csak "alkami szerető".
mint bringa a műfajában q. jó, csak a műfaj nem az enyém
Régóta szemezek én is a deepspace-re ezzel a kormánnyal, meghagytad vágatlanul 800mm szélesnek?
Illetve külföldi vagy itthoni beszerzés?
Köszi szépen!
Német beszerzés, bike24-ről. Visszavágtam kicsit, 76cm-re. (Érzésre kicsit még vághatnék belőle, de nem mertem többet.)
szerk: Biztosan nézted már, de ha esetleg nem, érdemes tudni, hogy a Kyote "reach"-e elég sok, viszonylag messzire előre viszi a markolatokat, pl egy On-One OG-hez viszonyítva. (Vagy éppen jelentősen rövidebb stucnit igényel, nézőpont és váz kérdése.)
Edited by Kisherceg, 2023. June 27. - 13:01.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Ronin, stage 2. vagy inkább Plan B? szóval a koskormánnyal meglehetősen se veled, se nélküled a kapcsolatom, így némi szerelgetéssel töltött idő árán szerét ejtettem, hogy kiderítsem, a Ritchey Kyote "mennyire és milyen?" természetesen, mivel a Ronin egy full klasszik országúti geós váz (legalábbis nekem úgy tűnik), az eredmény kicsit gnóm lett. viszont tekerve egyáltalán nem rossz, kényelmes, amolyan trekkinges módon. száguldozásra természetesen egyáltalán nem inspirál.
Régóta szemezek én is a deepspace-re ezzel a kormánnyal, meghagytad vágatlanul 800mm szélesnek?
Illetve külföldi vagy itthoni beszerzés?
Köszi szépen!
Ronin, stage 2. vagy inkább Plan B? szóval a koskormánnyal meglehetősen se veled, se nélküled a kapcsolatom, így némi szerelgetéssel töltött idő árán szerét ejtettem, hogy kiderítsem, a Ritchey Kyote "mennyire és milyen?" természetesen, mivel a Ronin egy full klasszik országúti geós váz (legalábbis nekem úgy tűnik), az eredmény kicsit gnóm lett. viszont tekerve egyáltalán nem rossz, kényelmes, amolyan trekkinges módon. száguldozásra természetesen egyáltalán nem inspirál.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
sikerült előrehaladni a Ronin egytányérosításával , a próbakörön is túl vagyunk. remélem, értékelhetők a képek.
Alfine hajtóműre esett a választásom*, a szélesebb láncvonalú változatra, 39T. a belső láncvédőt kénytelen voltam levenni, illetve volt egy kis kavar a hézagolókkal is, de már minden ok. q-faktor rendben lesz, láncvonal is rendben. egyelőre az e.váltó teljes bovdenezése is rajta van a bicajon, szépen lekötve, hogy ne zavarjon. Tiagra váltó és hajtómű az apróban.
*eredetileg triple montis hajtóműben gondolkodtam, de ilyet kb csak használtan lehet már kapni. összeadtam ennek várható árát + alu NW tányér + csapágy, kb ki is jött az Alfine ára (amihez adnak csapágyat is...) meg egyébként is nézegettem már, szerintem szép ez a kar, csak nem volt mire szereljem. legközelebb valami ezüstszínű projekt lesz.
következő lépés a fékváltókarok "kiváltása" olyanra, ami tudja kezelni a Shimano 10s mtb h.váltókat.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Lőttem egy ilyet, kettő lett belőle
Klein Attitude
https://i.ibb.co/XLs...0517-WA0007.jpg
Edited by sala, 2023. May 17. - 18:18.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
így országútis szemmel, nem tudom, h mennyire kellene nekem a komoly fékerő. néztem én is annak idején ezt a ronin bringát. alapvetően jó koncepciónak tartom az acél váz miatt. oké. jóval könnyebbek az alu, vagy karbon vázak, de talán kevésbé sérülékenyek.
nyilván máshogyan bringázunk. engem nagyon tud zavarni, ha nincs tartalék egy fékben.
