Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Please log in to reply
19084 replies to this topic

#1641
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,257 posts

tetszetős ez a canyon, szépek a részletek is. kivéve a topicjában bemutatót első váltó bovdenezést. a direct mount rögzítés még oké, de a belül vezetett bovden és a váltó girbegurba bekötése, megfejelve a bovdenház végének rögzítésére egyébként kialakított kis lyukkal (ebben van benne a bovden túllógó vége, jól látom, ugye?) nekem nagyon idegen.

 

 

 

...Esetedben csak az "egérút vissza a váltóshoz" kritérium nem teljesül. A makszibájkban nekem ugyan azt mondták a 29-es scandium Unit vázra, hogy van hozzá váltófüles papucs is, de én olyat élőben még nem láttam. Ami ezt tudja gyárilag, az az Explosif lenne ugye...

 

 

szempont volt, hogy NE legyen egérút, csak nem egyértelműen fogalmaztam azt hiszem, így visszaolvasva.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1642
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts

Szép bringa. Mekkora váz ez? Olyan kicsinek tűnik.


"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#1643
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,576 posts

Ép nézni akartam, hogy írtatok-e valamit a bringámra :) de valami oknál fogva törlődtek a képek nem tudom mikor, újra...

2014 Canyon Grand Canyon AL SLX 29

 

kqp8.jpg

ldfw.jpg

ps8r.jpg

ejc4.jpg
 

Ide töltöttem még fel részletes képeket, nem akartam itt offolni:

http://forum.bikemag...nyon/?p=1189246

 



#1644
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts

Kisherceg

 

Grat, ez egy igazán dögös verda!



#1645
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

stp1, zscs: 

Az effektív láncvillahossztól és a használni kívánt áttételtől függ, hogy kell-e hozzá a félszem. Számos netes kalkulátorral le lehet szimulálni, az én kedvencem a FixMeUp. 

 

 

Kisherceg:

 

Jó lett a bringa, gratula. (És irigység.) 
Én a fiam dirt mongúzát szoktam elcsaklizni, ha terepen kívánok singlespeedezni, azzal is szórakoztató, képzelem, akkor milyen lehet ezzel. (Én sem tartanám egyetlen bringának, mert nem tudok vele mindenhol felmenni, meg kell tervezni az útvonalat. De ahol el tudok menni vele, dinamikusabban mozgok, mint a váltóssal. Felfelé ugye muszáj, lefelé meg jobban neki merem ereszteni, mert laposabb a geoja.) 

Esetedben csak az "egérút vissza a váltóshoz" kritérium nem teljesül. A makszibájkban nekem ugyan azt mondták a 29-es scandium Unit vázra, hogy van hozzá váltófüles papucs is, de én olyat élőben még nem láttam. Ami ezt tudja gyárilag, az az Explosif lenne ugye...

Egyébként nekem is ilyen Ritchey OCR Rock/Comp párossal fűzött kerekeim vannak egy Pahoehoe vázban, de az váltós. 


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1646
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

azt írja, hogy 6mm-nyi láncvillahossz változás enged, szóval félszem nélkül az nem mindig elég.



#1647
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ha nem használ valaki félszemet a lánchoz, vajon mennyire használható ez? Számomra - eltekintve attól, hogy macerás lehet az állítgatás - ez tűnik az tűnik ezzel a leginkább kritikusnak; vagyis, hogy szükséges-e a félszemet használni a lánchoz vagy normál lánccal is működőképes. Ha nem, akkor csúszópapucs...



#1648
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

http://www.trickstuf...entriker_KL.php


Edited by verti, 2013. November 09. - 18:58.


#1649
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

ott van a harmadik képen egy normál monoházba beépíthető excentrikus középrész, de nem tudom, hogy mi lehet a típusa.



#1650
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts

az egyik kedvencem, mint  "újrahasznosított" régi kona EZ.

 

Szép!Ezen semmi láncfeszítés?



#1651
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,257 posts

köszi, srácok! :) a P2-vel különösebb bajom (funkcionálisan) nincs, inkább csak jobban tetszene valami csicsásabb :D mondjuk egy salsa cromoto (bár azon furán néz ki a V-fék) vagy méginkább egy pace rc31. utóbbin - mint ITT - hátrafelé állna a konzol.

 

az egyik kedvencem, mint  "újrahasznosított" régi kona EZ. később rakott bele a tulaj egy cromoto-t, leszedte a V-fék tüskéit és kapott könnyű kerekeket is, ezüst :) mavic 717-tel. erről viszont nem találom a képeket...


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1652
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 posts

Újonnan vetted? Isteni... :D

 

Akkoriban csak a csupasz vázat vettem (szétbontották nekem a boltban), az eredeti villát és kormánycsapágyat tavaly vadásztam össze aranyárban az ebayről...



#1653
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Igen, egy '94-es Lava Dome. 1994 óta van meg, már nagykorú.

 

Újonnan vetted? Isteni...:D



#1654
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 posts

Fülee, mintha neked is lenne valamilyen békebeli Kona-d ha jól rémlik... Talán Lava Dome. Egyébként a régi P2-esek jobbak voltak. Háromszorosan húzott, a Spiner gyártotta nekik. Könnyebbek voltak, komolyabb papuccsal.

Igen, egy '94-es Lava Dome. 1994 óta van meg, már nagykorú.

 



#1655
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Wow, gratulálok hozzá!
Nagy rajongója vagyok a régebbi merevvázas Konáknak.

Mi a bajod a P2-vel? Bár messze nem az a minőség mint az eredeti '94-ig gyártott villa, de szerintem nagyon beleillik az összképbe.

