Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12587 replies to this topic

#4281
simonistvan

simonistvan

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Megoldottam a persely kimûtését... Flex+nagykalapács powaaa. :D :D :D

#4282
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
xt fekrol van szo - itt eleg nagy a res :) kepzelhetetitek mit szoptam a 18as tarcsaval, meg a hayesszel. meg egy dolgot tartok lehetsegesnek: mivel mindig kicsit mashova kerul a kerek, ha kiszedem es berakom, ergo van nemi tere a tengelynek a villaban. lehet a gyorsszarnak is van annyi rugalmassaga, hogy ilyenkor enged kicsit. az atutotengelyes elso villat ezert is szeretem, akarhanyszor szedem ki a kereket, mindig ugyanoda kerul, sose kell feket allitanom. itt meg orulok hogy sok kinlodas soran ugyahogy be lehet allitani, es kerekcsere utan meg kezdodik elorol. vicces, hogy altalaban az eleje szokott problemasabb lenni, itt meg a 18as tarcsaval is patent, a hatulja meg a 16ossal sem.

ahogy benezek a fekpofak koze, valahogy sose tunik egyenesnek... ha az egyiket ki tudnam kuszobolni, akkor a masik biztos kevesbe lenne problema. mindket rendszeru feknel ferdenek tunt, pedig kompletten csereltem mindent (az adaptereket is).

lehet xt agyhoz normalis csavaros tengelyt venni? regen (90es evek elso fele :) ) baromira ruhelltem, amikor vmi takonybol csinaltak, es a menet miatt lehetett cserelni az egeszet.

#4283
simonistvan

simonistvan

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Helló mindenki!

Remélem jó helyen teszem fel kérdésemet. Van egy keróm amibe a hátsó agy NS Bikes Coaster Single http://www.chainreac...ginal/26858.jpg itt egy kép róla. És az egyik csapágy széttört benne. Szétszedtem a csapágy belsõ perselye széttörve darabokba kihullt a csapágygolyók úgyszint, de a külsõ persely beleszorult az agyba és nem tudom kimûteni sehogy. Volna valakinek tippje, ötlete esetleg tapasztalata a kiszedéshez?!

Köszi!
Üdv!

#4284
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Végsõ esetben, bár nem igazán low budget megoldás, rendes vastag tengelyes agy elég merevvé tudja tenni a rendszert.


ezzel szemben a low budget, ha vesz bele egy tömör csavaros tengelyt és kész.
bár plusz egy kulcs a táskában.

#4285
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
Ha azt írja, hogy a tárcsa könnyen kibillen valamelyik irányba, akkor mi másnak lenne hozzá köze mint a keréknek?
Gondolom az is számít, hogy mekkora rés van alaphelyzetben a pofák között (pl új xt féknél elég nagy, így nehéz elrontani a beállítást).

Szóval a kérdés, hogy pontos féktest beállítás mellett áll fenn a jelenség, vagy nem is tudod pontosan középre, párhuzamosan belõni?
Végsõ esetben, bár nem igazán low budget megoldás, rendes vastag tengelyes agy elég merevvé tudja tenni a rendszert.

#4286
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Én simán raktam a féktest és az adapter közé V-fékpofáról levett "félköröket". A féktest és a csavarfej közé is kell, alulra felülre a keskenyebbek kerültek, és vettem bele hosszabb csavart. Amennyire lelóg a tárcsáról, pont annyira nem ér bele és emiatt sem reszel, no meg megvan a szögállítás is :) És ez egy ..háát (nemtúl)merevváz ;)
Nagyon sok tárcsás gyári bicikli amit összeraktam, ugyanezzel a problémával küzd. Azokkal persze nem ezt csináltam...

Szóval szerintem nincs köze hozzá a keréknek.

Ride everywhere.

.


#4287
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

arn:küllõk nem lazák?igaz,merev vázban,de nekem az okozta a tárcsák rezgését.utánahúztam,aztán nem volt vele problémám


neztem, de nem. ill ha a tarcsat is huzza magaval, akkor tuti nem ez a baj. a fekrogzites es a tarcsarogzites kozotti reszben van a gebasz (csapagyazas, kerekrogzites, tamvilla). legalabbis jozan paraszti esszel :)

#4288
repasibalint

repasibalint

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,627 posts
arn:küllõk nem lazák?igaz,merev vázban,de nekem az okozta a tárcsák rezgését.utánahúztam,aztán nem volt vele problémám

#4289
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Ááá...az új Alivio már 9-es, gondoltam az a legjobb kazetta mindkettõhöz. :cool2:

ha ezt komolyan gondoltad, akkor: erõs visszalépés lenne egy olyan jó agyhoz az alivio kazetta...
ha nem komolyan, akkor: :D :D :D

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#4290
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
korabban neztem igy, de nem is kell raulni, ha elnyomom oldalra, mozgatom a kereket - koszorul, ugyanaz a hatas, mint amikor raulok es megdontom a cangat. ennyire ratyi lenne egy par honapos specialized vaz? erzesre nagyon egyben van, ugy eri magat rajta az ember, mint egy rombolon.

a gyorsszaron nem tudok tobbet huzni, a konuszokat meg alapallapotban sem hagytam lotyogosre.

#4291
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 posts
Kérj meg valakit,hogy üljön fel a vázra,közben figyeld a tárcsánál mennyivel mozdul el oldalirányban.Merida,Kona vázaknál szembeötlõ (ezeknél tapasztaltam fékbeállítás közben,a Giant Trance,Anthem stb. váznál nincs ilyen gond,a többit nem tudom)a váz hátsó háromszöge mennyire el tud mozdulni oldalra,szimplán annyitól,hogy ráülsz.Ennyit a nagy merevségükrõl.

Shimano XTR - DT Swiss 240s: Elõnyök és hátrányok? Sártûrõ képesség? Élettartam? Pótalkatrészek?


Shimano agyakról sok jót elmondani nem lehet,fél év alatt 2 XT agy szabadonfutója hullott szét nekem.

#4292
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Az nem túl nyerõ ha a gyorszár hatni tud a tökéletesen egymásnak feszített kónuszra és anyára. A többforgáspontos össztelós bringák hátsó háromszöge gyorszáras rögzítéssel sosem lesz elég merev.


ez mar a harmadik osszetelosom, es az tuti, hogy joval merevebb, mint az eddigiek, ott meg sem volt ilyen problemam. tegnap rahuztam a konuszokra, de semmi :( a kerek a tarcsafek oldalrol befele nyomva mozdul tobbet, kifele alig. probalok a fekbeallitassal trukkozni, egyik fele majdnem hozzaer, hogy legyen hely a masiknak, de meg ez is kevesnek tunik (mi lenne egy 200as tarcsanal?).

nincs meg vmi, amivel lehetne trukkozni? szerintem kicsit ferde is egymashoz kepest a fekfelfogatas es tengely, es egyik fekemnel sem lehet dolest allitani az alatetek reven :( arra is gondoltam esetleg, hogy az is-pm atalakitobol leszedetek kicsit, es rakok ala ilyen alateteket (ha jol emlexem maguranal es avidnal is volt - jelenleg shimano es hayes). az ilyen alatetes rogzites a fekhez vagy az atalakitohoz jar?

#4293
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Én is olvastam. A belsõ és mechanikás gyorszárak karja azonos, de az elõbbinél kisebb az excentrikus rész mérete, így lesz nagyobb az áttétele, vagyis kézi erõvel jobban megfeszíthetõ. Lehetséges, hogy ez az erõ már nagyobb mint a két összekontrázott anya ellentartása, így tud még rajra valamennyit mozdítani. (Pedig a két anya egyaránt a tengelyvége felé feszíti a tengelyt, mindkét irányban bombabiztosan kell ellenállni az ellentétes erõknek.) A külsõ mechanikás viszont nem, vagy csak nagyobb erõfeszítésre. Ezért kell rendesen meghúzni, ahogy a gyári összeszerelésnél meg is teszik. Ott nem is jön elõ ez a probléma.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4294
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,347 posts
én is bikemagban olvastam.

#4295
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Pedig összenyomja picit, még anno Ardó Tomi is írt róla. (Ha nekem nem hinnétek ;) ) Igaz csak a belsõ mechanikás gyorszár képes rá.

Ride everywhere.

.


#4296
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Az nem túl nyerõ ha a gyorszár hatni tud a tökéletesen egymásnak feszített kónuszra és anyára.

Pedig nem tudom hogyan, de tényleg összenyomja.

Máshol a titán szabadonfutót méltatták, mert nem koptatja annyira az alumínium kazetta. Meg a 36 fogas racsnimechanikát említették elõnyként a DT 18-asával szemben. Mondjuk a DT-hez is kapni kiegészítõként 36-osat...


Az xtr-nek a racsnimechanikájával gond. Már többen írták itt a fórumon, hogy hamar elromlott nekik.


A sebesség mindent megold.

 


#4297
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts

... mondjuk az alap, hogy tartóbakossal használjuk...


Ááá...az új Alivio már 9-es, gondoltam az a legjobb kazetta mindkettõhöz. :cool2:

#4298
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Máshol a titán szabadonfutót méltatták, mert nem koptatja annyira az alumínium kazetta. Meg a 36 fogas racsnimechanikát említették elõnyként a DT 18-asával szemben. Mondjuk a DT-hez is kapni kiegészítõként 36-osat...

én nem éreztem még hátrányát a racsnimechanizmusnak... illetve a fogaskoszorú is csak kis mértékben kezdte ki a palástot. mondjuk az alap, hogy tartóbakossal használjuk...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#4299
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
hát azért az én bergamont-om sem vall kudarcot merevség terén :)

#4300
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Kivéve ha Anthem:)

Igen, annak zárt a háromszöge. Többek között ezért is jó váz.

de a tengelyt zömítheti

Lemérted? Mennyi lett? A hõtágulás és a küllõk feszítése jelentõsebb.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]