Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Geometria - tekerési pozíció

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
102 hozzászólás a témában

#1
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
anélkül, hogy elvágnád a teló nyakát, úgyis tudod próbálgatni, hogy milyen magasra szeretnéd tenni a stucnit, egyszerûen a hézagoló gyûrûket pakolhatod a stucni fölé is...

#2
vendég_nhunor_*

vendég_nhunor_*
  • vendég
segítség kéne...
van egy 12 fokos 60 mm hosszú stucnim, és egy teló jó hosszú nyakkal...

most kérdés, hogy mennyit vágjak le belõle...
honnan tudom, hogy mi a jó? ha ráülök, nem tudom eldönteni...
mennyire kell a törzsnek döntött helyzetben lenni tekerés közben?
az a jó, ha a hát egyenes, ki van "feszítve" ugye? szal, hogy ha a hátam jó helyzetben van akkor má nagyjából jó?
most 4 cm-nyi gyûrû van rajta :D

nemtom mi lenne az ideális "ülés-hát pozíció" ... :(

#3
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.883 hozzászólás

nagyobb vázméret: - csak a "monoblokk-nyereg" távolság változik
- a váz hossza is változhat?

kérdésem az lenne, hogy honnan tudjam, hogy milyen hosszú stucnit vegyek a vázamhoz?
lehet vmihez viszonyítani- számolgatni?
vagy vegyek egy rövidebbet, egy hosszabbat és nézzem meg melyik kényelmesebb, melyik jobb?


Többnyire a váz hossza is változik, értelemszerûen nõ. Másképp nem lenne értelme, hisz akkor hosszabb nyeregcsõ is elég lenne.

Szerintem próba alapján lehet kideríteni mekkora stucni kell, de ne ötperc után. :D

#4
vendég_nhunor_*

vendég_nhunor_*
  • vendég
nagyobb vázméret: - csak a "monoblokk-nyereg" távolság változik
- a váz hossza is változhat?

kérdésem az lenne, hogy honnan tudjam, hogy milyen hosszú stucnit vegyek a vázamhoz?
lehet vmihez viszonyítani- számolgatni?
vagy vegyek egy rövidebbet, egy hosszabbat és nézzem meg melyik kényelmesebb, melyik jobb?

#5
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

szerintetek megfordítsam a stucnit, hogy +7 helyett -7 fokos legyen?
--kép--


Milyen magas vagy, és mekkora ez a váz?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#6
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
leginkabb olyankor erdemes megforditani, ha nagyobb rugoutas villat teszel a gepbe, mint ami elotte volt

vagy ha mindenkeppen csunya gepet akarsz :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
megfordítottam, teszteltem, de nekem nem vált be, marad a +os változat...
persze ez nem jelent semmit, lehet, hogy valakinek célszerû megfordítani, ki kell próbálni...

#8
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

bar a kepet nem tudom megnezni nagyjabol sejtem mi van rajta

eleg sokaig -5 fokos (? - forditott 90mm-es Zoggie) stucnival mentem. Maszasnal isten volt, lefele viszont valami miatt folyamatosan paraztam, azt hittem bena vagyok. Most kaptam kolcson egy bicot, kemenyen pozitivan allo stucnival (egy Trek 9.8), es erdekes dolgokat tapasztaltam.
SOKKAL bevallalosabb lettem a lefeleken, olyan koves, meredek helyeken jottem le nyeregben, ahol eddig siman lefutottam volna. Maszasnal kemenyebben kellett nyomni az elejet, hogy ne emelgesse, de a lefeleken egeszen mas vilag volt.
Par lehetoseget vettem szamba, amik miatt ez lehetett (kolcsonbico vs sajat), kis segitseget is kernek a helyes valasz kivalasztasahoz :):
- a Trek 9.8 OCLV karbonvaz. nagyon kenyelmes, elnyeli a rezgeseket, fenyevekkel komfortosabb, mint a Pyxis-em.
- SID Race a Manitou Mars helyett. Nem vagyok benne biztos, de mintha jobban csillapitana, es szebben mozogna.
- rovidebb felsocso (M-es Trek vs. 18" Pyxis). Ez csak erzes, lehet nem is rovidebb... :)
- magasabban levo kormany (pozitiv stucni)