Fülee, mintha neked is lenne valamilyen békebeli Kona-d ha jól rémlik... Talán Lava Dome. Egyébként a régi P2-esek jobbak voltak. Háromszorosan húzott, a Spiner gyártotta nekik. Könnyebbek voltak, komolyabb papuccsal.



#1656
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

...és még pár részlet:

08_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 115639802110_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 13471336911_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

7215033212_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 98281661713_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 112584364714_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Ez pedig egy újabb perverzióm amit az inbred okozott:

43218681115_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Jó kis gép lett! Mi ez a perverzió? Az ahead kupak? A Kona felirat? Tudjad, hogy min ülsz....:D



#1657
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 posts

Wow, gratulálok hozzá!
Nagy rajongója vagyok a régebbi merevvázas Konáknak.

Mi a bajod a P2-vel? Bár messze nem az a minőség mint az eredeti '94-ig gyártott villa, de szerintem nagyon beleillik az összképbe.



#1658
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

No hallod, ez finom kis gép, sokezer problémamentes km-t vele! :)



#1659
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,257 posts

...és még pár részlet:

08_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 115639802110_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 13471336911_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

7215033212_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 98281661713_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 112584364714_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Ez pedig egy újabb perverzióm amit az inbred okozott:

43218681115_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

 


  • verti likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1660
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,257 posts

Az egysebességes hegyibringákkal kapcsolatban egy dolgot nem értettem soha. Mi lehet benne a jó? Két rövid, türelmetlenségem miatt kudarcba fulladt kísérlettől eltekintve nem volt velük tapasztalatom, de nem is láttam rációt a dologban. Felfelé a szokottnál is jobban megszakadni? Lefelé és síkon pedig pikk-pakk elfogy a tekerhető áttétel? Ez tök hülyeség, gondoltam. Aztán szép lassan beférkőzte magát a fejembe a gondolat (köszi Meki! :) ), hogy mégiscsak, lehet ebben valami, ha ennyien csinálják és láthatóan élvezik. Ki kellene próbálni, ezúttal komolyabban nekikészülve. Ha bejön az jó, hiszen új lehetőség, új módja ugyanannak a szórakozásnak amit annyira szeretek. Ha nem jön be, legalább elmondhatom, hogy kipróbáltam és még mindig hülyeségnek tartom. :D Szorgosan figyeltem az aprót, minden használható és jó árú alkatrészt begyűjtöttem, amire várhatóan szükségem lehet. Szerencsére sok dolog nem hiányzott, a fiókban lapult pár régi, de jó állapotú alkatrész. Hiányzott viszont egy váz. Van ugyan az inbredem, de egyrészt nem akartam, hogy a "mindenes" montimat kelljen megbontani, másrészt hogy legyen "egérút", azaz váltós használatra lehetőség a vázon. Nézegettem a lehetőségeket, láttam a 29-es bringákat, de nem találtam elfogadható (értsd olcsó és jó) vázat, illetve a jóöreg 26-os V-fékes kerekeim is csak arra vártak, hogy újra használatba kerüljenek. Aztán feltűnt egy kona unit a megfelelő méretben. Egy ilyen vázat pár éve szerettem volna már magamnak, de akkor nem jött össze - bár nem is eröltettem. Az eladó egyben hirdette, de sikerült meggyőznöm a bontás előnyeiről. Ami persze inkább számomra előny, de ezt hagyjuk. :) Pár hét egyezkedés és némi szervezés után végre kezembe került a váz és a hozzá tartozó P2 villa. Utóbbira épp csak a szokásos minimális szintű figyelmet fordítottam, mert az alku részeként "árukapcsolás" keretében került hozzá, talán tovább is adom, ha sikerül. A váz viszont az előzetesen képeken látottaknál is szebb állapotban volt, ami 2005-ös évjáratát figyelemebe véve meggyőző volt. A vásárlást követő kötelező tisztítás, átnézés, "lögybölés" után jött az építés és az első néhány próbakör, melyek során sikerül a megfelelő kormányt (ezzel mindig sokat nyűglődök:) ) is megtalálni. Bár "igazi" hegyibringázást, azaz herkulesi nagy mászásokat és "vérbenforgószemű" lejtőzéseket nem tervezek vele, a környékbeli, változatos dombokon, erdőkben és szántók mellett eddig elkövetett bringázásaim alapján azt tudom mondani, mégis jó dolog ez. Egyetlen bringának ugyan nem ezt tartanám meg, de elfér a többiek mellett és igazi élmény vele menni.

 

Nem szervesen idetartozó dolog, de érdekes látni, mennyi mindent lehet az apróból olcsón venni, ha türelmes és figyel az ember. Nem hiányzott túl sok alkatrész, de semmiből sem akartam "mégéppenjólesz" alapon választott darabot, viszont újonnan, boltból horror lett volna, bele sem kezdtem volna.

 

A "végleges" állapot:

 

00_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Egyik és másik oldal:

01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Az árukapcsolt Kona P2 villa, BR-M600 fékkel, réges-régi LX aggyal:

03_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

KTM Line kormány (olcsó és széles), Thomson stucni és a szintén régi, de NOS XT karok:

04_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Shimano FC-M470 hajtómű, 118mm-es octalink (kedvencem) középcsapággyal, harcedzett 540es spd a fiókból és FSA SS lánckerék 34 foggal:

05_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Hátul szintén nyugdíjaskorú XT agy 17 fog társaságában:

06_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Specialized enduro nyereg és a csőszettet jelölő plakett, ezt még vissza kell ragasztanom a helyére:

07_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Edited by Kisherceg, 2013. November 08. - 15:52.

  • Yaroslav and Fülee like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"