Nem tudom mekkora tételnek számít egy nyeregcső bilincs négy alátét és három hézagoló, de megcsinálták....
Jelentkezz be Regisztrálj

Homokfúvás, bringafestés, eloxálás, stb. nagy topicja
#41
Posted 2014. February 26. - 15:14

#42
Posted 2014. February 26. - 14:16

#43
Posted 2014. February 26. - 09:34

#44
Posted 2014. February 26. - 00:11

Sziasztok!
Tud valaki Pesten vagy Győrben mondani céget, ahol pár darab kisebb méretű alu alkatrészt eloxálnak?
Köszi!
#45
Posted 2013. November 18. - 14:19

Apró kérdés.. Főleg régebbi Sh fékváltókarokon (Ultegra 65-ös sorozat) látni, hogy a fékkar rész nagoyn hajlamos a "vízrajzos oxidációra", és egész egyedi mintákban pompázik akár sérülések nélkül is.. Ezért néhányan lecsiszolják aztán házilag vagy festik vagy anodizálják a felületet.
Mivel kézügyességben nem ütöm meg "a pohár levételéhez a szekrényről, anélkül, hogy leverném a mellette álló egész sort" szintet sem, így szívesen ajánlanám föl karcos-viharvert fékváltókarjaimat egy renoválásra, ahol a cél nem a gyári állapot visszaállítása lenne, hanem egy esztétikus és ütővágóálló kinézet (tkp. fékkar-váltókar csiszolás után való anodizálása vagy akár festése, ha van fényes fehér festék..)
Ilyen esetben teljesen reménytelenül hülye vagyok megint, vagy van létjogosultsága a "pimpbike" alakításoknak? : )
#46
Posted 2013. November 13. - 15:30

#47
Posted 2013. November 12. - 17:28

Én az Omega Colourös munkásoktól nem félnék. Szórnak, és mivel nagyon sokan viszik hozzájuk a vázakat a környékről, így rutinjuk is van.
Plusz, a "fürediúton a kisgömböc ételbártól nem messze" lévő kerékpárbót is oda hordja a vázakat, annak a boltnak a tulaja meg nem arról híres, hogy "hentesekre" bízna kerékpárt.
#48
Posted 2013. November 12. - 17:07

Akkor lehet rosszul írtam ( a szemcseszórás az gyűjtő kategória).
Tehát azt mondta a fickó, hogy acél söréttel (vagy valami hasonlóval) mennek rá!
Alu vázat már homokszórattam, olyan a homok mint a por, nagyon igényes lett, minden szám, jelzés megmaradt.
Lehet, hogy mielőtt elviszem előtte lenyomom kromofággal. hogy a szórással csak felfrissítse gyengébb nyomással.
Edited by Stukov, 2013. November 12. - 17:09.
#49
Posted 2013. November 12. - 17:04

pont fordítva, a homok a durva anyag. ami mellesleg szintén a szemcseszórás kategóriájába tartozik, amit ugyaúgy végeznek üvegporral, szódabikarbónával vagy akár szárazjéggel is.
homokot ma már nem is igazán használnak. a vázszámért meg nem kell aggódni, tudni fogják, hogy milyen beállításokkal, mekkora szemcsemérettel menjenek rá.
a gond akkor van, amikor valami nemtörődöm munkás behorpasztja a vékonyfalú alucsövet, vagy átlő egy korábban szétkorrodált acélcsövet.
Edited by stp1, 2013. November 12. - 17:05.
#50
Posted 2013. November 12. - 16:55

Nem a RAL színek kommerszek, hanem az, hogy debrecenben 3 féle színt ismernek a szinterezők: fehér, fekete és bézs. A bézs meg már '98-ban sem volt izgalmas:...
Ma beszéltem velük, van nekik metál sötétkék... pont jó lenne, ha jó
Majd kimegyek megnézem. Mondjuk ez a 3 szín rájuk pont nem igaz, mert láttam a raktárukat, tele van festékkel.
Ami problémás lehet náluk, hogy nem homokszórnak, hanem szemcsszórnak, úgy tudom az sokkal agresszívebb, pl a vázszámot simán elmossa.
A szippantóstelephez nem messze van egy homokszóró, oda fogom vinni előkészítésre.
#51
Posted 2013. November 09. - 20:33

