Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19054 hozzászólás a témában

#3401
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Azt nem tudom melyik Talas menne színben hozzá: fehér, tört fehér, világos szürke, sötét szürke vagy fekete.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#3402
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Hoppá, akkor ezt benéztem. :) Autómatikusan a jó öreg 590-es kormány jutott eszembe, de így másodszorra is megnézve feltûnik. Igen, még az enyémnél is szélesebb, a GT-n 660-as van.

#3403
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
thx. annyira nem keskeny az a kormany, 69cm szeles :) szelesebb, mint a trailbringaime. a fekekrol meg nem nagyon tudok erdemben nyilatkozni, mert nincs bekopva, de ugy nez ki, hogy ez az eddigi legjobb fekem, mind fekero, mind adagolhatosag szempontjabol. nem csoda, hogy a shimano a belepo fekjeinel is elerte a korabbi 665/775 szintjet.

#3404
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Uhh, ez gyönyörû, arn. Hogyha nem csak 1 bringám lenne (amire még csak most tudom azt mondani, hogy kész), és lenne egy könnyû XC gépem, tuti valami hasonló lenne, bár az egyenes kormányt keskenysége miatt kerülném, de egy nagyon low riser syntace jól mutatna ebben is. Valamelyik nap felteszek az enyémrõl is pár képet.

off:
Fékek milyenek?

#3405
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Feltöltött kép

Feltöltött kép

giant xtc 1 29er 2011 - annyiban ter el a gyaritol, hogy 2012es slx fek, alubakos fektarcsak, es latexgumi kerult ra.

#3406
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.179 hozzászólás
ki tudja követni, kinek mikor mije van? :) azt hittem, a unitot építetted.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3407
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

McGywer: miért bovdenes féket használsz a konán?


A kérdés rossz, hisz 2 konám van. :) Gondolom a Unitra irányult a kérdés, válasz: gyárilag ez volt rajta, és fog elég rendesen. Meg nincs kedvem légtelenítéssel szopni. Múlt hónapban mikor otthon voltam, mondjuk a Kahunán végre sikerült faszán lelégteleníteni az Elixir R-eket, de a BB7 miatt idén tuti nem leszek idegbeteg.
A Uniton össz. pedált, markolatot, külsõt, belsõt, láncot és hátsó lánckereket cseréltem.

#3408
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.179 hozzászólás
a p2 440-es? ha igen, nem eladó véletlenül?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3409
dualos

dualos

    vendég

  • fórumtag
  • 126 hozzászólás
Ha már úgyis volt egy crux. Én középtávokon szoktam indulni vele.

Feltöltött kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül

Black elite 100 teló/ Kona P2 merevvilla (kedvfüggõ)
BTS HC comp kcs
Ritchey stucni
Truvativ Stylo kormány
Novatec agyak
DT küllõk
DS2 XC felnik
Michelin Latex belsõk
Continental Explorer Pro külsõk
BB7 fékek (185/160)
LX fékkarok
B+ Race nyeregcsõ
Selle Italia nyereg
Shimano hajtómû (Hollowtech 1-es, Octalinkes)
Shimano PDM520 pedál
Mellette még van egy Kona Blast nagyjából Deoreval szerelve és egy oúti SS téli edzésekre.

#3410
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
1mm szerintem belefér, annyit hajlik a váz és a lánckerék is.


A sebesség mindent megold.

 


#3411
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.883 hozzászólás
Feltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött kép

#3412
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.883 hozzászólás
Hello srácok

Megújult a városi/országúti bringám. A hét elején készült el, ma voltam vele elõször hosszabb bevetésen (nem vitrin), ami 42 [km] lett, többségében sík terepen. A verda természetesen megy mint a golyó, függõlegesen merev, eléggé ráz, oldalirányban viszont rugalmas. Áttétel: 42/18 Készítettem pár képet a mûhelyben (irónia on), a minõségért és a gagyi beállításért elnézést.

