Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#2161
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

grammra egyformák (nova disc light ),
ez e
Novatec Disc Light hátsó agy
valóban a nova kicsit drágább.
számomra mérvadó vélemények szerint (nem eccerû felhasználók, hanem a pult másik oldala :)) a tartósság meg pont fordítva van.
csak nem a superlight-ot kell a novából venni. azt az 50-60 grammot kötve hiszem hogy van ember aki mrgérzi amúgy.


igen, azt hiszem a superlightot néztük, de igazad van abban, hogy nem lehet megérezni ennyi különbséget. bár 50g innen, 60g onnan, sok kicsi sokra megy :) csak mondjuk az sem mindegy, hogy honnan jönnek le a grammok, nem akarom, hogy a tartósság vagy a minõség rovására menjen a könnyítés, mert úgy nincs értelme.

#2162
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

. agyakból én is az XT és Novatec között vacillálok. a srác szerint az XT nehezebb, de tartósabb, és valamivel olcsóbb megoldás is lenne, a Novatec (már nemtom melyiket néztük) könnyebb, de drágább, és kevésbé tartós. szerintem a Novatec mellett fogok dönteni.



!


grammra egyformák (nova disc light ),
ez e
Novatec Disc Light hátsó agy
valóban a nova kicsit drágább.
számomra mérvadó vélemények szerint (nem eccerû felhasználók, hanem a pult másik oldala :)) a tartósság meg pont fordítva van.
csak nem a superlight-ot kell a novából venni. azt az 50-60 grammot kötve hiszem hogy van ember aki mrgérzi amúgy.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2163
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ez szerinem hintõpor. Lehetne hosszasan elmélkedni a felni és küllõ rugalmassága/tömege - kerék rugalmassága közti összefüggésrõl, feleslegesen.
XC- túrára, 84 kg alatt ha labilisnak érzed a küllõ miatt a leendõ kereked, akkor az szimplán rosszul van centrírozva. Elõbb vehetnéd észre a tengelyrögzítés rugalmasságát, ha már itt tartunk.
Nem akarok rosszindulatú lenni, de lehet, hogy nincs "kedve" Competitiont rendelni, sima 2mm-es küllõ van minden rendes boltnak raktáron a gyakori méretekbõl.


Egyetértek.


A sebesség mindent megold.

 


#2164
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

küllõbõl én is a copetitiont néztem, mert ez még megfizethetõ kategória, de azt mondták a boltban, hogy ettõl érezhetõen labilisabb lesz a kerék, de nem vészes. szó szerint azt mondta a srác, hogy határeset.

Ez szerinem hintõpor. Lehetne hosszasan elmélkedni a felni és küllõ rugalmassága/tömege - kerék rugalmassága közti összefüggésrõl, feleslegesen.
XC- túrára, 84 kg alatt ha labilisnak érzed a küllõ miatt a leendõ kereked, akkor az szimplán rosszul van centrírozva. Elõbb vehetnéd észre a tengelyrögzítés rugalmasságát, ha már itt tartunk.
Nem akarok rosszindulatú lenni, de lehet, hogy nincs "kedve" Competitiont rendelni, sima 2mm-es küllõ van minden rendes boltnak raktáron a gyakori méretekbõl.

