Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#2941
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Arn, a májusi vagy most júniusi német Bike Magazinban van egy teszt és azt vizsgálják elég durva mûszerekkel, melyik a legjobb high-end maratonozós bicaj. Na, kapásból azzal kezdték, hogy mindegyikre ugyanolyan külsõt tettek (2.25-ös NNic-eket, természetesen a 29er bicajra kénytelenek voltak 29er méretben;-)), hogy egyik se jusson túl nagy elõnyhöz a könnyebb és/vagy más gördülési ellenállású külsõk miatt. Kerékszettekkel meg ugye nem volt gond, ezen a high-end szinten ilyen max. 50g különbségek ha vannak - persze a 29er azért ennél nehezebb, mint egy 26-os. No mindegy, gondolom ez a kezdeti lépés a teszt megkezdéséhez nem volt véletlen. :-) (Csúcs karbon Merida Ninety-Six, karbon Speci Epic Fsr 29er és karbon Trek Fuel 9.9. Ugyanolyan köröket róttak mindegyikkel, mérték, melyik gyorsabb fel- és lefelelé, elég érdekes cikk - pláne, hogy ilyen max. 1mp-es eltéréssel ugyanolyan köridõket mentek mindegyikkel.(!))

#2942
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
ez azert elegge a ket veglet :) en inkabb olyan differenciara lennek kivancsi, hogy mi van ha kicserelem az 1800-1900gos kereket egy 1400-1500gosra, ugyanolyan gumi mellett. szivesen kiprobalnek egy csomo mindent az edzokoromon (29er ht, ossztelos, konnyu kerek, nehez kerek, semislick vs konnyu schwalbek, ilyesmi): az a baj, hogy ezt akkor tudom megtenni, ha megveszem, jelenleg meg nem tehetem meg, hogy szazezrekkel dobalozzak, ha vmi nem tetszik utana. jo lenne itt gyorben is vmi speciberles - inkabb raaldoznek erre egyket tizezret, mintsem epitsek vmi hulladekot.

itt gyor kornyeken nagyon bejott a crossbringa (nem cx - hanem a hibrid), de terepen szethullana tutira (foleg a telo nem birna). igy kezenfekvobb lenne egy kozepszeru alkatreszekbol osszerakott 29er (itt cx gumikkal, mashol mtb gumikkal) - mittomen full slx, merida vazon meg egy recon gold. red metal sl kerekekkel is vagy 400 kornyekere jonne ki, mongy ztr crest + hope agyakkal meg min +50k. 400ert a canyon ad egy fox terralogicos 26os cangat egesz jo felszereltseggel... ha viszont visszajutottam a 26oshoz, akkor van egy joval dragabb bringam, aminek a hasznalt arabol nem is jonne ki. ilyesmik kavarognak a fejemben, de eloszor azt kellene eldonteni, hogy kell e a 29es kerek, ha igen, akkor mennyit erdemes ra aldozni. a gumikkal kiserletezgetni mar olcsobb moka lenne.

jelenleg van egy stumpi fsrem meg egy fullmerev vegulis crossbico (15 eves ktm turacanga amugy), es ebbol probalom meg osszerakni, hogy mi is lenne nekem jo, melyik hogy viselkedik hasonlo korulmenyek kozott.

#2943
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
en azt tudom, hogy anno mikor volt egy polarx-em 2.35-os Maxxis dh gumikkal, remekul lehetett vele zuzni lefele, de sikon se ereztem tul lassunak. Maszni nem volt vele jo a letolt nyereg meg az egy darab 36-os tanyer miatt. aztan raultem eletemben eloszor egy igazan komoly XC bringara [valami merev stumpjumper konnyu kerekekkel, 1.9-es gumikkal] es valami elkepeszto volt ahogy raleptem a pedalra a megszokott erovel, es ki akart loni a seggem alol a bringa. Jo persze a villa es a vaz is konnyebb volt mint a polarX - Marzo Z1 kombom, de szerintem nagyreszt a kereken levo kulonbseg miatt ereztem azt a fajta gyorsulast.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2944
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
erdekes... :) annak probalok utanaolvasni, hogy mi mennyire befolyasolja a haladast. ugy latom tobbet szamit egy jo vazgeo meg az adott terepviszonynak megfelelo gumi ellenallasa, mint a suly. a nem forgo tomeg eddig sem erdekelt kulonosebben (persze ne legyen nehez, mint a ko), de ugy latom hogy kerekre sem erdemes bizonyos szint felett nagyon kolteni suly szempontjabol. jah es persze en csak a konnyu haladas "illuziojat" kergetem (elvezeti szempontbol), nem idot akarok nyerni. mi errol a tapasztalat es velemeny?

