Én azt sikeresen elhagytam valahogy de én is sokat gondolkoztam, mi a ráknak az oda.
Talán hogy a por ne menjen be a felni kamrájába? De oda meg nem elég jól tömít.
Én azt sikeresen elhagytam valahogy de én is sokat gondolkoztam, mi a ráknak az oda.
Talán hogy a por ne menjen be a felni kamrájába? De oda meg nem elég jól tömít.
Üdv,
Szerintetek a tubeless szelep külső szorító anyához kapott O gyűrűnek mi a pontos funkciója?
Schwalbe szelepet vettem, ahol az anyába van integrálva de sok értelmét nem látom.
Más szelephez is alapból járnak ezek a tömítő gyűrűk, ami íves felnihez lett kitalálva (nem T alakú szelep).
Szerintem teljesen felesleges, mert a belső tömítést a szelep végén lévő gumi látja el, a külső részről meg be tud jutni a kosz az O gyűrűvel együtt, mivel nem a csatlakozási pontnál van hanem felette. Csak a menetet védi, hogy ne koszolódjon, de még soha nem volt ebből problémám így nem is értem miért került oda.
Ezt az adaptergyűrűt sosem tudom, jelenleg egyetlen kerekem van, ami Shimano 8-11 sebis, ezen 11 sebességes Sunrace sor van most, és akkor sem kellett hozzá semmi egyéb, amikor 9-es sor volt rajt.
A többi kerekem XD-s, és ennél is tervezek maradni a jövőben.
Ma jött egy levél a CRC-től, hgoy véglegesítsem a rendelésem, valamikor hetekkel ezelőtt korásba raktam valami boostos Fulcrumot, az is 152 EUR/szett, csak azóta meggondoltam magam. Amúgy az egyik XD-s az Fulcrum otthon, én elégedett vagyok vele, csak még régi, és hülye felniprofilja van, nem sikerült belsőtleníteni. Az elsőben már cseréltem csapágyat sarazódás miatt.
Ez jellemző rájuk, és az emailre is van, amikor aznap válaszolnak, van, amikor 2 hét...
2 ügyintéz nyesztetésével (2 kerék is ami szóba jöhet, vegyes infók vannak fent) végre ennyit sikerült kipréselni belőlük:
both of those wheels are XD hubs and we don't have any center lock wheels in in the size you need at the moment
Illetve ha minden igaz a Fulcrumhoz kellene egy adaptergyűrű is a 10es sorhoz ha minden igaz (nem lenne rossz ha ki lenne írva...)?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
Ez jellemző rájuk, és az emailre is van, amikor aznap válaszolnak, van, amikor 2 hét...
planet-x ? nem néztem most, de pont 60 környéke rémlik "normál" Fulcrumokra, csak nekem pont boost/30mm belső szélességűre lenne szükségem 27.5-ösben, annak meg amit 27.5mm-esnek írnak, 99%, hogy el van írva ez az adata, és csak 22.5. Meg Mavic van 75k körül, úgy emléxem.
Köszi a tippet, nézem; XD-s lenne is jó áron... De elsőre úgy tűnik amit nyerek az akciós keréken, azt bukom 1-2 cseréjekor... Az Shimano 11s az gondolom még a sima HG rögzítés, csak a 12es microspline? Franc essen beléjük a sok szabvánnyal Szerk: Oh, van sima is normális áron .
Ha ugyanolyan nehéz mint a mostani kerekem, akkor egyszeri felhasználónak az előny az egyenes küllő, és az ipari csapágy, azaz megéri inkább ezt a kereket meglőni ha 50ből ideér?
Második szerk: most nézem, specifikációnál ezt írja: Shimano/SRAM 11-speed; viszont a megnevezésben meg ott van hogy XD-s, wtf, írok nekik...
Edited by MC Pite, 2020. February 26. - 12:29.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
Néztem, Rosebikos kerekeknél nem találtam súlyt, de kb 100k körül jönne ki a legtöbb. Megpróbálom megnézni az agyat, köszi.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
Á, ezt nem sejtettem, hogy évekig más használta. Nem hiszem, hogy nagyon érdemes lenne másik kereket venned, hacsak nem találsz valamit nagyon jóáron. Inkább kónusz, golyó cserével kezdenék, meg ha görbe a tengely akkor azt is, de ha már a szabadonfutóval is van valami, akkor ahogy előbb írta Rabbit, inkább egy donor agy. Lehet még olcsóbb is.
Én sem hiszem, hogy annyira tönkre mehet egy kónuszos agynak a belseje. Eddig amikkel találkoztam, azoknak nem volt semmi bajuk belül, hiába volt sokáig berágott kónusszal, elgörbült tengellyel használva. Persze ki tudja, de inkább szét kéne szedned, és saját magad is meg kéne nézned.
Esetleg keréknek valami ilyesmi: centerlockos, ratchetes 350-es aggyal, 27-es belső szélessű felnivel 275 euróért.
ROSE MTB WHEELSET MAVIC EN 627 DISC / DT SWISS 350 DISC 15X100MM/12X 142MM
Nullszerviz=tavaly került hozzám, ismeretlen előélet, most van a rendbe rakás.
Igen, előre két csapágy és egy kónusz meg is jött, nem olcsó.
Azt mondja a szervizes hogy a belső felén is látszik, érezhető a kopás, ezért 99% agy/kerékcsere szükséges.
Ez deore agy, ha jól értem. Ez már vállalható minőséget, és a súlya révén tartósságot ad, nem áruházi szint.
