Jelentkezz be Regisztrálj

Homokfúvás, bringafestés, eloxálás, stb. nagy topicja
#101
Írta 2013. február 04. - 11:08

a lenyeg az hogy ha rideg az anyag (sok benne a delokalizacio) akkor melegitesre ezek eltunnek es ujra szivos lesz a fem (gepeszetben a szivossag nem feltetlen ugyan az mint a koznapi hasznalatban)
ez a homerseklet kozel a fem olvadaspontja tehat kizartnak tartom hogy a festek raegetese eleri ezt a hofokot.
tehat ez esetben a fem csak melegszik de strukturaja nem valtozik.
(de szep is lenne ha a festesi eljaras megvaltoztatna az alapveto jellemzoit egy femnek)
rideg:nem rugalmas, egy bizonyos erot atlepve ridegen torik
szivos:rugalmas es tores helyett marado alakvaltozast szenved
(megjegyzem ez a targy nem lett meg koszonhetoen a 75% bukasi aranynak es a tanari "joindulatnak")
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#102
Írta 2013. február 04. - 10:54

Alu vázzal 7005-ös és nyeregcsõ 2014 T6-ossal kapcsolatban lenne kérdésem.
A színterezésnél milyen hõmérsékleten égetik rá a festéket? És ez a melegítés nem-e változtatja meg az anyag tulajdonságait lágyítja vagy ridegíti-e?
#103
Írta 2013. február 02. - 15:12

Budapest területén tud-e valaki olyan embert, aki a vázamról lepattant festést szakszerûen ki tudná javítani. Egy kb. 3 cm hosszú 4 mm széles sérülésrõl lenne szó, a vastag festékréteg az alu vázcsõig lehorzsolódott.
Köszi elõre is!
#104
Írta 2013. január 30. - 22:57

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#105
Írta 2013. január 30. - 11:48

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy pár carbon felnim és eddíg fényes lakkal volt lefújva gyárilag. Most ezt a kereket át szeretném rakni egy matt vázba és a felnit szeretném matt lakkal lefújatni. A kérdés mivel tudom a régit leszedni róla úgy, hogy ne tegyek kárt a carbonban?
Elõre is köszönöm a segítséget.
Üdv
Nem kell leszedni ahogy csipisz is írta, csak finoman át kel csiszolni (érdemes fényezõvel konzultálni milyen papírral) és az így elõkészített felületet fújni.
#106
Írta 2013. január 30. - 10:52

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#107
Írta 2013. január 29. - 21:48

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy pár carbon felnim és eddíg fényes lakkal volt lefújva gyárilag. Most ezt a kereket át szeretném rakni egy matt vázba és a felnit szeretném matt lakkal lefújatni. A kérdés mivel tudom a régit leszedni róla úgy, hogy ne tegyek kárt a carbonban?
Elõre is köszönöm a segítséget.
Üdv
#108
Írta 2013. január 21. - 03:20

#109
Írta 2013. január 21. - 00:36

#110
Írta 2013. január 17. - 09:38

Én a telefonra mondtam, hogy jobb az email.
Nem lehet mindenki budapesti, vagy ha éppen az, de vidéken adnak ajánlatot, akkor feleslegesen utazgatni egy csomó pénzért.
Persze, rajzot alap küldeni. De én most nem kimondottan alárendelt, széles tûrésû meglévõ alkatrészek esztétikai célú eloxálásáról beszélek. Ez egy elég egyszerû eset.
Ha tervezel valamit. A rajz közben módosul. Pl. illesztett felületek rétegvastagsága miatt, ha mondanak egy x mikron rétegvastagságot, akkor a méretezést a csatlakozó alkatrészeken módosítani kellhet. Vagy menetes felületek eloxálásra külön odafigyelést igényel.
Aztán az alapanyag. Nem mindegyik alut vállalják eloxálni. Éppen ezért érdemes elõtte megkérdezni, hogy amirõl szó van az kompatibilis-e. Mert ha tervezek egy alkatrészt, de az adott anyagot nem tudják eloxálni, akkor a másik anyag. De ha a másik anyag kisebb szilárdságú (ami jellemzõ), akkor módosítani kell az egészen. És így tovább.
Na most ezt telefonban elkezdeni. Azt akarom kihozni, hogy az emailezést nem lehet elkerülni ilyen esetekben.
Na látod pont ez a lényeg amit írtál, nagyon összetett feladat is lehet amit meg kell oldani. Hogy pontosítsak egy kicsit. Arra értettem, hogy megfogom a telefont, felhívom, hogy vállalnak e egyáltalán ezt és ezt majd elmegyek és személyesen megbeszélem. Erre írtam az elõbb, hogy el vannak maradva az internetes kommunikációval sajnos. Vagy nem válaszol vagy 1-2 nap múlva. De persze vannak kivételek. Pl én ismerek két esztergályost akik nagyjából bármit legyártanak, de azt se tudják mi az e-mail....
#111
Írta 2013. január 17. - 01:32

