Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19063 hozzászólás a témában

#3421
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.883 hozzászólás
Hello srácok

Megújult a városi/országúti bringám. A hét elején készült el, ma voltam vele elõször hosszabb bevetésen (nem vitrin), ami 42 [km] lett, többségében sík terepen. A verda természetesen megy mint a golyó, függõlegesen merev, eléggé ráz, oldalirányban viszont rugalmas. Áttétel: 42/18 Készítettem pár képet a mûhelyben (irónia on), a minõségért és a gagyi beállításért elnézést.

Alkatrészek:

váz: Puch Mistral SE (1982), Reynolds 531 csövek, BKV kapaszkodó zöld színûre szintereztetve, felesleges cuccok leszedve, pályapapucs 120 [mm]; fékkonzol felfúrva, tömeg: 2170 [g]
monoblokk: Altrix premium 68/107; valamiért nem akartam Shimanot. A láncvonal nem tökéletes, van benn kb. 1 mm kifelé elöl (egyik képen látszik is), de keskenyebb mono nem fér el (ez is látszik a képen)
hajtókar: SR Custom, 170 [mm] 118-as furatkörrel (erre már nemigen veszek új tányért) 42-es alutányérral (1982); ja és rohadt szélesen vannak a tányérok azért nem jó a láncvonal
pedál: BTS HC Comp, jól néz ki (mondjuk lehetne fekete), jól tapad, tartós festés, alacsony profil, kónuszoshoz mérten jól forog, víz azonnal belefolyik
lánc: Wippermann 108 görgõslánc 1/2" x 1/8" (széles), sima lánchoz képest hangosabb, de sokkal kevésbé kopik, dögnehéz ezért nagyon tud csattogni, itt olvashatsz még róla: Connex Wippermann láncteszt
kerékszett: novatec 36 lyukas csavaros pálya agyak, húzott DT küllõk és altrix spider felnik, mindez merev mint atom
DMR láncfeszítõk
külsõk: Maxxis Detonator drótos 23 [mm]
belsõk: noname presta
racsni: 18-as Dicta; Na ez nem valami jó. Imbolyog, excentrikus, szarul néz ki rajta a krómbevonat, zörög, ellenben legalább leszedhetõ
fékek: Miche Performance (ez eléggé alsó kategória)
fékkarok: Trinity
kormánycsapágy: 1" Tange Falcon iparis
sutcni: SR Custom (1986) 50 vagy 60-as
Kormány: Zoom 580/40
nyeregcsõ: Truvativ XR (atomtámadás ellen is véd)
nyereg: Charge Spoon; Meglepõen kényelmes, jó súlyban van (260 g), hosszú nyereg lehet rajta helyezkedni, a bevonata egyelõre eléggé tapad

tömeg szumma 9,5 [kg]

Ami mindenképpen kell rá: rendes fékpofák, vékony lánckerekes racsni.
Esetleg áttétel módosulhat 42/16-ra. Hajtogatós külsõk se lennének rosszak persze, de megint kezdõdik az ördögi kör.


Feltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött kép

#3422
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Utolsó tekerésen a Mandulástól-Mandulásig 1240 volt a szintemelkedés.


Ja elég jól nyomtuk, az átlagsebesség 15km/h körül? Neked milyen áttételed van a szinglin?


Az csak az egyik része, hogy fel tudok valahogy menni, de egy kiadósabb térdfájás után hamar abbahagyja az ember a legénykedést. :)

Amikor nincs sok idõm, akkor ezt szoktam tolni, de a GPS vicces készülék, én meg nem értek hozzá. :D


Na nekem térdfájásom sosincs. Elég szép végigtekerni a városon egy ilyen körért. Ebbõl a szemponból iszonyat mázlista vagyok, tõlem az erdõ 1km és ott is fel bírok tekerni, ha akarok, persze mókuskeréken. :)

#3423
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Az csak az egyik része, hogy fel tudok valahogy menni, de egy kiadósabb térdfájás után hamar abbahagyja az ember a legénykedést. :)

Amikor nincs sok idõm, akkor ezt szoktam tolni, de a GPS vicces készülék, én meg nem értek hozzá. :D

#3424
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Utolsó tekerésen a Mandulástól-Mandulásig 1240 volt a szintemelkedés.

#3425
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Tavasszal (kijöttem a formámból) a legkönnyebb áttétellel sem bírtam végigtekerni (több kísérletre is az utolsó 50m-en beadtam a derekam), legutóbb is a legkönnyebben mentünk ott fel, annak is örülök, hogy feljutok. 32-es tányérral meg sem fordult a fejemben, nemhogy 44-essel. Ha 44-es tányéron felmész, az nem semmi. :) Nekem mondjuk 2.25/2.1-es gumik vannak és jó tapadós, nehéz tekerni.