erdekes modon pl az ossztelos montival gyorsabban haladok ott is, ahol a merev krosszbicot gyorsabbnak ereztem. megis az egyiken elvezetes tekerni aszfalton, a masikkal nem. a masik, hogy pl egy merevcangan sokkal elobb elojon a sebessegnek az az adrenalinfokozo resze, ami miatt ugy erzem, hogy most hude megyek, pedig csak jobban raz (mint zsigulival 130al menni autopalyan) :)

Bicycle performance - Wikipedia, the free encyclopedia

Advantages of light wheels
The advantage of light bikes, and particularly light wheels, from a KE standpoint is that KE only comes into play when speed changes, and there are certainly two cases where lighter wheels should have an advantage: sprints, and corner jumps in a criterium.[15]
In a 250 m sprint from 36 to 47 km/h to (22 to 29 mph), a 90 kg bike/rider with 1.75 kg of rims/tires/spokes increases KE by 6,360 joules (6.4 kilocalories burned). Shaving 500 g from the rims/tires/spokes reduces this KE by 35 joules (1 kilocalorie = 1.163 watt-hour). The impact of this weight saving on speed or distance is rather difficult to calculate, and requires assumptions about rider power output and sprint distance. The Analytic Cycling web site allows this calculation, and gives a time/distance advantage of 0.16 s/188 cm for a sprinter who shaves 500 g off their wheels. If that weight went to make an aero wheel that was worth 0.03 mph (0.05 km/h) at 25 mph (40 km/h), the weight savings would be canceled by the aerodynamic advantage. For reference, the best aero bicycle wheels are worth about 0.4 mph (0.6 km/h) at 25, and so in this sprint would handily beat a set of wheels weighing 500 g less.
In a criterium race, a rider is often jumping out of every corner. If the rider has to brake entering each corner (no coasting to slow down), then the KE that is added in each jump is wasted as heat in braking. For a flat crit at 40 km/h, 1 km circuit, 4 corners per lap, 10 km/h speed loss at each corner, one hour duration, 80 kg rider/6.5 kg bike/1.75 kg rims/tires/spokes, there would be 160 corner jumps. This effort adds 387 kilocalories to the 1100 kilocalories required for the same ride at steady speed. Removing 500 g from the wheels, reduces the total body energy requirement by 4.4 kilocalories. If the extra 500 g in the wheels had resulted in a 0.3% reduction in aerodynamic drag factor (worth a 0.02 mph (0.03 km/h) speed increase at 25 mph), the caloric cost of the added weight effect would be canceled by the reduced work to overcome the wind.
Another place where light wheels are claimed to have great advantage is in climbing. Though one may hear expressions such as "these wheels were worth 1–2 mph", etc. The formula for power suggests that 1 lb saved is worth 0.06 mph (0.1 km/h) on a 7% grade, and even a 4 lb saving is worth only 0.25 mph (0.4 km/h) for a light rider. So, where is the big savings in wheel weight reduction coming from? One argument is that there is no such improvement; that it is "placebo effect". But it has been proposed that the speed variation with each pedal stroke when riding up a hill explains such an advantage. However the energy of speed variation is conserved; during the power phase of pedaling the bike speeds up slightly, which stores KE, and in the "dead spot" at the top of the pedal stroke the bike slows down, which recovers that KE. Thus increased rotating mass may slightly reduce speed variations, but it does not add energy requirement beyond that of the same non-rotating mass.
Lighter bikes are easier to get up hills, but the cost of "rotating mass" is only an issue during a rapid acceleration, and it is small even then.



