Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Geometria - tekerési pozíció

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
102 hozzászólás a témában

#61
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Az a plusz rugalmasság, amivel egy hosszabb stucni rendelkezik egy rövidebb ugyanolyanhoz képet, na azt pont semennyire nem fogod érezni, legalábbis az irányítás azonnalisága nem ezen múlik. Inkább az szól a rövidebb mellett, hogy túl hosszú stucni kicsit olyan mint amikor evezel a kajakban... vagyis a geo lessítja be a kormányzást. egyes vázaknál ez kimondottan elõnyös (ha nagyon meredek a fejcsõ, és bizonyos rájderek ezt így szeretik - pölö én is)



#62
Ano

Ano

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.653 hozzászólás
  • LocationCsömör
Én úgy tudom/tapasztaltam, hogy a rövid erõs stucival azért "jobb" az irányítás, mert a kormányt "tekerve" az irányítás "azonnali" lesz, míg egy hosszú és könnyû stucni elöször "nyeklik" kicsit majd utána vezeti át az irányítást a kerekeknek ... :)

Meglepõdve olvastam, hogy jobb irányítani a hosszú váz+ rövid stucni kombót. Szerintem fordítva, mentem így is, kanyarban és fordulásnál kifejezetten hátrányos a kis stucni, nem vezeti szépen a gépet. 100mm alá nem érdemes "adni" a stucniméretet normál alkat esetén.


Mert tekerni jó!

#63
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A hátranyúló nyeregcsõ --ahogy én ismerem-- túl nagy elnozdulást nem okoz, talán pusztán ennyi nem elég egy térdsérülésre. Ez leginkább a vázgeometria "kiegészítésére" lehet jó, pld. ha túl éles szögû versenyvázról van szó, ezt kényelmesebbé teheti, de egy nagy szögû, túra jellegû váznál már tényleg nagyon hátul van az üléspozíció és a láb rossz szögben hajt, ami a hatékonység romlása mellett a térdre is hat. Végül is attól függ minden, hogy mire használja a rider a gépét, mennyit megy...

#64
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
hátranyúló nyeregcsövek kapcsán jutott még eszembe, hogy végülis az a nem elég hosszú felsõcsõ kicsit hosszabítását szolgálja elvben, viszont a hajtómûhöz képest így megváltozik a lábak pozíciója is, és lehet, hogy pl a térd nagyobb terhelést kap?

#65
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Szerintem is inkább egy kicsit lefelé válaszzunk vázméretet, mint felfelé. (de a geometriát is bele kell kalkulálni) Minden emellett szól: tömeg, merevség, irányíthatóság. Meglepõdve olvastam, hogy jobb irányítani a hosszú váz+ rövid stucni kombót. Szerintem fordítva, mentem így is, kanyarban és fordulásnál kifejezetten hátrányos a kis stucni, nem vezeti szépen a gépet. 100mm alá nem érdemes "adni" a stucniméretet normál alkat esetén.

#66
MrGyulagy

MrGyulagy

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás
Szerintem a pont a méretednek megfelelõ váz a jó, vagy egy kicsit kisebb ,fölfelé csak kisebb, jobb rángatni.
MrGyulagy bármikor,bármit megszerelek

#67
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.369 hozzászólás

Nagy vázat szeretek használni kissebb stucnival, mivel így könnyebben irányítható. Vagyis lesz valami hátrányom abból ha cm-emhez képest nagyobb vázat használok?


Városba sztem minél nagyobb a jó. Terepre ne, mert tökön vered magad.

#68
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
kérdés, hogy mikor könnyebb kormányozni, amikor rövidebb a váz, és úgymond "alattad" van az elsõ kerék, vagy hosszabb váz esetén, amikor magad elõtt...

#69
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Nagy vázat szeretek használni kissebb stucnival, mivel így könnyebben irányítható. Vagyis lesz valami hátrányom abból ha cm-emhez képest nagyobb vázat használok?