Alkatrészek:

váz: Puch Mistral SE (1982), Reynolds 531 csövek, BKV kapaszkodó zöld színûre szintereztetve, felesleges cuccok leszedve, pályapapucs 120 [mm]; fékkonzol felfúrva, tömeg: 2170 [g]
monoblokk: Altrix premium 68/107; valamiért nem akartam Shimanot. A láncvonal nem tökéletes, van benn kb. 1 mm kifelé elöl (egyik képen látszik is), de keskenyebb mono nem fér el (ez is látszik a képen)
hajtókar: SR Custom, 170 [mm] 118-as furatkörrel (erre már nemigen veszek új tányért) 42-es alutányérral (1982); ja és rohadt szélesen vannak a tányérok azért nem jó a láncvonal
pedál: BTS HC Comp, jól néz ki (mondjuk lehetne fekete), jól tapad, tartós festés, alacsony profil, kónuszoshoz mérten jól forog, víz azonnal belefolyik
lánc: Wippermann 108 görgõslánc 1/2" x 1/8" (széles), sima lánchoz képest hangosabb, de sokkal kevésbé kopik, dögnehéz ezért nagyon tud csattogni, itt olvashatsz még róla: Connex Wippermann láncteszt
kerékszett: novatec 36 lyukas csavaros pálya agyak, húzott DT küllõk és altrix spider felnik, mindez merev mint atom
DMR láncfeszítõk
külsõk: Maxxis Detonator drótos 23 [mm]
belsõk: noname presta
racsni: 18-as Dicta; Na ez nem valami jó. Imbolyog, excentrikus, szarul néz ki rajta a krómbevonat, zörög, ellenben legalább leszedhetõ
fékek: Miche Performance (ez eléggé alsó kategória)
fékkarok: Trinity
kormánycsapágy: 1" Tange Falcon iparis
sutcni: SR Custom (1986) 50 vagy 60-as
Kormány: Zoom 580/40
nyeregcsõ: Truvativ XR (atomtámadás ellen is véd)
nyereg: Charge Spoon; Meglepõen kényelmes, jó súlyban van (260 g), hosszú nyereg lehet rajta helyezkedni, a bevonata egyelõre eléggé tapad

tömeg szumma 9,5 [kg]

Ami mindenképpen kell rá: rendes fékpofák, vékony lánckerekes racsni.
Esetleg áttétel módosulhat 42/16-ra. Hajtogatós külsõk se lennének rosszak persze, de megint kezdõdik az ördögi kör.


Feltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött képFeltöltött kép

#3413
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Utolsó tekerésen a Mandulástól-Mandulásig 1240 volt a szintemelkedés.


Ja elég jól nyomtuk, az átlagsebesség 15km/h körül? Neked milyen áttételed van a szinglin?


Az csak az egyik része, hogy fel tudok valahogy menni, de egy kiadósabb térdfájás után hamar abbahagyja az ember a legénykedést. :)

Amikor nincs sok idõm, akkor ezt szoktam tolni, de a GPS vicces készülék, én meg nem értek hozzá. :D


Na nekem térdfájásom sosincs. Elég szép végigtekerni a városon egy ilyen körért. Ebbõl a szemponból iszonyat mázlista vagyok, tõlem az erdõ 1km és ott is fel bírok tekerni, ha akarok, persze mókuskeréken. :)

#3414
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Az csak az egyik része, hogy fel tudok valahogy menni, de egy kiadósabb térdfájás után hamar abbahagyja az ember a legénykedést. :)

Amikor nincs sok idõm, akkor ezt szoktam tolni, de a GPS vicces készülék, én meg nem értek hozzá. :D

#3415
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Utolsó tekerésen a Mandulástól-Mandulásig 1240 volt a szintemelkedés.

#3416
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Tavasszal (kijöttem a formámból) a legkönnyebb áttétellel sem bírtam végigtekerni (több kísérletre is az utolsó 50m-en beadtam a derekam), legutóbb is a legkönnyebben mentünk ott fel, annak is örülök, hogy feljutok. 32-es tányérral meg sem fordult a fejemben, nemhogy 44-essel. Ha 44-es tányéron felmész, az nem semmi. :) Nekem mondjuk 2.25/2.1-es gumik vannak és jó tapadós, nehéz tekerni.

