Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#2961
Posted 2011. May 27. - 14:56
Park Tool Co. » ParkTool Blog » Wheel and Rim Truing
elsõ kerékhez egy kiszuperált merevvilla is jó befogva fejjel lefelé. kötegelõzés meg úgy van, ahogy gondolod.
#2962
Posted 2011. May 27. - 14:49
#2963
Posted 2011. May 27. - 14:45
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2964
Posted 2011. May 27. - 14:38
#2965
Posted 2011. May 27. - 13:16
hoppá, tényleg.
Ha már nem találtam infót, leírom a saját tapasztalatot:
Újra fûztem a kereket 3 kereszttel de a külsõ küllõt nem fûztem a belsõ alá így nem is érnek össze (kb 1-1.5mm van köztük). Érzésre jóval merevebb lett a kerék, de nem tudom hogy ebbõl mennyit jelent hogy feszesebbre húztam mint elõtte volt. Viszont egy aszfaltos emelkedõn találtam egy olyan sebességet, aminél a gumi mintázatának rezonanciája felerõsödik. Ilyen eddig nem volt, és érdekes hogy csak kapaszkodáskor érezni, lefele nem jött elõ.
Ennyi.
#2966
Posted 2011. May 22. - 22:50
Hi.
Kereket tervezek fûzni, a küllõszámító szerint 254mm es küllõre lesz szükségem, ám nekem van otthon 256 os.
Mit gondoltok, menni fog?? Vagy ne legyek má sóher, és vegyek pont belevalót??
Mondjuk a felni duplafalú és elég magas profil, a belsõt nem fogja kiszúrni, de vajon elég hosszú lesz a menet a küllõn?
Köszönettel fogadom a tippeket.
Ha jól tudom a küllõszámító programok a lehetõ legnagyobb küllõhosszt adják meg, tehát afölött már nem lehet eléggé "meghúzni" a kereket.
Szóval szerintem nem fog passzolni hozzá de kérdezz meg egy szerelõt hogy õ mit gondol:)
Ez nem igaz.... A küllõszámító programok az ideális hosszt adják meg (jó esetben), de én már (kényszerbõl, mert nem volt jó méret) 6 (!!!) mm-rel hosszabb küllõvel is fûztem kereket. Duplafalú felninél simán elmegy, és meg is lehet húzni rendesen.
(Persze, ha lett volna jó méret, nem fûzöm így be, mert maximalista vagyok...)
You can never have "enough" bikes.
#2967
Posted 2011. May 21. - 17:19
Ha jól tudom a küllõszámító programok a lehetõ legnagyobb küllõhosszt adják meg, tehát afölött már nem lehet eléggé "meghúzni" a kereket.
Szóval szerintem nem fog passzolni hozzá de kérdezz meg egy szerelõt hogy õ mit gondol:)
Hát a szerelõk általában azt gondolják, hogy vásároljak
De lehet hogy igazad van, valszeg hazavágom az egész kerék merevségét, akkor meg már nem spóroltam semmit.
Köszi a tippet.
#2968
Posted 2011. May 21. - 16:39
Hi.
Kereket tervezek fûzni, a küllõszámító szerint 254mm es küllõre lesz szükségem, ám nekem van otthon 256 os.
Mit gondoltok, menni fog?? Vagy ne legyek má sóher, és vegyek pont belevalót??
Mondjuk a felni duplafalú és elég magas profil, a belsõt nem fogja kiszúrni, de vajon elég hosszú lesz a menet a küllõn?
Köszönettel fogadom a tippeket.
Ha jól tudom a küllõszámító programok a lehetõ legnagyobb küllõhosszt adják meg, tehát afölött már nem lehet eléggé "meghúzni" a kereket.
Szóval szerintem nem fog passzolni hozzá de kérdezz meg egy szerelõt hogy õ mit gondol:)
#2969
Posted 2011. May 21. - 16:21
Kereket tervezek fûzni, a küllõszámító szerint 254mm es küllõre lesz szükségem, ám nekem van otthon 256 os.
Mit gondoltok, menni fog?? Vagy ne legyek má sóher, és vegyek pont belevalót??
Mondjuk a felni duplafalú és elég magas profil, a belsõt nem fogja kiszúrni, de vajon elég hosszú lesz a menet a küllõn?
Köszönettel fogadom a tippeket.
#2970
Posted 2011. May 21. - 14:35
#2971
Posted 2011. May 21. - 08:21
#2972
Posted 2011. May 21. - 08:19
snyper az nem szegecselt ha jól látom
mondjuk van itthon 2 rigida zac 19-es felni, csak 36 lyukas, nekem meg 32-es a hátsó agy, nagy baj nem volt vele, bár már megkopott a fékfelülete is
Szóval akkor konkrétat kérdezek, láttam most 4,5 ezerért mavic x221-et vagy hasonló árban mondjuk rigida zac2000?
Egyértelmûen Mavic.
#2973
Posted 2011. May 21. - 08:04
rigidakbol szoktak olcso de jo kerekeket epiteni: pl snyper. afelett a319.
snyper az nem szegecselt ha jól látom
mondjuk van itthon 2 rigida zac 19-es felni, csak 36 lyukas, nekem meg 32-es a hátsó agy, nagy baj nem volt vele, bár már megkopott a fékfelülete is
Szóval akkor konkrétat kérdezek, láttam most 4,5 ezerért mavic x221-et vagy hasonló árban mondjuk rigida zac2000?
#2974
Posted 2011. May 21. - 07:38
#2975
Posted 2011. May 20. - 23:35
olyan 6 ropiig, esetleg 10, ha tényleg megéri.
Mavic c221 és az cv 317 között mi a difi?
Sun felnit érdemes lehet venni? mintha azt hallottam volna róluk, hogy jóval nehezebbek, mint papiron és eléggé kopnak.
esetleg valami rigida?
#2976
Posted 2011. May 20. - 22:42
Van valakinek tippje, hol csináltassak tengelyt agyba?
Folyamatok: hõkezelhetõ anyag esztergálás (közbülsõ X1-es menet metszés), oxigéntõl elzárt hõkezelés, illesztõ felület újbóli esztergálása/köszörülése.
#2978
Posted 2011. May 20. - 14:46
Ill. találtam erre vonatkozóan valamit itt: http://forum.bikemag...html#post871314
De ebbõl se igazán tudom hogy akkor most merevebb-e vagy rugalmasabb ha keresztezem az utolsó kersztet.
#2979
Posted 2011. May 20. - 14:20
Simán. Nekem 36lukas V-fékes novatec elsõagynál megtörtént. Befûztem radiálra és a csapágyfészekben kotyogni kezdett a csapágy. A küllõk széthúzzák az agytest végét.
ok, vágom. sose hallottam még ilyenrõl.
#2980
Posted 2011. May 20. - 14:11
két-három éve volt errõl egy elég komoly beszélgetés itt a fórumon Atom és (talán) Yasec között. talán a az aktuális bikemag számról alkotott vélemények topicban.
nahát, olyan rendes vagyok, hogy elõ is kerestem:
http://forum.bikemag...html#post721202
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"