Jelentkezz be Regisztrálj

Homokfúvás, bringafestés, eloxálás, stb. nagy topicja
#701
Írta 2009. november 16. - 16:38

az intense, amit linkeltél, szerintem vegyszerrel "patinázott" (esetleg homokolt, nem láttam élõben) ennél világosabb, fényesebb az extrudált alu.
#702
Írta 2009. november 16. - 15:09

Ha tetszik a pucér alu látványa, nem vagy egyedül....Én feldrótkeféztem csíkosra, helyenként belepolíroztam kicsit.De felületvédeni mindenképpen kell, sólé, esõ marja, célszerû 1 réteg áttetszõ szinterlakk.Ez biztosít ugyanakkora védelmet mint a sima színes.Van egy össztelós romboló vázam így,amit inkább télen használok, a magnéziumszáras Manitou black-emen is ilyen a felületkezelés, egy éve hibátlan pedig kapja rendesen.
nekem nem csak a latvany tetszik, hanem epp az "igenytelensege" tetszene, hogy nem kell vele foglalkozni, hogy osszekaristolom a bringat. baromira tud idegesiteni, hogy lenyuzom.
de ha lakkreteg nelkul nem megy, akkor hagyom a fenebe az egeszet

#703
Írta 2009. november 16. - 14:11

a brnoi kiallitason nekem nagyon tetszett, hogy volt egy nyers vazu bringa. csak matricak voltak rajta. karosodhat az alu hosszutavon, ha nincs feluletkezelve?
Ha tetszik a pucér alu látványa, nem vagy egyedül....Én feldrótkeféztem csíkosra, helyenként belepolíroztam kicsit.De felületvédeni mindenképpen kell, sólé, esõ marja, célszerû 1 réteg áttetszõ szinterlakk.Ez biztosít ugyanakkora védelmet mint a sima színes.Van egy össztelós romboló vázam így,amit inkább télen használok, a magnéziumszáras Manitou black-emen is ilyen a felületkezelés, egy éve hibátlan pedig kapja rendesen.
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#704
Írta 2009. november 16. - 12:24

egyelore nincs szandekomban a par honapos bringat lecsupaszitani, de ha nagyon osszeverem, akkor szvsz jobb megoldas. nekem bejon, ha ugy nez, ki mint egy "eszkoz" (no csicsa).
http://picasaweb.goo...772137183447586
#705
Írta 2009. november 15. - 09:51

#706
Írta 2009. november 12. - 23:05

szinter alatt meg nem számít ha foltos a szórt felület, eloxnál viszont erõsen ellenjavalt.Ha úgy adódik, ezt a sütõport kipróbálom.
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#707
Írta 2009. november 11. - 15:58

Nem tom ezt a konyhai homokszórást ki csinálja.....dió,sütõpor....mazsolát senki sem próbált?
Bocs.Szórásnál lehet variálni a szemcsemérettel,a 3 mm es acélsöréttõl a tizedmilis üvegporig.Ha ez sem elég, a nyomás csökkentésével igazán finomra lehet belõni a szõrási erõt,vagy a felületi minõséget.én szórtam már alura mintát úgy,hogy öntapadó papírszalaggal takartam ki a polírozottan hagyott részeket, ami azért nem tól strapabíró.
a szódabikarbónás szórást akkor kezdték alkalmazni, mikor környezetkímélõ módon kellett megtisztítani a new york-i szabadságszobrot. most is akkor használnak ilyen anyagokat elsõsorban, mikor a csiszolóanyag visszagyûjtése nem megoldható.
a nátrium-hidrogén-bikarbonát még a molekulák között is kicsinek számít, nem tized- meg századmilliben mérjük, hanem nano- meg pikométerben. nem mindegy. és a szemcseméret még csak egy a sok fontos paraméter közül, amivel egy sziszolóport jellemzünk.
a légsebesség változtatásával meg az a baj, hogy minél kisebb a nyomás, annál pontosabban kell betartani a szórási távolságot. ez egy felirat sablonozásánál talán nem gond, de ha egy vázat akarsz kis sebességû porral selyemfényûre szórni, jó eséllyel foltos lesz. szóval ki van ez találva, nem úri passzióból pazarolják a drága sütõport a gyártók.
#709
Írta 2009. november 10. - 22:49

Aztán persze az már más kérdés, hogy itthon egy évvel ezelõtt akarta az egyik kedves barátom lefújatni az autója néhány elemét, és a következõ választ kapta:
"Nézze má' mester az õstermelõt! Valami dióhéjjal akarja lefújatni a szekeret!"
Tehát, hogy mi még nem hallottunk róla, nem jelenti azt, hogy (na most legyek szemét?) a tõlünk fejlettebb, nyugati világban nem létezik az eljárás.