A csészék az agyban eltörni (beszakadni), vagy ezt megelőzően körberepedni szoktak. Ezt ellenőrizd, látni fogod, ha repedt, de ezt szinte kizártnak tartom. Még ha a rozsda dől az egészből, akkor is menthető, új kónusszal és új, jó minőségű szabad golyókkal, friss, zöld zsírral. Szépen fog futni. Persze legyen egyenes a tengely is, ezt már írták előttem.
Javaslom, szerezz donoragyat, német webshopból például, tedd át a komplett belsejét, a mechanikával együtt.
Indokom is van: az új agyhoz új küllőzés is dukál, plusz az elsőagyra már ígyis jócskán költöttél. Ne cseréld a hátsóagyat, ha már elkezdted a generált, egyébként egy új kerékszett bolti árát költöd el simán a mostani, használtra.
Egy rendes, 32-es iparis hátsóagy a hope-nál és ratchetes DT-nél kezdődik, és sokba fog kerülni, mire jó kerék lesz belőle.
Edited by Rabbit, 2020. February 24. - 15:56.
Nullszerviz=tavaly került hozzám, ismeretlen előélet, most van a rendbe rakás.Mi az a nullszerviz? Miert nem eleg a hatsoagyban cserelni a golyokat es a konuszokat? Talan a szabadonfutoban is cserelni kene? Kicsit furcsalom, hogy cserelni kellene egy teljes agyat. Rakerestem az M618-as agyba valo konuszokra, 2,5-3 ezerert adjak darabjat, ennyiert mar normalisabb zartcsapagyat is kapni, kicsit draga. Biztos tovabb birnak a konuszok, golyok, ha rendszeresen ki vannak takaritva, de magambol kiindulva, semmi kedvem nem szokott ehhez lenni, pedig annyira nem bonyi, de azert jo, ha van egy satu keznel,, abba befogva konnyebb beallitani. Ja,, meg ha egyenes a tengely, nem beragott a konusz. A zart csapagyasokat sem artana. Az meg hogy jo lesz az olcso kinai csapagy is, hat lehet hogy szepen forog kezben, de beutve mar valoszinu, hogy nem.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
Sziasztok, folytatódik a sz..rollerezés a bringa nullszervize körül.
Az első agy kapott új csapágyat és kónuszt, azzal jónak tűnik. Viszont a hátsó agynál azt mondják hogy már nem lesz ez elég, csere.
A kérdés, hogy mit cseréljek... Most vettem ugyan CL tárcsát, de még nincs összerakva. Vagy egy pár kerék kellene, vagy minimum egy 12×142-es 32lukas hátsó agy (618as van most benne) agy, vagy egy első is a már szervizben van.
Nem meglepő módon nem nagyon szimpatizálok a kónuszos agyakkal emiatt most annyira, viszont eléggé leszűkíti az iparis (és CL-os) a találtatokat. Ha rendszeresen kenem akkor tartósabb lehet a kónuszos, vegyek abból pl egy SLX-et húsz körül (vagy XT-t?), vagy van olyan agy ami hasonló árban iparis és ajánlott lehet?
Sziasztok, folytatódik a sz..rollerezés a bringa nullszervize körül.
Az első agy kapott új csapágyat és kónuszt, azzal jónak tűnik. Viszont a hátsó agynál azt mondják hogy már nem lesz ez elég, csere.
A kérdés, hogy mit cseréljek... Most vettem ugyan CL tárcsát, de még nincs összerakva. Vagy egy pár kerék kellene, vagy minimum egy 12×142-es 32lukas hátsó agy (618as van most benne) agy, vagy egy első is a már szervizben van.
Nem meglepő módon nem nagyon szimpatizálok a kónuszos agyakkal emiatt most annyira, viszont eléggé leszűkíti az iparis (és CL-os) a találtatokat.
Ha rendszeresen kenem akkor tartósabb lehet a kónuszos, vegyek abból pl egy SLX-et húsz körül (vagy XT-t?), vagy van olyan agy ami hasonló árban iparis és ajánlott lehet?
Megköszönöm ha tudnátok tanácsot adni!
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
Sziasztok!
Van valakinek ötlete, hogy honnan lehetne beszerezni ilyen kupakokat?
https://www.amaincyc...5900010/p702260
Fontos, hogy ez a cikkszám kell: Part# S125900010
A szokásos német webshopokon, ebay-en nem találtunk, Google sem a barátunk.
Sziasztok srácok!
Kéne egy kis segítség, keréképítés témában eléggé rutintalan vagyok.
Véletlenül rossz aggyal fűzettem összes egy első kereket. Nem is volt használva emiatt.
Két kérdésem lenne:
Kifűzés után újra fel lehet használni a felnit?
A kifűzést magam is elvégezhetem, mi lenne röviden a technikája?
Köszi előre is a válaszokat!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
A kalapácsos DT-nél meg a régi Mavic kalapácsos vackoknál kb. bármi csak jobb lehet. Kerüljétek ezeket mind! Pechemre, az uj bicaj Cosmic Elite UST-vel jött, szintén a régi kalapácsos Mavic reteszelés és a borzasztó műanyag/Nylon betét a racsniban. Megy is fel a télen az apróhirdetőre...
A kotyogásra sajnos nem tudtam reagálni az előző hsz.-ban, nem volt ötletem sem rá.
Érdekes, mert nekem van itthon 10+ éves mavic kerekem is, ami bírja. Mondjuk volt olyan is ami két év alatt teljesen széthullott
A sebesség mindent megold.