Király gép!
Jómagam se vetem meg a terepet néha a CX géppel, bár mindig megállapítom, nem oda való. De azért néha jó érzés, hogy el lehet evickélni vele szinte bárhol.
Ez a "Risk" márkájú extender meg beszédes nevű...
Vicces, a többség alacsonyabb Q-faktorú hajtókart keres, egyesek még a stopli offset-beállítását is úgy alakítják, hogy ott nyerjék az utolsó fél-fél mm-t és ezzel szemben van cég, ami "direkt" szélesít ezen... Ouch! Akkor már inkább a montis hajtókar.
Köszi!
én sosem országútiztam, a montis karok meg ugye eleve szélesebbek, ehhez vagyok szokva, stabilabbnak érzem a kicsit szélesebb "terpeszt". pár éve, mióta "lejöttem" az spd-ről, kifejezetten élvezem, hogy bármikor, bárhová helyezhetem a lábam a pedálom, ahogyan a helyzet éppen kívánja.
az spd-t nagyon nem vágyom vissza, a végén már kifejezetten utáltam, pedig 15+ évig csak az volt.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Király gép!
Jómagam se vetem meg a terepet néha a CX géppel, bár mindig megállapítom, nem oda való. De azért néha jó érzés, hogy el lehet evickélni vele szinte bárhol.
Ez a "Risk" márkájú extender meg beszédes nevű...
Vicces, a többség alacsonyabb Q-faktorú hajtókart keres, egyesek még a stopli offset-beállítását is úgy alakítják, hogy ott nyerjék az utolsó fél-fél mm-t és ezzel szemben van cég, ami "direkt" szélesít ezen... Ouch! Akkor már inkább a montis hajtókar.
oké, szóval kicsit több mint két éve van meg a Ronin. elsőre nem igazán "hittem" benne, de végülis így két év után kezdem látni, hogy jó ez azért... nagyon is! igen, az erdőben is szoktam "országútizni", ami szerintem továbbra is hüJeség, de nagyon jó! kicsit mint az egysebizés: alapjában értelmetlen, de nagyon király.
...és mint ilyen, lassan alakulgat is a bicaj. gondoltam, megosztok egy friss képet, de a ma esti tekerés alkalmával készült fotók minden lettek, csak jók nem. legközelebb próbálok jobbat.
amik eddig alakultak a bicajon:
- kerékszett: ezt még az elején kapta, saját fűzés, Deore agyak, SunRingle Helix TR SL felnik (a felnik megvoltak - jelenleg kedvencek, az agyak pedig olcsók és megbízhatóak)
- féktárcsák: Avid g3, a trp fékek rendes működésre bírásának hozadékai, évek óta a fiókban várták a helyüket. (sajna az agyak miatt kell a CL-->6csavar adapter is, szerencsére az is volt a fiókban... )
- külsők: Maxxis Rambler. ez ajándék volt, nagyon meg vagyok velük elégedve. ...éééés mostantól tubelss!
- stucni: Syntace 90mm, ez is régről megvan, leértékelt bikevalami.de szerzés
- nyeregcső: Zolkow Zolitól kölcsönbe', talán BBB, könnyebb mint a gyári és nem forog el a vázban (szerintem már el is felejtette, hogy nálam van)
- nyereg: WTB Silverado teszt-edisön bolhás szerzés
- Avid BB7 Road fékek, friss szerzemény a TRP helyére. így végre fékezni is lehet a bicajjal, nem csak lassítani. a teljes képhez tartozik, hogy elöl azért kellett bele a Jagwire organikus betét, de így nagyon jó, mint ahogyan megszoktam a Uniton is.
- XT hajtómű és 38T NW tányér: kísérleti jellegű módosítás, egyrészt a csámpás lábaim kényelmét hívatott szolgálni, másrészt így kevésbé rugdosom a hátsó BB7-et (éljen a láncvillára féket mozgalom....) ez vissza fog menni a montira, de valszeg a gyári 34/50 Tiagra kar helyett keresek egy hasonló montis kart. ha valakinek van eladó slx, xt triple 104bcd karja eladó, nyugodtan jelezze!
edit: - ja, rajta van a nejem gyerekkori bicajáról valami noname villogó. meglepően jó fénye van.