Ha hazamentem kicsit atvarialom a bicomat, aztan meglatjuk lesz-e valtozas... Velemenyeket varok. :)

sztem a trek nem rövidebb a magellannal, amúgy meg biztos hogy a magasabb kormány mindenképp sokat befolyásol, talán dob rajt kicsit a telók közti különbség is, "komfortosabbá " meg teheted ballonosabb gumikkal - pl egy 2,25-ös racing ralph "ad egy centi rugóutat " és a súlya meg a gördülési ellenállása is csekély-...persze nagyobb mint egy 1,9esé, de valamit valamiért....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#9
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.739 hozzászólás

szerintetek megfordítsam a stucnit, hogy +7 helyett -7 fokos legyen?
--kép--

egyébként is kérdezni akartam már, hogy általában mikor érdemes megfordítani a stucnit...


bar a kepet nem tudom megnezni nagyjabol sejtem mi van rajta

eleg sokaig -5 fokos (? - forditott 90mm-es Zoggie) stucnival mentem. Maszasnal isten volt, lefele viszont valami miatt folyamatosan paraztam, azt hittem bena vagyok. Most kaptam kolcson egy bicot, kemenyen pozitivan allo stucnival (egy Trek 9.8), es erdekes dolgokat tapasztaltam.
SOKKAL bevallalosabb lettem a lefeleken, olyan koves, meredek helyeken jottem le nyeregben, ahol eddig siman lefutottam volna. Maszasnal kemenyebben kellett nyomni az elejet, hogy ne emelgesse, de a lefeleken egeszen mas vilag volt.
Par lehetoseget vettem szamba, amik miatt ez lehetett (kolcsonbico vs sajat), kis segitseget is kernek a helyes valasz kivalasztasahoz :):
- a Trek 9.8 OCLV karbonvaz. nagyon kenyelmes, elnyeli a rezgeseket, fenyevekkel komfortosabb, mint a Pyxis-em.
- SID Race a Manitou Mars helyett. Nem vagyok benne biztos, de mintha jobban csillapitana, es szebben mozogna.
- rovidebb felsocso (M-es Trek vs. 18" Pyxis). Ez csak erzes, lehet nem is rovidebb... :)
- magasabban levo kormany (pozitiv stucni)

Ha hazamentem kicsit atvarialom a bicomat, aztan meglatjuk lesz-e valtozas... Velemenyeket varok. :)

#10
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
sztem nem olyan nagy munka, 6 (vagy 4) csavart kell ki meg becsavarni, ez max 10 perc. mész vele egy kört, ha kényelmesebbnek érzed, akkor hagyod, ha pedig nem, akkor visszafordítod.;) sztem ez egyéntõl függ, ki hogy szereti, kinek hogy jobb. amúgy ha megfordítod, akkor jobban rá fogsz feküdni a kormányra, tehát kisebb lesz a légellenállás, sportosabb, de kevésbé kényelmes tekerési poziciód lesz, mivel a derekadat és a hátadat jobban igénybe fogja venni ez a ráhajolás. ha megnézed, egy versenyzõ teste olyan max 40-45 fokos szöget zár be a talajjal, míg mondjuk egy túrázó akár ülhet szinte egyenes háttal is (75-80 fok). de mondom, szerintem ahogy kényelmesebb, ahogy jobban érzed magad tekerés közben.;)

#11
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
szerintetek megfordítsam a stucnit, hogy +7 helyett -7 fokos legyen?
--kép--

egyébként is kérdezni akartam már, hogy általában mikor érdemes megfordítani a stucnit...

#12
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
az az igazsag, hogy mikor eloszor ultem L-es sj-n, ugy ereztem, hogy hosszu. meg az utkozesig letolt nyeregcso is magasan van. szal kn ugy lenne jo az L, ha egyenes feju nyeregcsovet raknek bele levagva kb 25centire, meg 90es stucnit. [alapbol 105] ez meg mar elegge arra mutat, hogy a vaz nagysagat kell kompenzalni. amit ugye nem akarok.

marad az m.

