Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12141 hozzászólás a témában

#21
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.711 hozzászólás

elkészült végre a kerékszettem. :) gyorsan néhány kép,aztán a szöveg.

78_7336.jpg79_7822.jpg


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#22
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.255 hozzászólás

Ez ilyen. Élő beszédben nincs szeptember, október, infarktus, szektor vagy optika. Van helyette szettember, ottóber, infartus, szettor vagy ottika. Az X kiejtése rendszerint z vagy sz, a ksz és gz formákat a legtöbb ember kerüli, így taxi helyett tasszi, xerox helyett zerosz elég gyakori. Ezek valóban segítik a kiejtést, mert a randa-gusztustalan mássalhangzó-torlódásokat hivatottak kiküszöbölni. (akárcsak az István-Esztebán-Iskola alakok.. ^^ )

 

Beszédben nagy variabilitás van, sokszor előfordul spontán beszédben b-v csere (a ber-re végződő hónapoknál szinte mindig nálam), ritkábban sporadikus rhótacizmusok (főleg, ha az l utáni szótagban van r, így pl. bilirubinból birirubin lesz, amit tovább redukálsz birubinnak. 

 

Egyébként, ha a centrizál, centríroz vagy centrum kiejtését könnyíteni akarom, sokkal természetesebb-könnyebb a t-t kihagyni szerintem. :) 

 

Attól, hogy valaki képtelen (kéttelen..) helyesen kiejteni, leírni le kellene tudni. :) 

 

Ez az én véleményem-észrevételem-megfigyelésem. A beszéd törekedhet-törekedjen is a könnyedebb kiejtésre, természetesebb hangképzésre, de az írásnak ezt nem feltétlenül kell tükröznie. Én pl. sokszor a szó eleji h-kat is lehagyom (hidroxi-->idrosszi, hektár-->ettár) szintén kiejtéskönnyítés végett, de az írott szövegben erről szó sem lehet >legfeljebb nagyon privát szövegekben<



#23
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.674 hozzászólás

<3 amiért centrírozásnak írjátok <3

http://www.e-nyelv.h...zas-centirozas/


  • Vejne kedveli ezt

#24
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.255 hozzászólás
<3 amiért centrírozásnak írjátok <3
  • donciccio kedveli ezt

#25
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.774 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

pillar küllőkkel van fűzve a kerék? nem csavarodik a titán küllő centrírozásnál? 

Nem tudom mivel van fűzve, nem én fűztem és nem is kellett még centrírozni.


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#26
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.711 hozzászólás

144_2695.jpg143_3836.jpg141_1556.jpg


  • vittore30 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#27
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.711 hozzászólás

145_8763.jpg142_3562.jpgilyen az én kerekem. még csak a hátsó,mert már írtam,h várom az elsőhöz a küllőket. mavic open pro felni,record agy,és sapim cx-ray küllők,alu niplikkel.


  • vittore30 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#28
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.711 hozzászólás

most én is építek egy kerékszettet magamnak. az nem lesz ennyire könnyű,meg nem is lesznek ennyire egzotikus küllők benne. sajnos akiktől rendeltem a küllőket,azok egy kicsit trehányak voltak,és az első kerékhez való küllőkből kevesebbet tettek a csomagba,és még emiatt nem tudtam befejezni a projektet. ha legközelebb csinálok vlmi hasonlót,akkor nézek egy olcsóbb alternatívát a küllőkhöz. lehet,h éppen pillar márka lesz,mert talán olcsóbb,mint a sapim cx-ray. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#29
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.711 hozzászólás

Niké kerekei titán küllőkkel könnyebbek :)

pillar küllőkkel van fűzve a kerék? nem csavarodik a titán küllő centrírozásnál? 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#30
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.774 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

grammánia topikban is elférne. https://imgur.com/a/ZFxEAOo

 

2jDjCjG.jpg

Niké kerekei titán küllőkkel könnyebbek :)


  • Kisherceg, donciccio és zscs kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#31
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.560 hozzászólás

grammánia topikban is elférne. https://imgur.com/a/ZFxEAOo

 

2jDjCjG.jpg


  • donciccio kedveli ezt

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#32
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 173 hozzászólás

Ezzel a szettel van valakinek közelebbi tapasztalata? http://www.hopetech....tech-xc-pro-4/ 

Főleg az agyak érdekelnek, hogy vajon a pro4 és a pro2 között mi a különbség? 