Nem lehet mindenki budapesti, vagy ha éppen az, de vidéken adnak ajánlatot, akkor feleslegesen utazgatni egy csomó pénzért.
Persze, rajzot alap küldeni. De én most nem kimondottan alárendelt, széles tûrésû meglévõ alkatrészek esztétikai célú eloxálásáról beszélek. Ez egy elég egyszerû eset.
Ha tervezel valamit. A rajz közben módosul. Pl. illesztett felületek rétegvastagsága miatt, ha mondanak egy x mikron rétegvastagságot, akkor a méretezést a csatlakozó alkatrészeken módosítani kellhet. Vagy menetes felületek eloxálásra külön odafigyelést igényel.
Aztán az alapanyag. Nem mindegyik alut vállalják eloxálni. Éppen ezért érdemes elõtte megkérdezni, hogy amirõl szó van az kompatibilis-e. Mert ha tervezek egy alkatrészt, de az adott anyagot nem tudják eloxálni, akkor a másik anyag. De ha a másik anyag kisebb szilárdságú (ami jellemzõ), akkor módosítani kell az egészen. És így tovább.
Na most ezt telefonban elkezdeni. Azt akarom kihozni, hogy az emailezést nem lehet elkerülni ilyen esetekben.
#112
Írta 2013. január 16. - 21:09

Én nemrégiben írtam a Grobeloxnak, de nem válaszoltak egyáltalán. Mûszaki dolgokat úgy gondolom jobb emailben intézni, ott összeszedettebben lehet kommunikálni.
Akik viszont válaszoltak pozitív értelemben:
Aerometal kft.
Mezõtúr galván
Én délpest és vonzáskörzetében hívtam egy pár üzemet és azt a választ kaptam, hogy kis tételt nem csinálnak. Egyébként meg az a véleményem, hogy személyesen kell megbeszélni pont a mûszaki dolgokat, vinni kell rajzot, anyagot stb... Itthon sajnos nagy általánosságban le vannak maradva az internetes kommunikáció tekintetében. A 70 % válaszra sem méltat vagy elhajt a fenébe. Persze vannak kivételek. Ezért is ajánlottam pl õket is. Három nap alatt megcsinálták amit kértem és nagyon jó minõségben.
#113
Írta 2013. január 16. - 18:53

Akik viszont válaszoltak pozitív értelemben:
Aerometal kft.
Mezõtúr galván
#114
Írta 2013. január 16. - 17:30

Én Pesterzsébeten tudok egyet. Nagyon rendesek, nekem jól megcsinálták. Felhívtam egy párat elõttük akik közölték, hogy ilyen kis tétellel õk nem foglalkoznak, õk viszont egybõl mondták, hogy bármit, bármennyit vihetek. Komoly üzemük van, tiszta, modern.
GROBELOX KFT.
õk már csináltak és jók,de ma azt mondták hogy kis tételt nem vállalnak...:/
#115
Írta 2013. január 16. - 17:29

köszHozé említett anno vmi budaörsi vagy budakeszi céget, dobj neki egy privit, mostanság ritkán látni erre.
#116
Írta 2013. január 16. - 16:36

Keresek eloxálót,de olyat ami kipróbált lehetõleg.A Soroksári útit ismerem Bp-n.
Én Pesterzsébeten tudok egyet. Nagyon rendesek, nekem jól megcsinálták. Felhívtam egy párat elõttük akik közölték, hogy ilyen kis tétellel õk nem foglalkoznak, õk viszont egybõl mondták, hogy bármit, bármennyit vihetek. Komoly üzemük van, tiszta, modern.
GROBELOX KFT.
#117
Írta 2013. január 16. - 15:16

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#118
Írta 2013. január 16. - 15:01

#119
Írta 2012. december 28. - 14:34

Sziasztok!
Festetett már vki teleszkóp lábat?
Tapasztalatok ezzel kapcsolatban?
Mennyire tartós stb.
Ha nem kíméled akkor szintereztetni kell azt kalapáccsal is ütheted. Ha vigyázol rá akkor a fényezés is szóba jöhet.
#120
Írta 2012. december 28. - 12:23

..van ismerõsöm aki tamponozással foglalkozik, korrekt, nem fog lehúzni. Ha kell a száma, címe, priviben elküldöm.Sziasztok!
Kérdésem lenne, hogy kormány vagy kormánybefogó újra fényezése/eloxálása után, létezik e valami mûködõ, kulturált, és a gyári kivetettel megegyezõ módszer az újra feliratozásra logózásra?
Ridley Noah Fast