Nem hinném. Testtartás szempontjából biztosan nem.

Sokan szeretik a hosszabb váz-rövidebb stucni kombinációt. Én is. Nincs orraesõs érzésed, lefele stabilabb, gyors kormányzást biztosít. Bár hosszú stucni is stabilizál, kevésbé ideges eleje (de ezt még nem próbáltam).

Technikás fölfeléken mondják hátránynak a nagyobb tengelytávot. Meg talán nehezebb, mert több váz...

Döbbenet hatása egyébként (szerintem) a fejcsõszögnek van.

Meg nagyobb váz felsõcsöve ált magasabban van. Ez okozhat:scared: némi meglepetést.
a második p néma!

#70
abotika

abotika

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
Nagy vázat szeretek használni kissebb stucnival, mivel így könnyebben irányítható. Vagyis lesz valami hátrányom abból ha cm-emhez képest nagyobb vázat használok?

#71
szocsek

szocsek

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
csak úgy mondom (mint hátfájós és örökké beállító-átállító kartárs), hogy van egy Térdfájás... stb. topic az Üzenõfalban - tele beállítási és egyéb kapcsolódó mindenfélével (pl. bemelegítés!!!).
akár össze is lehetne vonni a két topicot - mindenesetre nézzetek bele!

Egy gondolat addig is: vigyázzatok a beállítások módosításánál: minden mindennel összefügg (pl. ha a lábadnak jobb helyzet miatt elõrébb tolod az ülést, akkor lehet, hogy utána hosszabb stucnit kívánsz!). Ha nem akarsz a hatásokba belezavarodni, egyszerre csak egy dolgon állíts - amíg nem derül ki, hogy az bevált-e, addig ne igazítsad hozzá a többit! (szerintem...)

üdv

#72
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Aerodinamikáért és pár percért egészséget? Amtõröknek biztos nem éri meg. Megfontolandó Mr Gyula beírása, elkel az ilyen figyelmeztetõ beírás is. Bizony 20 év kerékpározás alatt (fõleg ha egy ideig versenyszerûen ûzte) összeszedhetett 200e km-t ha nem többet. Ezt már meglátszik az emberen. A kemény sport sem egészséges. A oúti kerékpárnál a nyakcsigolya kopás pld. szinte törvényszerû, akárhogy is állítja be az ember a bicót, a gerinc többi részének ártalmai attól függnek mennyire erõs az adott ember csontozata. A térdizületi kopás és bántalmak szintén esélyesek. (ugyanez áll a futásra, +akhillesz-ín) Ezek a kopások helyes tartással és beállítással csökkenthetõk, de hosszú távon valami biztos meglátszik. Vannak extraerõs emberek, akik 50 felett is versenyszerûen tekernek, de számuk azért nem túl sok.

#73
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
Ez elég ijesztõen hangzik, évi hány kilcsit tekertél, és milyen idõben, hogy ez lett veled?

#74
MrGyulagy

MrGyulagy

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás
Sziasztok!
34 éves vagyok 20 éve bringázom ,de sajnos mostmár csak a korház és a rendelõ között ,de javulok . Az idõfutam kormány kész öngyilkosság volt számomra, így utólag de ez lehet , HOGY CSAK AZ ÉN HÁTAMRA ILL. GERINCEMRE VONATKOZIK.Nagyon elvékonyodot a porckorongom .Igaz 5 éve montizom is,de azt most számûztem . Ha nem vagy eredménycentrikus ,akkor a kényelmet és a normális tartást helyezd elõnybe ,mert késõbb elveszítheted a munkahelyed is. Mindössze csak maximum 1 percrõl van szó egy óra alatt.Szerintem nem éri meg.
Sziasztok

#75
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Markolatot lehet hogy cserélek, bár most ilyen WCS/Ike/Trinity stílusú szivacs van fenn, de most, hogy mondod, ahogy a kormányon támaszkodom (markolni csak lefelé, akkor sem szorongatom agyon), érzem a markolat alatt a kormány csövét, lehet hogy az szorítja el az ereimet:chin:
Úgyhogy egy másik markolatra rápróbálok...