#3426
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
De, arra a meredek/hosszú (amúgy nem), sziklás/köves, gonosz/szemét emelkedõre gondoltam (JÓ alacsony fordulatszámmal). Átlagokban nem vagyok otthon, mert csak városban (mostanában ott sem) használok bicajos órát, karórát meg nem figyelem, így sajnos lövésem sincs - bár mindenen lehet fejleszteni, ugye. :)

Igazándiból nem mérvadóak a tapasztalataim abból a szempontból, hogy 1.95-ös gumikkal 44-32-22/11-32, 2.1 gumikkal 44/16 és 2.35 gumikkal 36-22/11-25 mind más-más "érzést" ad. Ráadásul mivel elég könnyû vagyok (~65 kb. tevepúppal együtt) a 2.35-ös külsõkkel ritkán mászik 1,5-2 bar fölé a nyomás, ami terepen kapaszkodásnál tapadós érzést ad, de aszfalt kaptatókon kifejezetten rossz (pl. Dömörkapu környékén általában már kicsi unom a betont, ha arra járok, mert elõtte átkerekezem az egész városon, de az Állatkertnél már olyan kevés van vissza, hogy ott szeretek felmenni:)). Meg amióta megint váltóssal nyomom, menthetetlenül lusta lettem.

szerk: kicsit lassan született meg a post, mert más dolgom akadt - freddyke postjára reagáltam

#3427
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Párszor feltekertem 44-16-on Remeterétrõl a kék(?) bringaúton Égervölgy felé ami szívás ugyan, de megoldható. Így szerintem a 32-18 egy elég jó választás, mert hiába mész fel könnyebben kisebb áttétellel a neccesebb emelkedõkön, ha máshol nem tudsz haladni. Persze mondjuk Daindolnál vannak olyan betonos részek ahol csak mókuskeréken lehet felmenni - vagy nem arra kell menni, vagy _tolás_.

Singlespeed esetén - nálam legalábbis - meg nem a könnyítés volt a cél (mert most is ~16kg-os merevseggûvel gurulok), hanem egyszerû, mint a faék, meg csendesebb is (puha betétes v-fék, lánc nem csattog, ilyesmik :)). Merev villa hiányzik még, és "pont jó" lesz.


Melyik útra gondolsz? A Vörös hely felé?
Ha ott felmész 44-16-al, szívesen megnézném....

#3428
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Helyi ember, na így már más. :) A kék bringaút alatt melyiket érted, csak nem azt a nagyon sziklást, ami a bringaút felõli oldalon (ahol van a parkoló) visz fel a Jakab hegynek? Mert az nekem inkább mókuskerekes. Újabban a Remetérõl a Z+ -on (arra gondolok, amelyik a piroshoz közelebb van) Lapisra 32/26-23-al megyek végig. Tegnap az MTA Székház, Pálosok, Hunyadin fel, Manduáls, Állatkert, torony-Dömörkapu elágazóig 15.5-ös átlag, végig 32/17-26-os áttétel, azon még lehetne javítani? Ja és terepgumival, az enyém is megvan megpakolva 16kg.

#3429
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Párszor feltekertem 44-16-on Remeterétrõl a kék(?) bringaúton Égervölgy felé ami szívás ugyan, de megoldható. Így szerintem a 32-18 egy elég jó választás, mert hiába mész fel könnyebben kisebb áttétellel a neccesebb emelkedõkön, ha máshol nem tudsz haladni. Persze mondjuk Daindolnál vannak olyan betonos részek ahol csak mókuskeréken lehet felmenni - vagy nem arra kell menni, vagy _tolás_.

Singlespeed esetén - nálam legalábbis - meg nem a könnyítés volt a cél (mert most is ~16kg-os merevseggûvel gurulok), hanem egyszerû, mint a faék, meg csendesebb is (puha betétes v-fék, lánc nem csattog, ilyesmik :)). Merev villa hiányzik még, és "pont jó" lesz.

#3430
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Durva emelkedõnél a 32-18 eléggé önsanyargatás, szerintem, nem tudom mennyit javít az a pár kiló, amivel könnyebb mint egy átlag monti. :) Sisqoval mentünk egy kört (több kilométeres, többnyire egyenletesen tekerhetõ emelkedõn), õ a szinglivel, nem éppen tekert lassú fordulaton, én kistányéron voltam, ott is hagyott mint a sicc.