A felnik és a küllők sem tűnnek rossznak, a súlya is elfogadható. Szempont, hogy qr és átmenő is lehet, és az átalakító kupakok járnak is hozzá előre, hátra. 



#33
steveadorjan

steveadorjan

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

DT Swiss X1700-as es M1700-as (ugyanilyen gyari, gyarilag felhelyezett DT szalaggal) eddig nem volt ilyen tapasztalat, csak egyszer egy Racing Ralph gumival (majdnem uj volt, a forgalmazo -- Rose -- cserelte is). Minimalis apro 8-as neha van mas gumiban is, de az siman toleranciahataron belul, tehat nem ut, nem zavaro.



#34
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.286 hozzászólás
  • LocationBécs

Megcsináltad a felni-gumi egymáshoz képesti elforgatását? Mi lett az eredmény? A külső gumival függ össze a billegés helye vagy a felnivel?

Ha a felnivel, akkor még arra tudok gondolni, hogy a felniszalag lóg be túlságosan a perem közelébe azon a helyen. Nem gyűrött, csak ott el van csúszva az egyik oldalra és ettől már nem tud bepattanni rendesen a külső gumi pereme a helyére. Ahogy nézem a videót ez ragasztott felniszalag szélesebb mint muszáj lenne. Szerintem a felni függőleges peremétől 1-2 mm-re le kellene vágni a szalag széleit, hátha ez a baj.


Nem csinaltam meg, mert mindegyik guminal pontosan ugyanugy ut. Ez kizarja azt a lehetoseget, hogy a gumikkal van vmi, egyertelmuen a kerek hibaja. Amit irsz, akkor lenne erdekes, ha csak egy gumim lenne.

A felniszalag a gyari, amivel jott a kerek, de a legtobb gyarto hasonlo szeltol szelig megoldast javasol. Ha nincs mas majd lehet megprobalom ezt is.

#35
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 125 hozzászólás

Megcsináltad a felni-gumi egymáshoz képesti elforgatását? Mi lett az eredmény? A külső gumival függ össze a billegés helye vagy a felnivel?

Ha a felnivel, akkor még arra tudok gondolni, hogy a felniszalag lóg be túlságosan a perem közelébe azon a helyen. Nem gyűrött, csak ott el van csúszva az egyik oldalra és ettől már nem tud bepattanni rendesen a külső gumi pereme a helyére. Ahogy nézem a videót ez ragasztott felniszalag szélesebb mint muszáj lenne. Szerintem a felni függőleges peremétől 1-2 mm-re le kellene vágni a szalag széleit, hátha ez a baj.



#36
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.286 hozzászólás
  • LocationBécs
Persze az volt az elso, hogy a gumiperemet ellenoriztem rendesen fut a csik, es mint irtam mindenfele gumival pontosan ugyanugy kacsazik. Feltettem szappanos vizzel, a hivatalos schwalbe sikositoval, boosterrel, de egyebkent is keptelenseg negyfele gumit egyforman szarul feltenni. 3 barnal is csinalja, es kevesnel is. Az alacsony nyomason valo maszirozas is volt, keves sikerrel.

Legutobb az egesz peremet vegigneztem mindket oldalon, a felniszalagot is, hatha vmi begyurodik, de en hibatlannak latom. Az elso kerekkel nincs semmi gond, de igazabol egy tubelesses kerekkel sem volt eddig meg problemam, ha jol szamolom, ez a negyedik kerekszett.

A felrefuzes meredek lenne egy xr1501 kerekszettnel :D

Jozan paraszti esszel biztos a felnikialakitas rossz vhol, de ezt en laikuskent nem latom, sem azt, hogy ezen hogyan tudnek itthoni eszkozokkel valtoztatni. Irtam a canyonnak, bar a szezon vegeig ki nem adom a kereket a kezeim kozul :)

arn módosította - 2018. május 08. - 17:32


#37
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.560 hozzászólás

Arn, akkor jártam így, mikor nem pattant be a tubeless install egészen a felniperemhez. Alu felnivel még sosem jártam így egyébként, csak és kizárólag hookless karbonnal.

 

Bár nálad valószínűleg más lesz, mert amit én írok, az elég látványos. A felni íve és a gumikon lévő kis oldalsó csík (Schwalbe külsőkön is van) távolsága megváltozik, ahol nem pattan be a külső a felniperem mellé.


