótalkatrészek?


dt swiss agyban most cserélgettem csapágyakat - 3 év után, versenyfelhasználás mellett - a hátsó agyban. 4 db csapágy, darabja 1000 Ft.
elsõnek kutya baja.
illetve kapható mindenféle pótalkatrész és átalakító kit hozzá:
DT Swiss - Hub Conversion Kits
DT Swiss - Hub Accessories

az xtr-rõl meg majd elmondják az elõnyöket a többiek

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#4315
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
Shimano XTR - DT Swiss 240s: Elõnyök és hátrányok? Sártûrõ képesség? Élettartam? Pótalkatrészek?

#4316
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
hatso kerekkel egy bringan se volt tarcsagondom... nem tudom rendesen beallitani 160as tarcsahoz sem a hatso feket. ha terheles nelkul allitom be, hogy ne erjen a tarcsahoz hozza, akkor a bringat megdontve egyik oldalra menet kozben koszorul. mar eleg sokat kinlodtam ezzel a hatso aggyal (shimano xt 756), es jelenleg a konuszokat ugy allitottam be, hogy a gyorsszar huzza szorosra. ha nem igy teszem, szvsz ratyin porog. termeszetesen nem kotyog, es a gyorsszar is eleg szorosra van huzva.

mit lehet ilyenkor tenni? a pitch hatulja eleg merev, nem hinnem, hogy amiatt lenne: szvsz vagy a gyorsszar, vagy a konuszok lehetnek. hogyan tudnam megoldani, hogy minel kisebb legyen a kerek (es a tarcsa) oldaliranyu tekeresere a kimozdulas, de szepen forogjon a kerek? csereljem ki a gyorsszarat? mi befolyasolhatja meg? egyeb trukk?

feket es tarcsat is csereltem mar, a masikkal is ugyanilyen rossz volt (rosszabb - 180as tarcsa, es kisebb volt a pofak kozotti res).

#4317
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts

gugliztam egy ideje, de se hasonló oldalt se adatbázist nem találtam.
esetleg írhatsz az agy/felni gyártónak, hogy küldjön pontos méreteket.


Ezen van database, de eléggé szegényes... pont nincs benne ami nekem kell pl.

Ride everywhere.

.


#4318
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts

szerintem meg a kézi mérés a legpontosabb.


Akkor máshonnan:
Végül is a lényege az, hogy nincs nálad egyik alkatrész sem. De szeretnél venni mondjuk a felniátvétel felé útközben küllõt, és ez egy utat megspórolna.
Amúgy felnit nehéz pontosan lemérni, meg a lyukkört is.

Ride everywhere.

.


#4319
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts

Kérdem újra ;)
(letiltottam a google-t :P yauba.com -ot használok ;) )


szerintem meg a kézi mérés a legpontosabb.

#4320
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc

a sun eq felnikre is nehéz felrakni a gumit? utoljára DS2-es felnim volt a sun-tól, arra elég nehéz felfeszegetni a gumit, ellenben a maviccel, amire kézzel rakok fel szinte akármilyen gumit....


sun eq felniket messzire kerüld!
jó súly, centirozhatatlan, rágogumi anyag, fos

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/