Egyébként az üléspozíció egy elég érdekes dolog. Szezon elején nincs is fenn a szarv, mert nem igénylem, még (újra) szokom a tartást a bringán, nyár végére meg már szinte csak azt markolászom, úgy kényelmes, ha jobban ki vagyok nyúlva. A nyerget+kormányt nem szoktam közben állítani (csak most hogy a ny.csõ és a kormány is új).



#76
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A zsibbadás elõfordul jól beállított kerékpárnál is, valószínû hgoy az elnyomott erek az oka, vagyis vagy nagyon szorítja az ember a kormányt, vagy a testsúly túlságosan elõre esik (beállítás, fáradtság miatt). Hasonló dolog pld. a fenék és a lágyék elnyomása a nyergen, ami egyszerûen a fáradtság jele is lehet, amikor is a rider jobban ráengedi a testsúlyát a nyeregre, mint frissen.
A légzési probléma biztos hogy nem a beállítás miatt van, ha -ahogy olvasható- nem extrém a beállítás (vagyis nagyon kis kormányméret és mondjuk 15 cm különbség a ynereg és kormány között). Ha mindig elõfordul, akkor orvoshoz kell menni, ha idõnként, akkor lehet, hogy pld. elõtte nem sokkal nehezen emészthetõt eszel...

#77
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Nekem az a problémám, hogy néhány kilométer után elkezd zsibbadni a kezem (mármint a tenyér és az ujjak). Ezen hogy lehet segíteni? Ha felemelem a kormányt, akkor borul az egész üléspozícióm, amit végre sikerült beállítani...


másik markolat, esetleg kesztyû?
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#78
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Nekem az a problémám, hogy néhány kilométer után elkezd zsibbadni a kezem (mármint a tenyér és az ujjak). Ezen hogy lehet segíteni? Ha felemelem a kormányt, akkor borul az egész üléspozícióm, amit végre sikerült beállítani...



#79
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás

JA igen, valóban oútira írtam, amit írtam, mivel nem volt kiírva, hogy másról van szó, automatikusan erre gondoltam. Így a 270-es nyeregcsõméret sem áll, montikon általában 350-essel mennek. A hátfájás oka a legtöbbször valóban a rossz tartás (ha kipipáljuk a helytelen vázméretet és beállításokat), amit nem is olyan nehéz felvenni, vagy a nyak- és hátizmok gyengesége, esetleg kisebb gerincbántalmak. De lehet, hogy pld. csak egyszerûen meg kell szoknod a keróstartást (ha eddig nem mentél volna sokat és rendszeresen).

Sztem csak szokás kérdése, 3200 km-t mentem idén outin... Azt hiszem a hétvége után felteszem az idõfutamkormányt, megyek kínok kínjával legalább 1000 km-t és ha semmi javulás lemondok róla! nem csak a derekam áll be, hanem egyszerûen nem kapok levegõt. Pedig szerintem nincs mélyen a kormány, nincs tíz centi az ülés és a stucni között. Egy levegõvel elég nehéz lesz:D :D
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#80
csalloa

csalloa

    vendég

  • fórumtag
  • 70 hozzászólás
Üdv, én 194 cm magas vagyok. Jópár vázat, nyeregcsövet, kormányt és stucnit elfogyasztottam mire megtaláltam az ideális, nekem való beállítást terepre. Most egy 21"-os Mali Pythont használok, 110-es alacsony dõlésszögû stucnival, és egy masszív keresztmerevítõs hajlított kormánycsõvel. Mivel nagyobb vázba már nem tudtam beruházni, így ezekkel sikerült megoldanom,hogy korrektül szépen ki tudjam feszíteni a hátam tekerés közben és idõvel szépen el is múltak a hátfájásaim.