#3417
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
De, arra a meredek/hosszú (amúgy nem), sziklás/köves, gonosz/szemét emelkedõre gondoltam (JÓ alacsony fordulatszámmal). Átlagokban nem vagyok otthon, mert csak városban (mostanában ott sem) használok bicajos órát, karórát meg nem figyelem, így sajnos lövésem sincs - bár mindenen lehet fejleszteni, ugye. :)

Igazándiból nem mérvadóak a tapasztalataim abból a szempontból, hogy 1.95-ös gumikkal 44-32-22/11-32, 2.1 gumikkal 44/16 és 2.35 gumikkal 36-22/11-25 mind más-más "érzést" ad. Ráadásul mivel elég könnyû vagyok (~65 kb. tevepúppal együtt) a 2.35-ös külsõkkel ritkán mászik 1,5-2 bar fölé a nyomás, ami terepen kapaszkodásnál tapadós érzést ad, de aszfalt kaptatókon kifejezetten rossz (pl. Dömörkapu környékén általában már kicsi unom a betont, ha arra járok, mert elõtte átkerekezem az egész városon, de az Állatkertnél már olyan kevés van vissza, hogy ott szeretek felmenni:)). Meg amióta megint váltóssal nyomom, menthetetlenül lusta lettem.

szerk: kicsit lassan született meg a post, mert más dolgom akadt - freddyke postjára reagáltam

#3418
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Párszor feltekertem 44-16-on Remeterétrõl a kék(?) bringaúton Égervölgy felé ami szívás ugyan, de megoldható. Így szerintem a 32-18 egy elég jó választás, mert hiába mész fel könnyebben kisebb áttétellel a neccesebb emelkedõkön, ha máshol nem tudsz haladni. Persze mondjuk Daindolnál vannak olyan betonos részek ahol csak mókuskeréken lehet felmenni - vagy nem arra kell menni, vagy _tolás_.

Singlespeed esetén - nálam legalábbis - meg nem a könnyítés volt a cél (mert most is ~16kg-os merevseggûvel gurulok), hanem egyszerû, mint a faék, meg csendesebb is (puha betétes v-fék, lánc nem csattog, ilyesmik :)). Merev villa hiányzik még, és "pont jó" lesz.


Melyik útra gondolsz? A Vörös hely felé?
Ha ott felmész 44-16-al, szívesen megnézném....

#3419
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Helyi ember, na így már más. :) A kék bringaút alatt melyiket érted, csak nem azt a nagyon sziklást, ami a bringaút felõli oldalon (ahol van a parkoló) visz fel a Jakab hegynek? Mert az nekem inkább mókuskerekes. Újabban a Remetérõl a Z+ -on (arra gondolok, amelyik a piroshoz közelebb van) Lapisra 32/26-23-al megyek végig. Tegnap az MTA Székház, Pálosok, Hunyadin fel, Manduáls, Állatkert, torony-Dömörkapu elágazóig 15.5-ös átlag, végig 32/17-26-os áttétel, azon még lehetne javítani? Ja és terepgumival, az enyém is megvan megpakolva 16kg.

#3420
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Párszor feltekertem 44-16-on Remeterétrõl a kék(?) bringaúton Égervölgy felé ami szívás ugyan, de megoldható. Így szerintem a 32-18 egy elég jó választás, mert hiába mész fel könnyebben kisebb áttétellel a neccesebb emelkedõkön, ha máshol nem tudsz haladni. Persze mondjuk Daindolnál vannak olyan betonos részek ahol csak mókuskeréken lehet felmenni - vagy nem arra kell menni, vagy _tolás_.

Singlespeed esetén - nálam legalábbis - meg nem a könnyítés volt a cél (mert most is ~16kg-os merevseggûvel gurulok), hanem egyszerû, mint a faék, meg csendesebb is (puha betétes v-fék, lánc nem csattog, ilyesmik :)). Merev villa hiányzik még, és "pont jó" lesz.