Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#2921
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
nekem voltak B+ küllõim is, azokkal sem volt sosem baj.ezt is tegyük hozzá.....

a duplán húzott küllõk persze más tészta....

#2922
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
azért tegyük hozzá, hogy a DT nem festett, hanem kémiai úton feketített. nem mindegy. persze attól még igaz, hogy a presztízst meg a designt meg kell fizetni, de a presztízsnek a DT esetében speciel oka van.
a szinterezett küllõk gyakran nem is rozsdamentesek, mert minek. csak a niplinél fog korrodálni :)

#2923
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Csak tudnám hogy pl a BTS meg a B+ küllõ ami fekete, miért kerül 80ft-ba 170 helyett :)


mert nem dt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2924
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Csak tudnám hogy pl a BTS meg a B+ küllõ ami fekete, miért kerül 80ft-ba 170 helyett :)

más anyagból (ötvözetbõl) készül talán. meg a BTS-t a kutya sem ismeri, a DT meg presztízsmárka ;)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#2925
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Csak tudnám hogy pl a BTS meg a B+ küllõ ami fekete, miért kerül 80ft-ba 170 helyett :)

#2926
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

Ugyanaz a kettõ, csak a drágábbik fekete. A design-t meg kell fizetni.


ennyi, hogy fekete festek? akkor nem divatozunk.. :)

#2927
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

sima dt rozsdamentes kullo DT rozsdamentes 2,0mm küllõ (Kerék | Küllõ) | Kerékpár Webshop

es mondjuk dt champion DT Champion 2,0mm fekete küllõ + anya (Kerék | Küllõ) | Kerékpár Webshop

kozott mi indokolja ezt a nagy arbeli kulonbseget (beleszamitva a plusz anyat is)? egy atlagos, nem tul brutalis megterhelesnek kitett kereknel eleg a sima is nem?


Ugyanaz a kettõ, csak a drágábbik fekete. A design-t meg kell fizetni.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#2928
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Én most cseréltem le a felniket meg a küllõket, mert az elsõ felni elkopott, a hátsó meg összetört.

A 410 grammos campa felni helyett lett 435 grammos mavic x217, és az 1,8-as küllõk helyett sima 2.0-ás.

Ez pár deka eltérést jelent, kb. 10-et kerekenként, és azt kell mondjam semennyire nem érzem a különbsége, se gyorsításánál, se haladásnál, se mászásnál.

Az is igaz mondjuk, hogy amikor a szingós campa record-mavic gp4 kerekeimet lecseréltem peremes kerékre (valamivel nehezbbre), akkor a gyorsulásban lehetett különbséget érezni, de viszont összeségében talán még jobban is mentem az új felállással (más gumi, meg talán merevebb is volt, mert a réginek eléggé le voltak lazulva a küllõi).

#2929
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás
sima dt rozsdamentes kullo DT rozsdamentes 2,0mm küllõ (Kerék | Küllõ) | Kerékpár Webshop

es mondjuk dt champion DT Champion 2,0mm fekete küllõ + anya (Kerék | Küllõ) | Kerékpár Webshop

kozott mi indokolja ezt a nagy arbeli kulonbseget (beleszamitva a plusz anyat is)? egy atlagos, nem tul brutalis megterhelesnek kitett kereknel eleg a sima is nem?

#2930
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

off
ha 20-30km-t kéne tekernem a hegyig, tuti vonatra szállnék vagy kocsiba ülnék .)


osszesen annyi a kor :) munka utan nincs tobbre idom.

#2931
freezombi

freezombi

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

off
ha 20-30km-t kéne tekernem a hegyig, tuti vonatra szállnék vagy kocsiba ülnék .)


5 km-nél én sem megyek szívesen többet a hegyért, mert ha mtb-akkor nem aszfalt

#2932
freezombi

freezombi

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás
elöl ritkán használom, de rendben van, tekintve hogy 29-es, komfortos , jól tapad de mégis alacsony a gördülési ellenállása.
no tubes gumikat nem ismerem
trekkingre specialized borough xc-t használok, aszfalton keményre fújva suhan, könnyû, kicsit alacsonyabb nyomáson enyhébb terepen sem jön zavarba, túrázásra vagy munkába járni tök ok

#2933
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
off
ha 20-30km-t kéne tekernem a hegyig, tuti vonatra szállnék vagy kocsiba ülnék .)