/off

ja es vegulis ez nagyjabol eldonti a modellvalasztas kerdeset is... M-es sj-t mar nem nagyon talalni. De vegulis az fsr is boven eleg, es raadasul olcsobb is ;) a triad tag nekem elegge bejon, megnyomkodva a recont kicsit leesett az allam, nem ezt a fox-marzocchi fele vajpuha erzest vartam volna a reba meg a pike utan. kicsit nehez, de az nembaj :) szal ugy tunik lesz egy ilyenem

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#13
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás

én soha nem fogom megérteni ezt a 110-es stucni õrületet.
akinek 90-esnél nagyobb kell, az vegyen nagyobb vázat.


én 188 vagyok, és a 120-as stucni jön ki kényelmesen, aki 180 felett van, nem hiszem, hogy 90-es stucnival értelmesen össze tudja rakni a gépét...

#14
HLev

HLev

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás

177 centi magas vagyok, kb atlagos testalkattal. probaltam egy SJ fsr-t, 19-es (L) ha a nyeregbilincs tetejeig merem, 580as felsocsovel. meg probaltam egy 18-as (M) FSR xc-t, de annak csak 560as a felsocsove. azon sztem tulsagosan felegyenesedve ultem. Poenkodos jaccogatos bringanak jo lenne, de felek ha hosszab tavra akarnek menni, akkor mar nem lenne kenyelmes. szerintetek melyik meret lenne a jobb? cc-zni kell


Cimbi az Evans-nél vett tavaly egy '05 FSR 120-at, M-est, kipróbáltam én is, nekem jónak tûnt. Én 180 vagyok, õ meg hozzád hasonló magasságú. Én annak idején egy Hardrock-ot vettem, és kétszer is kivittem az M-est, meg az L-est kipróbálni, és végül a kisebbet választottam. Jó döntés volt, ami eleinte minden tempósabb, ugrálós lejtõzésnél eszembe jutott. :) Azért tettem rá egy hosszabb korm.szárat, mert én is úgy éreztem, hogy felegyenesedve ülök, mondjuk kezdõknek szánt bicajnál ez nem kifogásolható, de hát a Stumpy az egész más. A cimbiét, még így is, hogy M-es, sokkal elõredõlõsebbnek éreztem. Szerintem elég kell legyen az M-es, és akkor egy setback seatpost, meg hátratolt nyereg megoldja, hogy hosszabbnak érezd, ha nem kényelmes.

#15
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.883 hozzászólás
Aztat mondom, kicsibõl lehet csinálni nagyobbat (stucni, kormány, nyeregcsõ, nyereg), de nagyból kicsit már neccesen. (huhh ez bölcsesség volt :D)
Ez bringára szerintem így van.

#16
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a 120as stucni az mar szamomra baromi messze van az iranyithatosagtol. szal inkabb L-es vaz es 80-90es stucni. gyarilag 100as amugy. [es oversive bloe :P]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#17
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

én soha nem fogom megérteni ezt a 110-es stucni õrületet.
akinek 90-esnél nagyobb kell, az vegyen nagyobb vázat.

most mit csináljak ami vázméretben jó, arra kell a 110-es (19-es kona, 19,5-es trek felsõcsöve már leverné a tökömet )..de giantra , rocky mountainre pl 120-as 130-as kéne......
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#18
Soto

Soto

    vendég

  • fórumtag
  • 106 hozzászólás
Ez mindenkinek a szíve joga eldönteni, hogy nagyobb váz, rövid stucni, vagy fordítva. szvsz. Egészen más a tekerési pozíció, kinek mi jön be.

#19
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
én soha nem fogom megérteni ezt a 110-es stucni õrületet.
akinek 90-esnél nagyobb kell, az vegyen nagyobb vázat.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#20
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

177 centi magas vagyok, kb atlagos testalkattal. probaltam egy SJ fsr-t, 19-es (L) ha a nyeregbilincs tetejeig merem, 580as felsocsovel. meg probaltam egy 18-as (M) FSR xc-t, de annak csak 560as a felsocsove. azon sztem tulsagosan felegyenesedve ultem. Poenkodos jaccogatos bringanak jo lenne, de felek ha hosszab tavra akarnek menni, akkor mar nem lenne kenyelmes. szerintetek melyik meret lenne a jobb? cc-zni kell

én is kb ekkora vagyok...én M-est vennék, csak asszem gyárilag a speciken elég rövid stucni van, (90-es ?) azt cserélném 2 centivel hosszabbra.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való