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#38
ultio

ultio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.056 hozzászólás

nem tudom melyik topikba tegyem... hogy a fenebe lehet, hogy a kerek teljesen tokeletesnek tunik, egy gramm nyolcas, tojas, stb nincs benne, nem latok semmi serulest (esni amugy sem estem vele sose), megis az osszes gumi csalen fut rajta. mindegyik ugyanugy kacsazik.

 

az elso gumicserenel mar tutira ilyen volt, akkor nyilvan a gumi rovasara irtam. elvittem szervizbe is, a gumit nem szedtek le, de gumistol centirallvanyban ugyanugy tokeletesnek tunik a felni.

 

amit gumit probaltam:

 

continental x-king race 2017

continental race king protection 2017

schwalbe thunder burt snakeskin 2017

schwalbe racing ralph snakeskin 2018

 

???

 

felni megcsavarodva?

kullofeszesseg? bar akkor gumistol is csalenak kellene lennie a felninek.

 

otlet? latott mar vki ilyet? megorjit... szeretem, ha bringam tokeletes muszaki allapotban van.

csinaltam videot: https://photos.app.g...jOnE9YgyagWwiE2

 

Pár éve ugyanezzel a problémával küzdöttem, kétszer cserélték vissza a Schwalbe gumit, nagyjából lett jó néhány 100 km-ig. Aztán nem, most is van benne 8-as, nem is kicsi, pedig nem szedtem le, mert nem kaptam defektet.

26-os, 2.25-ös külsők voltak.

Korábban 26-os kevésbé neves márka 2.1-es külsői tökéletesen futottak.

 

Ebben a topikban sok hozzászólás született róla.

Számomra a konklúzió: minél szélesebb a külső, annál inkább benne van, hogy nem lesz tökéletes a futás. Hallottam gyártási hibás Schwalbékról is, amiket nem lehetett volna forgalmazni, de nálunk árulták őket. Hogy így volt-e, nem tudom.

 

Most ugyanez a problémám, Maxxis Minion Semi Slick 2.3, egy defekt óta nagy 8-as van benne. Másik fórumon azt írták, szálszakadt lett, csere.

Halogatom, nem a pénz miatt, hanem az általad is írtak miatt.

 

Ja és a nagylaci32 által javasolt forgassuk el a gumit dolgot is megcsináltam, ugyanúgy benne van a 8-as.

És a helyén van, látszik is és kis nyomáson nyomogattam, hogy helyére kerüljön minden.


ultio módosította - 2018. május 07. - 15:55

Canyon Spectral AL 5.0 EX (2017)
rasti rusti

#39
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 125 hozzászólás

Ötletek:
A gumit felfújva kissé változhat a kerék küllőinek feszessége. Nem hinném, hogy ez a baj.
A felni peremének belső oldalán van valami probléma? A videón nem látszik baja. Szóval ezt sem tartom valószínűnek.
Egyszerűen kideríthető, hogy a felni vagy a gumi okozza. bejelölöd a gumin és a felnin is a hiba helyet, majd elforgatod a gumit a felnin és megnézed ismét.

 

Minden bizonnyal a külső gumi peremének kialakítása olyan, hogy nem fekszik be rendesen a felni hornyába. Ezen lehet segíteni olyan kis nyomáson, amikor már formája van a guminak, de még igazítható megpróbálod jobban helyretenni.
A másik ok, hogy a perem rendesen a helyén van, de az oldalfal alacsonyabb/magasabb a kerület mentén, ahogy Paul Vitti is írta a gyártási tűrés miatt.

A kereket félrefűzni emiatt nem tanácsos. Ez szerintem a gumi megengedhető hibája, amivel terepes gépen nem érdemes foglalkozni. Persze, hogy láttam már ilyet. Az én montimon is ilyen a gumi.



#40
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 1.994 hozzászólás

Szerintem a helyzet, hogy a kerékpárgumik nem ugyanazzal a tűréssel készülnek, mint pl egy Moto GP gumi, hiszen nem fogsz vele 300 km/h-val menni, ezért sosem lesz "tökéletes" a futása.

 

Megoldás:

  1. Megszokod
  2. Félrefűzöd a kereked, hogy "tökéletesen" fusson a gumi (bár ekkor 8as lesz a felniben, újabb zavaró tényező...)
  3. Megkeresel egy gumigyárat, akik az általad megadott tűrésen legyártják az általad megálmodott gumit (gondolom egy 40 lábas konténernyi mennyiség körül már érdemes leülni velük tárgyalni)

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.