#2165
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

Annyira nem nagy mûvészet. Az ár és a tömeg alapján elég könnyen eligazodsz: a többiek nem a levegõbe beszélnek.
A 717-es azért meg lehet rogyasztani bõ 80 kilóval: Tigrisnek is igaza van, de õ régi motoros, megtanult vigyázni a kerekeire. Martonra szintúgy érdemes hallgatnod, ha nem akarod a végletekig "feszíteni a húrt", a plusz 50g garantálja hogy ne rogyjon meg az elsõ kereked egy bukásnál.
A küllõ és a fûzés szintén nagyon fontos, profi, jóhírû szervízben fûzess (kérdezz rá a megfelelõ lokál topikban), ne ezen akarj gyakorolni. Niplibõl én nem erõltetném az alut a helyedben, maradnék a rövid réznél, jobban meg lehet feszíteni, toleránsabb, ha késõbb mégis centrírozni kellene. 2-1,8mm húzott küllõ simán jó, jobb mint a sima 2-es, ez Dt-bõl Competition, vagy esetleg spéci tárcsához való duplán húzott Supercomp. Revolutiont kerülném a helyedben, nem erre való.
Agyból nem tudom, mi a terv, ha centerlock XT alá nem adnám, 6-osból, referenciának most néztem az enyém (240s) 145g, a hátsó régi B+ 340g acélrotorral.
Felniszalagból öntapadós, gumiból 5-600g-os max., belsõ 120g körüli. Húzózárból rendes, belsõ mechanikás, alukarral (Shimano).
Erõszakkal persze mindent tönkre lehet tenni, de a fenti összeállítás jól illeszkedne a vázadhoz és a villádhoz, a tömegedet is figyelembe véve.


köszi szépen, ez nagyon hasznos volt! egy kicsit még várnom kell, mert most közbejöttek dolgok, de karácsony után nekifogok. itt fûzetem szegeden, megbízható társaság. igaz, kicsit drágábban jövök ki, de ennyit megér, mert elég korrekt szervízhátteret kapok cserébe. küllõbõl én is a copetitiont néztem, mert ez még megfizethetõ kategória, de azt mondták a boltban, hogy ettõl érezhetõen labilisabb lesz a kerék, de nem vészes. szó szerint azt mondta a srác, hogy határeset. agyakból én is az XT és Novatec között vacillálok. a srác szerint az XT nehezebb, de tartósabb, és valamivel olcsóbb megoldás is lenne, a Novatec (már nemtom melyiket néztük) könnyebb, de drágább, és kevésbé tartós. szerintem a Novatec mellett fogok dönteni.

igazából 719, novatech disc light agyakkal kb a legjobb ár/érték

illetve az én mániám az ust (akkor 819 a felni) de azzal sok súlyt nem sporolnál, illetve csak terepen van elõnye


nézegettem az UST rendszereket, majd egyszer biztos áttérek, egyelõre marad a hagyományosm, max ust ready felnit veszek.
köszi Neked is!

#2166
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
igazából 719, novatech disc light agyakkal kb a legjobb ár/érték

illetve az én mániám az ust (akkor 819 a felni) de azzal sok súlyt nem sporolnál, illetve csak terepen van elõnye
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2167
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld
Annyira nem nagy mûvészet. Az ár és a tömeg alapján elég könnyen eligazodsz: a többiek nem a levegõbe beszélnek.
A 717-es azért meg lehet rogyasztani bõ 80 kilóval: Tigrisnek is igaza van, de õ régi motoros, megtanult vigyázni a kerekeire. Martonra szintúgy érdemes hallgatnod, ha nem akarod a végletekig "feszíteni a húrt", a plusz 50g garantálja hogy ne rogyjon meg az elsõ kereked egy bukásnál.
A küllõ és a fûzés szintén nagyon fontos, profi, jóhírû szervízben fûzess (kérdezz rá a megfelelõ lokál topikban), ne ezen akarj gyakorolni. Niplibõl én nem erõltetném az alut a helyedben, maradnék a rövid réznél, jobban meg lehet feszíteni, toleránsabb, ha késõbb mégis centrírozni kellene. 2-1,8mm húzott küllõ simán jó, jobb mint a sima 2-es, ez Dt-bõl Competition, vagy esetleg spéci tárcsához való duplán húzott Supercomp. Revolutiont kerülném a helyedben, nem erre való.
Agyból nem tudom, mi a terv, ha centerlock XT alá nem adnám, 6-osból, referenciának most néztem az enyém (240s) 145g, a hátsó régi B+ 340g acélrotorral.
Felniszalagból öntapadós, gumiból 5-600g-os max., belsõ 120g körüli. Húzózárból rendes, belsõ mechanikás, alukarral (Shimano).
Erõszakkal persze mindent tönkre lehet tenni, de a fenti összeállítás jól illeszkedne a vázadhoz és a villádhoz, a tömegedet is figyelembe véve.

#2168
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

mongy a 317 (a régi xc (395g volt) nem az xm) amúgyis hirhedten repedõs volt. bár a 100 kilómat meg a 130-at mozgó fullit elõl átütõs aggyal b0rta 2 szezont, merevseggûben aszfalton repedt el ...


gyakorlatilag k. nehéz lesz megtalálni a megfelelõ egyensúlyt. a mostani felik darabja 630g. esélytelen, hogy baja legyen, viszont baromi nehéz. az agyakról nem is beszélve. viszont nagyon félek, hogy lekönnyítem és egyben le is gyengítem a kerekeket. azt pedig nagyon nem szeretném. pláne nem szeretném itt is megfizetni a tanulópénzt. azt már elköltöttem gumira meg nyeregre...

#2169
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Haverom 90 kg, a 317es felnije hosszában szétnyílt. (az is nagyon könnyû felni) Megéri az a kb. + 50gramm anyag. És hidd el, nem érezni meg. Egy gumicserét vagy keményebbre fújást jobban megérezni.
A mi súlycsoportunknak már nem valók ezek a könnyû XC alkatrészek.


mongy a 317 (a régi xc (395g volt) nem az xm) amúgyis hirhedten repedõs volt. bár a 100 kilómat meg a 130-at mozgó fullit elõl átütõs aggyal b0rta 2 szezont, merevseggûben aszfalton repedt el ...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2170
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
Haverom 90 kg, a 317es felnije hosszában szétnyílt. (az is nagyon könnyû felni) Megéri az a kb. + 50gramm anyag. És hidd el, nem érezni meg. Egy gumicserét vagy keményebbre fújást jobban megérezni.
A mi súlycsoportunknak már nem valók ezek a könnyû XC alkatrészek.
Marci

#2171
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

+1 szavazat a 719re.
Én is 80 kiló vagyok, 717 felnimen már van kirepedt küllõlyuk. A DT xr400 sem a te súlycsoportod - szerintem.


én 84kg vagyok. valószínûleg hiába is akarok nagyot könnyíteni a kerekeken...

#2172
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
+1 szavazat a 719re. Jó az a néhány gramm plusz anyag.
Én is 80 kiló vagyok, 717 felnimen már van kirepedt küllõlyuk. A DT xr400 sem a te súlycsoportod - szerintem. (most hátsó kerékrõl beszélek, elõre mehet bármi)
Marci

#2173
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

vagy akár 717


esetleg DT XR 400? jónak tûnik.

#2174
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sly, ha elfogadsz egy jótanácsot, Neked XM 719 Disc-es felnikre van szükséged. Mert hegesztett, és mert jó kereket szeretnél építtetni.


vagy akár 717
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2175
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

Sly, ha elfogadsz egy jótanácsot, Neked XM 719 Disc-es felnikre van szükséged. Mert hegesztett, és mert jó kereket szeretnél építtetni.


elfogadom :)

#2176
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

Nem teljesen ertem a kerdest. Az, hogy milyen a tarcsarogzites az agyfuggo, nem felni. Minden felnit hatcsavaros aggyal es centerlockos aggyal is tudsz fuzni.


igaz, hülye vagyok...

#2177
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

sziasztok. van valakinek infója arról, hogy a Mavic XM 317 Disc felni centerlockos vagy hat csavaros? még a mavic honlapján sem találok errõl semmit.


Sly, ha elfogadsz egy jótanácsot, Neked XM 719 Disc-es felnikre van szükséged. Mert hegesztett, és mert jó kereket szeretnél építtetni.

#2178
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 posts
Nem teljesen ertem a kerdest. Az, hogy milyen a tarcsarogzites az agyfuggo, nem felni. Minden felnit hatcsavaros aggyal es centerlockos aggyal is tudsz fuzni.

#2179
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts
sziasztok. van valakinek infója arról, hogy a Mavic XM 317 Disc felni centerlockos vagy hat csavaros? még a mavic honlapján sem találok errõl semmit.

#2180
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts
köszönöm mindenkinek a tippeket! majd átbeszélem még a sráccal aki építi.