Jelentkezz be Regisztrálj

Homokfúvás, bringafestés, eloxálás, stb. nagy topicja
#81
Posted 2013. March 05. - 16:09

#82
Posted 2013. March 05. - 13:10

#83
Posted 2013. March 05. - 12:56

#84
Posted 2013. March 05. - 10:06

#85
Posted 2013. March 05. - 09:10

#86
Posted 2013. March 04. - 22:09

T. Hozzáértõk,
adott egy homokfúvott acél keró váz, szeretném lefényezni. mi a sorrend?
homokfúvás-csiszolás??-szórógitt-csiszolás-szórógitt-csiszolás-festés-csiszolás??-festés-lakkozás-lakkozás
a kérdés az, hogy kell -e csiszolni?
Köszönöm!
Alapjában véve igen , de egy szórógitt-csiszolás elég.Az utolsó kérdésed nem tiszta.Mikor?
#87
Posted 2013. March 04. - 21:52

adott egy homokfúvott acél keró váz, szeretném lefényezni. mi a sorrend?
homokfúvás-csiszolás??-szórógitt-csiszolás-szórógitt-csiszolás-festés-csiszolás??-festés-lakkozás-lakkozás
a kérdés az, hogy kell -e csiszolni?
Köszönöm!
#88
Posted 2013. February 26. - 23:21

Olyan szinten,aki nem ebbõl akar megélni,hanem meló után van kedve/ideje ilyesmire kiegészítésként.
DIY nem játszik?
Race, no Rest!
#89
Posted 2013. February 25. - 15:11

Milyen szinten kell az airbrush?
Na pont nem ilyen szinten,hanm pl feliratba beledörzsölt a bovden,ilyesmi.Olyan szinten,aki nem ebbõl akar megélni,hanem meló után van kedve/ideje ilyesmire kiegészítésként.Akihez idáig vittem az sajnos elkezdett építkezni
#90
Posted 2013. February 25. - 14:52

Olyan tapasztalata valakinek,aki jómunkásember és elpöcsöl airbrush-al is?A profivagyok, 30-ért szinterezek az nem játszik köszönöm.
Milyen szinten kell az airbrush?
Mike Tamás
Mike Airbrush

#91
Posted 2013. February 25. - 12:16

#92
Posted 2013. February 10. - 00:07

Nem tudtok véletlen vmi tippet adni hogy a szinterezést itthonilag hogy lehetne eltávolítani viszonylag könnyedén?
És ha a bicóvázat csak simán lefényezik mint egy autó karosszéria elemét, az mennyire tartós?
#93
Posted 2013. February 07. - 22:57

le kéne vakarni a régi festést,amit eddig mindig ezzel csináltam,de már egy ideje nem kapni..csiszolni meg nem feltétlen akarnám.
#94
Posted 2013. February 07. - 12:13

#95
Posted 2013. February 06. - 21:12


másrészt a tömegtermelt vázak nem csekély hányada, gyárilag is így színezõdik, akkor annyira nem lehet ártalmas a technológia.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#96
Posted 2013. February 06. - 17:37

Csak azért vetõdött fel mert kocsik alufelnieinél nem javasolják a "régi típusu 180-200 fokos" porfestést a kilágyulás veszélye miatt, csak a 160 fok alattit.
Amúgy van tapasztalat porfestett alu monti vagy extrémebb vázzal?
A sarazós , edzõs bicajom egy bordóra porfestett Merida Matts valami.A váz vagy 6 éves , tavaly nyáron festettem , azóta ment kb. 1000 km-t sárban , hóban és én nem finomkodok vele lefelé.Igaz csak 75 kg vagyok , de semmi jelét nem érzem , hogy gyengült volna.Semmi repedés.Festettünk már DH-s gyereknek is tavaly nyáron , nem jött vissza reklamálni törött vázzal.

#97
Posted 2013. February 05. - 12:13

Amúgy van tapasztalat porfestett alu monti vagy extrémebb vázzal?
#98
Posted 2013. February 04. - 14:40

Sziasztok!
Alu vázzal 7005-ös és nyeregcsõ 2014 T6-ossal kapcsolatban lenne kérdésem.
A színterezésnél milyen hõmérsékleten égetik rá a festéket? És ez a melegítés nem-e változtatja meg az anyag tulajdonságait lágyítja vagy ridegíti-e?
200-210 Celsius fokon.Igazából inkább porfestésnek nevezném , legalábbis ahová én viszem ott már mondták , hogy szinterezni a busz kapaszkodóját szokták.:)Megnyugodhatsz , az anyaggal semmi kárt nem csinál abból az aspektusból nézve , amit felhoztál.
#99
Posted 2013. February 04. - 12:34

felcsereltem a szot a kemiai fogalommal.
a lenyeg hogy egyikonk sem tudja ra a pontos valaszt.csak talalgatunk.
a szinterezonek mond el milyen anyag es o jo esetben tudja milyen eljarassal kell nekiesnie.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#100
Posted 2013. February 04. - 12:25

Edzett és mesterségesen öregített alumíniumoknál, mint ami a T6 jelölés is takar, az ötvözõk oldása kb. 400-500 fokon történik. A megeresztés kb 350-400 fokon, míg a mesterséges öregítés kb. 100-200 fokon. Idõtartamokat azt nem tudok, de ki lehet guglizni.
Az alumíniumnál ugye nincs allotróp átalakulás mint acélnál, de az ötvözõk megfelelõ diszperz eloszlásával komoly szilárdságnövekedést lehet elérni.
Nem tudom pontosan mekkora hõmérsékleten szintereznek és mennyi ideig, de úgy gondolom ez elérheti az öregítés hõmérséklettartományát.
Innentõl elég bizonytalan amit írok, de ha jól emlékszem ez egy olyan folyamat aminek a szilárdság szempontjából maximuma van az idõ függvényében. Ezek szerint ronthatja és javíthatja is a mechanikai jellemzõket.
Talán lesz valaki, aki gyakorlatiasabb választ is tud adni.