Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Homokfúvás, bringafestés, eloxálás, stb. nagy topicja

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2194 hozzászólás a témában

#81
csabesy

csabesy

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
izopropil.... vagy valmi mással?

#82
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Köszönöm!!!


Zsírtalanítsd, de legalább ügyelj rá, h ne tapizd össze. :)

#83
csabesy

csabesy

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Köszönöm!!!

#84
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Nem kell, az a legjobb alap.

#85
csabesy

csabesy

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
a kérdés az, hogy a homokolt felületetet szórogitt elõtt fel kell -e csiszolni, vagy jobb ha úgyhagyom?

#86
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

T. Hozzáértõk,
adott egy homokfúvott acél keró váz, szeretném lefényezni. mi a sorrend?
homokfúvás-csiszolás??-szórógitt-csiszolás-szórógitt-csiszolás-festés-csiszolás??-festés-lakkozás-lakkozás
a kérdés az, hogy kell -e csiszolni?
Köszönöm!


Alapjában véve igen , de egy szórógitt-csiszolás elég.Az utolsó kérdésed nem tiszta.Mikor?

#87
csabesy

csabesy

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
T. Hozzáértõk,
adott egy homokfúvott acél keró váz, szeretném lefényezni. mi a sorrend?
homokfúvás-csiszolás??-szórógitt-csiszolás-szórógitt-csiszolás-festés-csiszolás??-festés-lakkozás-lakkozás
a kérdés az, hogy kell -e csiszolni?
Köszönöm!

#88
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Olyan szinten,aki nem ebbõl akar megélni,hanem meló után van kedve/ideje ilyesmire kiegészítésként.


DIY nem játszik?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#89
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

Milyen szinten kell az airbrush?


Na pont nem ilyen szinten,hanm pl feliratba beledörzsölt a bovden,ilyesmi.Olyan szinten,aki nem ebbõl akar megélni,hanem meló után van kedve/ideje ilyesmire kiegészítésként.Akihez idáig vittem az sajnos elkezdett építkezni

#90
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás

Olyan tapasztalata valakinek,aki jómunkásember és elpöcsöl airbrush-al is?A profivagyok, 30-ért szinterezek az nem játszik köszönöm.


Milyen szinten kell az airbrush?
Mike Tamás
Mike Airbrush
Feltöltött kép

#91
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Olyan tapasztalata valakinek,aki jómunkásember és elpöcsöl airbrush-al is?A profivagyok, 30-ért szinterezek az nem játszik köszönöm.

#92
Aszti

Aszti

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Sziasztok.

Nem tudtok véletlen vmi tippet adni hogy a szinterezést itthonilag hogy lehetne eltávolítani viszonylag könnyedén?

És ha a bicóvázat csak simán lefényezik mint egy autó karosszéria elemét, az mennyire tartós?

#93
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
tudtok valami olyan szert,ami a régi,már nem forgalmazott "szuperkromofág"-ot ki tudja váltani?
le kéne vakarni a régi festést,amit eddig mindig ezzel csináltam,de már egy ideje nem kapni..csiszolni meg nem feltétlen akarnám.

#94
barkotibor

barkotibor

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Na így már meg vagyok gyõzve.

Köszönet mindenkinek.

#95
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás
elég sok utólag-legyen akkor porfestett :) - vázat láttam, egyiknek sem lett tõle semmi baja.

másrészt a tömegtermelt vázak nem csekély hányada, gyárilag is így színezõdik, akkor annyira nem lehet ártalmas a technológia.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#96
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

Csak azért vetõdött fel mert kocsik alufelnieinél nem javasolják a "régi típusu 180-200 fokos" porfestést a kilágyulás veszélye miatt, csak a 160 fok alattit.

Amúgy van tapasztalat porfestett alu monti vagy extrémebb vázzal?


A sarazós , edzõs bicajom egy bordóra porfestett Merida Matts valami.A váz vagy 6 éves , tavaly nyáron festettem , azóta ment kb. 1000 km-t sárban , hóban és én nem finomkodok vele lefelé.Igaz csak 75 kg vagyok , de semmi jelét nem érzem , hogy gyengült volna.Semmi repedés.Festettünk már DH-s gyereknek is tavaly nyáron , nem jött vissza reklamálni törött vázzal.:)

#97
barkotibor

barkotibor

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Csak azért vetõdött fel mert kocsik alufelnieinél nem javasolják a "régi típusu 180-200 fokos" porfestést a kilágyulás veszélye miatt, csak a 160 fok alattit.

Amúgy van tapasztalat porfestett alu monti vagy extrémebb vázzal?

#98
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

Sziasztok!

Alu vázzal 7005-ös és nyeregcsõ 2014 T6-ossal kapcsolatban lenne kérdésem.
A színterezésnél milyen hõmérsékleten égetik rá a festéket? És ez a melegítés nem-e változtatja meg az anyag tulajdonságait lágyítja vagy ridegíti-e?


200-210 Celsius fokon.Igazából inkább porfestésnek nevezném , legalábbis ahová én viszem ott már mondták , hogy szinterezni a busz kapaszkodóját szokták.:)Megnyugodhatsz , az anyaggal semmi kárt nem csinál abból az aspektusból nézve , amit felhoztál.

#99
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
valoban diszlokacio nem delokalizacio.
felcsereltem a szot a kemiai fogalommal.

a lenyeg hogy egyikonk sem tudja ra a pontos valaszt.csak talalgatunk.
a szinterezonek mond el milyen anyag es o jo esetben tudja milyen eljarassal kell nekiesnie.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#100
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.880 hozzászólás
Nem vagyok anyagtechnológus, szóval csak kapargatom a témát, de amit írtál az sok helyen nem igaz. Egyrészt amit delokalizációnak írtál az diszlokáció. Másrészt a fémes anyagok a legritkább esetben vannak stabilis (legkisebb energiaszintû) állapotban. Az állapotváltozás nyilván hõmérsékletfüggõ, azaz akár szobahõmérsékleten is végbemegy, csupán nagyon sok idõ kell hozzá. Lényeg a lényeg, ez általában messze az olvadáspont alatt intenzíven történik.

Edzett és mesterségesen öregített alumíniumoknál, mint ami a T6 jelölés is takar, az ötvözõk oldása kb. 400-500 fokon történik. A megeresztés kb 350-400 fokon, míg a mesterséges öregítés kb. 100-200 fokon. Idõtartamokat azt nem tudok, de ki lehet guglizni.
Az alumíniumnál ugye nincs allotróp átalakulás mint acélnál, de az ötvözõk megfelelõ diszperz eloszlásával komoly szilárdságnövekedést lehet elérni.

Nem tudom pontosan mekkora hõmérsékleten szintereznek és mennyi ideig, de úgy gondolom ez elérheti az öregítés hõmérséklettartományát.

Innentõl elég bizonytalan amit írok, de ha jól emlékszem ez egy olyan folyamat aminek a szilárdság szempontjából maximuma van az idõ függvényében. Ezek szerint ronthatja és javíthatja is a mechanikai jellemzõket.

Talán lesz valaki, aki gyakorlatiasabb választ is tud adni.