...és ami még nincs, de lehet:
- keskenyebb kormány, "rendes" flare-rel
- kiegészítő fékkar a felső fogáshoz (ebben jelenleg kicsit bizonytalan vagyok, kell-e?)
- kuplungos váltó (ezért Rabbit a "hibás", elültette a fülembe, hogy a 10s GRX kompatibilis a 4700 Tiaga karral...)
#authorronin
https://www.aliexpre...SmartRedirect=y
hajtókar helyett
így országútis szemmel, nem tudom, h mennyire kellene nekem a komoly fékerő. néztem én is annak idején ezt a ronin bringát. alapvetően jó koncepciónak tartom az acél váz miatt. oké. jóval könnyebbek az alu, vagy karbon vázak, de talán kevésbé sérülékenyek.
Edited by donciccio, 2023. May 09. - 09:29.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
oké, szóval kicsit több mint két éve van meg a Ronin. elsőre nem igazán "hittem" benne, de végülis így két év után kezdem látni, hogy jó ez azért... nagyon is! igen, az erdőben is szoktam "országútizni", ami szerintem továbbra is hüJeség, de nagyon jó! kicsit mint az egysebizés: alapjában értelmetlen, de nagyon király.
...és mint ilyen, lassan alakulgat is a bicaj. gondoltam, megosztok egy friss képet, de a ma esti tekerés alkalmával készült fotók minden lettek, csak jók nem. legközelebb próbálok jobbat.
amik eddig alakultak a bicajon:
- kerékszett: ezt még az elején kapta, saját fűzés, Deore agyak, SunRingle Helix TR SL felnik (a felnik megvoltak - jelenleg kedvencek, az agyak pedig olcsók és megbízhatóak)
- féktárcsák: Avid g3, a trp fékek rendes működésre bírásának hozadékai, évek óta a fiókban várták a helyüket. (sajna az agyak miatt kell a CL-->6csavar adapter is, szerencsére az is volt a fiókban... )
- külsők: Maxxis Rambler. ez ajándék volt, nagyon meg vagyok velük elégedve. ...éééés mostantól tubelss!
- stucni: Syntace 90mm, ez is régről megvan, leértékelt bikevalami.de szerzés
- nyeregcső: Zolkow Zolitól kölcsönbe', talán BBB, könnyebb mint a gyári és nem forog el a vázban (szerintem már el is felejtette, hogy nálam van)
- nyereg: WTB Silverado teszt-edisön bolhás szerzés
- Avid BB7 Road fékek, friss szerzemény a TRP helyére. így végre fékezni is lehet a bicajjal, nem csak lassítani. a teljes képhez tartozik, hogy elöl azért kellett bele a Jagwire organikus betét, de így nagyon jó, mint ahogyan megszoktam a Uniton is.
- XT hajtómű és 38T NW tányér: kísérleti jellegű módosítás, egyrészt a csámpás lábaim kényelmét hívatott szolgálni, másrészt így kevésbé rugdosom a hátsó BB7-et (éljen a láncvillára féket mozgalom....) ez vissza fog menni a montira, de valszeg a gyári 34/50 Tiagra kar helyett keresek egy hasonló montis kart. ha valakinek van eladó slx, xt triple 104bcd karja eladó, nyugodtan jelezze!
edit: - ja, rajta van a nejem gyerekkori bicajáról valami noname villogó. meglepően jó fénye van.
...és ami még nincs, de lehet:
- keskenyebb kormány, "rendes" flare-rel
- kiegészítő fékkar a felső fogáshoz (ebben jelenleg kicsit bizonytalan vagyok, kell-e?)
- kuplungos váltó (ezért Rabbit a "hibás", elültette a fülembe, hogy a 10s GRX kompatibilis a 4700 Tiaga karral...)
#authorronin
Edited by Kisherceg, 2023. May 08. - 20:58.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
köszi. sok munka, meg tervezgetés van mögötte. a váznak van egy kis sztorija egyébként. a tesómnak volt a 90-es években egy kis bringa műhelye, boltja Budán. sokat szereltem ott, de ez nem annyira fontos. betért egy vevő, h szeretne egy jó könnyű országúti bringát. kicsi méret kellett neki. talán 49-es, vagy 51-es az ő váza. (igen neki is megvan egy pont ugyanilyen vázra épített bicaja) aztán akkoriban még a velotrade volt a shimi, és a bianchi forgalmazója. ott meg volt a tesómnak ismerőse (Vargánya) csapattársak voltak régen a fradiban. na mindegy is. volt nekik egy porosodó kicsi bianchi vázuk. egy pont ugyanilyen, csak olyan méret, ami a vevőnek kellett. elhoztuk neki, viszonylag jó áron, mert senkinek nem kellett. talán nagyobb méretben elvitték volna. a viszonylag jó ár is elég húzós volt az akkori fizetésekhez képest. a boltban megtapiztam a vázat, meg a villát. na ott kész voltam. a kisebb méret, a cső szett, és a kivitelezés miatt 1,5 kiló körül volt a váz tömege. (az enyém 1665 gramm) akkoriban egy mali oria tt0.9-es csövekből épült vázat használtam. maga a váz 2 kg felett volt. alig hittem el, h ilyen létezik. összeraktuk a vevő bianchiját. neki egy 7410-es dura ace került rá. akkori viszonylatban nagyon könnyű kis gép lett belőle. a bolt előtt gurultam vele egy picit. fúúú... basszus. egyből érezni lehetett, h mennyire gyors, és jól irányítható gép lett. egy a lényeg: annyira megfogott ez a váz, h mindig ott lebegett a szemem előtt, he 1x lesz egy ilyenem. aztán évekkel később voltam egy ismerősömnél, akinek volt egy ilyen váza. neki is volt egy kis műhelye. ott lógott a plafonról. magának akarta összerakni. na mind1 is. itt csak elraktároztam az infót, h neki van egy ilyen genius váza. teltek megint az évek. közbe jött egy jobb biznyic. ennek az árát forgattam be a bianchi-ba. vettem egy colnago c40-es vázat, eredeti villával. nekem nagy volt egy kicsit, nem is azért vettem, h sokáig nálam legyen. sikerült egy kis haszonnal elpasszolni, aztán jött a szikra, h az ismerősömnél még talán megvan az a váz, villa, ami most az enyém. elmentem hozzá, és rákérdeztem, h megvan e még, és eladja e nekem. 60 ezer ft-ért megvettem tőle. ez volt kb 8 éve. az akkori bringámon már jórészt record cuccok voltak. át is raktam rá. egyedül a középrésszel bajlódtam, mert nekem olasz menetes volt, a bianchi-hoz meg angol kellett. emlékszem, amikor végre talpra tudtam állítani a gépet pont megbetegedtem. ettem a kefét, h végre kész álmaim bicaja, aztán nem tudok menni vele. a képeken látható állapotban kb 8,6 kg a bringa pedállal, és kulacstartóval. amikor előszőr összeraktam, még 9 kg felett volt. legalább fél kilót fogyott az eredeti felálláshoz képest. habár eléggé túlsúlyos voltam, akkoriban, de a próbakör nagy motivációt adott, h újra jobb formába kerüljek. annyira jó volt, és még most is az tekerni vele, h csak na. vehetnék új, modern gépet, de azok nem ilyenek.
ez volt az eredeti felállás:
60ért nem megvetted, hanem elloptad tőle :-)
Valakinek egy uj 2023 Enduro Expert S4 méretben olcsón?
uj ara 2.8, odaadom 2.4 ert
https://www.speciali...r=349341-200514
Edited by sala, 2023. May 07. - 17:46.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
köszi, mindig tanulok. nekem nagyon nem hiányzik* a dropper, de persze néha eszembe jut, hogy kipróbálnám. az idejétmúlt vázam 30,9mm csövet fogad, külső bovdennel vagy karos kivitelben. utóbbi szimpatikusabb is. kíváncsi leszek, hogyan válik be.
