













Utolsó tekerésen a Mandulástól-Mandulásig 1240 volt a szintemelkedés.
Az csak az egyik része, hogy fel tudok valahogy menni, de egy kiadósabb térdfájás után hamar abbahagyja az ember a legénykedést.
Amikor nincs sok idõm, akkor ezt szoktam tolni, de a GPS vicces készülék, én meg nem értek hozzá.
Párszor feltekertem 44-16-on Remeterétrõl a kék(?) bringaúton Égervölgy felé ami szívás ugyan, de megoldható. Így szerintem a 32-18 egy elég jó választás, mert hiába mész fel könnyebben kisebb áttétellel a neccesebb emelkedõkön, ha máshol nem tudsz haladni. Persze mondjuk Daindolnál vannak olyan betonos részek ahol csak mókuskeréken lehet felmenni - vagy nem arra kell menni, vagy _tolás_.
Singlespeed esetén - nálam legalábbis - meg nem a könnyítés volt a cél (mert most is ~16kg-os merevseggûvel gurulok), hanem egyszerû, mint a faék, meg csendesebb is (puha betétes v-fék, lánc nem csattog, ilyesmik). Merev villa hiányzik még, és "pont jó" lesz.
Értem. Egyébként azért kérdeztem, mert mostanában próbálgatom, hogy milyen állva tekerni hosszabb távon különbözõ terepeken és azt vettem észre, hogy magasabb fordulaton kipörgök a meredek részeken, alacsonyon meg nem. Persze lehet, hogy a hajtástechnikám miatt van, mert outin tanultam meg kiállva tekerni.Én leginkább magamról tudok nyilatkozni, de szerintem a többiek is akkor állnak ki, ha már muszáj. 50es csapásszámig nyugodtan lehet ülni, alatta kezdõdik az állás, aztán az aszfaltot leszámítva eljön az a pont, hogy kipörög a gumi mert állva képtelen vagy kört hajtani bizonyos csapásszám alatt. Ilyenkor visszaülve többnyire menthetõ a helyzet, de 20-25ös csapásszámnál ez eléggé szenvedés.
Aztán jön a 3. fokozat, a "tolva".
Ha túl sokat mész feleslegesen állva, azzal csak a karod fárasztod le. Nekem tavaly Szilvásváradon a végefelé a bicepszem görcsölt, nem a combom.
A sebesség mindent megold.
Már régóta meg akartam kérdezni. Ti állva csak lassú fordulattal tekertek?
Már régóta meg akartam kérdezni. Ti állva csak lassú fordulattal tekertek?Na, végre egy újabb "bolond".
A sebesség mindent megold.
vele kirándulgatok:
kora tavasszal készült el, az összepakolás nagyrészt RépásiBálint érdeme (:
Magellan crux ss
lx hajtókar
ike nyeregcsõ / stucni
wtb rocket titán seggtámasz
noname acél kormány
a rajabbik bts kormánycsapágy
pro imbuszos nyeregcsõbilincs
"csepel bmx" markolatok
sun eq felni novatec agyakkal, rajtuk avid bb5 az egyszerûbbik tárcsákkal, 160-as méretben
kavicsrázások psylo XC u-turn 80-ra becsukva (néha kirántom csopperbe azért)
áttétel 32-18
súlyáról fogalmam sincs, de ha hátra kell dobni, nem nagyon nyekkenek meg alatta (-:
aki közepesen puding bringás társat óhajtana a Bükkben, én is pont olyat keresek. amint náthatestvér elhagy, heti többször szeretnék csapatni, de ezt majd egy másik topikban.