#2934
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
a wtbt azt neztem, elore milyen? hasonloak a notubes gumik: crow, raven. cx gumikat nem probaltal?

hol lehet amugy altalanossagban ilyesmirol beszelgetni? :) keptelenseg csak a kerek szintjen beszelni a dologrol...

#2935
freezombi

freezombi

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás
shimano lx agyak, dt küllõk ,mavic A317 felni, gumikból: racing ralph 2.25, panaracer rampage 2.35, conti montain king 2.4, bontrager jones acx 2.2, wtb vulpine 2.0 semi slick, specialized fast trak kombókat használok
szárazon (basic maraton terepen ahol van aszfalt is) elöl RR hátul vulpine kombó, Börzsönyben, sárban technikáson elöl rampage hátul attól függ.
Értelemszerûen az elsõ kombináció sokkal haladósabb, a második kombó viszont élmény mert traktor
szigoruna 2 bar alatti nyomással közlekedek terepen , mert az komfortos és sokkal jobban tapad persze keményre fújva haladósabb de úgy oda az élvezet

#2936
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

arn azzal kezdte, hogy nem a másodpercek meg a grammok érdeklik, hanem az élmény...

én is voltam hasonló helyzetben, ismerem a dilemmát. Anno teljesen véletlenül részt vettem egy mátra maraton közép távon egy hibriddel és arra jutottam, hogy sokkal nagyobb élmény mint a 26os monti - össztefós összehasonlítási alapom nem volt - , de engem az fogott meg, hogy mennyivel haladósabb, még technikás fölfeléken is a nagyobb kerék. Ez után elkezdtem kísérletezgetni különbözõ gumikkal ( a trekkingen ), sõt késõbb szereztem bele egy 29er telót is. (vannak olyan 28-as gumik amikkel egész terepközeli élményt lehet hozni , conti vapor, schwalbe black jack, vagy landcruiser - ezek beférnek egy trekking vázba ). Ezzel együtt ha már a trekkinget toldolgaztod akkor inkább cseréld egy fasza merev villára a telót... De ezek a megoldások nem az igaziak, hiszen a 29er esetén nem csak az a nagy flash, hogy mindenen átmegy és mindenhol felmászik, hanem gyakorlatilag van +1 col rugóút amit a gumi nagyobb kerülete ad. Tehát a végén kikötöttem egy 29er HT-nél. Nagyon nem bántam meg, évekig barátok leszünk. Ha majd lecserélem az azért lesz mert hosszú távokon fáj a derekam , öregszem és egyre kriplibb leszek. DE a 29er HT hatékonysága , élménye és komfortja nagyon ott van. ( egyébként a terkkingembõl egy merev vázas túra gép lett a végére ami megfelelõ gumiválasztással abszolút elmegy CC-re )


kicsit off, de a megerteshez nem art: a stumpjumper fsr egy tokeletes bringa lenne nekem, ha mongy a bakonyban laknek - a problema az, hogy egy 20-30kmes korhoz kb az ut 30-40%at aszfalton kell letekernem, hogy megfelelo terepre erjek. abban a remenyben kotottem ki az fsrnel, hogy gyakrabban eljutunk a bakonyba, de iden eddig alig ket-harom alkalom volt. ezert kell valami oszverebb megoldas.

munkaba jarashoz tavaly vettem a retro merevvazas bringat, es nagyon arculutott, hogy a sokszazezres csodak mellett mekkora elmeny vele tekerni (nem csak varosban, erdoben, etc). poen keppen az utobbi par hetben elmentem mindenhova vele, ahova az osztelossal szoktam: azt kell hogy mondjam, hogy 90%ban ezzel a merevvazas 35os gumis bringaval tok elvezetesen elmegyek barhova, max joval lassabban, mint a masikkal. a kornyekbeli terepeken osszhatasban semmivel sem marad el a masiktol elmeny szinten, csak masok teruletek, amiben eros.

