A fékkar elérésére nem sok beállítási lehetõség van, csak a kormányon való elhelyezésében, de ez is pár centi mozgási lehetõség, mert se nagyon le, se nagyon fel nem jó tenni, mert akkor a másik fogásból nem éri el a féket.
A nyereg és stucni hosszban a nagy méretek azt jelzik, hogy a vázméret választása nem volt jó, vagy nagyon "feküdni" fog a bicajos a vázon (hosszú stucni esetén). Mindkettõnél nagyon függ a méret a váz geometriájától, a slopingos, hosszú felsõcsövû vázak esetén a kisebb stucni lesz jó, mint amit egyébként használna az ember, a Giant-tipusú vázak esetén a hosszú nyeregcsõ a normális, ami egyébként nagy lenne. Úgy általában talán elmondható hogy akkor jó a vázválasztás és a beállítás, ha a stucni esetén nem kell 90mm kisebb és 120/130mm hosszabb (és a + dõlésszögû a kényelmes), szerintem a legideálisabb a 100-110mm). A nyeregcsõ esetén pedig 270mm nagyobb (persze kivéve a fenti Giant vázakat, meg akik notóriusan kisebb vázzal szeretnek menni, mint a méretük).
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Geometria - tekerési pozíció
Indította
ggx
, 2006. április 25. 00:17
#101
Írta 2006. április 25. - 10:43

#102
Írta 2006. április 25. - 08:47

Errõl thommey írt már cikket valamelyik bikkmakkban.
Ha jól tudom, a nyeregcsövet úgy kell beállítani (magasság), hogy a láb enyhén nyújtott legyen alsó pedálállásnál (kb. 170-175 fok ??? )
Kormányszárakkal próbálkozni kell, amelyik kényelmesebb. Nekem jobban bejött a hosszabb váz, rövidebb k.szár párosítás, mint a régi rövidebb váz, hosszabb stucni.
A kezelõszervek beállítása meg megint ízlések és pofonok, fõleg lánynál...szerintem.
Én is úgy állítottam be az asszony bringáját, ahogy a nagy könyvben meg vagyon írva, aztán teljesen átrendeztette velem.....hatszor
Ha jól tudom, a nyeregcsövet úgy kell beállítani (magasság), hogy a láb enyhén nyújtott legyen alsó pedálállásnál (kb. 170-175 fok ??? )
Kormányszárakkal próbálkozni kell, amelyik kényelmesebb. Nekem jobban bejött a hosszabb váz, rövidebb k.szár párosítás, mint a régi rövidebb váz, hosszabb stucni.
A kezelõszervek beállítása meg megint ízlések és pofonok, fõleg lánynál...szerintem.
Én is úgy állítottam be az asszony bringáját, ahogy a nagy könyvben meg vagyon írva, aztán teljesen átrendeztette velem.....hatszor

Aki másokat ismer, okos, aki magát ismeri, bölcs
Aki másokat legyõz, erõs, aki magát legyõzi, hõs
Lao-Ce
#103
Írta 2006. április 25. - 00:17

Nem találtam ilyen topikot, pedig keresõt is használtam, ha mégis lenne, akkor bocs, és kérnék egy összeolvasztást azzal.
Szóval több kérdésem is van a témával kapcsolatban, elsõként, hogy meddig érdemes húzni a nyeregcsövet, illetve mennyire hosszú stucnit érdemes választani, hogy ideális legyen a pozíció, és ne legyen hátfájás.
Illetve segítséget szeretnék kérni ahhoz, hogy egy kiskezû lánynak a biciklijén hogyan érdemes rendezni a kormányon található kezelõszerveket (fékkarok, váltókarok), hogy kényelmesen elérjen mindent, és ne fájduljon meg a keze, ugyanis pl egyujjas fékezéshez túl távol van a fékkar...
Szóval több kérdésem is van a témával kapcsolatban, elsõként, hogy meddig érdemes húzni a nyeregcsövet, illetve mennyire hosszú stucnit érdemes választani, hogy ideális legyen a pozíció, és ne legyen hátfájás.
Illetve segítséget szeretnék kérni ahhoz, hogy egy kiskezû lánynak a biciklijén hogyan érdemes rendezni a kormányon található kezelõszerveket (fékkarok, váltókarok), hogy kényelmesen elérjen mindent, és ne fájduljon meg a keze, ugyanis pl egyujjas fékezéshez túl távol van a fékkar...