Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Please log in to reply
19037 replies to this topic

#3401
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Párszor feltekertem 44-16-on Remeterétrõl a kék(?) bringaúton Égervölgy felé ami szívás ugyan, de megoldható. Így szerintem a 32-18 egy elég jó választás, mert hiába mész fel könnyebben kisebb áttétellel a neccesebb emelkedõkön, ha máshol nem tudsz haladni. Persze mondjuk Daindolnál vannak olyan betonos részek ahol csak mókuskeréken lehet felmenni - vagy nem arra kell menni, vagy _tolás_.

Singlespeed esetén - nálam legalábbis - meg nem a könnyítés volt a cél (mert most is ~16kg-os merevseggûvel gurulok), hanem egyszerû, mint a faék, meg csendesebb is (puha betétes v-fék, lánc nem csattog, ilyesmik :)). Merev villa hiányzik még, és "pont jó" lesz.


Melyik útra gondolsz? A Vörös hely felé?
Ha ott felmész 44-16-al, szívesen megnézném....

#3402
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Helyi ember, na így már más. :) A kék bringaút alatt melyiket érted, csak nem azt a nagyon sziklást, ami a bringaút felõli oldalon (ahol van a parkoló) visz fel a Jakab hegynek? Mert az nekem inkább mókuskerekes. Újabban a Remetérõl a Z+ -on (arra gondolok, amelyik a piroshoz közelebb van) Lapisra 32/26-23-al megyek végig. Tegnap az MTA Székház, Pálosok, Hunyadin fel, Manduáls, Állatkert, torony-Dömörkapu elágazóig 15.5-ös átlag, végig 32/17-26-os áttétel, azon még lehetne javítani? Ja és terepgumival, az enyém is megvan megpakolva 16kg.

#3403
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
Párszor feltekertem 44-16-on Remeterétrõl a kék(?) bringaúton Égervölgy felé ami szívás ugyan, de megoldható. Így szerintem a 32-18 egy elég jó választás, mert hiába mész fel könnyebben kisebb áttétellel a neccesebb emelkedõkön, ha máshol nem tudsz haladni. Persze mondjuk Daindolnál vannak olyan betonos részek ahol csak mókuskeréken lehet felmenni - vagy nem arra kell menni, vagy _tolás_.

Singlespeed esetén - nálam legalábbis - meg nem a könnyítés volt a cél (mert most is ~16kg-os merevseggûvel gurulok), hanem egyszerû, mint a faék, meg csendesebb is (puha betétes v-fék, lánc nem csattog, ilyesmik :)). Merev villa hiányzik még, és "pont jó" lesz.

#3404
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Durva emelkedõnél a 32-18 eléggé önsanyargatás, szerintem, nem tudom mennyit javít az a pár kiló, amivel könnyebb mint egy átlag monti. :) Sisqoval mentünk egy kört (több kilométeres, többnyire egyenletesen tekerhetõ emelkedõn), õ a szinglivel, nem éppen tekert lassú fordulaton, én kistányéron voltam, ott is hagyott mint a sicc.

Nem gondoltam rá, hogy ekkora áttételnél már kipöröghet a kerék. Érdekességképp korábban volt ilyen gondom 2.5-2.8 bar nyomás körül. 1.8-2 baron (UST) még csak meg sem csúszik, aszfalton / terepen is felmászok a falmeredek emelkedõkön, százalékosan nem tudom megmondani az emelkedést, de nem embernek való. Terepen 32-23, 32-26 áttételekkel felmegyek a húzósabb részeken is, eddig nem tapasztaltam kaparást. Kipróbálom majd a 32-20-at, amikor kicsit edzettebb leszek. Ha az megy, akkor jöhet nekem is a szingli. :)

#3405
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Én leginkább magamról tudok nyilatkozni, de szerintem a többiek is akkor állnak ki, ha már muszáj. 50es csapásszámig nyugodtan lehet ülni, alatta kezdõdik az állás, aztán az aszfaltot leszámítva eljön az a pont, hogy kipörög a gumi mert állva képtelen vagy kört hajtani bizonyos csapásszám alatt. Ilyenkor visszaülve többnyire menthetõ a helyzet, de 20-25ös csapásszámnál ez eléggé szenvedés. :) Aztán jön a 3. fokozat, a "tolva".
Ha túl sokat mész feleslegesen állva, azzal csak a karod fárasztod le. Nekem tavaly Szilvásváradon a végefelé a bicepszem görcsölt, nem a combom. :)

Értem. Egyébként azért kérdeztem, mert mostanában próbálgatom, hogy milyen állva tekerni hosszabb távon különbözõ terepeken és azt vettem észre, hogy magasabb fordulaton kipörgök a meredek részeken, alacsonyon meg nem. Persze lehet, hogy a hajtástechnikám miatt van, mert outin tanultam meg kiállva tekerni.