#2945
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

Sima ügy, csak elég drága egy jó minõségû csapágy a Novatecbe.


remelem a gyari kitart jodarabig

#2946
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
azt akartam is kerdezni, hogy a mostani 559/622es kerekmeretek honnan jottek? miert eppen ekkora? vegulis egy outi meg egy 2.25os mtb kerek hasonlo meretu, gyanitom ez nem veletlen.

#2947
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Ilyen aggyal tervezek egy kereket osszerakatni: Novatec AO21SB (Kerék | Agy - Elsõ | V-fékes) | Kerékpár Webshop

Tapasztalat vki? Sima ugy ebben egy csapagycsere?


Sima ügy, csak elég drága egy jó minõségû csapágy a Novatecbe. 2000 ft/db az enyémbe. ami ha azt nézzük h elõre kettõ hátulra meg négy akkor elég húzós lesz.
Cserébe mint az álom olyan :)

#2948
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

Persze, szabvány csapágyakkal dolgozik a Nova.


Na az jo. 3 ev normal hasznalat utan szetment az lx elso agy cseszeje, kellemetlen, hogy fuzethetek uj kereket.. Elso probalkozas lesz ipari csapagyassal.

#2949
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Persze, szabvány csapágyakkal dolgozik a Nova.

#2950
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás
Ilyen aggyal tervezek egy kereket osszerakatni: Novatec AO21SB (Kerék | Agy - Elsõ | V-fékes) | Kerékpár Webshop

Tapasztalat vki? Sima ugy ebben egy csapagycsere?

#2951
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

kell vagy nem?


Azt gondoltam viccelõdtél. Kell! Írtam pü-t. :)

#2952
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Akkor kérek egyet. :)


kell vagy nem?

Gabe: gratula! bar radialba fuzni nem nagy kunszt :D
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2953
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Életem elsõ teljesen egyedül fûzött és centírozott (elsõ) kereke. Radiális fûzésû országúti kerék :) A hátsó 3 keresztest már nem én fûztem, de a centírozásban ott is részt vállaltam. A kerékszett 1589 gramm, elsõ 717 gramm, a hátsó 872 gramm. (Mavic Open Pro + Dt revolution 1,5 + Hope Pro 3), mocsok hangja van :)
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#2954
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Az elsõvel életemben 1 helyen találkoztam, minden más boltban/szervízben tudták nélkülözni. A második pedig helyettesíthetõ két sörösdobozzal, egy vonalzóval és némi fantáziával.


Gondolom, aki már párat megcsinált, van érzéke hozzá.

#2955
Awesome Zoll

Awesome Zoll

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Sziasztok!

Felnifékes Sun felni esetén (CR-18) az L7 és ABT oldalfalak közül melyik a jobb? Vagy egyáltalán, mi a gyakorlati különbség köztük? Az egyik köszörült, a másik gondolom nem, de ez milyen hatással van a fékezésre?

#2956
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Küllõ feszesség mérõt érdemes venni? Ez egy kicsit húzós..

És ezt?

Ezt inkább már keréképítéshez gondoltam, nem kozmetikázáshoz.


Az elsõvel életemben 1 helyen találkoztam, minden más boltban/szervízben tudták nélkülözni. A második pedig helyettesíthetõ két sörösdobozzal, egy vonalzóval és némi fantáziával.

#2957
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Küllõ feszesség mérõt érdemes venni? Ez egy kicsit húzós..

És ezt?

Ezt inkább már keréképítéshez gondoltam, nem kozmetikázáshoz.

#2958
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás

Ok, köszönöm. Az lett volna a drága, ha végigpróbálok egy pár vackot és elnyalja a küllõt. Nem égetõ, de rendelek majd egy ilyet.


ez körbe fogja az anyát szinte teljesen szóval lehetetlen vele elnyalni.

#2959
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Ok, köszönöm. Az lett volna a drága, ha végigpróbálok egy pár vackot és elnyalja a küllõt. Nem égetõ, de rendelek majd egy ilyet.

#2960
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
a red/euro jó az itteni küllõkhöz
dt spoke key | Buy Now at ChainReactionCycles.com
a dt ugyanez és több mint 3x ennyibe kerül.

hányszor kérdezed meg hogy megéri e? .) ez csak egy küllõkulcs.