*egyrészt nincs errefelé túl sok meredély, másrészt kicsit alacsonyabb a nyeregmagasságom, mint ami "elvileg" ideális lenne (ez is egy olkdszúl trükk ), így a technikásabb ösvényeken sem jövök zavarba.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Zscs, jó is ez a cső?
Szokni kell, hogy a nyereg orrához nyúlkál az ember (kívülről nézve, hogy a "t*keit markolássza"), meglátjuk, hosszú távol hogyan válik majd be. 150-160 EUR árért egészen rendben van.
Természetesen vásárlás előtt a service manual videókat megnézegettem, a robbantott ábrát és jó néhány fórumot, ahol voltak bizony panaszok is rá - leginkább az egyetlen nyeregrögzítő csavarra. Kotyogása semmi nincsen oldalirányban, stabil, szép működésű, a visszaútja is kellemesen csillapított. Tömege árához képest nagyon jó, 524 grammot mértem. Nyilván egy Fox SL, Vecnum vagy Bikeyoke a 360-370 grammjával (+ remote kar és bowden) jóval könnyebb, de az 400-500 EUR kategória. És ronda a +1 bowden. Nekem a kormányomról meg most a két fékcső éktelenkedik lefelé (váltás ugye elektromos).
A dropper tömegét tudom még csökkenteni: kemény ~10 grammot tudok spórolni egy kb. 7 EUR árú Ti 6Al 4V Grade 5 csavarral. Ezt lehet, még meglépem, mint tuning.
Hogy jó-e? Idővel kiderül.
Edited by zscs, 2023. March 18. - 18:58.
Avatott szemek kipécézhetik, egy dropper van a gépben. Nem is akármilyen...
*** - Kind Shock Dropzone 30.9/125mm, egyik legolcsóbb "márkás" dropper a piacon. És non-remote
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Avatott szemek kipécézhetik, egy dropper van a gépben. Nem is akármilyen***!
Átkozottul jó ez a gép. tegnapelőtt mentem vele egy 3.5 órás, ma egy 4.5 órás karikát és nagyon halad! Mai: https://www.strava.c...ties/8729954008
*** - Kind Shock Dropzone 30.9/125mm, egyik legolcsóbb "márkás" dropper a piacon. És non-remote
Edited by zscs, 2023. March 17. - 18:50.
Nem természetes környezetében, de kivételesen tisztán:
https://drive.google...5OdwiHNKNaZGH5/
https://drive.google...lOlGncRyk1l561P
Ma egy 49 km/1040 m-es körrel másodszor is teszteltem a Bianchin a Redshift kormányszárat, kicsit feljebb fordítottam a kormányt, hogy kompenzáljam a stucni mozgását. Marad ezen a biciklin, a Konán az egyenes kormánnyal nem mozgott így (rövidebb effektív erőkar), illetve ott a gumi + villa + váz elég csillapítást ad. Hamarosan a montiról is teszek be képet, fél-verseny setupban. A gumik még az edzősek, illetve erősen gondolkozom azon, hogy a Zselic Maratonra visszaalakítsam-e egysebességesre.
https://drive.google...lOlGncRyk1l561P
Ma egy 49 km/1040 m-es körrel másodszor is teszteltem a Bianchin a Redshift kormányszárat, kicsit feljebb fordítottam a kormányt, hogy kompenzáljam a stucni mozgását. Marad ezen a biciklin, a Konán az egyenes kormánnyal nem mozgott így (rövidebb effektív erőkar), illetve ott a gumi + villa + váz elég csillapítást ad. Hamarosan a montiról is teszek be képet, fél-verseny setupban. A gumik még az edzősek, illetve erősen gondolkozom azon, hogy a Zselic Maratonra visszaalakítsam-e egysebességesre.