A sebesség mindent megold.

 


#3406
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,028 posts
McGywer: miért bovdenes féket használsz a konán?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3407
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Már régóta meg akartam kérdezni. Ti állva csak lassú fordulattal tekertek?


Én leginkább magamról tudok nyilatkozni, de szerintem a többiek is akkor állnak ki, ha már muszáj. 50es csapásszámig nyugodtan lehet ülni, alatta kezdõdik az állás, aztán az aszfaltot leszámítva eljön az a pont, hogy kipörög a gumi mert állva képtelen vagy kört hajtani bizonyos csapásszám alatt. Ilyenkor visszaülve többnyire menthetõ a helyzet, de 20-25ös csapásszámnál ez eléggé szenvedés. :) Aztán jön a 3. fokozat, a "tolva".
Ha túl sokat mész feleslegesen állva, azzal csak a karod fárasztod le. Nekem tavaly Szilvásváradon a végefelé a bicepszem görcsölt, nem a combom. :)

#3408
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
2,75-ös áttételnél ("sima" crux) a reggeli/ebéd kihagyása esetén mindig lassú fordulatszámon toltam, nem csak állva. Ja, mászni nem is tudtam ilyenkor. :D

#3409
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

A "Ti" a single speedesekre értendõ?


Igen.

#3410
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
A "Ti" a single speedesekre értendõ?

#3411
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Na, végre egy újabb "bolond". :)

Már régóta meg akartam kérdezni. Ti állva csak lassú fordulattal tekertek?


A sebesség mindent megold.

 


#3412
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

vele kirándulgatok:
Feltöltött kép
kora tavasszal készült el, az összepakolás nagyrészt RépásiBálint érdeme (:

Magellan crux ss
lx hajtókar
ike nyeregcsõ / stucni
wtb rocket titán seggtámasz
noname acél kormány
a rajabbik bts kormánycsapágy
pro imbuszos nyeregcsõbilincs
"csepel bmx" markolatok
sun eq felni novatec agyakkal, rajtuk avid bb5 az egyszerûbbik tárcsákkal, 160-as méretben
kavicsrázások psylo XC u-turn 80-ra becsukva (néha kirántom csopperbe azért)
áttétel 32-18

súlyáról fogalmam sincs, de ha hátra kell dobni, nem nagyon nyekkenek meg alatta (-:

aki közepesen puding bringás társat óhajtana a Bükkben, én is pont olyat keresek. amint náthatestvér elhagy, heti többször szeretnék csapatni, de ezt majd egy másik topikban.


Na, végre egy újabb "bolond". :)

#3413
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 posts
Nagyon komoly a szekered!Grat hozzá!Elég csúnya helyeken tekersz:p

#3414
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts
Eveolver 4 igen, SPV bohóckodásal.
a DW Linknek nagyon bejön, méltó munkatársa az olasz telónak.

A Fox Set-Up (Float 140es Rl villa, RP23 tag) -1kg ot vinne a sulybol, de ok sajnos nem tudnak viselkedi terepen :mad:

#3415
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts
Jó kis evolver,próbáltam én is

#3416
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts
Rebell-78, ez milyen hátsó tag?

WD-40: Szép, jól összerakott SS, tetszik.

#3417
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts
Hihetetlen mire képes az új tag.
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép

#3418
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
Grat

Nagyon korrekt verda. Épp írni akartam, hogy a nyerget (mit nyerget, fotelt) kihagytad a leírásból, de láttam, hogy a jobbik változat, meg amúgy is mindenkinek más a jó. (nekem is volt ilyenem, csak túl széles volt)

#3419
WD-40

WD-40

    vendég

  • fórumtag
  • 84 posts
vele kirándulgatok:
Feltöltött kép
kora tavasszal készült el, az összepakolás nagyrészt RépásiBálint érdeme (:

Magellan crux ss
lx hajtókar
ike nyeregcsõ / stucni
wtb rocket titán seggtámasz
noname acél kormány
a rajabbik bts kormánycsapágy
pro imbuszos nyeregcsõbilincs
"csepel bmx" markolatok
sun eq felni novatec agyakkal, rajtuk avid bb5 az egyszerûbbik tárcsákkal, 160-as méretben
kavicsrázások psylo XC u-turn 80-ra becsukva (néha kirántom csopperbe azért)
áttétel 32-18

súlyáról fogalmam sincs, de ha hátra kell dobni, nem nagyon nyekkenek meg alatta (-:

aki közepesen puding bringás társat óhajtana a Bükkben, én is pont olyat keresek. amint náthatestvér elhagy, heti többször szeretnék csapatni, de ezt majd egy másik topikban.

#3420
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,857 posts

barátnõm ezzel készül a cx szezonra:


Ez tetszik, nagyon szép bringa.