Nem gondoltam rá, hogy ekkora áttételnél már kipöröghet a kerék. Érdekességképp korábban volt ilyen gondom 2.5-2.8 bar nyomás körül. 1.8-2 baron (UST) még csak meg sem csúszik, aszfalton / terepen is felmászok a falmeredek emelkedõkön, százalékosan nem tudom megmondani az emelkedést, de nem embernek való. Terepen 32-23, 32-26 áttételekkel felmegyek a húzósabb részeken is, eddig nem tapasztaltam kaparást. Kipróbálom majd a 32-20-at, amikor kicsit edzettebb leszek. Ha az megy, akkor jöhet nekem is a szingli. :)

#3431
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Én leginkább magamról tudok nyilatkozni, de szerintem a többiek is akkor állnak ki, ha már muszáj. 50es csapásszámig nyugodtan lehet ülni, alatta kezdõdik az állás, aztán az aszfaltot leszámítva eljön az a pont, hogy kipörög a gumi mert állva képtelen vagy kört hajtani bizonyos csapásszám alatt. Ilyenkor visszaülve többnyire menthetõ a helyzet, de 20-25ös csapásszámnál ez eléggé szenvedés. :) Aztán jön a 3. fokozat, a "tolva".
Ha túl sokat mész feleslegesen állva, azzal csak a karod fárasztod le. Nekem tavaly Szilvásváradon a végefelé a bicepszem görcsölt, nem a combom. :)

Értem. Egyébként azért kérdeztem, mert mostanában próbálgatom, hogy milyen állva tekerni hosszabb távon különbözõ terepeken és azt vettem észre, hogy magasabb fordulaton kipörgök a meredek részeken, alacsonyon meg nem. Persze lehet, hogy a hajtástechnikám miatt van, mert outin tanultam meg kiállva tekerni.


A sebesség mindent megold.

 


#3432
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.244 hozzászólás
McGywer: miért bovdenes féket használsz a konán?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3433
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Már régóta meg akartam kérdezni. Ti állva csak lassú fordulattal tekertek?


Én leginkább magamról tudok nyilatkozni, de szerintem a többiek is akkor állnak ki, ha már muszáj. 50es csapásszámig nyugodtan lehet ülni, alatta kezdõdik az állás, aztán az aszfaltot leszámítva eljön az a pont, hogy kipörög a gumi mert állva képtelen vagy kört hajtani bizonyos csapásszám alatt. Ilyenkor visszaülve többnyire menthetõ a helyzet, de 20-25ös csapásszámnál ez eléggé szenvedés. :) Aztán jön a 3. fokozat, a "tolva".
Ha túl sokat mész feleslegesen állva, azzal csak a karod fárasztod le. Nekem tavaly Szilvásváradon a végefelé a bicepszem görcsölt, nem a combom. :)

#3434
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
2,75-ös áttételnél ("sima" crux) a reggeli/ebéd kihagyása esetén mindig lassú fordulatszámon toltam, nem csak állva. Ja, mászni nem is tudtam ilyenkor. :D

#3435
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

A "Ti" a single speedesekre értendõ?


Igen.

#3436
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
A "Ti" a single speedesekre értendõ?

#3437
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Na, végre egy újabb "bolond". :)

Már régóta meg akartam kérdezni. Ti állva csak lassú fordulattal tekertek?


A sebesség mindent megold.

 


#3438
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

vele kirándulgatok:
Feltöltött kép
kora tavasszal készült el, az összepakolás nagyrészt RépásiBálint érdeme (:

Magellan crux ss
lx hajtókar
ike nyeregcsõ / stucni
wtb rocket titán seggtámasz
noname acél kormány
a rajabbik bts kormánycsapágy
pro imbuszos nyeregcsõbilincs
"csepel bmx" markolatok
sun eq felni novatec agyakkal, rajtuk avid bb5 az egyszerûbbik tárcsákkal, 160-as méretben
kavicsrázások psylo XC u-turn 80-ra becsukva (néha kirántom csopperbe azért)
áttétel 32-18

súlyáról fogalmam sincs, de ha hátra kell dobni, nem nagyon nyekkenek meg alatta (-:

aki közepesen puding bringás társat óhajtana a Bükkben, én is pont olyat keresek. amint náthatestvér elhagy, heti többször szeretnék csapatni, de ezt majd egy másik topikban.


Na, végre egy újabb "bolond". :)

#3439
löpapp

löpapp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 406 hozzászólás
Nagyon komoly a szekered!Grat hozzá!Elég csúnya helyeken tekersz:p

#3440
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás
Eveolver 4 igen, SPV bohóckodásal.
a DW Linknek nagyon bejön, méltó munkatársa az olasz telónak.

A Fox Set-Up (Float 140es Rl villa, RP23 tag) -1kg ot vinne a sulybol, de ok sajnos nem tudnak viselkedi terepen :mad: