Jelentkezz be Regisztrálj

Geometria - tekerési pozíció
#1
Írta 2006. augusztus 08. - 12:30

#2
vendég_nhunor_*
Írta 2006. augusztus 07. - 15:06

van egy 12 fokos 60 mm hosszú stucnim, és egy teló jó hosszú nyakkal...
most kérdés, hogy mennyit vágjak le belõle...
honnan tudom, hogy mi a jó? ha ráülök, nem tudom eldönteni...
mennyire kell a törzsnek döntött helyzetben lenni tekerés közben?
az a jó, ha a hát egyenes, ki van "feszítve" ugye? szal, hogy ha a hátam jó helyzetben van akkor má nagyjából jó?
most 4 cm-nyi gyûrû van rajta

nemtom mi lenne az ideális "ülés-hát pozíció" ...

#3
Írta 2006. augusztus 04. - 18:13

nagyobb vázméret: - csak a "monoblokk-nyereg" távolság változik
- a váz hossza is változhat?
kérdésem az lenne, hogy honnan tudjam, hogy milyen hosszú stucnit vegyek a vázamhoz?
lehet vmihez viszonyítani- számolgatni?
vagy vegyek egy rövidebbet, egy hosszabbat és nézzem meg melyik kényelmesebb, melyik jobb?
Többnyire a váz hossza is változik, értelemszerûen nõ. Másképp nem lenne értelme, hisz akkor hosszabb nyeregcsõ is elég lenne.
Szerintem próba alapján lehet kideríteni mekkora stucni kell, de ne ötperc után.

#4
vendég_nhunor_*
Írta 2006. augusztus 04. - 17:19

- a váz hossza is változhat?
kérdésem az lenne, hogy honnan tudjam, hogy milyen hosszú stucnit vegyek a vázamhoz?
lehet vmihez viszonyítani- számolgatni?
vagy vegyek egy rövidebbet, egy hosszabbat és nézzem meg melyik kényelmesebb, melyik jobb?
#6
Írta 2006. július 31. - 14:36

vagy ha mindenkeppen csunya gepet akarsz

RAUH-Welt
B E G R I F F
#7
Írta 2006. július 31. - 10:53

persze ez nem jelent semmit, lehet, hogy valakinek célszerû megfordítani, ki kell próbálni...
#8
Írta 2006. július 28. - 08:16

sztem a trek nem rövidebb a magellannal, amúgy meg biztos hogy a magasabb kormány mindenképp sokat befolyásol, talán dob rajt kicsit a telók közti különbség is, "komfortosabbá " meg teheted ballonosabb gumikkal - pl egy 2,25-ös racing ralph "ad egy centi rugóutat " és a súlya meg a gördülési ellenállása is csekély-...persze nagyobb mint egy 1,9esé, de valamit valamiért....bar a kepet nem tudom megnezni nagyjabol sejtem mi van rajta
eleg sokaig -5 fokos (? - forditott 90mm-es Zoggie) stucnival mentem. Maszasnal isten volt, lefele viszont valami miatt folyamatosan paraztam, azt hittem bena vagyok. Most kaptam kolcson egy bicot, kemenyen pozitivan allo stucnival (egy Trek 9.8), es erdekes dolgokat tapasztaltam.
SOKKAL bevallalosabb lettem a lefeleken, olyan koves, meredek helyeken jottem le nyeregben, ahol eddig siman lefutottam volna. Maszasnal kemenyebben kellett nyomni az elejet, hogy ne emelgesse, de a lefeleken egeszen mas vilag volt.
Par lehetoseget vettem szamba, amik miatt ez lehetett (kolcsonbico vs sajat), kis segitseget is kernek a helyes valasz kivalasztasahoz:
- a Trek 9.8 OCLV karbonvaz. nagyon kenyelmes, elnyeli a rezgeseket, fenyevekkel komfortosabb, mint a Pyxis-em.
- SID Race a Manitou Mars helyett. Nem vagyok benne biztos, de mintha jobban csillapitana, es szebben mozogna.
- rovidebb felsocso (M-es Trek vs. 18" Pyxis). Ez csak erzes, lehet nem is rovidebb...
- magasabban levo kormany (pozitiv stucni)
Ha hazamentem kicsit atvarialom a bicomat, aztan meglatjuk lesz-e valtozas... Velemenyeket varok.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#9
Írta 2006. július 28. - 05:36

szerintetek megfordítsam a stucnit, hogy +7 helyett -7 fokos legyen?
--kép--
egyébként is kérdezni akartam már, hogy általában mikor érdemes megfordítani a stucnit...
bar a kepet nem tudom megnezni nagyjabol sejtem mi van rajta
eleg sokaig -5 fokos (? - forditott 90mm-es Zoggie) stucnival mentem. Maszasnal isten volt, lefele viszont valami miatt folyamatosan paraztam, azt hittem bena vagyok. Most kaptam kolcson egy bicot, kemenyen pozitivan allo stucnival (egy Trek 9.8), es erdekes dolgokat tapasztaltam.
SOKKAL bevallalosabb lettem a lefeleken, olyan koves, meredek helyeken jottem le nyeregben, ahol eddig siman lefutottam volna. Maszasnal kemenyebben kellett nyomni az elejet, hogy ne emelgesse, de a lefeleken egeszen mas vilag volt.
Par lehetoseget vettem szamba, amik miatt ez lehetett (kolcsonbico vs sajat), kis segitseget is kernek a helyes valasz kivalasztasahoz

- a Trek 9.8 OCLV karbonvaz. nagyon kenyelmes, elnyeli a rezgeseket, fenyevekkel komfortosabb, mint a Pyxis-em.
- SID Race a Manitou Mars helyett. Nem vagyok benne biztos, de mintha jobban csillapitana, es szebben mozogna.
- rovidebb felsocso (M-es Trek vs. 18" Pyxis). Ez csak erzes, lehet nem is rovidebb...

- magasabban levo kormany (pozitiv stucni)
Ha hazamentem kicsit atvarialom a bicomat, aztan meglatjuk lesz-e valtozas... Velemenyeket varok.

#10
Írta 2006. július 28. - 00:19



#12
Írta 2006. július 19. - 01:57

marad az m.
/off
ja es vegulis ez nagyjabol eldonti a modellvalasztas kerdeset is... M-es sj-t mar nem nagyon talalni. De vegulis az fsr is boven eleg, es raadasul olcsobb is


RAUH-Welt
B E G R I F F
#13
Írta 2006. július 19. - 00:59

én soha nem fogom megérteni ezt a 110-es stucni õrületet.
akinek 90-esnél nagyobb kell, az vegyen nagyobb vázat.
én 188 vagyok, és a 120-as stucni jön ki kényelmesen, aki 180 felett van, nem hiszem, hogy 90-es stucnival értelmesen össze tudja rakni a gépét...
#14
Írta 2006. július 18. - 23:24

177 centi magas vagyok, kb atlagos testalkattal. probaltam egy SJ fsr-t, 19-es (L) ha a nyeregbilincs tetejeig merem, 580as felsocsovel. meg probaltam egy 18-as (M) FSR xc-t, de annak csak 560as a felsocsove. azon sztem tulsagosan felegyenesedve ultem. Poenkodos jaccogatos bringanak jo lenne, de felek ha hosszab tavra akarnek menni, akkor mar nem lenne kenyelmes. szerintetek melyik meret lenne a jobb? cc-zni kell
Cimbi az Evans-nél vett tavaly egy '05 FSR 120-at, M-est, kipróbáltam én is, nekem jónak tûnt. Én 180 vagyok, õ meg hozzád hasonló magasságú. Én annak idején egy Hardrock-ot vettem, és kétszer is kivittem az M-est, meg az L-est kipróbálni, és végül a kisebbet választottam. Jó döntés volt, ami eleinte minden tempósabb, ugrálós lejtõzésnél eszembe jutott.

#15
Írta 2006. július 18. - 19:23


Ez bringára szerintem így van.
#16
Írta 2006. július 18. - 18:59


RAUH-Welt
B E G R I F F
#17
Írta 2006. július 18. - 18:57

most mit csináljak ami vázméretben jó, arra kell a 110-es (19-es kona, 19,5-es trek felsõcsöve már leverné a tökömet )..de giantra , rocky mountainre pl 120-as 130-as kéne......én soha nem fogom megérteni ezt a 110-es stucni õrületet.
akinek 90-esnél nagyobb kell, az vegyen nagyobb vázat.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#18
Írta 2006. július 18. - 18:45

#19
Írta 2006. július 18. - 18:14

akinek 90-esnél nagyobb kell, az vegyen nagyobb vázat.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#20
Írta 2006. július 18. - 17:04

én is kb ekkora vagyok...én M-est vennék, csak asszem gyárilag a speciken elég rövid stucni van, (90-es ?) azt cserélném 2 centivel hosszabbra.....177 centi magas vagyok, kb atlagos testalkattal. probaltam egy SJ fsr-t, 19-es (L) ha a nyeregbilincs tetejeig merem, 580as felsocsovel. meg probaltam egy 18-as (M) FSR xc-t, de annak csak 560as a felsocsove. azon sztem tulsagosan felegyenesedve ultem. Poenkodos jaccogatos bringanak jo lenne, de felek ha hosszab tavra akarnek menni, akkor mar nem lenne kenyelmes. szerintetek melyik meret lenne a jobb? cc-zni kell
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való