#710
Írta 2009. november 10. - 22:36

Bocs.Szórásnál lehet variálni a szemcsemérettel,a 3 mm es acélsöréttõl a tizedmilis üvegporig.Ha ez sem elég, a nyomás csökkentésével igazán finomra lehet belõni a szõrási erõt,vagy a felületi minõséget.én szórtam már alura mintát úgy,hogy öntapadó papírszalaggal takartam ki a polírozottan hagyott részeket, ami azért nem tól strapabíró.
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#711
Írta 2009. november 10. - 16:26

#713
Írta 2009. november 07. - 00:51

#714
Írta 2009. november 07. - 00:32

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#715
Írta 2009. november 07. - 00:11

kromofág nem jó?
haverom triálvázáról hamar lekapott mindent a fémig..
és nem gyötri a fémet...
mér kell hogy homokfújva legyen?
én azt hallottam, hogy a kromofág a fémet is kikezdi,
haveromnak alig maradt meg a festék a lekromofágozott villáján, de lehet csak nem készítette elõ rendesen a felületet...
amúgy a homokfúvott felület ugye érdes kicsit, ergo jobban tapad rá a festék
#716
Írta 2009. november 06. - 22:52

Nem, nem szinterezést értek. A mostani fesés is homokfújás+festék+lakk+rásütés kombó eredménye. Ezt szeretném megismételni újra, csak más színösszeállítással. Csak kérdés hányszor illik ilyet megtenni egy vázzal. De ha lényegesen nem befolyásolja a hegesztések és csövek szilárdságát ez a mûvelet, akkor gonodolom párszor lehet új színre fujatni a vázat.
kromofág nem jó?
haverom triálvázáról hamar lekapott mindent a fémig..
és nem gyötri a fémet...
mér kell hogy homokfújva legyen?
kolin, örülök hogy segítettem..

Flickr
#717
Írta 2009. november 06. - 22:44

#718
Írta 2009. november 06. - 22:42

Ha a festés alatt szintert értesz, akkor lehet, legyegyszerûbb újraszinterezni, ugyanis horror a szintert leszedni, homofúvós legtöbbször nem is vállalja. Van ismerõsöm, akinek a váza 5x volt egymás után szinterezve (valszeg kb. ennyi a limit, azután nem tapad meg a festék, vagy szépen lepattog, legalábbis ezt mondták) - a hátulütõje ennek, hogy a váz megszûnik lassan superlite-nak lenni
Nem, nem szinterezést értek. A mostani fesés is homokfújás+festék+lakk+rásütés kombó eredménye. Ezt szeretném megismételni újra, csak más színösszeállítással. Csak kérdés hányszor illik ilyet megtenni egy vázzal. De ha lényegesen nem befolyásolja a hegesztések és csövek szilárdságát ez a mûvelet, akkor gonodolom párszor lehet új színre fujatni a vázat.
pár éve olvasgattam az easton csõkatalógusát, kifejezetten ellenjavallták a vékony falú alucsöveik szinterezését. nem emlékszem melyik típusra írták, talána a scandiumra, de jobb ha utánanézel.
Oks, keresgélek egy kicsit..
Bár szintereztetni nem szeretnék.
#719
Írta 2009. november 06. - 20:37

Bp-n, Tapolcán vagy ezek környékén tudok valakit aki vállal eloxálást?
Budaörsön van/volt egy cég, arról tud valaki?
aerometal?
õk itt:
http://www.aerometal...ei/Page4445.htm
vagy egy másik:
http://www.grobelox.hu/
ezeket nézegettem, csak nem tom érdemes-e eloxáltatni a pedálokat..

lehet lefestem, lefotózom a bikemag év bringája versenyre, aztán hagyom hogy lekopjon róla a festék..

Flickr
#720
Írta 2009. november 06. - 20:10

Egy Easton Superlite csõbõl készült vázat szerintetek hányszor lehet/érdemes újrafesteni?
Már 1 homokfújáson és festésen átesett, mikor vettem anno, de saját elképzelés szerint szeretném újra átfestetni.
Homokfújás, és a festék ráégetés egy idõ után gondolom azért csak árt az alunak. Ráadásul 1-2 helyen ez viszonylag vékony falú váz..
pár éve olvasgattam az easton csõkatalógusát, kifejezetten ellenjavallták a vékony falú alucsöveik szinterezését. nem emlékszem melyik típusra írták, talána a scandiumra, de jobb ha utánanézel.