Ez a kismacsi cég jól és gyorsan dolgozik, elég sok színük is van.
Az a bajom a porfestéssel, hogy csak RAL színekből dolgoznak., és azok többnyire elég kommersz színek.... vagy ez nem így van?
.............
Szeretnék felújíttatni egy acél vázat! Az autófényezős megoldás lesz olyan kemény, tartós mint az eredeti? Vagy a gyári kerékpárfestés ugyanolyan mint az autófényezés?
Nem a RAL színek kommerszek, hanem az, hogy debrecenben 3 féle színt ismernek a szinterezők: fehér, fekete és bézs. A bézs meg már '98-ban sem volt izgalmas:
http://www.youtube.c...h?v=cCmS82uDSpQ
De ha beírod gúgelbe a RAL colour chart csodatriászt, rengeteg színt fogsz látni Kismacson szépen dolgoznak, legalábbis amiket láttam munkáik, azok folyás-folt-púpmentes vázak voltak, szépen lakkozva.
Csak a porfesték elég vastagon fog, kb. mintha műanyagba meg még egy réteg lakkba tennéd a vázat. Tartós, üthetetlenül kemény, csak pl. agyongravírozott váznál NEM MUTAT. : )
Framebuchon találsz egy "debreceni kerékpáros apróhirdető" csoportot. Ott is érdeklődj, ki tudna szépen-jól fényezni-festeni. Van más lehetőség is, nem csak omega colour.
Edited by Vejnecske, 2013. November 09. - 20:35.
#52
Posted 2013. November 09. - 20:18

Ez a kismacsi cég jól és gyorsan dolgozik, elég sok színük is van.
Az a bajom a porfestéssel, hogy csak RAL színekből dolgoznak., és azok többnyire elég kommersz színek.... vagy ez nem így van?
.............
Szeretnék felújíttatni egy acél vázat! Az autófényezős megoldás lesz olyan kemény, tartós mint az eredeti? Vagy a gyári kerékpárfestés ugyanolyan mint az autófényezés?
#53
Posted 2013. October 11. - 18:16

Bár én matt festést akartam matt lakkal, vagy lakk nélkül. Vagy inkább magasfényû?Az attól függ, hogy milyen végeredményt szeretnél... Ha selyem fényû a porlakk és te szeretnéd, hogy csillogjon akkor igen. Ha magasfényû a színes lakk akkor nem kell. Tartósság szempontjából elég az egy réteg.
Azt gondoltam volna hogy a matt felülete porózusabb és hamarabb koszolódik de az mondta az cégvezetõ hogy nem.
De lehet magas fényû kellene.. jó volna látni mindkettõt.
#54
Posted 2013. October 11. - 16:29

Elvittem a vázat a debreceni (kismacsi) céghez a másik nem vállal biciklit.Viszont kérdezték, hogy lakkozák e, ugyanolyan porfestõs eljárással. Kell az nekem?
Az attól függ, hogy milyen végeredményt szeretnél... Ha selyem fényû a porlakk és te szeretnéd, hogy csillogjon akkor igen. Ha magasfényû a színes lakk akkor nem kell. Tartósság szempontjából elég az egy réteg.
#55
Posted 2013. October 11. - 15:12

#56
Posted 2013. October 10. - 18:03

Sajnos porfestettni kényszerülök egy Magellan Pyxis Team vázat. Debrecenben továbbra is a kismacsi üzem a nyerõ? Kérdeztem korunddal, vagy fémszemcsével szórnak. Gondolom csak a korund jöhet számításba.Vagy esetleg ott van a Petúnia utcán a Sofia Blast Kft. Õk aztán tudnak mindennel fújni és por-festenek is.
A csapágymenetet és a fejcsapágy fészket hogyan óvjam meg? tömjem tele valamivel homokszórás idejére majd a beporzás elõtt kiveszik?
#57
Posted 2013. September 14. - 22:17

Ha pontos instrukciókat szeretnél szívesen segítek
Köszönöm!
Legyen itthon a váz, lássam mennyire fekete magában, aztán kitalálom.
#58
Posted 2013. September 14. - 21:45

#59
Posted 2013. September 08. - 10:37

BikeButcher áldozatai fórum - TestBikeHa bringa és porlakk akkor Beláz Márk Gyálon. https://www.facebook.com/BikeButcher itt mindent megtalálsz. Nem kell hivatkozni senkire. Megszámlálhatatlan szín, felület stb. a nagyüzemekben csak sima RAL skála van és kész és az is nagyrészt csak selyemfény..... alapozás hiányáról nem is beszélve...
#60
Posted 2013. September 03. - 06:33