roviden... ez a varosi bringa ebresztette fel bennem a kisordogot, hogy lehetne ezt jobba tenni. gondolatban valahol oda jutottam, ahova te: 29er canga +cx gumi gyor kornyeken, bakonyba meg felteszem az mtb gumikat. koszi a leirast, az ilyen dolgok erositik meg bennem, hogy nem tapogatozok rossz helyen. amugy milyen kerekeket hasznalsz, hogy mar on is legyen a dolog :)

És a porvédõ ellenállása is annyira elhanyagolható... sõt az összes többi nem tökéletes csapágyé is. Két slick gumi között gördülési ellenállásban már nagyobb a különbség, a légellenállást nem is említem.


errol nincs vmi iras, hogy a szelesebb gumik legellenallasa hogy befolyasolja a dolgot? annyi latszolag egymasnak ellentmondasnak tuno dolgot olvastam mar... pl:
nagyobb gumi/kerek gordulesi ellenallasa kisebb (rekumensen kis kerekek vannak...)
szelesebb gumi gordulesi ellenallasa kisebb, de nagyobb a tomege, es nagyobb a legellenallasa (jo lenne tudni, hogy mi az optimalis "mix")
aszfalton nagyobb nyomas az elonyosebb, terepen a kisebb (detto)

#2937
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
És a porvédõ ellenállása is annyira elhanyagolható... sõt az összes többi nem tökéletes csapágyé is. Két slick gumi között gördülési ellenállásban már nagyobb a különbség, a légellenállást nem is említem.


A sebesség mindent megold.

 


#2938
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
hat nem tudom mi neked a maximálisan keményre fújt gumi, de hogy 5 báron nem élvezet az tuti....

#2939
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás
Elmenyben sztem a vekony es maximalisan kemenyre fujt gumikon kivul pl az agyak allapota jelenti a legtobbet. Ha szorul, vagy a porvedo miatt nem forog megfeleloen, akkor az oriasi energiaveszteseg. Ugy az igazi, ha megporgeted es az idok vegezeteig meg sem akar allni.. Masreszt a hajtas elemei is sokat szamitanak persze, hajtomucsapagy, valtogorgok, lanc kenese stb

#2940
freezombi

freezombi

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás
arn azzal kezdte, hogy nem a másodpercek meg a grammok érdeklik, hanem az élmény...

én is voltam hasonló helyzetben, ismerem a dilemmát. Anno teljesen véletlenül részt vettem egy mátra maraton közép távon egy hibriddel és arra jutottam, hogy sokkal nagyobb élmény mint a 26os monti - össztefós összehasonlítási alapom nem volt - , de engem az fogott meg, hogy mennyivel haladósabb, még technikás fölfeléken is a nagyobb kerék. Ez után elkezdtem kísérletezgetni különbözõ gumikkal ( a trekkingen ), sõt késõbb szereztem bele egy 29er telót is. (vannak olyan 28-as gumik amikkel egész terepközeli élményt lehet hozni , conti vapor, schwalbe black jack, vagy landcruiser - ezek beférnek egy trekking vázba ). Ezzel együtt ha már a trekkinget toldolgaztod akkor inkább cseréld egy fasza merev villára a telót... De ezek a megoldások nem az igaziak, hiszen a 29er esetén nem csak az a nagy flash, hogy mindenen átmegy és mindenhol felmászik, hanem gyakorlatilag van +1 col rugóút amit a gumi nagyobb kerülete ad. Tehát a végén kikötöttem egy 29er HT-nél. Nagyon nem bántam meg, évekig barátok leszünk. Ha majd lecserélem az azért lesz mert hosszú távokon fáj a derekam , öregszem és egyre kriplibb leszek. DE a 29er HT hatékonysága , élménye és komfortja nagyon ott van. ( egyébként a terkkingembõl egy merev vázas túra gép lett a végére ami megfelelõ gumiválasztással abszolút elmegy CC-re )